κείμενο από το ypodomes.com
Αν και το έργο θεωρείται ανώριμο ακόμα, υπάρχουν ελπίδες πως ίσως και μέσα στη χρονιά που διανύουμε να έχουμε τη δημοπράτηση του έργου πεζοδρόμησης της Πανεπιστημίου που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2015. Τον επόμενο μήνα ολοκληρώνεται ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός που χρηματοδοτείται από το Ίδρυμα Ωνάση και στις 20 Φεβρουαρίου αναμένεται η ανακοίνωση της τελικής νικήτριας πρότασης.
Η παρέμβαση θα ξεκινήσει από την οδό Αμαλίας στο Σύνταγμα, που θα ενωθεί με την πλατεία Ομονοίας, ενώ περιλαμβάνεται και η μερική πεζοδρόμηση της οδού Πατησίων μέχρι την Πλατεία Αιγύπτου στο Πεδίο του Άρεως, καθώς επίσης και πεζοδρομήσεις σε κάθετες οδούς του άξονα της Πανεπιστημίου.
Η κυκλοφορία που κατέρχεται σήμερα προς το κέντρο από τη Βασιλίσσης Σοφίας θα διοχετευτεί στην οδό Ακαδημίας, η οποία αλλάζει κατεύθυνση. Η άνοδος, από την οδό Πειραιώς, θα συνεχίσει να λειτουργεί όπως είναι σήμερα, από τη Σταδίου προς τη Φιλελλήνων. Η οδός Αγίου Κωνσταντίνου θα αντιστραφεί συνδέοντας τη δυτική είσοδο στην Αθήνα με την 3η Σεπτεμβρίου.
Η πρόσβαση από τη λεωφόρο Συγγρού προς το Κολωνάκι θα γίνεται από τη Βασιλέως Κωνσταντίνου και τη Βασιλίσσης Σοφίας, ενώ μόνο η κίνηση προς το εμπορικό τρίγωνο, τη Βουλή και την Πλάκα θα ακολουθεί τη λεωφόρο Αμαλίας.
Η αρχιτεκτονική παρέμβαση έχει κόστος 25 εκατομμύρια ευρώ, ενώ αν προστεθεί και το έργο επέκτασης του Τραμ που σχεδιάζεται να γίνει από το Σύνταγμα έως το Πεδίο του Άρεως, το κόστος θα φτάσει πάνω από 200 εκατ. ευρώ.
ΑΡΡΗΚΤΑ ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΗ ΜΕ ΤΟ ΤΡΑΜ
Οι μελέτες για την επέκταση του Τραμ που θα φτάσει σε πρώτη φάση στο Πεδίο του Άρεως (Πλατεία Αιγύπτου) είναι προχωρημένες ωστόσο πονοκέφαλο προκαλεί η χρηματοδότηση που μέχρι σήμερα δεν έχει εξασφαλιστεί και δεν έχει πολλές πιθανότητες να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ καθώς τα προγράμματα κλείνουν και δεν φαίνεται να προλαβαίνει να «πατήσει» πάνω σε κάποιο επιχειρησιακό πρόγραμμα.
Η φημολογία εντείνεται για ξεχωριστό διαγωνισμό αλλά μέχρι σήμερα η Αττικό Μετρό που έχει αναλάβει την μελέτη ανάπλασης-επεκτασης Τραμ δεν έχει δείξει τις προθέσεις της καθώς μιλά για δύο έργα που είναι άρρηκτα συνδεδεμένα μεταξύ τους. Το σημαντικό είναι πως το έργο προχωρά και βρίσκεται πολύ ψηλά στην ατζέντα του Υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών.
Αν και το έργο θεωρείται ανώριμο ακόμα, υπάρχουν ελπίδες πως ίσως και μέσα στη χρονιά που διανύουμε να έχουμε τη δημοπράτηση του έργου πεζοδρόμησης της Πανεπιστημίου που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2015. Τον επόμενο μήνα ολοκληρώνεται ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός που χρηματοδοτείται από το Ίδρυμα Ωνάση και στις 20 Φεβρουαρίου αναμένεται η ανακοίνωση της τελικής νικήτριας πρότασης.
Η παρέμβαση θα ξεκινήσει από την οδό Αμαλίας στο Σύνταγμα, που θα ενωθεί με την πλατεία Ομονοίας, ενώ περιλαμβάνεται και η μερική πεζοδρόμηση της οδού Πατησίων μέχρι την Πλατεία Αιγύπτου στο Πεδίο του Άρεως, καθώς επίσης και πεζοδρομήσεις σε κάθετες οδούς του άξονα της Πανεπιστημίου.
Η κυκλοφορία που κατέρχεται σήμερα προς το κέντρο από τη Βασιλίσσης Σοφίας θα διοχετευτεί στην οδό Ακαδημίας, η οποία αλλάζει κατεύθυνση. Η άνοδος, από την οδό Πειραιώς, θα συνεχίσει να λειτουργεί όπως είναι σήμερα, από τη Σταδίου προς τη Φιλελλήνων. Η οδός Αγίου Κωνσταντίνου θα αντιστραφεί συνδέοντας τη δυτική είσοδο στην Αθήνα με την 3η Σεπτεμβρίου.
Η πρόσβαση από τη λεωφόρο Συγγρού προς το Κολωνάκι θα γίνεται από τη Βασιλέως Κωνσταντίνου και τη Βασιλίσσης Σοφίας, ενώ μόνο η κίνηση προς το εμπορικό τρίγωνο, τη Βουλή και την Πλάκα θα ακολουθεί τη λεωφόρο Αμαλίας.
Η αρχιτεκτονική παρέμβαση έχει κόστος 25 εκατομμύρια ευρώ, ενώ αν προστεθεί και το έργο επέκτασης του Τραμ που σχεδιάζεται να γίνει από το Σύνταγμα έως το Πεδίο του Άρεως, το κόστος θα φτάσει πάνω από 200 εκατ. ευρώ.
ΑΡΡΗΚΤΑ ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΗ ΜΕ ΤΟ ΤΡΑΜ
Οι μελέτες για την επέκταση του Τραμ που θα φτάσει σε πρώτη φάση στο Πεδίο του Άρεως (Πλατεία Αιγύπτου) είναι προχωρημένες ωστόσο πονοκέφαλο προκαλεί η χρηματοδότηση που μέχρι σήμερα δεν έχει εξασφαλιστεί και δεν έχει πολλές πιθανότητες να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ καθώς τα προγράμματα κλείνουν και δεν φαίνεται να προλαβαίνει να «πατήσει» πάνω σε κάποιο επιχειρησιακό πρόγραμμα.
Η φημολογία εντείνεται για ξεχωριστό διαγωνισμό αλλά μέχρι σήμερα η Αττικό Μετρό που έχει αναλάβει την μελέτη ανάπλασης-επεκτασης Τραμ δεν έχει δείξει τις προθέσεις της καθώς μιλά για δύο έργα που είναι άρρηκτα συνδεδεμένα μεταξύ τους. Το σημαντικό είναι πως το έργο προχωρά και βρίσκεται πολύ ψηλά στην ατζέντα του Υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου