Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2013

Editorial: Πόσο αποφασισμένοι είμαστε τελικά απέναντι στην κρίση;

κείμενο από το ypodomes.com

Αυτές οι μέρες που πέρασαν έδειξαν για μία ακόμα φορά ότι έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας μέχρι οι ισορροπίες της κοινωνίας να επανέλθουν, όντας σε μία νέα κατάσταση.  9 μέρες απεργούσαν οι εργαζόμενοι στο Μετρό, διεκδικώντας καλύτερες οικονομικές συνθήκες από αυτές που θεσμοθέτησε η Κυβέρνηση.

Ποιος μπορεί να αδικήσει αυτούς του ανθρώπους στο ιερό δικαίωμα της απεργίας; Από την άλλη ποιος μπορεί να στερήσει από εκατοντάδες χιλιάδες συνανθρώπους μας να μετακινηθούν μέσα στην πόλη; Αυτή η εξίσωση είναι σίγουρο πως δεν λύνεται με απλά μαθηματικά.

Όταν το δικαίωμα του ενός γίνεται «κατάρα» για τον άλλο, πλησιάζουμε στα όρια της δημοκρατικής συνείδησης ενός λαού. Βασικό στοιχείο μιας Δημοκρατίας είναι ο νόμος της πλειοψηφίας. Αυτοί που πλειοψηφούν έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν το μέλλον μιας χώρας, μέσα από δημοκρατικές διαδικασίες που γίνεται αντιληπτό το «περισσότερο» της μίας πλευράς.

Στην περίπτωση των συγκοινωνιών δεν θέλω να πάρω θέση, δεν θέλω να αδικήσω αγώνες μίας ομάδας συνανθρώπων μας. Έχω να κάνω όμως μία παρατήρηση. Σε όλο αυτό το διάστημα  της απεργίας καμία κοινωνική ομάδα δεν συντάχθηκε μαζί με τους απεργούς έτσι ώστε να δημιουργήσουν μία μεγαλύτερη μάζα που να καταφέρει να πιέσει την Κυβέρνηση για τις επιδιώξεις της.

Με βάση αυτή τη λογική θα τολμήσω να πω, πως η κοινωνία δεν έδειξε θετικά προσκείμενη προς αυτή την λογική. Είναι φυσικό όταν χάνονται προνόμια που κάποιος κατέχει επί χρόνια να αγωνιστεί για να τα διατηρήσει όταν αυτά φαίνεται πως χάνονται.

Πρέπει όμως να συνειδητοποιήσουμε πως βρισκόμαστε σε μία δυσχερή πραγματικότητα που όλοι από την πλευρά μας πρέπει να συνδράμουμε να την ξεπεράσουμε. Κάποιος μπορεί να επιχειρηματολογήσει και να πει, μα χάνω τα χρήματα μου, έχω δημιουργήσει ένα συγκεκριμένο μοντέλο ζωής και τώρα κάποιος απαιτεί αυτό να αλλάξει προς το χειρότερο.

Δίκιο, δίκιο, δίκιο. Δεν μπορεί να πει τίποτα κανείς σε αυτό τον άνθρωπο. ΑΛΛΑ. Όταν αυτό ξεκίνησε από  μία κοινωνική μερίδα συνανθρώπων έγινε ζήτημα χρόνου να περάσει σε όλη την κοινωνία. Σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Και στο σημείο που φτάσαμε σήμερα, δεν μπορούν να γίνουν εξαιρέσεις. Αν ανοίξει αυτό το κουτάκι των εξαιρέσεων είναι βέβαιο πως βάση στατιστικής θα ξεχειλώσει και να ψάχνουμε και πάλι τους υπαίτιους της αποτυχίας.

Στην κατάσταση που έχει περιέλθει η χώρα και με την επίδραση της κρίσης να αγγίζει σχεδόν το σύνολο του πληθυσμού μιλάμε πλέον για μία μικρή καταστροφή ανάλογη με τις επιπτώσεις ενός πολέμου. Το πρώτο συστατικό σε τέτοιες καταστάσεις είναι η ενότητα.

Αν τώρα, σε αυτή τη χρονική στιγμή, δεν γίνει Πολιτεία και Κοινωνία μπετόν αδιαπέραστο, το μόνο που θα πετύχουμε είναι να σκάβουμε εμπόδια. Ανεξάρτητα από αντιλήψεις, κόμματα, κοινωνική ή οικονομική κατάσταση, σήμερα είναι αναγκαία η ενότητα. Όχι τύποις, ουσιαστικά.

Ένας φίλος μου είπε πριν λίγες μέρες «είσαι ουδέτερος, γιατί δεν παίρνεις θέση»; Γιατί –κατά την ταπεινή μου άποψη- αυτό είναι και το πρόβλημα. Σε αυτή τη χρονική φάση δεν χρειάζεται να πάρουμε τη μία ή την άλλη θέση. Πρέπει να είμαστε όλοι μαζί. Αυτή είναι η θέση μου.

Πρέπει όσο και αν έχουμε λυγίσει κάτω από το βάρος της κρίσης, να γίνουμε ένα και σαν σύνολο να ξεπεράσουμε την σημερινή κατάσταση. Δεν βρίσκω άλλο τρόπο για να υπάρξουν καλύτερες μέρες. Πρέπει να γίνουμε μία γροθιά που όσο μεγαλώνει τόσο πιο εύκολα θα μπορεί να ξεπερνά τις προκλήσεις και τα εμπόδια που είναι μπροστά μας.

Το επόμενο διάστημα θα πρέπει να αποδείξουμε στον κόσμο, αλλά και σε αυτούς που μας «δάνεισαν» ότι είμαστε δυνατοί, φιλόδοξοι και παραμένουμε άξιοι συνεχιστές των αρχαίων προγόνων μας που άφησαν ανεξίτηλα τα σημάδια του πολιτισμού μας σε αυτό που σήμερα λέγεται «Δυτικός Πολιτισμός». Εμείς είμαστε εκείνος ο λαός που ανά τους αιώνες ενώθηκε και ξεπέρασε όποια εμπόδια φαίνονταν αξεπέραστα.

Αν λοιπόν θέλετε να πάρετε θέση, πάρτε μία ξεκάθαρη θέση. Είμαστε όλοι μαζί ή ο καθένας από την «θέση» του;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα