Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη, 10 Μαΐου 2016

Αεροδρόμιο Μακεδονία: Το 2018 μεταφέρεται η λειτουργία του νέου "υπερατλαντικού" διαδρόμου

κείμενο από το ypodomes.com
Πλήρη επιβεβαίωση του ρεπορτάζ του ypodomes.com στις 18.12.15 για νέα μεγάλη καθυστέρηση στα έργα του Αεροδρομίου Μακεδονία που στέλνει τα έργα ολοκλήρωσης στο τέλος του 2017. Σύμφωνα με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών το έργο παίρνει παράταση μαμούθ 730 μερών και νέα ημερομηνία ολοκλήρωσης τις 31.12.2017. Αυτό σημαίνει πως η λειτουργία του νέου διαδρόμου θα ξεκινήσει από το 2018, εφόσον βεβαίως δεν έχουμε και άλλες καθυστερήσεις. Έτσι μπορεί τα χαμόγελα να περισσεύουν από την παραχώρηση του Αεροδρομίου Μακεδονία αλλά τα έργα για την ολοκλήρωση της αναβάθμισης του διαδρόμου προσαπογειώσεων θα καθυστερήσουν πολύ ακόμα.
Οι κύριοι λόγοι αυτής της μεγάλης χρονικής παράτασης σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης της 27ης Απριλίου 2016 και που διαθέτει το ypodomes.com είναι οι παρακάτω:
α. Διακοπή εργασιών από 18.03.2015 έως και 14.05.2015 (58 ημέρες).
β. Πρόσθετος χρόνος λόγω διακοπής των εργασιών του έργου κατά το χρονικό διάστημα από 28.05.2015 έως και 04.12.2015. Στο συγκεκριμένο χρόνο η ανάδοχος ΚΞ διέκοψε τις εργασίες λόγω μη εξόφλησης του 97ου λογαριασμού, ο οποίος περιείχε αποκλειστικά τμήμα της αποζημίωσης

γ. Πρόσθετος χρόνος είκοσι εννέα (29) ημερολογιακών ημερών λόγω της απαίτησης επαναδιαχείρισης με δονητική και δυναμική συμπύκνωση μεγάλου αριθμού ζωνών του επιχώματος από αμμοχάλικο, ώστε να επιτευχθεί ο συμβατικά προβλεπόμενος βαθμός συμπύκνωσης. Η καθυστέρηση που σημειώνεται στη συμπύκνωση των ύφαλων αμμοχαλίκων, δεν μπορεί να απορροφηθεί εντός του χρονοδιαγράμματος αλλά συμπαρασύρει το συνολικό χρόνο αποπεράτωσης του έργου, καθ’ όσον εντάσσεται στην κρίσιμη διαδρομή.
δ. Πρόσθετος χρόνος σαράντα τριών (43) ημερολογιακών ημερών λόγω απολυμένων χρόνων μεταφοράς αμμοχαλίκου από τη Γρίτσα, όπως αναλυτικά περιγράφεται στο σχετικό 
έγγραφο του αναδόχου.
ε. Πρόσθετος χρόνος για την ολοκλήρωση των κατά τη μελέτη προβλεπόμενων καθιζήσεων ίσος με τετρακόσιες πενήντα (450) ημερολογιακές ημέρες.
Στο αίτημα του αναδόχου συμφώνησε και η Προϊστάμενη Αρχή και η Διαχειριστική Αρχή.

Να θυμίσουμε πως η αναβάθμιση και επέκταση του διαδρόμου 10-28 αποτελεί απόλυτη προϋπόθεση για να μπορεί το Αεροδρόμιο Μακεδονία να δέχεται υπερατλαντικές πτήσεις (το μήκος του διαδρόμου θα είναι 3,4χλμ) αλλά και να αυξηθεί το πτητικό έργο. Επίσης αποτελεί παράγοντα ανάπτυξης του τουρισμού τόσο για την πόλη όσο και για την ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας.

Η νέα mega καθυστέρηση αυτή τη φορά έχει να κάνει με τη χρηματοδότηση του έργου που μέσα στο 2015 υπήρξε προβληματική με αποτέλεσμα τη διακοπή των έργων για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Όπως αναφέρει η ίδια πηγή στο ypodomes η χρηματοδότηση του έργου έχει επανέλθει και έχουν εξοφληθεί όλα τα τιμολόγια αλλά η ζημιά έχει γίνει. Αν θέλουμε να μιλήσουμε για κάτι παρηγορητικό αυτό είναι το γεγονός πως τα δύο έργα είναι έργα-γέφυρες (phasing) και έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του ΕΠ ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ(Υποδομές Περιβάλλον).

Στο σύνολο τους τα έργα έχουν κόστος άνω των 300εκ.ευρώ και είναι από τα λεγόμενα "αιώνια έργα" μιας και η πρώτη σύμβαση (για την επέκταση κατά 1.000 μέτρα στη θάλασσα) υπεγράφη στις 31 Οκτωβρίου 2005. Ανάδοχος του έργου είναι η Κ/Ξ ΑΚΤΩΡ-ΑΘΗΝΑ ΑΤΕ.

Εκτός από το κύριο έργο γίνεται και επέκταση του παράλληλου τροχιόδρομου. Για την κατασκευή των δύο διαδρόμων επιχωματώνεται θαλάσσιο τμήμα μήκους 1.064 μέτρων και πλάτους 450 μέτρων. Ο προϋπολογισμός αυτού του έργου ήταν 246 εκατ. ευρώ.

ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΕΡΓΟ
Εκτός από την επέκταση του διαδρόμου 10-28 στη θάλασσα υπάρχει και ένα εξίσου σημαντικό συμπληρωματικό έργο αυτό της αναβάθμισης του χερσαίου τμήματος του διαδρόμου 10-28. Ανάδοχος του έργου είναι η εταιρεία ΕΤΕΘ.

Με το έργο αυτό το υφιστάμενο χερσαίο τμήμα του διαδρόμου 10-28 αποκτά τα ίδια λειτουργικά και τεχνικά χαρακτηριστικά με το νέο τμήμα που κατασκευάζεται στη θάλασσα, ώστε να δημιουργηθεί ένας ενιαίος εκτεταμένος διάδρομος, ο οποίος θα μπορεί να δέχεται με ασφάλεια όλα τα αεροσκάφη συμπεριλαμβανομένων και των υπερατλαντικών.

Το έργο υπογράφηκε στις αρχές του 2013 και το έργο αναμενόταν να ολοκληρωθεί τον Αύγουστο του 2014. Εδώ υπήρξε σοβαρή εμπλοκή λόγω εύρεσης οβίδων από τον β` Παγκόσμιο Πόλεμο πράγμα που οδήγησε την ΕΤΕΘ σε αίτηση διάλυσης της εργολαβίας που όμως τελικά απεφεύχθη. Με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών στις αρχές Μαρτίου 2015, το έργο τελικά παρατάθηκε μέχρι τις 30 Ιουνίου 2016 αλλά αναμένεται και σε αυτό το έργο παράταση για το δεύτερο εξάμηνο του 2017.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα