Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 16 Σεπτεμβρίου 2010

Σχόλιο:Υποδομές: Καταλυτικός παράγοντας ανάπτυξης

κείμενο από το ypodomes.com
Η γενικότερη οικονομική κρίση που επικρατεί αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα έχει κυριεύσει τα πάντα. Ακόμα και τις συζητήσεις μεταξύ παρέας που πλέον από τη χαλαρή κουβέντα περάσαμε στα σκεπτικά πρόσωπα για τις εξελίξεις της επόμενης μέρας.

Οι υποδομές της χώρας μας έχουν ένα ισχυρό πλεονέκτημα και ένα σοβαρό μειονέκτημα. Το πλεονέκτημα είναι ότι υπάρχουν πολλά μεγάλα project που μπορούν να προωθηθούν. Το μειονέκτημα είναι ότι δεν υπάρχει το ρευστό για να προχωρήσουν. Έτσι όπως είναι διαμορφωμένα τα πράγματα η οικονομική κατάσταση δεν επιτρέπει μεγάλες αισιοδοξίες. Οι επόμενες υποδομές που προετοιμάζονται είναι ένα από τα κλειδιά της επιτυχίας για την επάνοδο της Ελληνικής Οικονομίας και των Ελλήνων σε πιο φυσιολογικούς ρυθμούς.

Τα μεγάλα έργα που έρχονται αργούν και κατά τη γνώμη μου η αργοπορία αυτή συμβάλλει στην καθυστέρηση της εξόδου από την κρίση που μας πλήττει. Η κατασκευή γενικότερα ανήκει στον πρωτογενή τομέα της οικονομίας και με την δρομολόγηση έργων δίνει σε χιλιάδες κόσμο αντικείμενο και κυρίως χρήματα για να κινηθεί και να ζεσταθεί η αγορά. Οι υποδομές και ειδικά οι μεγάλες έχουν ευεργετικές επιδράσεις στην καθημερινότητα μας ακόμα και αν δεν τις αντιλαμβανόμαστε.

Με την ανάληψη ενός μεγάλου έργου από μια τεχνική εταιρεία έχουμε τον πρώτο θετικό παράγοντα που είναι η απασχόληση. Δεκάδες ή εκατοντάδες άτομα θα βρουν εργασία είτε σαν εργατικό είτε σαν επιστημονικό προσωπικό. Κατά τη διάρκεια της κατασκευής δεκάδες επαγγέλματα θα συμβληθούν για την προμήθεια είτε υλικών είτε υπηρεσιών που είναι απαραίτητα για την εξέλιξη του έργου. Η ομαλή χρηματοδότηση θα τροφοδοτήσει τόσο το ανάδοχο σχήμα όσο και τους προμηθευτές αυτού του έργου. Αυτοί με τη σειρά τους θα απασχολήσουν προσωπικό και θα αναζητήσουν πρώτες ύλες από βιομηχανίες του χώρου. Η επίδραση συνεχίζει σε δεύτερο επίπεδο καθώς η ομαλή ροή του έργου και η μεταφορά χρήματος θα είναι καταλυτική για τις εισφορές στο Δημόσιο όλων αυτών των εταιριών που θα εμπλακούν στην κατασκευή άμεσα.

Έμμεσα το χρήμα θα κινηθεί πλέον προς τα πρόσωπα που αποτελούν αυτές τις εταιρίες και θα γίνει μια διάχυση στην αγορά.

Μετά την ολοκλήρωση του έργου δεν θα χρειαστούν όλοι
αυτοί οι προμηθευτές που έχουν σχέση με το κατασκευαστικό κομμάτι αλλά θα δώσουν τη θέση τους σε εταιρίες διαχείρισης πλέον του έργου που θα δώσουν νέες θέσεις εργασίας και απασχόλησης σε άλλες επιχειρήσεις. Και μάλιστα μόνιμα.

Αυτές με τη σειρά του μέσω της λειτουργίας θα μπορέσουν να μεταφέρουν το χρήμα στα φυσικά πρόσωπα που τις αποτελούν και η αγορά να έχει μια συνεχή ροή χρήματος.
Τα μεγάλα έργα είναι αυτά που θα δώσουν μια σημαντική ώθηση στην Ελλάδα. Τα χρήματα όμως δεν υπάρχουν.

Πρέπει να γίνει όμως η κίνηση γιατί το αποτέλεσμα της κατασκευής θα ευεργετήσει όλα τα επίπεδα της κοινωνίας μας. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι δύο από τις πιο επιτυχημένες επιχειρήσεις την δεκαετία που μας πέρασε με τεράστια συμβολή στην οικονομία προήλθαν από 2 μεγάλα έργα: Το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος που σύμφωνα με τις έρευνες έφερε 63.000 νέες θέσεις εργασίας και η Αττική Οδός που λόγω της αυξημένης κίνησης (σε σημείο κορεσμού πολλές φορές) θα ξεχρεώσει την επένδυση πουν έγινε πάνω πολύ νωρίτερα από το αρχικό.

Τα επόμενα μεγάλα έργα στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη που ζει το 50% του πληθυσμού είναι πολλά: επεκτάσεις και νέες γραμμές Μετρό και Τραμ, νέοι οδικοί άξονες, αναπλάσεις, πράσινη ενέργεια, τεχνολογία.

Στην περιφέρεια η ολοκλήρωση των οδικών αξόνων και η συμβολή του ολοκληρωμένου Σιδηρόδρομου θα βοηθήσουν στην καλυτέρευση τοων εθνικών προϊόντων και της ταχύτητας μεταφοράς τους. Αναβάθμιση λιμανιών και αεροδρομίων, φωτοβολταϊκά και αιολικά πάρκα, νέες μορφές αγροτικής ανάπτυξης κ.α

Αφού λοιπόν έχουμε ένα τόσο δυνατό όπλο που λέγεται μεγάλα έργα ας τα εκμεταλλευτούμε. Για το καλό όλων μας..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα