Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2013

Πλούσιο φέτος το "μενού" των παραδόσεων μεγάλων έργων

κείμενο από το ypodomes.com

Πλούσιο είναι το φετινό μενού παραδόσεων μεγάλων έργων σε λειτουργία, το πιο μεγάλο μετά το 2004. Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως φέτος θα έχουμε μια «πλούσια» χρονιά σε έργα που ολοκληρώνονται.

Πρόκειται για έργα που έχουν χρονίσει, καθυστερήσει και ταλαιπωρήσει αλλά πλέον φτάνουν στην ολοκλήρωση τους. Μέσα σε αυτά σημαντικά έργα Μετρό, Σιδηρόδρομου, οδικά, αναπλάσεις, έργα αστικής ανάπτυξης.

Η αρχή στα έργα που θα δούμε να λειτουργούν είναι η ολοκλήρωση του έργου 3 Γέφυρες-ΣΚΑ με τους δύο νέους σταθμούς ΠΥΡΓΟΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ και ΛΥΚΟΤΡΥΠΑ που θα ενταχθούν άμεσα στον δίκτυο σταθμών του βασικού αστικού τμήματος του Προαστιακού.

Τον Απρίλιο με καθυστέρηση 4 και πλέον ετών θα λειτουργήσει η δυτική επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό της Αθήνας με τους σταθμούς ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ και ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ. Ακολούθως θα έχουμε την ολοκλήρωση των έργων για το φράγμα Γαδουρά στη Ρόδο, έργο για το οποίο έχει υπάρξει επίσης πολύ μεγάλη καθυστέρηση.

Το καλοκαίρι μας υπόσχεται «καυτές» παραδόσεις με την λειτουργία τον Ιούλιο της νότιας επέκτασης της γραμμής 2 του Μετρό της Αθήνας με τους σταθμούς ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, ΑΛΙΜΟΣ, ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ. Μέσα στο καλοκαίρι περιμένουμε και την λειτουργία του κάθετου άξονα Κομοτηνή-Σύνορα.

Πριν φύγει το καλοκαίρι το οδικό έργο Άγιος Νικόλαος-Καλό Χωριό στην Κρήτη θα παραδοθεί στην κυκλοφορία ενώ θα έχουμε και μία «μίνι» παράδοση καθώς εκτιμάται ότι θα παραδοθεί το «λειτουργικό» κομμάτι των έργων Β` φάσης του λιμένα Ηγουμενίτσας.

Στις αρχές του Φθινοπώρου θα συνεχιστούν οι παραδόσεις της Αττικό Μετρό με την λειτουργία της δυτικής επέκτασης της γραμμής 3 του Μετρό με το σταθμό ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ. Πλησιάζοντας προς το τέλος του χρόνου θα έχουμε δύο ακόμα πολύ μεγάλες παραδόσεις έργων:

Το πρώτο είναι η ολοκλήρωση της ανάπλασης της Νέας Παραλίας στη Θεσσαλονίκη και το δεύτερο είναι η λειτουργία του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης στο κτίριο του Φιξ επί της Συγγρού, έργο που έχει καθυστερήσει σχεδόν μία δεκαετία.

Οριακά στο τέλος του έτους θα έχουμε την παράδοση των έργων για την αναβάθμιση του λιμένα Αιγίου που έχει παρουσιάσει σημαντική πρόοδος και ίσως να έχουμε και –θετικές- εκπλήξεις.

ΤΑ ..ΑΜΦΙΒΟΛΑ
  • Στη λίστα με τα έργα για παράδοση φέτος υπάρχουν και άλλα έργα, όμως υπάρχουν αμφιβολίες για το αν τελικά θα καταφέρουν να ολοκληρωθούν στο τρέχον έτος. Τα έργα αυτά είναι:
  • Ο κλάδος Λεύκτρο-Σπάρτη του αυτοκινητόδρομου Μορέα κυρίως λόγω των αρχαιολογικών ευρημάτων αλλά και των απαλλοτριώσεων, που ίσως σπρώξουν το έργο από τα τέλη του 2013 στο πρώτο εξάμηνο του 2014.
  • Το οδικό τμήμα Αρδάνιο-Μάνδρα που κανονικά θα πρέπει να δοθεί στην κυκλοφορία τον Ιούνιο αλλά υπάρχουν προβλήματα με την ανάδοχο εταιρεία.
  • Για τον ίδιο λόγο εντάσσεται στη λίστα το έργο στο φράγμα Ιλαρίωνα Κοζάνης

ΤΟ ΗΜΙ-ΠΑΓΩΜΕΝΟ ΕΡΓΟ
Φυσικά μιλάμε για το μεγάλο οδικό έργο Άκτιο-Αμβρακία που είναι σπασμένο σε 4 εργολαβίες. Από αυτές οι 3 (κεντρικό και ανατολικό τμήμα) είναι παγωμένες ενώ κατασκευάζεται το δυτικό. Ουσιαστικά όμως δεν υπάρχουν ελπίδες για παράδοση έστω εντός τμήματος αυτού του έργου παρά το σχετικό χρονοδιάγραμμα που ορίζει περαίωση των έργων ..τον Μάρτιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα