κείμενο από το ypodomes.com
Το σημαντικότερα σιδηροδρομικά έργα που έγιναν ποτέ στην Ελλάδα είναι σε πλήρη εξέλιξη. Τα τμήματα Τιθορέα- Λιανοκλάδι- Δομοκός συνολικού μήκους 106 χλμ είναι αυτά που θα ολοκληρώσουν την αναβάθμιση του σιδηρόδρομου στο κεντρικό άξονα της Ελλάδας. Μετά από την αρχική εκκίνηση των εργασιών το 1997 κανείς δεν περίμενε ότι 13 χρόνια μετά οι εργασίες θα ήταν ακόμα σε εξέλιξη και με προοπτική 5ετίας μπροστά τους. Το έργο ξεκίνησε (κάποια τμήματα του) με κονδύλια από το Β` ΚΠΣ ενώ προβλέπεται και η χρηματοδότηση τους και από το ΕΣΠΑ. Είναι τα τελευταία τμήματα του άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκης.
Τα έργα με τα νέα τους χρονοδιαγράμματα αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2015 καθώς οι τεχνικές δυσκολίες που συναντούν είναι τεράστιες και καθυστερούν τη συνολική εξέλιξη του έργου. Η μείωση του χρόνου με το τμήμα αυτό έτοιμο θα είναι αισθητή και θα φτάσει το δρομολόγιο Αθήνα- Θεσσαλονίκη στις 3 ώρες και 15 λεπτά. Η μείωση χρόνου θα είναι αισθητή και στα δρομολόγια εξωτερικού ενώ ο ΟΣΕ θα γίνει πολύ πιο ανταγωνιστικός στις εμπορευματικές μεταφορές. Στα έργα περιλαμβάνονται και οι 2 μεγαλύτερες σιδηροδρομικές σήραγγες στην Ελλάδα και από τις μεγαλύτερες Ευρωπαϊκά καθώς η σήραγγα στον Όθρυ είναι μήκους 6,5χλμ ανά κλάδο και στο Καλλίδρομο 9χλμ ανά κλάδο! Μαζί με αυτές τις σήραγγες έχουμε και πλήθος άλλων μικρών και μεγάλων τεχνικών έργων.
Τιθορέα - Λιανοκλάδι
Το τμήμα Τιθορέα-Λιανοκλάδι είναι συνολικού μήκους 54 χιλ. το οποίο έχει σχεδιαστεί για ταχύτητες έως 200 χλμ την ώρα. Με την ολοκλήρωση του η διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη θα κερδίσει 25 λεπτά. Κατασκευάζεται σε τρία τμήματα.
Αντικαθιστά το ορεινό κομμάτι της μονής γραμμής από Τιθορέα έως Λιανοκλάδι (Όρος Μπράλος) μήκους 56 χιλιομέτρων με Ν.Δ.Σ.Γ.Υ.Τ. μήκους 54 χιλιομέτρων. Η νέα χάραξη διασχίζει το όρος Καλλίδρομο με δίδυμη σήραγγα μήκους εννέα χιλιομέτρων η κάθε μία και ακολουθώντας χάραξη μέσω της πεδιάδας του ποταμού Σπερχειού καταλήγει στον Σιδηροδρομικό Σταθμό (Σ.Σ) Λιανοκλαδίου.
Το έργο συνολικού κόστους 694.000.000 ευρώ συγχρηματοδοτείται κατά 50% από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και κατά 50% από Δημόσιες Επενδύσεις. Το έργο περιλαμβάνει τα παρακάτω μεγάλα τεχνικά έργα: 2 σήραγγες μονής γραμμής μήκους (Σήραγγα Καλλιδρόμου) 18.072,0 μέτρων, 4 Cut & Cover διπλής γραμμής συνολικού μήκους 1.120,0 μέτρων, 4 Cut & Cover μονής γραμμής συνολικού μήκους 448,0 μέτρων, 16 σιδηροδρομικές γέφυρες συνολικού μήκους 1.465,5 μέτρων, 24 ανισόπεδες διαβάσεις συνολικού μήκους 2.227,0 μέτρων και 1 νέο σιδηροδρομικό σταθμό (Σ.Σ.) στο Μώλο.
Το σύνολο της υποδομής του έργου βρίσκεται υπό κατασκευή και κατασκευάζεται σε τρία τμήματα. Το πρώτο τμήμα ξεκινάει από τον σιδηροδρομικό σταθμό Τιθορέας, χιλιομετρική θέση 0 έως το 19ο χιλιόμετρο όπου συμπεριλαμβάνεται η μεγάλη σήραγγα του όρους Καλλιδρόμου. Το δεύτερο τμήμα είναι από το 19ο χιλιόμετρο έως το 40ο χιλιόμετρο, στο οποίο έχει ολοκληρωθεί η υποδομή και εκτελούνται έργα κατασκευής του νέου Σ.Σ. Μώλου. Το τρίτο τμήμα ξεκινάει από το 40ο χιλιόμετρο, έως τον σιδηροδρομικό σταθμό (Σ.Σ.) Λιανοκλαδίου, στη χιλιομετρική θέση 54..
Με την ολοκλήρωση του έργου η Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή θα είναι πλήρως ηλεκτροκινούμενη και θα περιλαμβάνει σύγχρονα σιδηροδρομικά συστήματα τηλεδιοίκησης και τηλεπικοινωνιών (ETCS, GSMR) που θα μεγιστοποιούν την ασφάλεια, την άνεση και την μεταφορική ικανότητα του σιδηροδρομικού δικτύου το οποίο θα είναι εφάμιλλο των Ευρωπαϊκών Δικτύων.
Λιανοκλάδι-Δομοκός
Το δεύτερο κομμάτι για την ολοκλήρωση του έργου είναι το Λιανοκλάδι -Δομοκός συνολικού μήκους 52 χιλιομέτρων. Αντικαθιστά το ορεινό κομμάτι της μονής γραμμής με Ν.Δ.Σ.Γ.Υ.Τ. Στο τμήμα αυτό έχει σχεδιαστεί για ταχύτητες έως 160 χλμ την ώρα και όταν ολοκληρωθεί, το κέρδος στην διαδρομή της γραμμής Αθηνών - Θεσσαλονίκης θα μειωθεί κατά 30 ακόμα λεπτά. Δηλαδή όταν ολοκληρωθεί το έργο Τιθορέας-Δομοκού θα υπάρχει ένα κέρδος 55 λεπτά στη διαδρομή Αθήνας- Θεσσαλονίκης. Κατασκευάζεται σε τρία επί μέρους τμήματα.
Η νέα χάραξη διασχίζει το όρος Όθρυς με δίδυμη σήραγγα μήκους 6.380 μέτρων η κάθε μία και ακολουθώντας πεδινή διαδρομή μέσω της αποξηραμένης λίμνης Ξυνιάδας ανέρχεται τον ορεινό όγκο του Δομοκού μέχρι τον ομώνυμο Σιδηροδρομικό Σταθμό.
Το έργο συνολικού κόστους 706 εκατομμύρια ευρώ, συγχρηματοδοτείται κατά 50% από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και κατά 50% από Δημόσιες Επενδύσεις. Αναλυτικότερα, το έργο αυτό περιλαμβάνει: 2 σήραγγες μονής γραμμής (Σήραγγα Όθρυος) 12.765,00 μέτρων, 12 σήραγγες διπλής γραμμής συνολικού μήκους 4.436,26 μέτρων, 14 Cut & Cover διπλής γραμμής συνολικού μήκους 1.254,75 μέτρων, 2 Cut & Cover μονής γραμμής συνολικού μήκους 1.260,00 μέτρων.
Επίσης 33 σιδηροδρομικές γέφυρες συνολικού μήκους 4.473,20 μέτρων, 7 ανισόπεδες διαβάσεις συνολικού μήκους 475,00 μέτρων και 1 νέο σιδηροδρομικό σταθμό (Σ.Σ.) στον Αγ. Στέφανο.
Το σύνολο της υποδομής του έργου προβλέπεται να κατασκευαστεί σε τρία τμήματα. Το πρώτο τμήμα είναι από το σιδηροδρομικό σταθμό (Σ.Σ.) Λιανοκλαδίου χιλιομετρική θέση 0 έως το 14ο χιλιόμετρο. Το δεύτερο τμήμα από το 14ο χιλιόμετρο έως το 25ο χιλιόμετρο όπου συμπεριλαμβάνεται και η μεγάλη σήραγγα του όρους Όθρυς και το τρίτο τμήμα από το 25ο χιλιόμετρο έως και το σιδηροδρομικό σταθμό (Σ.Σ.) Δομοκού που βρίσκεται στο 52ο χιλιόμετρο.
Μετά την ολοκλήρωση της υποδομής προβλέπεται η κατασκευή της επιδομής που περιλαμβάνει 200 χιλιόμετρα γραμμής με την συμβατική μέθοδο της σκυρογραμμής (σιδηροτροχιές επί σκύρων),19 χλμ + 14 χλμ σταθερής επιδομής (εγκιβωτισμός των γραμμών επί σκυροδέματος, Slab-Track), στις σήραγγες Καλλιδρόμου και Όθρυος, για να επιτευχθούν υψηλότερες ταχύτητες διέλευσης και να μειωθούν οι απαιτήσεις συντήρησης της γραμμής.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου