Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 28 Σεπτεμβρίου 2010

Τραμ: Έρχονται οι αποφάσεις για την επέκταση του Τραμ στον Πειραιά

κείμενο από το ypodomes.com
Εξελίξεις θα έχουμε το επόμενο διάστημα στο θέμα της ανάθεσης του έργου της επέκτασης του Τραμ από το Νέο Φάληρο στον Πειραιά. Πριν από λίγες μέρες ο Υπουργός Υποδομών δίνοντας απάντηση μέσα από τη Βουλή για την πρόοδο των έργων είχε αναφέρει για το Τραμ πως ο ανάδοχος έχει προκύψει και αυτό που αναμένεται είναι οι αποφάσεις των δικαστηρίων για τις ενστάσεις που έχουν υποβληθεί.

Είναι πολύ πιθανό λοιπόν με τις αποφάσεις αυτές να ολοκληρωθεί επιτέλους ο διαγωνισμός και με την υπογραφή της σύμβασης να ξεκινήσουν μέχρι τα τέλη του έτους τα έργα επέκτασης του μέσου.

Η επέκταση στον Πειραιά θεωρείται η μόνη λύση για την βιωσιμότητα του Τραμ που μέχρι σήμερα έχει συσσωρεύσει ζημιές που ξεπερνούν τα 75.000.000 ευρώ. Σύμφωνα με τις μελέτες που έχουν γίνει αναμένεται αύξηση κατά 40.000 επιβάτες την ημέρα ισοσκελίζοντας με αυτό τον τρόπο τα λειτουργικά έξοδα της εταιρείας.

Η διαδρομή του Τραμ με αρχή και τέλος το Νέο Φάληρο είναι μήκους 5,4 χλμ.: Νέο Φάληρο-Μικράς Ασίας-Γρηγορίου Λαμπράκη-Βασιλέως Γεωργίου Α΄-Λιμάνι (Ακτή Ποσειδώνος)-Εθνικής Αντιστάσεως-Ομηρίδου Σκυλίτση-Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας. Το συνολικό κόστος για την επέκταση αυτή θα ανέλθει στα 92.000.000 ευρώ ενώ ξεχωριστός διαγωνισμός θα γίνει για την προμήθεια 18+7 νέων συρμών για την κάλυψη της επέκτασης αυτής.

Με την εκκίνηση των έργων αναμένεται και η πρώτη δόση κυκλοφοριακής ασφυξίας στον Πειραιά που περιμένει την έναρξη των εργασιών επέκτασης του Μετρό τον διαγωνισμό για την υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ από το Νέο Φάληρο στον Πειραιά και την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για το monorail στο Λιμάνι από τον ΟΛΠ.


Το 2011 θα είναι ίσως η χρονιά σταθμός στην ιστορία του Πειραιά καθώς με την έναρξη των παραπάνω η πόλη θα γίνει εργοτάξιο και οι συνθήκες κυκλοφορίας θα γίνουν ακόμα χειρότερες από σήμερα.

6 σχόλια:

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Αθηνών είπε...

Όλοι γνωρίζουμε ότι η επέκταση του τραμ στον Πειραιά θα βγάλει το μέσο από την οικονομική αδιέξοδο και θα εξυπηρετήσει αποτελεσματικά τον Πειραιά, αν και μόνο αν ακολουθηθεί η προτεινόμενη επέκταση του τμήματος Αστικού Περιβάλλοντος του ΕΜΠ και ΟΧΙ αυτή που έχει δημοπρατηθεί.

τρενομανής είπε...

Η επέκταση του τραμ προς Πειραιά σε απόλυτη σχεδόν παραλληλία με τις γραμμές του ΗΣΑΠ θα καταστήσει παντελώς άχρηστη την επέκταση καθότι όλοι θα προτιμούν ασυγκρίτως τον γρηγορότερο ΗΣΑΠ. Το τραμ οφείλει να λειτουργεί ως τροφοδότης των γρηγορότερων μέσων στ. τροχιάς (βλέπε περιοχή Νέας Σμύρνης προς σταθμό Μετρό Νέου Κόσμου) και όχι ως ανταγωνιστής τους. Επίσεις οφείλει να κινείται σε περιοχές που δεν διέρχονται τα γρηγορότερα μέσα σταθερής τροχιάς. Εδώ και τώρα πρέπει να σταματήσει τόσο η δημοπράτηση όσο και η επιλογή αναδόχου και με τη διαδιακασία κατεπείγοντος να προκηρυχθούν νέες μελέτες για την επέκταση του τραμ μέσω Καστέλας. Επειδή δηλαδή η οποιαδήποτε προηγούμενη κυβέρνηση έκανε κάποιον λανθασμένο και ακατάλληλο σχεδιασμό σε κάποιο έργο θα πρέπει το ίδιο λάθος να συνεχίζεται και από τις επόμενες κυβερνήσεις; Έλεος! Εκεί στο υπουργείο δημοσίων έργων από την βαρεμάρα τους να εργαστούν, κοντεύουν αποκοιμώμενοι να σωριαστούν από τις καρέκλες τους! Φυσικά ποιος πληρώνει τους λανθασμένους σχεδιασμούς και την συνέχιση αυτών; Φυσικά ο μ...κας ο Ελληνικός λαός. Γι' αυτό τρόϊκα και Ε.Ε.: μην δανείζετε ούτε ένα σεντ σε ανίκανους πολιτικούς οι οποίοι βαριούνται να διορθώσουν αποτυχημένες μελέτες και λανθασμένους σχεδιασμούς έργων. Εγκαταλέιψτε τους στην μοίρα τους, διότι δεν είναι άξιοι ούτε τζάμια αυτοκινήτων σε φωτεινούς σηματοδότες να καθαρίζουν!

Μετρόφιλος είπε...

Καημένοι Πειραιώτες! Θα κάνετε χρόνια να δείτε ένα πραγματικά γρήγορο και αξιόπιστο μέσο (= μετρό) στο κέντρο της πόλης σας!

Ανώνυμος είπε...

Τέτοια επέκταση του Τραμ προς Πειραιά θα έχει την ίδια τραγική κατάληξη με το τμήμα Σύνταγμα - Νέος Κόσμος, όπου το Τραμ ακολουθεί πορεία σχεδόν παράλληλη με την Γραμμή 2 του Μετρό. Γι αυτό, αν έχετε παρατηρήσει, όσοι έρχονται από τα νότια με το Τραμ μετεπιβιβάζονται ΟΛΟΙ στον σταθμό Νέος Κόσμος και το Τραμ έως το Σύνταγμα είναι σχεδόν άδειο!

Το ίδιο ακριβώς φοβάμαι πως θα γίνει και με το τμήμα Φάληρο - Πειραιάς. Έχει μαλλιάσει η γλώσσα μου πια να λέω ότι το Τραμ πρέπει να είναι ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ως προς το Μετρό, κυρίως ως τροφοδότης των ΜΗ ΚΕΝΤΡΙΚΩΝ σταθμών του Μετρό, έτσι ώστε και τα δύο να καθιστούν περιττή την χρήση του ΙΧ. ΔΕΝ είναι "ρε φίλε, είσαι για κόντρα;"

Όσο για την ερώτηση του τρενομανή:

"Επειδή δηλαδή η οποιαδήποτε προηγούμενη κυβέρνηση έκανε κάποιον λανθασμένο και ακατάλληλο σχεδιασμό σε κάποιο έργο, θα πρέπει το ίδιο λάθος να συνεχίζεται και από τις επόμενες κυβερνήσεις;"

δείχνει ότι δεν έχει πιάσει το νόημα. Τρενομανή, οι κυβερνήσεις δεν ενδιαφέρονται για το αν ο σχεδιασμός του έργου είναι λανθασμένος και ακατάλληλος, αλλά για το πόσα (Μίζενς) θα χώσουν στην τσέπη κατά την κατασκευή του!!!!

ΥΓ είχα ακούσει πάντως ότι κάποιοι ετοίμαζαν προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας, κατά της επέκτασης του τραμ στον Πειραιά, αν τελικώς ξεκινούσε το έργο. Αναρωτιέμαι τι σκοπεύουν να κάνουν τώρα.

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Ανώνυμος είπε...

Den moniazoume potes,
tram peiraia, papafio sallonikh (psofa kai sy re anthime san ton afenth sou na hsyxasoume..)

Ανώνυμος είπε...

Είχα καιρό να μπω στο blog,αλλά είναι σαν να μην πέρασε μια μέρα. Ίδια άτομα, ίδιες καρμπόν απόψεις με προηγούμενα posts. Σας χαιρετώ, δεν σκοπεύω να ξαναχαραμίσω bandwidth...

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα