κείμενο από το ypodomes.com
Οι κάθετοι άξονες της Εγνατίας Οδού θα μας απασχολήσουν τα επόμενα χρόνια αφού ο βασικός οριζόντιος άξονας της Εγνατίας από την Ηγουμενίτσα μέχρι τους Κήπους Έβρου έχει ολοκληρωθεί.
Οι 5 κάθετοι που όλοι φτάνουν στα σύνορα με τις γειτονικές μας χώρες της Αλβανίας, των Σκοπίων και της Βουλγαρίας είναι αρκετά σημαντικοί καθώς θα δώσουν νέα διάσταση στις μεταφορές και μάλιστα τις διεθνείς ενώ θα αποτελέσουν και «κράχτη» για την χρήση του δικτύου της Εγνατίας από τους επαγγελματίες οδηγούς των Σκοπίων της Βουλγαρίας και φυσικά της Τουρκίας για τις εμπορευματικές μεταφορές προς και από την Ευρώπη.
Το σίγουρο είναι ότι λόγω της οικονομικής κρίσης η ολοκλήρωση και των 5 αξόνων δεν θα γίνει σε σύντομο χρόνο όμως η υλοποίηση τους θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη.
Σιάτιστα-Κρυσταλοπηγή / Ιεροπηγή Είναι κλειστός αυτοκινητόδρομος μήκους 72χλμ με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση που αποτελεί τμήμα του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου VIII. Το μοναδικό τμήμα που δεν έχει ολοκληρωθεί είναι μεταξύ Κορομηλιάς- Κρυσταλοπηγής / Ιεροπηγής και έχει μήκος 21χλμ και αναμένεται να δημοπρατηθεί τους επόμενους μήνες.
Θεσσαλονίκη-Σέρρες- Προμαχώνας
Είναι κλειστός αυτοκινητόδρομος μήκους 96χλμ με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση που αποτελεί τμήμα του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου IV ( καταλήγει στο Βερολίνο). Αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους αλλά υπάρχουν αρκετές επιφυλάξεις σχετικά με αυτό. Από τα 96χλμ απομένουν 2 τμήματα συνολικού μήκους 31 χλμ που κατασκευάζονται και είναι α)Στρυμονικό- Λευκώνας-Α/Κ Χριστού (22χλμ) και β)Σιδηρόκαστρο- Α/Κ Πετριτσίου (9χλμ) .
Ξάνθη- Εχίνος-ΕλληνοΒουλγαρικά Σύνορα
Είναι υπό μελέτη και το τελευταίο διάστημα γίνεται προσπάθεια ένταξης του στο ΕΣΠΑ. Πρόκειται να κατασκευαστεί κλειστός αυτοκινητόδρομος 55χλμ με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση. Πιθανότατα να έχουμε εξελίξεις από το 2011.
Κομοτηνή-ΕλληνοΒουλγαρικά Σύνορα
Ο οδικός αυτός άξονας είναι υπό κατασκευή και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2011. Έχει μήκος 23 χλμ. αποτελεί τμήμα του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου ΙΧ. Η κατασκευή του άξονα αποφασίστηκε στο πλαίσιο διακρατικής συμφωνίας για την ανάπτυξη των οδικών συνδέσεων μεταξύ Ελλάδας-Βουλγαρίας.
Δεν είναι αυτοκινητόδρομος και θα διαθέτει μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση ενώ η μέγιστη ταχύτητα ορίστηκε για 80χλμ/ώρα. Δεν υπάρχουν καθυστερήσεις στην υλοποίηση του και προχωρά σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα.
Αρδάνιο - Ορμένιο
Είναι οδικός άξονας μήκους 124 χλμ. είναι άξονας και μέρος του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου IX. Είναι κλειστή οδός ταχείας κυκλοφορίας διατομής πλάτους 12/14 μ. με μία λωρίδα κυκλοφορίας και λωρίδα έκτακτης ανάγκης ανά κατεύθυνση [2x(1+ΛΕΑ)]. Κατασκευάζεται μεγάλος αριθμός τεχνικών, ανισόπεδοι κόμβοι εισόδου/εξόδου, παράπλευρο δίκτυο καθώς και παρακάμψεις οικισμών.
Ολοκληρωμένα είναι τα 72χλμ μεταξύ Διδυμότειχου- ΕλληνοΒουλγαρικών συνόρων ενώ υπό κατασκευή είναι το τμήμα Μάνδρα- Ψαθάδες και τα 4 χλμ. της παράκαμψης του Χειμωνίου. Εκπονούνται μελέτες για την αναβάθμιση του τμήματος μήκους 26 χλμ. που συνδέει Αρδάνιο και Σουφλί και του τμήματος μήκους 7 χλμ. από το Σουφλί μέχρι τη Μάνδρα.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου