Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 15 Ιανουαρίου 2013

Τον Απρίλιο δημοπρατείται το τριπλό έργο Ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου

κείμενο από το ypodomes.com
Ένα από τα έργα-σημαίες για φέτος είναι το τριπλό έργο ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου. Για όσους μπερδεύονται τα έργα στο Φαληρικό Όρμο έχουν να κάνουν με την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας μέχρι το Στάδιο Ταε Κβο Ντό με πολλά σύνοδα έργα. Το σύνολο των έργων έχει προϋπολογισμό 330εκ.ευρώ και όταν ολοκληρωθεί θα έχει αλλάξει την εικόνα της «βιτρίνας» της Αθήνας.

Νέος δρόμος, πάρκο αναψυχής 550 στρεμμάτων, θεματικά πάρκα, υπόγεια παρκινγκ, τεχνητή παραλία,  νησίδες που θα περικλείουν το έργο, θα δημιουργήσουν μία εικόνα εντελώς διαφορετική από την σημερινή με σκοπό οι Αθηναίοι και οι επισκέπτες της πόλης να έχουν μια «μαγική εικόνα» της παράκτιας ζώνης της πόλης.

Το μεγάλο έργο ανάπλαση του παραλιακού μετώπου αποτελείται από 3 και όχι 1 μεγάλα έργα.  Είναι το έργο μετατόπισης του δρόμου και των αντιπλημμυρικών έργων, το έργο ανάπλασης με την δημιουργία ενός μεγάλου πάρκου και το λιμενικό έργο που αφορά την δημιουργία λιμενικών υποδομών. Συγκεκριμένα:


ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ-ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΟ ΕΡΓΟ
Το πρώτο έργο, που είναι σε διαδικασία έγκρισης δημοπράτησης (έτοιμα τα έργα δημοπράτησης, εγκεκριμένο από την Διαχειριστική Αρχή) είναι το μεγάλο συγκοινωνιακό – αντιπλημμυρικό έργο με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 150 εκ. ευρώ.  

Περιλαμβάνει: την κατασκευή αντιπλημμυρικού καναλιού ώστε, σε συνδυασμό με τα κατασκευασμένα ολυμπιακά έργα να επιτυγχάνεται η πλήρης αντιπλημμυρική προστασία των περιοχών Μοσχάτου-Καλλιθέας, τη μεταφορά προς τη θάλασσα κατά 90μ και τμηματική κάλυψη της Λ.Ποσειδώνος ώστε να ενωθεί η πόλη με την παράκτια ζώνη.

Επίσης προβλέπονται οι  κατασκευές κόμβων πρόσβασης προς και από το Συνεδριακό Κέντρο, αγωγός τροφοδοσίας με επεξεργασμένο νερό από την Ψυτάλλεια ή κινητή μονάδα επεξεργασίας για την άρδευση του πάρκου που αποτελεί ταυτόχρονα και τμήμα του σημαντικού αγωγού ανανέωσης των νερών του Κηφισού, αγωγός τροφοδοσίας με θαλασσινό νερό όλων των περιοχών του πάρκου με δυνατότητα να εξυπηρετήσει και το Πολιτιστικό Κέντρο ΙΣΝ (του Φαληρικού Δέλτα)κ.α.

ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΕΡΓΟ ΑΝΑΠΛΑΣΗΣ
Το δεύτερο έργο που είναι λίγο πιο πίσω μελετητικά αφορά την δημιουργία μεγάλου μητροπολιτικού πάρκου στις ζώνες 1 και 2 με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 160εκ. ευρώ. Περιλαμβάνει το σύνολο των έργων διαμόρφωσης περιοχής έκτασης περίπου 530 στρεμμάτων σε μητροπολιτικό πάρκο. Επίσης τρεις υπόγειους χώρους στάθμευσης (συνολικά 1000 περίπου θέσεων) και τρεις υδατοδεξαμενές για κολύμβηση και αναψυχή.

Η προβλεπόμενη δόμηση, υφιστάμενη και νέα, ανέρχεται σε 16.000 τμ με χρήσεις εστίασης-αναψυχής, πολιτιστικών εκδηλώσεων (θερινός κινηματογράφος, υπαίθριος χώρος συναυλιών, χώροι εκθέσεων), αθλητικές (γήπεδα 5x5, κολυμβητήριο, γυμναστήριο, adventure park) αλλά και εμπορικά καταστήματα στη ζώνη του Beach Volley. Στο έργο περιλαμβάνονται επίσης πέντε ειδικές εικαστικές κατασκευές που έχουν σχεδιαστεί από νέους έλληνες designers.


ΤΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΕΡΓΟ
Αυτό το έργο επίσης είναι έτοιμο προς δημοπράτηση. Περιλαμβάνει τα λιμενικά έργα, προβλήτες περιπάτου με την κεντρική να φτάνει τα 120 μέτρα μήκος, αναδιαμόρφωση του κρηπιδώματος, διαμόρφωση τεχνητής παραλίας και νησίδων προστασίας αυτής, με εκτιμώμενο προϋπολογισμού 20 εκ. ευρώ.

Για την πιστή εκτέλεση αλλά και παρακολούθηση των μεγάλων αυτών έργων προβλέπεται ακόμα να υπάρξουν:
Μελέτες εφαρμογής που θα εκπονηθούν από τους αναδόχους των έργων.
Υπηρεσίες συμβούλων διοίκησης έργου και κατασκευών (Project & Construction Management)

ΔΩΡΕΑ ΟΙ ΜΕΛΕΤΕΣ
Όλες οι μελέτες του πολύ μεγάλου αυτού έργου είναι με δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) συνολικού ύψους περίπου 3.800.000 ευρώ, με παράλληλη δέσμευση από την πολιτεία προς το Ίδρυμα για την υλοποίηση του συγκεκριμένου σχεδίου ανάπλασης:

Εκπονήθηκε η μελέτη Master Plan από τον αρχιτέκτονα Renzo Piano, ώστε να επιτευχθεί ενιαία φιλοσοφία με το έργο του παρακείμενου Πολιτιστικού Κέντρου και συμπληρωματικότητα χρήσεων για την όλη έκταση (Πολιτιστικό Κέντρο ΙΣΝ, Συνεδριακό Κέντρο, Μητροπολιτικό Πάρκο).

Εκπονήθηκε η τεχνική μελέτη για το σύνολο των έργων ανάπλασης μαζί με τεύχη δημοπράτησης για υλοποίηση με το σύστημα με επιμέρους ποσοστά έκπτωσης, χωρίς τεχνική αξιολόγηση. Ο σχεδιασμός προβλέπει κατανομή των έργων σε επιμέρους υποέργα ως εξής (π/υ δημοπράτησης με ΓΕ&ΟΕ, απρόβλεπτα, αναθεώρηση και ΦΠΑ):

ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ
Παρά την πλήρη τεχνική ωριμότητα και την εξασφάλιση της χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ, για να δημοπρατηθούν τα έργα απαιτείται και η περιβαλλοντική αδειοδότησή τους, η οποία έχει ως προϋπόθεση την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος Σχεδιασμού.

Το Διάταγμα επί του παρόντος υπογράφεται από τους συναρμόδιους Υπουργούς ώστε να αποσταλεί στη συνέχεια στο ΣτΕ για επεξεργασία. Με τα σημερινά δεδομένα προβλέπεται η ταυτόχρονη δημοπράτηση των έργων τον Απρίλιο του 2013.

Το κτίριο –τοπόσημο ωφέλιμης επιφάνειας περίπου 500τμ επί της κεντρικής προβλήτας, που θα υλοποιηθεί ανεξάρτητα από τις ανωτέρω εργολαβίες, θα αποτελεί επίσης βασικό προορισμό για τους χρήστες του πάρκου και πηγή εσόδων κατά τη λειτουργία του.

Στην ίδια περιοχή έχουμε και τα έργα ανάπλασης του Φαληρικού Δέλτα, έργο που γίνεται κάτω από την χρηματοδοτική σκέπη του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος που δεν έχουν καμία σχέση με τα έργα του Φαληρικού Όρμου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα