Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 24 Σεπτεμβρίου 2010

ΟΣΕ: Το τμήμα Τιθορέα- Λιανοκλάδι- Δομοκός, το δυσκολότερο στην Ελλάδα

κείμενο από το ypodomes.com
Το σημαντικότερα σιδηροδρομικά έργα που έγιναν ποτέ στην Ελλάδα είναι σε πλήρη εξέλιξη. Τα τμήματα Τιθορέα- Λιανοκλάδι- Δομοκός συνολικού μήκους 106 χλμ είναι αυτά που θα ολοκληρώσουν την αναβάθμιση του σιδηρόδρομου στο κεντρικό άξονα της Ελλάδας. Μετά από την αρχική εκκίνηση των εργασιών το 1997 κανείς δεν περίμενε ότι 13 χρόνια μετά οι εργασίες θα ήταν ακόμα σε εξέλιξη και με προοπτική 5ετίας μπροστά τους. Το έργο ξεκίνησε (κάποια τμήματα του) με κονδύλια από το Β` ΚΠΣ ενώ προβλέπεται και η χρηματοδότηση τους και από το ΕΣΠΑ. Είναι τα τελευταία τμήματα του άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκης.

Τα έργα με τα νέα τους χρονοδιαγράμματα αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2015 καθώς οι τεχνικές δυσκολίες που συναντούν είναι τεράστιες και καθυστερούν τη συνολική εξέλιξη του έργου. Η μείωση του χρόνου με το τμήμα αυτό έτοιμο θα είναι αισθητή και θα φτάσει το δρομολόγιο Αθήνα- Θεσσαλονίκη στις 3 ώρες και 15 λεπτά. Η μείωση χρόνου θα είναι αισθητή και στα δρομολόγια εξωτερικού ενώ ο ΟΣΕ θα γίνει πολύ πιο ανταγωνιστικός στις εμπορευματικές μεταφορές. Στα έργα περιλαμβάνονται και οι 2 μεγαλύτερες σιδηροδρομικές σήραγγες στην Ελλάδα και από τις μεγαλύτερες Ευρωπαϊκά καθώς η σήραγγα στον Όθρυ είναι μήκους 6,5χλμ ανά κλάδο και στο Καλλίδρομο 9χλμ ανά κλάδο! Μαζί με αυτές τις σήραγγες έχουμε και πλήθος άλλων μικρών και μεγάλων τεχνικών έργων.

Τιθορέα - Λιανοκλάδι

Το τμήμα Τιθορέα-Λιανοκλάδι είναι συνολικού μήκους 54 χιλ. το οποίο έχει σχεδιαστεί για ταχύτητες έως 200 χλμ την ώρα. Με την ολοκλήρωση του η διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη θα κερδίσει 25 λεπτά. Κατασκευάζεται σε τρία τμήματα.

Αντικαθιστά το ορεινό κομμάτι της μονής γραμμής από Τιθορέα έως Λιανοκλάδι (Όρος Μπράλος) μήκους 56 χιλιομέτρων με Ν.Δ.Σ.Γ.Υ.Τ. μήκους 54 χιλιομέτρων. Η νέα χάραξη διασχίζει το όρος Καλλίδρομο με δίδυμη σήραγγα μήκους εννέα χιλιομέτρων η κάθε μία και ακολουθώντας χάραξη μέσω της πεδιάδας του ποταμού Σπερχειού καταλήγει στον Σιδηροδρομικό Σταθμό (Σ.Σ) Λιανοκλαδίου.

Το έργο συνολικού κόστους 694.000.000 ευρώ συγχρηματοδοτείται κατά 50% από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και κατά 50% από Δημόσιες Επενδύσεις. Το έργο περιλαμβάνει τα παρακάτω μεγάλα τεχνικά έργα: 2 σήραγγες μονής γραμμής μήκους (Σήραγγα Καλλιδρόμου) 18.072,0 μέτρων, 4 Cut & Cover διπλής γραμμής συνολικού μήκους 1.120,0 μέτρων, 4 Cut & Cover μονής γραμμής συνολικού μήκους 448,0 μέτρων, 16 σιδηροδρομικές γέφυρες συνολικού μήκους 1.465,5 μέτρων, 24 ανισόπεδες διαβάσεις συνολικού μήκους 2.227,0 μέτρων και 1 νέο σιδηροδρομικό σταθμό (Σ.Σ.) στο Μώλο.

Το σύνολο της υποδομής του έργου βρίσκεται υπό κατασκευή και κατασκευάζεται σε τρία τμήματα. Το πρώτο τμήμα ξεκινάει από τον σιδηροδρομικό σταθμό Τιθορέας, χιλιομετρική θέση 0 έως το 19ο χιλιόμετρο όπου συμπεριλαμβάνεται η μεγάλη σήραγγα του όρους Καλλιδρόμου. Το δεύτερο τμήμα είναι από το 19ο χιλιόμετρο έως το 40ο χιλιόμετρο, στο οποίο έχει ολοκληρωθεί η υποδομή και εκτελούνται έργα κατασκευής του νέου Σ.Σ. Μώλου. Το τρίτο τμήμα ξεκινάει από το 40ο χιλιόμετρο, έως τον σιδηροδρομικό σταθμό (Σ.Σ.) Λιανοκλαδίου, στη χιλιομετρική θέση 54..

Με την ολοκλήρωση του έργου η Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή θα είναι πλήρως ηλεκτροκινούμενη και θα περιλαμβάνει σύγχρονα σιδηροδρομικά συστήματα τηλεδιοίκησης και τηλεπικοινωνιών (ETCS, GSMR) που θα μεγιστοποιούν την ασφάλεια, την άνεση και την μεταφορική ικανότητα του σιδηροδρομικού δικτύου το οποίο θα είναι εφάμιλλο των Ευρωπαϊκών Δικτύων.

Λιανοκλάδι-Δομοκός

Το δεύτερο κομμάτι για την ολοκλήρωση του έργου είναι το Λιανοκλάδι -Δομοκός συνολικού μήκους 52 χιλιομέτρων. Αντικαθιστά το ορεινό κομμάτι της μονής γραμμής με Ν.Δ.Σ.Γ.Υ.Τ. Στο τμήμα αυτό έχει σχεδιαστεί για ταχύτητες έως 160 χλμ την ώρα και όταν ολοκληρωθεί, το κέρδος στην διαδρομή της γραμμής Αθηνών - Θεσσαλονίκης θα μειωθεί κατά 30 ακόμα λεπτά. Δηλαδή όταν ολοκληρωθεί το έργο Τιθορέας-Δομοκού θα υπάρχει ένα κέρδος 55 λεπτά στη διαδρομή Αθήνας- Θεσσαλονίκης. Κατασκευάζεται σε τρία επί μέρους τμήματα.

Η νέα χάραξη διασχίζει το όρος Όθρυς με δίδυμη σήραγγα μήκους 6.380 μέτρων η κάθε μία και ακολουθώντας πεδινή διαδρομή μέσω της αποξηραμένης λίμνης Ξυνιάδας ανέρχεται τον ορεινό όγκο του Δομοκού μέχρι τον ομώνυμο Σιδηροδρομικό Σταθμό.

Το έργο συνολικού κόστους 706 εκατομμύρια ευρώ, συγχρηματοδοτείται κατά 50% από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και κατά 50% από Δημόσιες Επενδύσεις. Αναλυτικότερα, το έργο αυτό περιλαμβάνει: 2 σήραγγες μονής γραμμής (Σήραγγα Όθρυος) 12.765,00 μέτρων, 12 σήραγγες διπλής γραμμής συνολικού μήκους 4.436,26 μέτρων, 14 Cut & Cover διπλής γραμμής συνολικού μήκους 1.254,75 μέτρων, 2 Cut & Cover μονής γραμμής συνολικού μήκους 1.260,00 μέτρων.

Επίσης 33 σιδηροδρομικές γέφυρες συνολικού μήκους 4.473,20 μέτρων, 7 ανισόπεδες διαβάσεις συνολικού μήκους 475,00 μέτρων και 1 νέο σιδηροδρομικό σταθμό (Σ.Σ.) στον Αγ. Στέφανο.

Το σύνολο της υποδομής του έργου προβλέπεται να κατασκευαστεί σε τρία τμήματα. Το πρώτο τμήμα είναι από το σιδηροδρομικό σταθμό (Σ.Σ.) Λιανοκλαδίου χιλιομετρική θέση 0 έως το 14ο χιλιόμετρο. Το δεύτερο τμήμα από το 14ο χιλιόμετρο έως το 25ο χιλιόμετρο όπου συμπεριλαμβάνεται και η μεγάλη σήραγγα του όρους Όθρυς και το τρίτο τμήμα από το 25ο χιλιόμετρο έως και το σιδηροδρομικό σταθμό (Σ.Σ.) Δομοκού που βρίσκεται στο 52ο χιλιόμετρο.

Μετά την ολοκλήρωση της υποδομής προβλέπεται η κατασκευή της επιδομής που περιλαμβάνει 200 χιλιόμετρα γραμμής με την συμβατική μέθοδο της σκυρογραμμής (σιδηροτροχιές επί σκύρων),19 χλμ + 14 χλμ σταθερής επιδομής (εγκιβωτισμός των γραμμών επί σκυροδέματος, Slab-Track), στις σήραγγες Καλλιδρόμου και Όθρυος, για να επιτευχθούν υψηλότερες ταχύτητες διέλευσης και να μειωθούν οι απαιτήσεις συντήρησης της γραμμής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα