Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 1 Σεπτεμβρίου 2010

Μετρό Αθήνας: Ο Σταθμός Αγία Παρασκευή είναι σχεδόν έτοιμος

κείμενο από το ypodomes.com
Η κατασκευή των ενδιάμεσων σταθμών της Γραμμής 3 ΧΟΛΑΡΓΟΣ, ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ ήταν ένα από τα ελάχιστα έργα της Μετολυμπιακής Αθήνας. Οι 2 πρώτοι σταθμοί δεν έχουν να παρουσιάσουν κάτι ιδιαίτερο εκτός από την σημαντική καθυστέρηση στην τελική τους παράδοση. Ο σταθμός της Αγίας Παρασκευής όμως είναι μια από τις ιδιαίτερες περιπτώσεις στην ιστορία του Μετρό της Αθήνας.

Αποτελεί έναν από τους σταθμούς με ιστορία λόγω των πολλών γεγονότων που συνέβαλαν στην καθυστέρηση της κατασκευής του. Σήμερα θα κάνουμε μια αναδρομή στην ιστορία του σταθμού καθώς και στην πρόοδο των εργασιών που ολοκληρώνονται το αμέσως επόμενο διάστημα. Ο σταθμός βρίσκεται στη διασταύρωση των οδών Αγίας Παρασκευής και Πολυδούρη στα όρια του τοπικού Δήμου με τον Δήμο Χαλανδρίου. Στο κοινό θα δοθεί το πολύ μέχρι τις αρχές Οκτωβρίου.

ΙΣΤΟΡΙΑ
Η χάραξη που έγινε στα μέσα της δεκαετίας του 1990 για την επέκταση του υπό κατασκευή Μετρό μετά την Εθνική Άμυνα περιελάμβανε αρκετούς σταθμούς. Η τελική απόφαση που λήφθηκε ήταν να υπάρξουν 3 σταθμοί επί της Λεωφόρου Μεσογείων και δύο επί της Δουκίσσης Πλακεντίας. Οι ονομασίες και οι θέσεις των σταθμών ήταν αυτές που γνωρίζουμε σήμερα Χαλάνδρι και Δουκίσσης Πλακεντίας πάνω στην Δουκ. Πλακεντίας και Χολαργός, Νομισματοκοπείο επί της Λεωφόρου Μεσογείων.

Πάνω στη Λεωφόρο όμως προβλεπόταν όμως και η κατασκευή του σταθμού Αγία Παρασκευή και ειδικότερα πάνω στην πλατεία της Αγίας Παρασκευής. Τότε για πρώτη φορά στην ιστορία του Μετρό αντέδρασαν τόσο μερίδα κατοίκων όσο και η τότε διοίκηση του Δήμου (!!) ανατρέποντας ουσιαστικά όλο το σχεδιασμό του μέσου.

Το 2000 αποφασίζεται η επέκταση του μέσου από την Εθνική Άμυνα μέχρι την Δουκίσσης Πλακεντίας με το σταθμό στην Αγία Παρασκευή να είναι μετέωρος! Λόγω της πίεσης του χρόνου για τους Ολυμπιακούς Αγώνες παραδίδονται οι σταθμοί ΧΑΛΑΝΔΡΙ και ΔΟΥΚΙΣΣΗΣ ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ και κατασκευάζεται το κέλυφος στους σταθμούς ΧΟΛΑΡΓΟΣ και ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ. Ο σταθμός ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ δεν κατασκευάζεται καθόλου και όλα δείχνουν πως πάει για τις «καλένδες».

Μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες τόσο η κοινή γνώμη του Δήμου όσο και η διοίκηση έχουν αλλάξει γνώμη και ζητούν και πάλι την ένταξη του σταθμού στο δίκτυο. Ο πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ προκηρύσσει το διαγωνισμό εντάσσοντας μέσα και το σταθμό ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ενώ όλοι πλέον γνωρίζουν πως για να κατασκευαστεί πρέπει να διακοπούν τα δρομολόγια για ένα εξάμηνο.

Εντέλει αυτό γίνεται στις 14 Φεβρουαρίου 2009. Διακόπτονται όλα τα δρομολόγια μετά την Εθνική Άμυνα για την κατασκευή του σταθμού που απαιτεί εκτός άλλων και το «άνοιγμα» της ήδη υπάρχουσας σήραγγας! Ευτυχώς δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα κατά την εξάμηνη διακοπή και στις 3 Σεπτεμβρίου η γραμμή ξαναλειτουργεί μαζί με τον σταθμό ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ. Οι εργασίες για το σταθμό συνεχίζονται..

ΠΡΟΟΔΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Σήμερα η κατασκευή του σταθμού βρίσκεται στα τελικά της στάδια και είναι εμφανής ακόμα και από τους επιβάτες του Μετρό. Η αρχιτεκτονική του σταθμού είναι ακριβώς η ίδια με τους υπόλοιπους δύο σταθμούς. Θα έχει τρία επίπεδα και δύο εισόδους / εξόδους ενώ το κόκκινο χρώμα και πάλι θα είναι το κυρίαρχο.

Οι εργασίες που εκτελούνται αυτή την περίοδο στο σταθμό είναι τα αρχιτεκτονικά τελειώματα και οι λεπτομέρειες για την παράδοση του σταθμού με όλο τον ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό. Στην επιφάνεια του σταθμού γίνονται εργασίες αποκατάστασης και όλα δείχνουν ότι το τέλος της κατασκευής είναι θέμα ημερών. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες ο σταθμός αναμένεται να παραδοθεί το αμέσως επόμενο διάστημα ολοκληρώνοντας έτσι την εργολαβία για τους 3 ενδιάμεσους σταθμούς της Γραμμής 3.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ο τότε δήμαρχος της Αγίας Παρασκευής δεν ήθελε το σταθμό του μετρό στην πλατεία μπροστά στην εκκλησία διότι με τις εργασίες εκσκαφής θα υποβαθμιζόταν η περιοχή. (Θα έσπαγαν τις καινούριες πλάκες που είχε βάλει στην πλατεία για τους Ολυμπιακούς Αγώνες...)
Επιπλέον μερίδα κατοίκων θεωρούσε (και συνεχίζει να θεωρεί) την μόνη αποδεκτή μετακίνηση μόνο με αυτοκίνητα και δη μεγάλου μεγέθους και κυβισμού απ' ότι το ταπεινό τρένο.
Για όλα τα παραπάνω κάνανε αγώνα, προσφυγές κτλ, για να αλλάξει η αρχική χάραξη που προέβλεπε σταθμό στη πλατεία.
Τέτοιο πράγμα ΔΕΝ έχει ξαναγίνει.

Ανώνυμος είπε...

Τώρα να δω τους κατοίκους της Αγ. Παρασκευής που θα αγανακτούν για να φτάσουν στο σταθμό η λύση της πλατείας δεν τους άρεσε...

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα