Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 17 Ιανουαρίου 2013

Για το νέο ΕΣΠΑ βαδίζουν τα νέα μεγάλα έργα παραχώρησης σε Σαλαμίνα, Λευκάδα και Ελευσίνα;

κείμενο από το ypodomes.com
Για νέα μακρόχρονη παράταση οδεύουν τα 3 νέα μεγάλα έργα στην Ελλάδα σύμφωνα με την ιστοσελίδα euro2day.gr που βλέπει για το 2015 και βλέπουμε τα τρία νέα συγχρηματοδοτούμενα έργα οδοποιίας με συμβάσεις παραχώρησης (υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας, ζεύξη Λευκάδας και αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα – Θήβα – Υλίκη), συνολικού ύψους περί το ένα δισ. ευρώ. Ο λόγος: είναι απίθανο να βρεθούν υποψήφιοι στην παρούσα συγκυρία, ενώ εξίσου απίθανη είναι η εξεύρεση κεφαλαίων για να καλυφθεί η κρατική συμμετοχή.

Δεν θεωρείται τυχαίο πως στην πρόσφατη παρουσίαση του σχεδιασμού του υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών για το 2013, παρουσία του πρωθυπουργού Αντ. Σαμαρά, ο Κ. Χατζηδάκης δεν είπε λέξη για τα τρία νέα έργα. Αντίθετα αναφέρθηκε στο νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλλι.

Η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών βιάστηκε να προκηρύξει τα έργα, αλλά από τότε πάμε από αναβολή, σε αναβολή. Αρχικά οι προσφορές έπρεπε να υποβληθούν τον Ιούλιο του 2012, στη συνέχεια μετατέθηκαν για τον Οκτώβριο και τώρα κάποιοι υποστηρίζουν πως τα έργα θα δημοπρατηθούν την Ανοιξη.

Από την πρόσφατη παρουσίαση προκύπτει πως οδεύουν για το απώτερο μέλλον και για το επόμενο ΕΣΠΑ (αν δεχθεί η Κομισιόν τη χρηματοδότηση επιπλέον δρόμων...).

Εκτός από τη στενότητα πόρων στο Δημόσιο, η αναβολή συνδέεται και με την αδυναμία των ελληνικών τεχνικών εταιρειών να βρουν κεφάλαια για να χρηματοδοτήσουν νέα έργα με συμβάσεις παραχώρησης. Ειδικά σε μια περίοδο που βρίσκονται σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες για την τύχη των υφιστάμενων μεγάλων οδικών έργων (Ιόνια Οδός, Μαλιακός – Κλειδί, Αξονας Κεντρικής Ελλάδας και Κόρινθος – Πάτρα). Εξάλλου οι διοικήσεις των ισχυρών ομίλων βρίσκονται αυτό τον καιρό σε διαπραγματεύσεις με τις ελληνικές τράπεζες για αναχρηματοδότηση υφιστάμενου δανεισμού.

Στελέχη του υπουργείου υποστήριζαν, πάντως, πρόσφατα πως τα τρία έργα θα προχωρήσουν με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου (εφαρμόζεται στα έργα διαχείρισης απορριμμάτων μέσω Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα). Μέσω της συγκεκριμένης διαδικασίας, οι υποψήφιοι που θα προεπιλεγούν για κάθε ένα από τα τρία έργα θα προχωρήσουν σε διαπραγματεύσεις με το Δημόσιο προκειμένου να επιλεγεί η βέλτιστη οικονομική και τεχνική λύση.

Το πλέον ενδιαφέρον από τα τρία έργα είναι η υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος – Σαλαμίνας, κόστους περί τα 400 εκατ. ευρώ. Πέρυσι διακινήθηκαν περί τα 11 εκατ. επιβάτες με τη γραμμή των φέρι, αλλά και 4 εκατομμύρια οχήματα.

Πολύ χαμηλότερο κόστος θα έχει η υποθαλάσσια σήραγγα που θα αντικαταστήσει τη σημερινή πλωτή γέφυρα για τη σύνδεση της Λευκάδας με τη Στερεά Ελλάδα.

Το πλέον σύνθετο, τεχνικά και οικονομικά, έργο είναι ο οδικός άξονας Ελευσίνα – Θήβα – Υλίκη ο οποίος εξαγγέλθηκε προ κρίσης. Τώρα, με την κυκλοφορία μειωμένη κατά 45% (με βάση τις προβλέψεις για τα διόδια στις εθνικές οδούς), ο σχεδιασμός έχει ανατραπεί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα