Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη, 24 Μαΐου 2016

Γ.Σταματογιάννης: Να γίνει η δέσμευση υλοποίηση για τη μεταστέγαση των Δικαστηρίων Πειραιά στη Ράλλειο

κείμενο από το ypodomes.com
Αποκλειστική συνέντευξη στο ypodomes.com
Μία πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη για το επίκαιρο θέμα της μεταφοράς των δικαστηρίων του Πειραιά στην πρώην Ράλλειο Σχολή αλλά και την μακρόχρονη ιστορία της, παραχώρησε οΠρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά Γιώργος Σταματογιάννης στο ypodomes.com και τον Νίκο Καραγιάννη.
Ν.Κ: Θα θέλαμε να μας πείτε για ποιους λόγους πιστεύετε ότι πρέπει να γίνει μετεγκατάσταση των Δικαστηρίων Πειραιά από τον σημερινό τους χώρο;
Γ.Σ: Το Πρωτοδικείο, η Εισαγγελία Πρωτοδικών, το Εφετείο και η Εισαγγελία Εφετών, στεγάζονται στο επταόροφο κτίριο επί της οδού Σκουζέ και Φίλωνος, ιδιοκτησίας ΤΑΧΔΙΚ, από τα μέσα του 1987. Νέος δικηγόρος τότε θυμάμαι να ηχούν στα αυτιά μου τα λόγια του τότε Υπουργού Δικαιοσύνης ότι αυτό το κτίριο αποτελεί μία προσωρινή λύση και ότι σύντομα ο Πειραιάς θα αποκτήσει ένα Μέγαρο αντάξιο του πρώτου λιμανιού της χώρας.
Αντιλαμβάνεστε ότι από τότε έχουν περάσει 29 χρόνια, επιβεβαιώνοντας το κλασσικό ρητό "ουδέν μονιμότερο του προσωρινού" για τη χώρα μας. Για να απαντήσω στο ερώτημα σας το κτίριο αυτό έχει κριθεί ακατάλληλο και επικίνδυνο, από την Πολεοδομία Πειραιά αλλά και την Πυροσβεστική γιατί δεν έχει καν έξοδο κινδύνου και είναι ευτύχημα που όλα αυτά τα χρόνια δεν έχει συμβεί κάτι, φωτιά, σεισμός κλπ. Φανταστείτε ότι καθημερινά στο κτίριο βρίσκονται 3-4.000 άτομα και αν συμβεί κάποιο ατύχημα τι συνωστισμός θα γίνει και με τι αποτελέσματα.
Η προσπάθεια για ένα Δικαστικό Μέγαρο αντάξιο του Πειραιά από τον Δικηγορικό μας Σύλλογο είναι στο διηνεκές, από τότε, το 1987, ως συντονιστές στην ανεύρεση ενός κτιρίου, πιέζοντας του κατά καιρούς αρμόδιους και να παρακάμψουμε την αγκύλωση που υπάρχει.
Ν.Κ: Πόσες φορές έχει επιχειρηθεί και προταθεί η μετεγκατάσταση των Δικαστηρίων Πειραιά από τότε;
Γ.Σ: Θα σας αναφέρω με τη σειρά τις προσπάθειες που έχουν γίνει. Η πρώτη πρόταση ήταν για ένα κτίριο σε ένα ακίνητο επί της Ηρώων Πολυτεχνείου όπου είχαν βρεθεί αρχαία και που υπάρχουν και σήμερα. Είχαν γίνει μακέτες με ανάδειξη των αρχαίων, εργάστηκαν άνθρωποι αλλά δυστυχώς έμεινε στα χαρτιά και στις μακέτες.
Η επόμενη προσπάθεια ήταν στην Πειραιώς στη ΧΡΩΠΕΙ και μάλιστα βγήκε και ΦΕΚ το 2004 επί πρωθυπουργίας Κ.Σημίτη, όπου προβλεπόταν μεταστέγαση σε μία περιοχή με βιομηχανικά ακίνητα. Τελικά το ΦΕΚ δεν εφαρμόστηκε ποτέ γιατί η περιοχή κρίθηκε ως βιομηχανική και τα κτίρια διατηρητέα, άρα μη εκμεταλλεύσιμα.
Η τρίτη προσπάθεια έγινε το 2009 με ένα κτίριο της Εθνικής Τράπεζας στην περιοχή "Ρετσίνα" το οποίο είχε ένα μεγάλο κόστος για να αγοραστεί και τελικά δεν καρποφόρησε.
Φτάνουμε στο 2012-2013 όπου γίνετα προσπάθεια να μεταστεγαστούν τα Δικαστήρια στο περίφημο κτίριο του Κεράνη στη Θηβών όπου σήμερα γίνεται λόγος για την μεταστέγαση του ΥΠΟΙΚ. Βγαίνει Υπουργική απόφαση τον Ιούλιο του 2013, όπου αποφασίζεται η μεταστέγαση των Δικαστηρίων του Πειραιά πλην όμως αυτό το κτίριο πρακτικά δεν είναι στον Πειραιά. Βρίσκεται 3,5χλμ έξω από την πόλη. Ξέρετε τα Δικαστήρια και στην Ευρώπη και στην Ελλάδα, είναι ένας εμβληματικός χώρος δεν θα μπορούσε να είναι εκτός πόλης αν και υπάρχει η άποψη της αποκέντρωσης. Είναι όμως θέμα αντίληψης. Τελικά ούτε αυτή η λύση προχώρησε.
Ν.Κ: Η λύση της Ραλλείου τι φέρνει, ποια είναι τα προτερήματα κατά τη γνώμη σας που την κάνουν τόσο ελκυστική;
Γ.Σ: Η λύση της Ραλλείου είναι στην καρδιά του Πειραιά, διασταύρωση Η.Πολυτεχνείου και Β.Γεωργίου, ένα κτίριο φάντασμα εδώ και δεκάδες χρόνια. Εκεί κατασκευάζεται ο τερματικός σταθμός του Μετρό στο Δημοτικό Θέατρο αλλά και στάση του Τραμ, περνούν δεκάδες γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ, είναι αρκετά κοντά από το λιμάνι γιατί τα Δικαστήρια Πειραιά εξυπηρετούν και τις υποθέσεις των Νησιών του Αργοσαρωνικού. Άρα είναι προσβάσιμο από όλους. Πιστεύουμε λοιπόν ότι εκτός άλλων θα δώσει ζωντάνια στο κέντρο της πόλης μας. Ο Πειραιάς δυστυχώς αποψιλώνεται μέρα με τη μέρα. Φανταστείτε να στείλουμε λοιπόν και τα Δικαστήρια εκτός Πειραιά, τι εμπορική ερήμωση θα επιφέρει στην πόλη. Κάντε τώρα μια βόλτα το απόγευμα στον Πειραιά και θα καταλάβετε τι λέω.
Επιπλέον είναι κατά 40% μεγαλύτερο από το σημερινό κτίριο της Σκουζέ. Η σκέψη είναι ότι αυτό το κτίριο μπορεί να γίνει ένας κατάλληλος χώρος δικαστηρίων, βάσει των μελετών που πρέπει να γίνουν. Ο χώρος της Ραλλείου είναι έτσι γιαπί από το 1974. Μάλιστα υπήρξε και μία 30ετής δικαστική μάχη γιατί προβλεπόταν να γίνει Δημαρχείο η οποία έληξε πριν ένα έτος. Ιδιοκτησιακά λοιπόν πέρασε στο Δήμο Πειραιά ο οποίος παραχωρεί στο Ελληνικό Δημόσιο με συγκεκριμένους όρους προκειμένου να στεγαστούν τα Δικαστήρια Πειραιά. Θα ήθελα να σημειώσω ότι το Δημόσιο πληρώνει κάθε χρόνο γύρω στα 650.000 για ενοίκια για άλλες δικαστικές χρήσεις που βρίσκονται διάσπαρτα στον Πειραιά όπως το Ειρηνοδικείο, το Διοικητικό Πρωτοδικείο, το Διοικητικό Εφετείο, το Κτηματολόγιο, το Υποθηκοφυλακείο, τα Δικαστήρια Ανηλίκων, τα Γραφεία Ανηλίκων, το Αρχείο του Πρωτοδικείου. Όλα αυτά τα χρήματα μπορούν να εξοικονομηθούν.
Ν.Κ: Ποιο είναι το εκτιμώμενο κόστος και με ποιο μοντέλο κατασκευής;
Γ.Σ: Η εκτίμηση από τις Κτιριακές Υποδομές Α.Ε, δημόσια κατασκευαστική εταιρεία που υπάγεται στο Υπουργείο Υποδομών είναι από 15 έως 20 εκατομμύρια ευρώ. Τώρα είμαστε στο σημείο επιλογής μοντέλου κατασκευής και βέβαια της χρηματοδότησης. Δύο είναι οι κυρίαρχες σκέψεις. Η μία είναι να γίνει με τη μέθοδο ΣΔΙΤ και η άλλη είναι μέσω του ΠΔΕ (Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων). Ο Δήμος ως ιδιοκτήτης του κτιρίου λέει σας το παραχωρώ και να δούμε, να συνεννοηθούμε τους όρους παραχώρησης για εκείνον που θα επενδύσει τα 15-20εκ.ευρώ, πως θα γίνει η αποπληρωμή και για πόσα χρόνια θα το συντηρεί και θα το εκμεταλλεύεται.
Για τη μέθοδο ΣΔΙΤ μάλιστα ο Δήμος Πειραιά ως ιδιοκτήτης είχε βγάλει πέρυσι μία πρόσκληση όπου είχαν δείξει ενδιαφέρον οι εταιρείες real estate Ελληνικών Τραπεζών αλλά με τα capital controls αυτό πάγωσε.
Τώρα φαίνεται να προκρίνεται η λύση της χρηματοδότησης μέσω του ΠΔΕ και την ΕΤΕπ που χρηματοδοτεί τέτοια έργα. Μάλιστα σε πρόσφατη συνάντηση που έκανα με τον Υπουργό Υποδομών κο Σπίρτζη για το ζήτημα αυτό με ενημέρωσε ζήτησε από τον Υπ.Δικαιοσύνης κατάλογο με τα "προβληματικά" Δικαστικά Μέγαρα και δυστυχώς τα Δικαστήρια Πειραιά είναι στη δεύτερη θέση πανελλαδικά.
Φοβάμαι το έχω πει, ότι είναι μία πολύ καλή και ρεαλιστική λύση η οποία όμως αν δεν προχωρήσει μέσα στο 2016 θα χαθεί στις καλένδες και θα γίνει η 5η αποτυχημένη προσπάθεια. Θέλω όμως να είμαι αισιόδοξος και σε λίγο καιρό να δούμε να υλοποιείται η υπόσχεση του Υπουργείου Υποδομών.
Ν.Κ: Για να καταλάβω λίγο, στο κτίριο της Ραλλείου έχουμε ιδιοκτήτη τον Δήμο Πειραιά, φορέα υλοποίησης το Υπουργείο Υποδομών, μέσω της Κτιριακές Υποδομές ΑΕ, το Υπ.Δικαιοσύνης εκείνος που θα αναλάβει τη χρήση του κτιρίου και ο Δικηγορικός Σύλλογος ο συντονιστής; Πως θα γίνει το πάντρεμα όλων αυτών;
Γ.Σ: Ακριβώς, είμαστε οι συντονιστές, έχουμε δίπλα μας το δικαστικό σώμα, δικαστές και εισαγγελείς, τον Δήμο και τον κόσμο του Πειραιά. Έγινε μία 5μελής επιτροπή που την προκάλεσε το Υπ.Δικαιοσύνης για να βρούμε τους όρους με τους οποίους θα προχωρήσει αυτό το εγχείρημα. Επαναλαμβάνω ότι φοβάμαι αν βαλτώσει και αυτή φορά, χαθήκαμε...
Ν.Κ: Θα υποστηρίζατε μία άλλη λύση αν βαλτώσει και αυτή τη φορά;
Γ.Σ: Κοιτάξτε, είμαστε σε μία χρονική περίοδο όπου ο Δήμος Πειραιά διαθέτει το κτίριο, ο Υπ.Υποδομών έχει δεσμευτεί ότι θα βρεi πόρους, αν σας έλεγα για κάποια άλλη λύση θα υπέσκαπτα αυτή την προσπάθεια. Τώρα είμαστε στο κατάλληλο timing, τώρα είναι η ώρα για να γίνει πραγματικότητα η δέσμευση για τη μεταστέγαση των Δικαστηρίων Πειραιά.
Ν.Κ: Αν ξαναβρισκόμασταν μετά από 6 μήνες ποιο θα ήταν το νέο που θα θέλατε να μου πείτε και αν πάμε στο μέλλον, 5 χρόνια μπροστά τι θα θέλατε να έχει γίνει τελικά, τι κερδίζει ο Πειραιάς, τι κερδίζει η πόλη;
Γ.Σ: Για το πρώτο, θα ήθελα να έχει υπογραφεί η σύμβαση για την παραχώρηση, να έχει αλλάξει η χρήση του κτιρίου, θα ήθελα μέχρι τα μέσα του 2017 να έχει πέσει το πρώτο "τούβλο", μία συμβολική κίνηση για την κατασκευή του Νέου Δικαστικού Μεγάρου Πειραιά. Υπάρχει από τον περασμένο Σεπτέμβριο συγκεκριμένες κινήσεις που με κάνουν αισιόδοξο.
Για το δεύτερο, θα ήθελα να γίνει ένα Μέγαρο που να δώσει ώθηση στην πόλη, στο εμπόριο, να ζωντανέψει η περιοχή, να είναι ελκυστικός για όλους, ένα χώρος σύμβολο για την πόλη που θα συμπληρώνει τα άλλα 2 κτίρια σύμβολα, του Δημοτικού Θεάτρου και του Δημαρχείου. Του αξίζει του Πειραιά, ένα Δικαστικό Μέγαρο αντίστοιχο της μεγάλης ιστορίας αλλά και του μέλλοντος του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα