Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 10 Ιανουαρίου 2013

ΥΠΑΝΥΠ: τα 5 βήματα για την ανάκαμψη, γκαζώνουν φέτος τα μεγάλα έργα

κείμενο από το ypodomes.com
Τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης θα φανούν στο τέλος του 2013, εκτίμησε την Τετάρτη ο υπουργός Ανάπτυξης, Κωστής Χατζηδάκης, παρουσιάζοντας τον προγραμματισμό του υπουργείου για την τρέχουσα χρονιά, ενώ ανέφερε ότι, εντός του πρώτου τριμήνου θα ολοκληρωθούν οι αποκρατικοποιήσεις και οι απελευθερώσεις και όλες οι διαδικασίες, που σχετίζονται με τις αρμοδιότητες του υπουργείου.

Συγκεκριμένα, ανακοινώθηκε ότι προωθείται η δημιουργία λιμανιού κρουαζιέρας στην περιοχή του Πειραιά, συγχωνεύεται το Invest in Greece με τον Οργανισμό Προώθησης Εξαγωγών (ΟΠΕ), μεταφέρονται διοικητικά οι υπάλληλοι Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (ΟΕΥ) από το υπουργείο Εξωτερικών στο Ανάπτυξης, ενώ το υπουργείο εμμένει στη θέση του για τη λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων τις Κυριακές.

Παράλληλα, επιχειρείται ταχεία προώθηση των μεγάλων επενδυτικών σχεδίων μέσω του Fast Track. Από τα 11 επενδυτικά σχέδια συνολικού προϋπολογισμού 7 δισ. ευρώ, τα 4 βρίσκονται στη διαδικασία αδειοδότησης. Για να σταματήσουν τα προβλήματα, δημιουργείται Ειδική Υπηρεσία Αδειοδότησης.

Ειδικότερα, ανακοινώθηκε:

Ενίσχυση της ρευστότητας σε πέντε βήματα

1. Εντός του 2013, υλοποιείται η συμφωνία με Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για μικρομεσαίες επιχειρήσεις και συμβασιοπιούνται ακόμη 400 εκατ. ευρώ από τα 1,44 δισ. ευρώ. Επίσης, τον Απρίλιο θα τεθεί σε εφαρμογή το πρόγραμμα παροχής εγγυήσεων διευκόλυνσης εισαγωγών και εξαγωγών, με το συνολικό ύψος να αναμένεται να φθάσει το 1,5 δισ. ευρώ.

2. ΕΣΠΑ: Στόχος η απορρόφηση κονδυλίων ύψους 3,89 δισ. ευρώ. Από τις 14 Ιανουαρίου προκηρύσσεται και υλοποιείται πρόγραμμα ενίσχυσης των ΜμΕ, ύψους 456 εκατ. ευρώ. Υποστηρίζονται, με project managers, τα έργα προτεραιότητας που έχουν ανάγκη επιτάχυνσης και ειδικότερα αυτά που αποτελούν τις μνημονιακές υποχρεώσεις όπως είναι το Elenxis, το εθνικό Ληξιαρχείο, οι υποδομές για τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων. Επίσης, συνεχίζεται η διαπραγμάτευση για το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 για να αποφευχθεί ενδεχόμενη μείωση των πόρων κατά 40%, ενώ στο τέλος της χρονιάς θα είναι έτοιμο το νομοσχέδιο για το νέο ΕΣΠΑ.

3. ΕΤΕΑΝ: Ξεκινά εντός του μήνα το πρόγραμμα χαμηλότοκων δανείων για επενδύσεις και κεφάλαια κίνησης ύψους 680 εκατ. ευρώ, με επιδότηση επιτοκίου 50%. Επίσης, απλοποιείται το πρόγραμμα «Εξοικονομώ κατ' Οίκον», σε συνεργασία με το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ) για να παρασχεθεί επιπλέον ρευστότητα ύψους 450 εκατ. ευρώ.

4. Επενδυτικός Νόμος: Χρησιμοποίησή του, για την ενίσχυση της ρευστότητας με πληρωμές ύψους 620 εκατ. ευρώ, από τα οποία 250 εκατ. ευρώ εκτιμάται πως δύναται να συγχρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ.

5. Ελληνικό Επενδυτικό Ταμείο: Επιχειρείται η δημιουργία του Ταμείου, το οποίο εκτιμάται ότι θα μπορούσε να συντελέσει ως ένα βαθμό στην προσπάθεια ενίσχυσης της ρευστότητας.

Ο δεύτερος άξονας προώθησης δημόσιων έργων

1. Τέσσερις αυτοκινητόδρομοι: Εκτιμάται ότι, έως το τέλος Φεβρουαρίου θα υπάρξει συμφωνία με Τράπεζες, προκειμένου να εγκριθεί η συμφωνία από τη Βουλή. Στόχος, να επανεκκινήσουν τα έργα τον Απρίλιο.

2. ΜΕΤΡΟ Αθήνας: Η επέκταση προς Ανθούπολη αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Απρίλιο, ενώ η επέκταση προς Ελληνικό έως τον Ιούλιο.

3. ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης: Στον σταθμό «Ν. Ελβετία» πρόκειται να εγκατασταθεί άμεσα ο μετροπόντικας, ενώ εντός του Μαρτίου υπογράφεται η σύμβαση επέκτασης προς Καλαμαριά.

4. Επέκταση Τραμ από το Νέο Φάληρο στον Πειραιά: Η σύμβαση θα υπογραφεί τις επόμενες ημέρες και ξεκινά άμεσα το έργο προϋπολογισμού 92 εκατ. ευρώ και προβλέπεται να ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο του 2014.

5. Σιδηροδρομικά έργα: Η σιδηροδρομική σύνδεση με το λιμάνι του Ικονίου ολοκληρώνεται εντός του μήνα, ενώ για τον σιδηροδρομικό διαμετακομιστικό κόμβο του Θριασίου αναμένεται η ανακήρυξη μειοδότη μέσα στον Φεβρουάριο.

6. Λιμάνια Ηγουμενίτσας και Λαυρίου: Η Β' Φάση του Λιμένα Ηγουμενίτσας θα ολοκληρωθεί εντός του Δεκεμβρίου και του Λαυρίου εντός δύο ετών.

7. Δημοπρατούνται εντός του εξαμήνου έργα οδοποιίας, συνολικού προϋπολογισμού 243 εκατ. ευρώ.

8. Αεροδρόμιο Καστελίου: Ο διαγωνισμός θα προχωρήσει παράλληλα με την προσπάθεια του ΤΑΙΠΕΔ για αξιοποίηση των λοιπών περιφερειακών αεροδρομίων. Η εκκίνηση της διαγωνιστικής διαδικασίας θα πρέπει να λάβει χώρα πρώτον, μετά την ανακοίνωση της οριστικής λύσης για τους αυτοκινητόδρομους και δεύτερον, μετά τη συγκατάθεση της ΕΤΕπ για τη χρηματοοικονομική στήριξη του έργου.

9. Δημοπρατούνται έργα του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων, προϋπολογισμού 167 εκατ. ευρώ.

10. Σε ό,τι αφορά τα 10 έργα Σύμπραξης Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) για τη διαχείριση των απορριμμάτων, συνολικού προϋπολογισμού 2 δισ. ευρώ, εντός του 2013 θα κατατεθούν δεσμευτικές προσφορές.

11. Λιμάνι Κρουαζιέρας: Τα συναρμόδια υπουργεία Ανάπτυξης, Τουρισμού, Ναυτιλίας και ΠΕΚΑ αποφάσισαν να προχωρήσουν στην κατασκευή λιμανιού κρουαζιέρας στον Πειραιά. Το λιμάνι θα κατασκευαστεί μέσω ΣΔΙΤ.

Προώθηση διαθρωτικών αλλαγών και μεταρρυθμίσεων

1. Τον επόμενο μήνα θα κατατεθεί προς ψήφιση ο νέος Αγορανομικός Κώδικας.

2. Έως το τέλος Ιουνίου, για διευκόλυνση της επιχειρηματικότητας, θα ληφθούν μέτρα για μείωση κατά 50% του κόστους ίδρυσης επιχειρήσεων. Παράλληλα, προωθείται η απλοποίηση των αδειοδοτικών διαδικασιών και σε ότι αφορά στην ίδρυση και λειτουργία επιχειρηματικών πάρκων.

3. Αξιοποίηση της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ για την ενίσχυση του ανταγωνισμού σε τέσσερις τομείς της οικονομίας (τουρισμός, τρόφιμα, οικοδομικά υλικά και λιανεμπόριο).

4. Συνεργασία με την Παγκόσμια Τράπεζα, προκειμένου να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας.

5. Έμφαση στην Εθνική Στρατηγική για τις Εξαγωγές. Στόχος, το 2013 οι εξαγωγές να φθάσουν το 13% επί του ΑΕΠ, διεύρυνση της εξαγωγικής βάσης, και πρόγραμμα του ΕΣΠΑ για τους εξαγωγείς. Επίσης, προωθείται η δημιουργία ενός νέου ενιαίου φορέα με τη συγχώνευση του Οργανισμού Προώθησης Εξαγωγών (ΟΠΕ) και του Invest in Greece, που αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του έτους.

6. Εντός του έτους, αναμορφώνεται το πλαίσιο των Δημοσίων Συμβάσεων, ενώ μέσα στο μήνα θα κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή ο νόμος για το Εθνικό Σύστημα Δημόσιων Συμβάσεων. Στόχος, η Κεντρική Κυβέρνηση να προμηθεύεται τουλάχιστον το 25% των αναγκών της, σε προμήθειες και υπηρεσίες έως τον Δεκέμβριο.

7. Αποκρατικοποιήσεις:

- ΤΡΑΙΝΟΣΕ & ROSCO. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μεταφερθεί στο ΤΑΙΠΕΔ στα τέλη Μαρτίου, ώστε οι διαδικασίες για την υποβολή προσφορών να εκκινήσουν τον Ιούνιο. Την ίδια πορεία θα ακολουθήσει και η ROSCO.

- Πλαίσιο αξιοποίησης για τα αεροδρόμια: Εντός Ιανουαρίου θα υποβληθεί προς ψήφιση το σύνολο των διατάξεων για την αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ). Κατόπιν, θα εκκινήσουν οι διαδικασίες για την παραχώρηση χρήσης των 37 αεροδρομίων από το ΤΑΙΠΕΔ.

- ΕΛΤΑ: Εντός του πρώτου τριμήνου του 2013 και μετά από την έγκριση της Κομισιόν, εκδίδονται οι υπουργικές αποφάσεις για το περιεχόμενο της Καθολικής Υπηρεσίας και την κάλυψη του κόστους της.

- ΕΥΔΑΠ- ΕΥΑΘ: Την επόμενη εβδομάδα, θα κατατεθεί στη Βουλή το νομοθετικό πλαίσιο που έχει ετοιμαστεί.

- Για το ψηφιακό μέρισμα θα έχουν διαμορφωθεί τα προαπαιτούμενα σε θεσμικό και τεχνικό επίπεδο έως τον Μάρτιο.

- Υπεραστικές Οδικές Μεταφορές: Ολοκληρώνεται η στρατηγική για απελευθέρωση της αγοράς με σχετικό νόμο που θα κατατεθεί μέσα στο Μάρτιο.

8. Διευκόλυνση Επενδύσεων: Δημιουργείται Κεντρική Αδειοδοτική Αρχή για τις Στρατηγικές και Ιδιωτικές Επενδύσεις. Παράλληλα, παρακολουθούνται 51 επενδυτικά σχέδια, εκ των οποίων 11 έργα, ύψους 7 δισ. ευρώ έχουν υπαχθεί στο Fast Track.

9. Επικοινωνίες: Έως το τέλος του πρώτου τριμήνου, αφού υπάρξει θετική απάντηση της Κομισιόν, γίνεται η προκήρυξη διαγωνισμού για το Rural Broadband, δηλαδή την ευρυζωνική διασύνδεση αγροτικών νησιωτικών και απομακρυσμένων περιοχών, κ.α.

10. Εκσυχρονισμός Αστικών Συγκοινωνιών. Σημαντικό μέρος του προσωπικού θα φύγει από τα γραφεία και θα μετακινηθεί στην πώληση και τον έλεγχο των εισιτηρίων. Επίσης, ξεκινούν οι διαδικασίες για κατασκευή, μέσω ΣΔΙΤ, ενός νέου Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων στον Ελαιώνα.

11. Νέο πλαίσιο για τους δανειολήπτες (νοικοκυριά και ΜμΕ). Έως το τέλος Μαρτίου, η κυβέρνηση θα αναμορφώσει το πλαίσιο για τα φυσικά πρόσωπα, ώστε να αντιμετωπιστεί η μακροχρόνια εκκρεμοδικία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα