Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2013

Πειραιάς: Πακέτο υπογειοποίηση του ΗΣΑΠ και υπογειοποίηση της Ομηρίδου Σκυλίτση

κείμενο από το ypodomes.com
Εξαιρετική σημασίας αποδείχθηκε η συνάντηση του Δημάρχου Πειραιά με τον Υπουργό Ανάπτυξης και Υποδομών κο Χατζηδάκη και τον Υφυπουργό κο Καλογιάννη. Από αυτή τη συνάντηση βγήκε και ένα μεγάλο νέο που αφορά τόσο την υπογειοποίηση του ΗΣΑΠ από το Φάληρο έως τον τερματικό σταθμό στο Λιμάνι του Πειραιά, όσο και την υπογειοποίηση της Ομηρίδου Σκυλίτση!

Στη συνάντηση συμμετείχαν ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ Νίκος Παπαθανάσης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Χρήστος Τσίτουρας και υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου.

Όπως ανέφερε μετά τη συνάντηση ο Κωστής Χατζηδάκης υπήρξε συμφωνία με τον Δήμαρχο Πειραιά κο Μιχαλολιάκο για μία συνολική μελέτη που θα περιλαμβάνει το ζήτημα της υπογειοποίησης του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά, σε συνδυασμό με την τύχη της Ομηρίδου- Σκυλίτση.

Από την πλευρά του ο κος Καλογιάννης ανέφερε πως για την υπογειοποίηση της Ομηρίδου – Σκυλίτση έχει ήδη εγκριθεί η αναγκαία πίστωση από το υπουργείο. Βγαίνει ο διαγωνισμός για την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου αυτό θα γίνει το συντομότερο δυνατό, τις επόμενες ημέρες, έτσι ώστε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να έχουμε όλα τα τεχνικά στοιχεία και την προεκτίμηση του προϋπολογισμού για το συγκεκριμένο έργο.

Πιο ενθουσιώδης ο Β. Μιχαλολιάκος δήλωσε «Ξέρετε τι μεγάλο έργο είναι η υπογειοποίηση της Ομηρίδου – Σκυλίτση; Ούτε ο πιο τολμηρός και αισιόδοξος δεν τολμούσε να το ονειρευτεί. Το έθεσα πρώτος εγώ στην προεκλογική περίοδο και το αντιμετώπισαν με ειρωνεία οι κατ’ εξακολούθηση απαισιόδοξοι. Για το παραλιακό μέτωπο, η πίεση θα είναι καθημερινή και η συνεργασία μας καθημερινή. Πολύ γρήγορα ελπίζω και αυτή είναι η θέση μας».

Αυτό που δεν αποσαφηνίστηκε από την συνάντηση είναι τι θα γίνει με την υπάρχουσα μελέτη για την υπογειοποίηση του ΗΣΑΠ που έχει ήδη εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους. Θα συνεχίσει να υφίσταται η θα αντικατασταθεί από την νέα μελέτη που συμπεριλαμβάνει και την υπογειοποίηση του δρόμου της Ομηρίδου-Σκυλίτση;

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΟΙ ΜΟΝΟΔΡΟΜΗΣΕΙΣ ΕΡΧΟΝΤΑΙ
Αναφορικά με τις μονοδρομήσεις των κεντρικών δρόμων του Πειραιά που συζητούνται εδώ και τουλάχιστον 6 χρόνια αλλά ποτέ δεν έχουν εφαρμοστεί συμφωνήθηκε να προχωρήσουν χωρίς καθυστερήσεις που θα γίνουν παράλληλα με το έργο του Τραμ για να μην υπάρξουν συγκοινωνιακά προβλήματα στον Πειραιά.

Επίσης, θα υπάρξει αμέσως μια συνεργασία του γενικού γραμματέα του Δήμου με τo γενικό γραμματέα Δημοσίων Επενδύσεων για την αναβάθμιση του παραλιακού μετώπου της πόλης. Τόσο σε σχέση με το δίκτυο πλοίων όσο και με την αισθητική της ευρύτερης περιοχής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα