κείμενο από το ypodomes.com
Η γενικότερη οικονομική κρίση που επικρατεί αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα έχει κυριεύσει τα πάντα. Ακόμα και τις συζητήσεις μεταξύ παρέας που πλέον από τη χαλαρή κουβέντα περάσαμε στα σκεπτικά πρόσωπα για τις εξελίξεις της επόμενης μέρας.
Οι υποδομές της χώρας μας έχουν ένα ισχυρό πλεονέκτημα και ένα σοβαρό μειονέκτημα. Το πλεονέκτημα είναι ότι υπάρχουν πολλά μεγάλα project που μπορούν να προωθηθούν. Το μειονέκτημα είναι ότι δεν υπάρχει το ρευστό για να προχωρήσουν. Έτσι όπως είναι διαμορφωμένα τα πράγματα η οικονομική κατάσταση δεν επιτρέπει μεγάλες αισιοδοξίες. Οι επόμενες υποδομές που προετοιμάζονται είναι ένα από τα κλειδιά της επιτυχίας για την επάνοδο της Ελληνικής Οικονομίας και των Ελλήνων σε πιο φυσιολογικούς ρυθμούς.
Τα μεγάλα έργα που έρχονται αργούν και κατά τη γνώμη μου η αργοπορία αυτή συμβάλλει στην καθυστέρηση της εξόδου από την κρίση που μας πλήττει. Η κατασκευή γενικότερα ανήκει στον πρωτογενή τομέα της οικονομίας και με την δρομολόγηση έργων δίνει σε χιλιάδες κόσμο αντικείμενο και κυρίως χρήματα για να κινηθεί και να ζεσταθεί η αγορά. Οι υποδομές και ειδικά οι μεγάλες έχουν ευεργετικές επιδράσεις στην καθημερινότητα μας ακόμα και αν δεν τις αντιλαμβανόμαστε.
Με την ανάληψη ενός μεγάλου έργου από μια τεχνική εταιρεία έχουμε τον πρώτο θετικό παράγοντα που είναι η απασχόληση. Δεκάδες ή εκατοντάδες άτομα θα βρουν εργασία είτε σαν εργατικό είτε σαν επιστημονικό προσωπικό. Κατά τη διάρκεια της κατασκευής δεκάδες επαγγέλματα θα συμβληθούν για την προμήθεια είτε υλικών είτε υπηρεσιών που είναι απαραίτητα για την εξέλιξη του έργου. Η ομαλή χρηματοδότηση θα τροφοδοτήσει τόσο το ανάδοχο σχήμα όσο και τους προμηθευτές αυτού του έργου. Αυτοί με τη σειρά τους θα απασχολήσουν προσωπικό και θα αναζητήσουν πρώτες ύλες από βιομηχανίες του χώρου. Η επίδραση συνεχίζει σε δεύτερο επίπεδο καθώς η ομαλή ροή του έργου και η μεταφορά χρήματος θα είναι καταλυτική για τις εισφορές στο Δημόσιο όλων αυτών των εταιριών που θα εμπλακούν στην κατασκευή άμεσα.
Έμμεσα το χρήμα θα κινηθεί πλέον προς τα πρόσωπα που αποτελούν αυτές τις εταιρίες και θα γίνει μια διάχυση στην αγορά.
Μετά την ολοκλήρωση του έργου δεν θα χρειαστούν όλοι
αυτοί οι προμηθευτές που έχουν σχέση με το κατασκευαστικό κομμάτι αλλά θα δώσουν τη θέση τους σε εταιρίες διαχείρισης πλέον του έργου που θα δώσουν νέες θέσεις εργασίας και απασχόλησης σε άλλες επιχειρήσεις. Και μάλιστα μόνιμα.
Αυτές με τη σειρά του μέσω της λειτουργίας θα μπορέσουν να μεταφέρουν το χρήμα στα φυσικά πρόσωπα που τις αποτελούν και η αγορά να έχει μια συνεχή ροή χρήματος.
Τα μεγάλα έργα είναι αυτά που θα δώσουν μια σημαντική ώθηση στην Ελλάδα. Τα χρήματα όμως δεν υπάρχουν.
Πρέπει να γίνει όμως η κίνηση γιατί το αποτέλεσμα της κατασκευής θα ευεργετήσει όλα τα επίπεδα της κοινωνίας μας. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι δύο από τις πιο επιτυχημένες επιχειρήσεις την δεκαετία που μας πέρασε με τεράστια συμβολή στην οικονομία προήλθαν από 2 μεγάλα έργα: Το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος που σύμφωνα με τις έρευνες έφερε 63.000 νέες θέσεις εργασίας και η Αττική Οδός που λόγω της αυξημένης κίνησης (σε σημείο κορεσμού πολλές φορές) θα ξεχρεώσει την επένδυση πουν έγινε πάνω πολύ νωρίτερα από το αρχικό.
Τα επόμενα μεγάλα έργα στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη που ζει το 50% του πληθυσμού είναι πολλά: επεκτάσεις και νέες γραμμές Μετρό και Τραμ, νέοι οδικοί άξονες, αναπλάσεις, πράσινη ενέργεια, τεχνολογία.
Στην περιφέρεια η ολοκλήρωση των οδικών αξόνων και η συμβολή του ολοκληρωμένου Σιδηρόδρομου θα βοηθήσουν στην καλυτέρευση τοων εθνικών προϊόντων και της ταχύτητας μεταφοράς τους. Αναβάθμιση λιμανιών και αεροδρομίων, φωτοβολταϊκά και αιολικά πάρκα, νέες μορφές αγροτικής ανάπτυξης κ.α
Αφού λοιπόν έχουμε ένα τόσο δυνατό όπλο που λέγεται μεγάλα έργα ας τα εκμεταλλευτούμε. Για το καλό όλων μας..
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου