Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη, 19 Μαΐου 2016

Μετρό Θεσσαλονίκης: Επιτέλους πρόοδος στα εργοτάξια, μελέτες για ΒΕΝΙΖΕΛΟ

κείμενο από το ypodomes.com
Εντυπωσιακή πρόοδος στα έργα του Μετρό Θεσσαλονίκης που για πρώτη φορά εδώ και 5 χρόνια παρουσιάζουν την εικόνα ενός "κανονικού" έργου και όχι του έργου-φάντασμα με τα αμέτρητα προβλήματα.
Η εικόνα υγείας που παρουσιάζει το έργο ξαφνιάζει ευχάριστα καθώς ένα-ένα τα θέματα που χρόνιζαν λύνονται και το έργο προχωρά.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com o πρώτος Μετροπόντικας, ο Ηρακλής, διένυσε ήδη τα πρώτα 200 μέτρα και στην Αττικό Μετρό υπάρχει η αισιοδοξία πως μέχρι το τέλος του έτους θα έχει ολοκληρωθεί πλήρως η διάνοιξη της διπλής σήραγγας. Μάλιστα κάποιες μέρες το μηχάνημα έχει φτάσει να διανοίγει ακόμα και 15 μέτρα.
Τις αμέσως επόμενες μέρες θα ξεκινήσει και ο δεύτερος Μετροοπόντικας, Άκτωρας, που έμεινε πίσω για λόγους ασφαλείας καθές πρέπει να υπάρχει μία απόσταση μεταξύ των 2 μηχανημάτων.
Ταυτόχρονα πλήρη λύση έχουμε στο θέμα του Σταθμού ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ που αποτελεί και το μεγαλύτερο αγκάθι για τα έργα. Όπως τόνισε στο ypodomes.com o Πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος, "το επόμενο διάστημα θα υπογραφεί ένα τετραμερές Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ του Δήμου Θεσσαλονίκης, της Αττικό Μετρό, του Υπουργείου Υποδομών και του Υπουργείου Πολιτισμού, αποδεικνύοντας ότι είναι εφικτή η συνεργασία και η λύση. Είμαστε στη φάση που επεξεργαζόμαστε το Μνημόνιο που λύνει οριστικά το πρόβλημα, ξεκινάμε τη Μελέτη για να έρθει και η κατασκευή του σταθμού. Το μεγάλο πρόβλημα που ταλάνιζε το έργο και τη Θεσσαλονίκη λύνεται".
ΤΑ ΕΡΓΑ ΚΑΙ Η ΠΡΟΟΔΟΣ
Όπως όλα δείχνουν τα πέτρινα χρόνια έχουν περάσει για το έργο. Οι εργασίες μέχρι σήμερα είναι σε πολλά εργοτάξια πυκνές και όπως αναφέρει ο κος Μυλόπουλος, προχωρά και το θέμα της υποκατάστασης του εργολάβου από τον ΆΚΤΩΡ για να ολοκληρωθεί και το ζήτημα του αναδόχου. Το πρώτο κρίσιμο διάστημα της ανάταξης των έργων πέρασε επιτυχώς και τώρα στόχος είναι η διαρκής ροή στη χρηματοδότηση. Το έργο χρηματοδοτείται και από το ΕΣΠΑ 2007-2013 και από το ΕΣΠΑ 2014-2020.
Ήδη είμαστε στον 4ο μήνα έργων και στόχος είναι μέχρι την Άνοιξη του 2017 να έχουν ολοκληρωθεί πλήρως τα έργα πολιτικού μηχανικού στους περισσότερους σταθμούς. Σήμερα αυτό έχει συμβεί σε 5 από τους 13 σταθμούς. Η πρόοδος όπως καταγράφεται αυτή τη στιγμή είναι η παρακάτω:
1. Ν.Σ.Σταθμός: Ολοκληρώθηκαν τα έργα πολιτικού μηχανικού, υπολείπεται η εκσκαφή της νότιας εισόδου.
2. Δημοκρατία: Σε εξέλιξη αρχαιολογικές ανασκαφές στη βόρεια πρόσβαση. Κατασκευάζεται το επίπεδο -2 και ακολουθεί το -3.
2.α.«Διασταύρωση Δημοκρατίας»: (εκεί όπου μελλοντικά θα ξεκινά ο κλάδος προς Σταυρούπολη και Ευκαρπία): Ολοκληρώνεται η κατασκευή του επιπέδου -3 του σταθμού.
3. Βενιζέλος: Εκκρεμεί η τελική μελέτη, ακολουθεί η επανέναρξη των αρχαιολογικών και η κατασκευή του σταθμού. 

4. Αγία Σοφία: Εντατικές αρχαιολογικές ανασκαφές σε 2 βάρδιες σε βόρεια και νότια είσοδο
5. Συντριβάνι: Ολοκληρώθηκε η εκσκαφή του σταθμού σε τέσσερα επίπεδα και το σπάσιμο της διπλής σήραγγας για την κατασκευή του σταθμού, απομένει η πλάκα θεμελίωσης.
6. Πανεπιστήμιο: Ολοκληρώθηκαν τα έργα πολιτικού μηχανικού, ξεκινά η εγκατάσταση για τις κυλιόμενες κλίμακες.
7. Παπάφειο: Ολοκληρώθηκε η εκσκαφή και είναι σε εξέλιξη οι μικροπασαλώσεις, ολοκληρώθηκε και το σπάσιμο της διπλής σήραγγας.
8. Ευκλείδης: Ολοκληρώθηκαν τα έργα πολιτικού μηχανικού, τοποθετήθηκαν οι κυλιόμενες κλίμακες και ξεκίνησαν οι εργασίες για τα Η/Μ.
9. Φλέμινγκ:» Ολοκληρώθηκαν τα έργα πολιτικού μηχανικού, εκτελείται η κατασκευή της πλάκας δαπέδου και της νότιας πρόσβασης.
10. Ανάληψη: Ολοκληρώθηκαν τα έργα πολιτικού μηχανικού.
11. Πατρίκιος: Από τους πιο σημαντικούς σταθμούς, εκτελούνται εντατικές εργασίες για τους διαφραγματικούς τοίχους και του jet grouting σε βάθος -22 μέτρων.
12. Βούλγαρη: Ξεκίνησε η κατασκευή των διαφραγματικών τοίχων και ολοκληρώνεται η παράκαμψη δικτύων.
13. Νέα Ελβετία: Ολοκληρώθηκε η εκσκαφή ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η εκσκαφή στο Cut & Cover.
14. Αμαξοστάσιο: Κατασκευάζονται τα κτίρια «1» και «2» ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη αρχαιολογικές ανασκαφές στο νοτιοανατολικό τμήμα.

Οι μεγάλοι χρονικοί στόχοι από εδώ και έπειτα είναι: η ολοκλήρωση της διάνοιξης της διπλής σήραγγας μέχρι το τέλος του 2016, η ολοκλήρωση των έργων Π.Μ. το πρώτο εξάμηνο του 2017, η ολοκλήρωση όλου του έργου (εκτός από το σταθμό ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ) μέχρι το τέλος του 2018, εκκίνηση της δοκιμαστικής λειτουργίας το 2019, λειτουργία το πρώτο εξάμηνο του 2020.
Εκκρεμότητα έχουμε ακόμα για τους 18 συρμούς που θα λειτουργήσουν στη βασική γραμμή και την παραγγελία επιπλέον συρμών για την επέκταση προς Καλαμαριά η οποία αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία είτε ταυτόχρονα με τη βασική γραμμή, είτε με μικρή χρονική απόκλιση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα