Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 7 Ιανουαρίου 2013

Τα 10 μεγαλύτερα έργα που κατασκευάζονται στην Ελλάδα

κείμενο από το ypodomes.com
Μοιάζει με ανέκδοτο αλλά ανέκδοτο δεν είναι. Αυτή την εποχή της μιζέριας και της απίστευτης ανεργίας υπάρχουν έργα που είναι «οάσεις» και δίνουν απασχόληση και ελπίδα σε χιλιάδες συνανθρώπους μας.

Είναι έργα με προϋπολογισμό πολλές δεκάδες ή εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ και θα αλλάξουν στο μέλλον την καθημερινότητα μας. Ας γνωρίσουμε τα 10 μεγαλύτερα έργα που κατασκευάζονται σήμερα στη χώρα:

10.Ολοκλήρωση κάθετου άξονα Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνας 147εκ.ευρώ
Πρόκειται για έργο σκούπα που θα ολοκληρώσει ότι άφησαν προηγούμενες εργολαβίες με στόχο το 2014 ο αυτοκινητόδρομος να ολοκληρωθεί. Είναι το σημαντικότερο εν ενεργεία οδικό έργο της Κεντρικής Μακεδονίας.

9.Ολοκλήρωση κάθετου άξονα Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή 158εκ.ευρώ
Είναι το έργο για το τμήμα Κορομηλιά-Κρυσταλλοπηγή που ολοκληρώνει τον κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή. Είναι ένα έργο που θα δώσει άνετη πρόσβαση από και προς την Αλβανία και θα ολοκληρωθεί το 2015.

8.Φράγμα Αποσελέμη Ηράκλειο Κρήτης (3 εργολαβίες) 190εκ.ευρώ
Το έργο αυτό το έχουν χαρακτηρίσει «Φαραωνικό» αλλά στην πραγματικότητα θα λύσει το υδροδοτικό πρόβλημα σε Ηράκλειο και Άγιο Νικόλαο. Δεν είναι μία η εργολαβία αλλά 4 3 σε εξέλιξη και μία σε δημοπράτηση. Ευχή όλων να λειτουργήσει σύντομα για να δικαιολογήσει τον πολύ μεγάλο προϋπολογισμό του.

7.Φράγμα Ιλαρίωνα Κοζάνης (εκτίμηση 250εκ.ευρώ)
Αυτό και αν είναι φαραωνικό έργο με φαραωνικό προϋπολογισμό. Έχει ξεκινήσει να κατασκευάζεται από το 1991 όταν κάποιοι από εσάς που διαβάζετε αυτό το κείμενο δεν είχατε καν γεννηθεί… Ο στόχος είναι να λειτουργήσει εντός του 2013 αλλά και στοίχημα δεν βάζει κανείς.

6.Αεροδρόμιο Μακεδονία διάδρομος 10-28 (επέκταση) 286εκ.ευρω
Ένα από τα ατελείωτα έργα στην Ελληνική κατασκευαστική πραγματικότητα. Με πολλά προβλήματα τόσο τεχνικά όσο και οικονομικά. Σήμερα βρίσκεται σε πολύ προχωρημένο στάδιο και ευχή όλων είναι σε ένα χρόνο από σήμερα ο νέος διάδρομος να ολοκληρωθεί. Εκτός από τα 246εκ.ευρώ της επέκτασης πρέπει να προσμετρήσουμε άλλα 40εκ.ευρώ για τα έργα ενίσχυσης του υφιστάμενου διαδρόμου φτάνοντας το σύνολο στα 286εκ.ευρώ.


5.Σιδηροδρομικό έργο Κιάτο-Ροδοδάφνη 315εκ.ευρώ
Είναι έργο που ξεκίνησε πέρυσι, σε δύσκολη εποχή αλλά τα πάει καλά μέχρι στιγμής. Το έργο αυτό περιλαμβάνει το τμήμα Διακοπτό-Ροδοδάφνη και όλους του σταθμούς από το Κιάτο μέχρι τη Ροδοδάφνη.  Έργο με μεγάλη αξία που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2015.

4.Οδικός Άξονας Άκτιο-Αμβρακία (4 εργολαβίες) 350εκ.ευρώ
Το μεγαλύτερο δημόσιο οδικό έργο στην Ελλάδα περνά τις δικές του συμπληγάδες. Ξεκίνησε με τις καλύτερες προϋποθέσεις και σήμερα αγωνίζεται για να υπάρχει σε αυτή τη λίστα. Τα οικονομικά προβλήματα έχουν φέρει γκρίνια, απεργίες και απολύσεις. Το έργο δυστυχώς αντιπροσωπεύει 100% την Ελλάδα του σήμερα. Ελπίδα όλων να αλλάξει η εικόνα και να λειτουργήσει το 2014 (στην καλύτερη περίπτωση).  Σπουδαίο  έργο που ενώνει τις Δυτικές Ακτές της χώρας με την Ιόνια Οδό και το δίκτυο των αυτοκινητόδρομων.

3.Επέκταση Μετρό Αθήνας Γραμμής 3 προς Πειραιά 530 εκ.ευρώ
Το μοναδικό έργο κατασκευής για την Αττικό Μετρό εδώ και χρόνια. Ξεκίνησε τον Μάρτιο και το χρονοδιάγραμμα καθορίζει πως στα τέλη του 2017 θα έχει ολοκληρωθεί. Μέχρι τώρα κινείται οριακά εντός χρονοδιαγραμμάτων και πολλά εργοτάξια έχουν ανοίξει. Έχει μήκος 7,6 χλμ και θα εξυπηρετεί 130.000 επιβάτες καθημερινά. Έργο με τεράστια αξία για το πολεοδομικό συγκρότημα Αθήνας και Πειραιά.

2.Πάρκο Σταύρος Νιάρχος 566εκ.ευρώ
Το δεύτερο μεγαλύτερο έργο στην χώρα μόλις ξεκίνησε. Το όραμα στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος παίρνει σάρκα και οστά. Δεν διστάζουν να βάλουν πολύ βαθειά το χέρι στην τσέπη για να μεταμορφώσουν το χώρο στον παλιό Ιππόδρομο με την κατασκευή της Εθνικής Βιβλιοθήκης, της Λυρικής  Σκηνής και εντός μεγάλου πάρκου.  Η χρηματοδότηση είναι 100% από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Εκπληκτικό έργο με ευεργετική επίδραση στην οικονομία και την απασχόληση. Θα αλλάξει την όψη της «βιτρίνας» της πόλης.

1.Μετρό Θεσσαλονίκης: 1,1 δις ευρώ
Το μεγαλύτερο των μεγάλων έργων στην χώρα είναι το έργο της κατασκευής της βασικής γραμμής Μετρό για την Θεσσαλονίκη. Ένα έργο που είναι διαρκώς σε κατάσταση νευρικής κρίσης με τα προβλήματα να σπάνε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Η μέθοδος που επιλέχθηκε για να κατασκευαστεί (μελέτη- κατασκευή) έχει αποδειχθεί μέγα σφάλμα και 6 χρόνια μετά την εκκίνηση των εργασιών δεν έχουμε πιάσει ούτε το 50% της συνολικής προόδου του έργου.

Αυτή την εποχή ο πήχης έχει πιάσει το 2017 για να λειτουργήσει αλλά ήδη πολλοί μιλούν για λειτουργία το 2018.  Έργο με αμέτρητη αξία για την κορεσμένη κυκλοφοριακά πόλη που αναζητά ένα μέσο με ταχύτητα και ασφάλεια για να αναδείξει τον Μητροπολιτικό της χαρακτήρα.

Τα 1,1 δις ευρώ ίσως να μην είναι το τελικό ποσό καθώς τα θέματα που έχουν προκύψει κάνουν γρίφο τον τελικό λογαριασμό. Είναι το έργο που είναι η σημαία των έργων για την χώρα και περιμένουμε κάποια στιγμή να τρέξει για να ολοκληρωθεί.

Ε-Ε-ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΛΛΑ
Για να αναπτερώσουμε λίγο το ηθικό μας που ομολογουμένως εδώ και 3 χρόνια είναι παντελώς καταρρακωμένο πρέπει να επισημάνουμε ότι στα σκαριά περιμένουμε 3 πολύ μεγάλα έργα να ξεκινήσουν το επόμενο διάστημα και να αλλάξουν τις ισορροπίες.
Αυτά είναι:
1.Επέκταση Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά: 450εκ.ευρώ
2.Σιδηροδρομικό έργο Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος 415εκ.ευρώ
3.Σιδηροδρομικό έργο Τιθορέα-Δομοκός 415εκ.ευρώ.

Ο κατάλογος αυτός δεν περιέχει τα παγωμένα έργα στους 4 αυτοκινητόδρομους και αν κατασκευάζονταν θα είχαμε μία διαφορετική εικόνα και άλλα οικονομικά μεγέθη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα