κείμενο από το ypodomes.com
Στις 14 Σεπτεμβρίου ημέρα Τρίτη ξεκινά τη λειτουργία του ο σταθμός διοδίων στον Πολύμυλο Κοζάνης, ο πρώτος στον άξονα της Εγνατίας Οδού. Από σήμερα ξεκινά τη δοκιμαστική λειτουργία του ενώ το ίδιο θα συμβεί αύριο και το Σάββατο. Η δοκιμαστική αυτή περίοδος είναι απαραίτητη για την προσαρμογή τόσο των υπαλλήλων όσο και των οδηγών. Σημαντική είναι και η λειτουργία όλων των ηλεκτρονικών συστημάτων αλλά και η εύρυθμη λειτουργία καθ` όλο το 24ωρο.
Με το ξεκίνημα της λειτουργίας του εγκαινιάζεται μια νέα εποχή για την Εγνατία Οδό αφού θα «εισπράξει» τα πρώτα χρήματα από τους διερχόμενους οδηγούς. Η τιμή των διοδίων όπως είχε προαναγγελθεί θα είναι 2, 80 ευρώ για τα Ι.Χ.
Αναλυτικά οι χρεώσεις είναι:
* 2,00 ευρώ για δίκυκλα και τρίκυκλα οχήματα
* 2,80 ευρώ για Ι.Χ
* 7,00 ευρώ για τριαξονικά φορτηγά καθώς και για λεωφορεία
* 10,00 ευρώ για συρόμενα και τετραξονικά φορτηγά (η τιμή αφορά και φορτηγά με περισσότερους άξονες).
Σε κάθε περίπτωση αν η δοκιμαστική περίοδος δεν επιτρέψει την κανονική λειτουργία του σταθμού διοδίων τότε αργότερα μέσα στην εβδομάδα θα λειτουργήσει.
ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ
Για τους υπόλοιπους σταθμούς διοδίων δεν έχει ανακοινωθεί κάτι επίσημο. Πέρα από το σταθμό στα Μάλγαρα που θα παραδοθεί στην Εγνατία Οδό ΑΕ μέχρι τα τέλη του έτους δεν έχει αποφασιστεί η τύχη των υπολοίπων.
Πριν από λίγο καιρό ο Υπουργός Υποδομών είχε προαναγγείλει λειτουργία με το σύστημα της βινιέτας (κάτι σαν ημερήσιο εισιτήριο χρήσης του αυτοκινητόδρομου) αλλά προς το παρόν δεν είναι σίγουρο ότι θα εφαρμοστεί (τουλάχιστον άμεσα). Πάντως η Εγνατία Οδός ετοιμάζει διεθνή διαγωνισμό για την εφαρμογή ηλεκτρονικών διοδίων που θα επιτρέψουν μελλοντικά την καταβολή χρημάτων ανά χιλιόμετρο.
Το ίδιο αναμένεται να εφαρμοστεί σταδιακά σε όλους τους Ελληνικούς Αυτοκινητόδρομους στο μέλλον. Το ίδιο σύστημα ισχύει και σε πολλά κράτη της Ευρώπης.
Το κόστος συντήρησης της Εγνατίας Οδού που ανέρχεται σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ θα μπορέσει να καλυφθεί από τα επιβαλλόμενα διόδια ενώ μέρος των χρημάτων θα χρησιμοποιηθεί για την εξόφληση των εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ που δανείστηκε από τις τράπεζες για την ολοκλήρωση της κατασκευής του.
Σήμερα η Εγνατία Οδός είναι ο μεγαλύτερος σε μήκος αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα (670χλμ) και θεωρείται δρόμος-πρότυπο τόσο για την προχωρημένη τεχνικά κατασκευή του όσο και για την ποιότητα των έργων. Ειδικά το δυτικό τμήμα του δρόμου περιλαμβάνει το 80% των σηράγγων που μετριούνται σε δεκάδες χιλιόμετρα ενώ η σήραγγα Δρίσκου στην Ήπειρο είναι σήμερα η μεγαλύτερη στην Ελλάδα με μήκος που ξεπερνά τα 4,5χλμ.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
1 σχόλιο:
Επιτέλους! Τόσο καιρό απολάμβαναν τσάμπα αυτό το σούπερ αυτοκινητόδρομο Τούρκοι και Βούλγαροι φορτηγατζήδες, οι οποίοι σημειωτέον ούτε διανυκτερεύουν στην Ελλάδα, ούτε τρώνε σε εστιατόρια! Δηλαδή μας αφήνουν μόνο τα καυσαέριά τους!
Δημοσίευση σχολίου