Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 20 Σεπτεμβρίου 2010

Μετρό Αθήνας: Άσχημα τα νέα για τις επεκτάσεις και τη Γραμμή 4, μελέτη του ΗΣΑΠ για Νότια Προάστια

κείμενο από το ypodomes.com
Πολύ «ψωμί» έβγαλε η απάντηση του Υπουργού Υποδομών κου Ρέππα σχετικά με τα δημόσια έργα σε απάντηση ερώτησης της Νέας Δημοκρατίας. Ειδικότερα για το θέμα του Μετρό της Αθήνας αυτό που βγήκε στην επιφάνεια (και δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικό) είναι η απουσία νέων κατασκευών το αμέσως επόμενο διάστημα και μια νέα μελέτη κόστους-οφέλους του ΗΣΑΠ για την πιθανή επέκταση του στα Νότια Προάστια.

Η απάντηση για το Μετρό της Αθήνας είναι η παρακάτω:
Σήμερα οριστικοποιήθηκε η παράδοση της επέκτασης από το Αιγάλεω στο Χαϊδάρι το 2011 και μάλιστα χωρίς συγκεκριμένη δέσμευση.

Η επέκταση Χαϊδάρι - Δημοτικό Θέατρο που βρίσκεται υπό δημοπράτηση δεν αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα αλλά «εντός του 2011». Έχει σχεδόν ολοκληρωθεί το Α` Στάδιο του διαγωνισμού και αναμένεται η περαίωση της δικαστικής διαδικασίας, λόγω προσφυγών ορισμένων διαγωνιζομένων στα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα, προκειμένου να προχωρήσει το Β στάδιο του διαγωνισμού. Ο διαγωνισμός είναι όμηρος των προβλημάτων και της διαμάχης των τεχνικών εταιρειών εδώ και 4 χρόνια!

Η Γραμμή 4 βρίσκεται υπό μελέτη. Έχει βελτιωθεί ο σχεδιασμός του έργου, ώστε ένας κλάδος της γραμμής αυτής να καλύψει πυκνοδομημένες περιοχές στο Παγκράτι και στο Βύρωνα με 3 νέους σταθμούς, ενώ πρόκειται σύντομα να προκηρυχθεί διαγωνισμός για την ανάθεση των υπολειπόμενων μελετών του μεγάλου αυτού έργου, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 2,7 δισ. ευρώ. Ο στόχος του Υπουργείου σύμφωνα με τον κο Ρέππα είναι να δημοπρατηθεί στα τέλη του 2011.

Δεν διευκρινίστηκε αν θα γίνει συνολική δημοπράτηση ή «σαλαμοποίηση» σε τμήματα και δοθεί προτεραιότητα σε κάποιο από αυτά. Πρόσφατα είχαν διαρρεύσει πληροφορίες που έδιναν την ολοκλήρωση της Γραμμής 4 στο 2022. Με την μέχρι σήμερα εμπειρία των διαγωνισμών Μετρό στην Ελλάδα αν ξεκινήσει η διαδικασία της δημοπράτησης στα τέλη του 2011 οι κατασκευαστικές εργασίες μάλλον πάνε για το 2013..

Ο ΗΣΑΠ
Για τον ΗΣΑΠ και τις μελλοντικές του κινήσεις η απάντηση του Υπουργείου είναι μια νέα μελέτη για την επέκταση (από το Φάληρο;) προς τα Νότια Προάστια. Μέχρι πριν λίγα χρόνια είχε και πάλι επιχειρηθεί μια τέτοια μελέτη η οποία δεν ολοκληρώθηκε ποτέ (διακόπηκε άδοξα το 2007).

Για την επέκταση προς Άγιο Στέφανο είχαν προκηρυχθεί 7 μελέτες εκ των οποίων ανατέθηκαν 2 χωρίς να διασφαλιστεί η χρηματοδότησή τους. Οι υπόλοιπες 5 ακυρώθηκαν λόγω λανθασμένου σχεδιασμού. Δεν μάθαμε αν θα υπάρξει συνέχεια στις μελέτες ή αν η επέκταση αυτή πάει για τις καλένδες. Οι μελέτες για την επέκταση προς Πειραϊκή διεκόπησαν από τη Ν.Δ. διότι επιλέχθηκε η λύση του τραμ και δημοπρατήθηκε η επέκταση προς Πειραιά.

Η ΗΣΑΠ Α.Ε. προκήρυξε τη «Μελέτη σκοπιμότητας, κόστους - οφέλους της επέκτασης της γραμμής 1 των ΗΣΑΠ προς τα Νότια Προάστια», στοχεύοντας να συγκεντρώσει και να ταξινομήσει κατάλληλα όλα τα αναγκαία στοιχεία για την κατασκευή νέας υπόγειας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, συνολικού μήκους περίπου 9 χλμ., με σκοπό τη σύνδεση της υφιστάμενης γραμμής με τα νότια προάστια της Αθήνας.

Άμεσα τα έργα Μετρό στην Αθήνα με την σταδιακή παράδοση των επεκτάσεων που κατασκευάζονται τα τελευταία 4 χρόνια θα ατονήσουν και δυστυχώς η Αθήνα θα περιμένει αρκετά χρόνια για να δει νέες γραμμές ή επεκτάσεις. Με δεδομένο ότι η δημοπράτηση της επέκτασης προς Πειραιά ορίζει 60 μήνες για την ολοκλήρωση των κατασκευών το Μετρό δεν θα φτάσει στον Πειραιά πριν από το 2016 ενώ η Γραμμή 4 έστω και τμηματικά δεν πρόκειται να λειτουργήσει πριν το 2018.

4 σχόλια:

τρενομανής είπε...

Ο ΗΣΑΠ οφείλει να επεκταθεί προς τις πυκνοκατοικημένες, υποβαθμισμένες και με ανεπαρκές οδικό δίκτυο περιοχές Κερατσινίου - Περάματος, ως ελάχιστο αντιστάθμισμα της βίαιης και προπετούς κατάργησης του ελαφρού προαστιακού ηλεκτροκίνητου σιδηροδρόμου Πειραιά - Περάματος. Τα νότια προάστια δεν αρκούνται στο τραμ; Πάλι οι "φωστήρες" σχεδιάζουμε να κινούνται παράλληλα ΗΣΑΠ και τραμ; Τι στοχεύουν; Να χαθεί και ο μονοψήφιος αριθμός επιβατών το παραλιακό μέτωπο τραμ; Έλεος! Υπάρχει πολιτική και στόχευση στις αστικές μετακινήσεις από τις πολιτικές ηγεσίες; Ή μαθαίνουμε στου κασίδη το κφάλι, ωσεί μαθητευόμενοι μάγοι και βάσει της συλλογιστικής βλέποντας και κάνοντας...

Μετρόφιλος είπε...

Δεν θα έλεγα ότι είναι άσχημα τα νέα. Ο Ρέππας τα παρουσίασε όλα εντάξει! Οι γραμμές 3 και 4 θα προχωρήσουν. Αυτό που δεν θα προχωρήσει είναι η επέκταση της γραμμής 1 προς τα βόρεια και πολύ καλά θα κάνει. Πρόκειται για αραιοκατοικημένες περιοχές και η κατασκευή 10 χλμ υπόγειου μετρό εκεί θα ήταν μεγάλη σπατάλη!
Όσο για την επέκταση της γραμμής 1 προς το Ελληνικό, μάλλον επιστημονικής φαντασίας θα τη χαρακτήριζα. Η μόνη χρήσιμη επέκταση της γραμμής 1 που έχει συζητηθεί, αλλά δυστυχώς ακυρώθηκε, θα ήταν στην Καστέλα και το Δημοτικό Θέατρο. Έτσι θα ήταν περιττή η επέκταση του τραμ στο κέντρο του Πειραιά.

ΑΘΗΝΑΙΟΣ είπε...

Ο τρενομανής έχει δίκιο. Εκεί έπρεπε να είχε μπει εδώ και χρόνια ο ΗΣΑΠ και μιας και είναι πυκνοκατοικιμένες οι περιοχές εκει, θα υπάρχει πάρα πολύ ζήτηση. Θα εξυπυρετείται αφθονος κοσμος και ο ΗΣΑΠ θα εξασφαλίσει πάρα πολλά έσοδα απ'αυτήν την προέκταση.

Ευμένης είπε...

Κανένα σχόλιο για Κερατσίνι-Πέραμα; Εκεί πρέπει να επεκταθεί ο ΗΣΑΠ! Έχει δίκιο ο τρενομανής. Πυκνοκατοικημένες περιοχές με ανεπαρκή μέσα. Τα νότια προάστια έχουν Τραμ, έχουν μετρό στην Λεωφ. Βουλιαγμένης, τί να τον κάνουν τον ΗΣΑΠ;;; Και το λέω ζώντας στον Άλιμο και όχι στο Κερατσίνι. Αλλά έχοντας γεννηθεί στον Πειραιά ξέρω πολύ καλά τα προβλήματά του!

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα