Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη, 8 Σεπτεμβρίου 2010

Θεσσαλονίκη: Εξαγγελία για τα έργα Υποδομών Μεταφοράς από το ΥΠΟΜΕΔΙ

κείμενο από το ypodomes.com
Το Στρατηγικό Σχέδιο Υποδομών Μεταφορών Θεσσαλονίκης εξήγγειλε ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ κος Ρέππας. Στην ομιλία του επεσήμανε πως μέχρι σήμερα έχουν γίνει πολλές εξαγγελίες οι οποίες δεν ευτύχησαν ποτέ να γίνουν πραγματικότητα. Είπε ακόμα πως έχει επιλεγεί μια διαφορετική προσέγγιση για τις υποδομές της πόλης και πως το σχέδιο θα έχει την εγγύηση του κράτους.

Ο Υπουργός μίλησε για την ανάγκη ανάπτυξης που θα αποτελείται από: μέσα σε σταθερή τροχιά (Μετρό, προαστιακός, τραμ), λεωφορειακές γραμμές. Επίσης έκανε λόγο για τη θαλάσσια συγκοινωνία αλλά και για εκτεταμένο δίκτυο λεωφορειολωρίδων. Για τα έργα της πόλης προανήγγειλε την προ-επιλογή των εταιρειών για την επέκταση του Μετρό προς Καλαμαριά. Δεν έγινε κάποια αναφορά στην Εξωτερική Περιφερειακή. Συνολικά 3 άξονες παρουσιάστηκαν για το μέλλον των υποδομών στην πόλη.

Πρώτος άξονας: Η Εκπόνηση του Συναινετικού Σχεδίου Αναφοράς Έργων Υποδομών Μεταφορών του μητροπολιτικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής.

Δεύτερος άξονας: Συγκρότηση οργανωτικών δομών καθώς ΟΡΘ, ΣΑΣΘ, Εγνατία Οδός Α.Ε, Αττικό Μετρό αποκτούν λόγο και ρόλο πλέον στον σχεδιασμό και εκτέλεση των απαιτούμενων έργων.

Τρίτος άξονας: Εδώ είναι το δυσκολότερο καθώς μιλάμε για την εξασφάλιση των κατάλληλων χρηματοδοτικών πηγών «μείγμα» δημόσιας και ιδιωτικής χρηματοδότησης.

ΤΑ ΕΡΓΑ ΥΠΟΔΟΜΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

1. Αναβάθμιση των Κόμβων της Δυτικής Εσωτερικής Περιφερειακής από Κ16 (Κόμβος Λαχαναγοράς) έως Κ5.
Ο Κόμβος Κ16 ήδη έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ με χρηματοδότηση από το ΠΕΠ Κ. Μακεδονίας με προϋπολογισμό 100.000.000 ευρώ και θα δημοπρατηθεί εντός του 2011. Οι υπόλοιπες επεμβάσεις συνίστανται στην ανάγκη ανισοπεδοποίησης των κύριων κινήσεων των έξι βασικών Κόμβων του Δυτικού Τμήματος της Εσωτερικής Περιφερειακής με προϋπολογισμό 100.000.000 ευρώ.

2. Αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής από Κ5 έως Κ12 (Κόμβος με την ΕΟ Θεσσαλονίκης-Μουδανιών) και της σύνδεσής της με το αεροδρόμιο.
Εξετάζεται η διαπλάτυνση, κατά μία επιπλέον λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, του τμήματος από τον κόμβο Κ5 (Παπαγεωργίου) έως και τον κόμβο Κ12 (ΕΟ Θεσσαλονίκης-Μουδανιών) καθώς και η διαπλάτυνση-αναβάθμιση της ΕΟ Θεσσαλονίκης Μουδανιών έως τον Κόμβο Αεροδρομίου. Διερευνάται η κατασκευή υπερυψωμένης οδικής αρτηρίας, κατά μήκος της Εσωτερικής Περιφερειακής, από τον Κόμβο Ευκαρπίας μέχρι Κωνσταντινοπολίτικα.

Το συνολικό κόστος των παρεμβάσεων στην ανατολική εσωτερική περιφερειακή εκτιμάται σε περίπου 200.000.000 ευρώ. Η κατασκευή μπορεί να ξεκινήσει εντός του 2011 και να ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του 2013.

3. Η κατασκευή της βασικής γραμμής του ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης και η υλοποίηση της επέκτασής της αφενός προς Καλαμαριά και αεροδρόμιο και αφετέρου προς τις Δυτικές συνοικίες.

3Α. Όσον αφορά στην επέκταση προς την Καλαμαριά, με απόφαση της νέας διοίκησης της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, η μελέτη εκπονείται από την εταιρία και όχι από τους διαγωνιζόμενους. Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία προεπιλογής Αναδόχου για τα έργα Πολιτικού Μηχανικού και τα βασικά ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα. Εξετάζεται η χωροθέτηση αμαξοστασίου στη Μίκρα.

3Β. Εξετάζονται σε επίπεδο προκαταρκτικής μελέτης οι επεκτάσεις προς Σταυρούπολη (Δημοκρατίας - Ευκαρπία - Νοσοκομείο Παπαγεωργίου), προς Εύοσμο (Ν.Σ.Σ. - Εύοσμος) και προς Αεροδρόμιο (για την επέκταση αυτή, εξετάζεται η δυνατότητα κατασκευής της επέκτασης με υπέργειο μέσο σταθερής τροχιάς, τύπου Monorail).

4. Βελτίωση και εκσυγχρονισμός του αερολιμένα ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ»
Το έργο έχει συμβατικό προϋπολογισμό 137.000.000 ευρώ και ημερομηνία ολοκλήρωσης 27.7.2011. Η απορρόφηση βρίσκεται στο 34% του συμβατικού αντικειμένου και ήδη εγκρίθηκε παράταση της συνολικής προθεσμίας περαίωσης των εργασιών έως 31.12.2012.

5. Εμπορευματικό Κέντρο Θεσσαλονίκης
Το στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη προσφέρεται για τη δημιουργία σύγχρονου και μεγάλου εμπορευματικού κέντρου που θα καταστήσει την πόλη διαμετακομιστικό κόμβο - πύλη στην Ευρώπη και στα Βαλκάνια. Ο χώρος που απαιτείται σύμφωνα με τις μελέτες και προδιαγραφές της Ευρωπαϊκής Ένωσης πρέπει να ξεπερνά τα 600 στρέμματα, να έχει πρόσβαση στο λιμάνι και στο οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο. Στόχος μέχρι το τέλος του 2010 να έχει προκηρυχθεί διεθνής διαγωνισμός.

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΑΕΡΟΛΟΓΙΕΣ ΜΙΑ ΖΩΗ... ΚΑΙ Ο ΑΠΛΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΥΠΟΦΕΡΕΙ... ΤΑ ΠΙΟ ΠΟΛΛΑ ΛΕΦΤΑ ΠΑΝΕ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΜΕΛΕΤΕΣ ΕΠΙ ΜΕΛΕΤΩΝ... ΘΕΛΟΥΜΕ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΛΟΓΙΑ!!!

Andreas είπε...

Ρεαλιστικά (ακόμα και αν βρεθούν τα επιπλέον 6 δις που ψάχνουμε) ποιος είναι ο χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσης των έργων αυτών;

Όταν αυτά ολοκληρωθούν θα καλύπτουν τις τότε (αλλά και μελλοντικές) ανάγκες της πόλης;

τρενομανής είπε...

"και προς Αεροδρόμιο (για την επέκταση αυτή, εξετάζεται η δυνατότητα κατασκευής της επέκτασης με υπέργειο μέσο σταθερής τροχιάς, τύπου Monorail)."
Για ακόμη μια φορά ακούγονται οι γνωστές Monorailακίες, προφανώς διότι οι κύριοι που τις εκστομίζουν δεν διαθέτουν ίχνος αιδούς...Κύριοι αντί να φαντασιώνεστε με...Monorail κάνετε ένα χρονοδιάγραμμα 4-5 υλοποιήσιμων έργων υποδομών για την Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή της: 1.επέκταση Μετρό προς Καλαμαριά/Αεροδρόμιο και Δυτικά προς τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές του πολεοδομικού συγκροτήματος, 2. Αναβάθμιση και ολοκλήρωση της εξωτερικής περιφερειακής οδού και κατασκευής παράλληλου προαστιακού σιδηροδρόμου που θα συνδέει την μελλοντική σιδ/κη Εγνατία, την πόλη του Λαγκαδά και τον μελλοντικό σιδ/μο προς Χαλκιδική, 3.Μπάζωμα κατά 30 m της παλαιάς παραλίας με κατασκευή κρηπιδώματος, όπως το τωρινό (διατήρηση της μαρμάρινης όψης και του χαρακτήρα της παραλίας). Διαπλάτυνση λεωφόρου Νίκης/πεζοδρομίων και κατασκευή ελαφρύ προαστιακού σιδ/μικού διαδρόμου 2πλης μετρικής ηλεκτροκίνητης γραμμής, η οποία δύναται να ξεκινά από τον σταθμό υπαραστικών λεωφορείων ΚΤΕΛ και μέσω λιμένα, παλαιάς (διαπλατυσμένης παραλίας) νέας παραλίας, Μεγάρου Μουσικής, Καράμπουρνου, Νέας Κρήνης, Αρετσούς να καταλήγει στον σταθμό μετεπιβίβασης του Μετρό στο αθλητικό κέντρο της Μίκρας. Με τον τρόπο αυτό α. διατηρείται ο χαρακτήρας της παλαιάς πόλης, β. αναβαθμίζεται η παραλιακή ζώνη Μέγαρο Μουσικής - Καλαμαριά - Μίκρα, γ. ανασαίνει το κυκλοφοριακό στη Λ. Νίκης δίχως διόδια, φαραωνικά έργα, υποθαλάσσιες αρτηρίες, πύργους εξαερισμού και άλλες αηδείς κατασκευές, δ. μεγαλώνουν τα πεζοδρόμια προς όφελος πεζών και...τραπεζοκαθισμάτων, ε. το μέσο σταθερής τροχιάς (ελαφρύς μετρικός, διλπλός ηλεκτροκίνητος προαστιακός σιδ/μος) εξασφαλίζει την ταχύτερη (πλην μετρό) μετακίνηση όλων των κατοίκων της παραλιακής ζώνης, καταργώντας τα αντίστοιχα αστικά λεωφορεία που κινούνται επί της Μητροπόλεως και παραλιακά. Η Θεσσαλονίκη δεν θα χρειάζεται πλέον θαλάσσια συγκοινωνία που ούτως η άλλως είναι πολύ πιο αργή, απείρως δαπανηρότερη σε καύσιμα και επιβάρυνση περιβάλλοντος και σχετίζεται με τις καιρικές συνθήκες, 4. Μεταφορά της ΔΕΘ στην υπερβολικά υποβαθμισμένη περιοχή των Λαχανόκηπων, στην οποία είναι δυνατόν να προσεγγίσει τόσο το Μετρό, ο ελαφρύς προαστακός σιδ/μος, ο προαστιακός και οι αυτοκινητόδρομοι μέσω δυτικής εισόδου. Η λύση αυτή θα χαρίσει στην μελλοντική ΔΕΘ παραλιακό μέτωπο μοναδικού κάλλους. Ρεαλιστικά έργα, τα οποία ένα κι ένα θα ανακουφίσουν το κυκλοφοριακό και θα αναβαθμίσουν την ποιότητα της ζωής στην πόλη...

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....
...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι η Ανάπλαση του Φαληρικού Δέλτα;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...η Θεσσαλονίκη ετοιμάζεται να αποκτήσει την πρώτη Μαρίνα που θα βρίσκεται στην πρώτη προβλήτα του λιμανιού;
...η Αθήνα ετοιμάζει 5 μεγάλες αναπλάσεις στην πόλη ; (Ελληνικό, Φάληρο, Πανεπιστημίου, Αλεξάνδρας, Βοτανικός)
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες