Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 16 Μαΐου 2016

Εγνατία Οδός: 5 μεγάλα οδικά έργα σέρνονται, παρέμβαση Τζιτζικώστα

κείμενο από το ypodomes.com
Ενημερωτική συνάντηση – σύσκεψη με τη διοίκηση και στελέχη της «Εγνατία Οδός ΑΕ» είχε σήμερα ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας και στελέχη της ΠΚΜ, με αντικείμενο την εξέταση της πορείας υλοποίησης πέντε έργων ευθύνης της εταιρίας στην Κεντρική Μακεδονία, τα οποία ο κ. Τζιτζικώστας χαρακτήρισε «ύψιστης σημασίας».
Τα πέντε έργα είναι το οδικό τμήμα αποκλειστικής αρμοδιότητας της «Εγνατία Οδός ΑΕ» Μουδανιά – Ποτίδαια, ο δρόμος Θέρμη – Γαλάτιστα, το δυτικό τμήμα της εσωτερικής περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης, οι μελέτες για τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία Θεσσαλονίκης και η σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τον οδικό άξονα ΠΑΘΕ (Αθηνών – Θεσσαλονίκης).
Και στα πέντε έργα καταγράφονται σημαντικές καθυστερήσεις και προβλήματα στην υλοποίησή τους, γι’ αυτό και ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας συγκάλεσε τη σύσκεψη, ώστε να ασκηθεί πίεση για την επίλυσή τους και για την αντιμετώπιση των γραφειοκρατικών διαδικασιών, που έχουν ως αποτέλεσμα τις πολυετείς καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των εργασιών.
Όπως δήλωσε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, «συγκάλεσα τη σημερινή σύσκεψη ώστε να ενημερωθούμε από την ‘Εγνατία Οδός ΑΕ’ για την πορεία υλοποίησης των πέντε έργων ύψιστης σημασίας για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, αλλά και για να πιέσουμε ώστε να επισπευστεί η ολοκλήρωσή τους. Πρόκειται για έργα που θα αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής των πολιτών, θα βοηθήσουν σημαντικά στις μεταφορές και τις μετακινήσεις και συνακόλουθα στην ανάπτυξη της περιοχής και στην ενίσχυση του τουρισμού.
Επίσης, θα αυξηθεί σημαντικά το επίπεδο οδικής ασφάλειας και γι’ αυτό το λόγο η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είναι αποφασισμένη να συμβάλει με όλες τις δυνάμεις της για την επίτευξη των στόχων της ‘Εγνατία Οδός ΑΕ’ και για την επιτάχυνση των εργασιών, ώστε τα χρονοδιαγράμματα ολοκλήρωσης να είναι το δυνατόν πιο σύντομα. Ευχαριστώ τη νέα διοίκηση της εταιρίας για την ολοκληρωμένη ενημέρωση και για τη διάθεση συνεργασίας, προκειμένου να βοηθήσουμε κι εμείς ασκώντας πιέσεις όπου είναι δυνατό για να επιλυθούν τα σοβαρά προβλήματα, που καθυστερούν την ολοκλήρωση των έργων».
Ο Πρόεδρος της «Εγνατία Οδός ΑΕ» Απόστολος Αντωνούδης, υπογράμμισε: «Θέλω να ευχαριστήσω την Περιφέρεια και ειδικά τον Περιφερειάρχη, Απόστολο Τζιτζικώστα για την πρόσκληση και τη διάθεση να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα σε αυτά τα πέντε μεγάλα έργα. Συζητήσαμε διεξοδικά τα ζητήματα και με τις συναντήσεις των υπηρεσιακών φορέων θα αποκτήσουμε το επίπεδο υπηρεσιών που αρμόζουν στην Κεντρική Μακεδονία. Αυξάνοντας το επίπεδο υπηρεσιών μεταφορών και μετακινήσεων στην περιοχή μας βοηθάμε στην οικονομική ανάπτυξη όλης της χώρας και στη δημιουργία ασφαλούς περιβάλλοντος για τις μετακινήσεις όλων των πολιτών».
Η πορεία υλοποίησης των έργων είναι η εξής:
Θαλάσσια αστική συγκοινωνία Θεσσαλονίκης:
Ο κ. Αντωνούδης ενημέρωσε ότι απαιτείται χρηματοδότηση των μελετών και επίλυση ζητημάτων σχετικών με τις γεωτρήσεις στις περιοχές χωροθέτησης των στάσεων. Ακολούθως θα εξεταστεί η βιωσιμότητα του έργου. «Ακόμη είναι σε πρώιμο στάδιο. Οι αδειοδοτήσεις θα χρειαστούν περίπου δυο χρόνια και μόνο εφόσον παρέλθει αυτό το διάστημα θα μπορούμε να μιλάμε για ορατό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου», τόνισε.
Ο κ. Τζιτζικώστας υπογράμμισε ότι πρόκειται για έργο που πρωτοσχεδιάστηκε από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας όταν ήταν ακόμη Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης. «Είναι ένα έργο στο οποίο πίστευα και πιστεύω. Είμαστε σε στενή συνεργασία με την εταιρία, ώστε να ολοκληρωθούν οι μελέτες και η κατασκευή των στάσεων να ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ (ΣΕΣ 2014 – 2020)», δήλωσε. Επίσης, τόνισε ότι το επόμενο διάστημα θα γίνει σύσκεψη των υπηρεσιακών παραγόντων Περιφέρειας και «Εγνατία Οδός ΑΕ» για να επιλυθούν τεχνικά ζητήματα και στη συνέχεια ο ίδιος θα αναλάβει πρωτοβουλία για σύσκεψη με τους τρεις Δήμους όπου χωροθετούνται οι στάσεις της πρώτης φάσης λειτουργίας της θαλάσσιας συγκοινωνίας (Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς και Θερμαϊκού) για να επιλυθούν τα προβλήματα που ανακύπτουν από κοινού και να επιταχυνθεί η υλοποίηση του έργου.
Οδικός άξονας Κασσάνδρας (τμήμα Μουδανιά – Ποτίδαια):
Ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας ανακοίνωσε ότι ενώ το μεγάλο οδικό τμήμα 18 χλμ. Ποτίδαιας – Κασσανδρείας, που είναι αρμοδιότητας της ΠΚΜ παραδίδεται τον επόμενο μήνα, απομένει στον κεντρικό οδικό άξονα της Κασσάνδρας μόνο ένα τμήμα 4 χλμ., που δεν έχει παραδοθεί και είναι αρμοδιότητας της «Εγνατία Οδός ΑΕ». Πρόκειται για το τμήμα Μουδανιά – Ποτίδαια, που προκαλεί και τα μποτιλιαρίσματα κάθε καλοκαίρι, ειδικά τα Σαββατοκύριακα.
Ο κ. Αντωνούδης επισήμανε σειρά προβλημάτων, που δεν επιτρέπουν την ολοκλήρωση του έργου το φετινό καλοκαίρι, με την παράδοση σε χρήση να μετατίθεται για την επόμενη άνοιξη.
Ο κ. Τζιτζικώστας υπογράμμισε ότι η ΠΚΜ δεν έχει καμιά αρμοδιότητα στο συγκεκριμένο τμήμα και ζήτησε προκειμένου να περιοριστεί η ταλαιπωρία των πολιτών να μεριμνήσει η «Εγνατία Οδός ΑΕ», ώστε να περιοριστούν τα προβλήματα στο δικό της κομμάτι, σε συνεννόηση με την Τροχαία (σήμανση και ρύθμιση της κυκλοφορίας με παραχώρηση επιπλέον λωρίδας κυκλοφορίας στην κατεύθυνση με μεγάλους φόρτους).
Οδικός άξονας Θεσσαλονίκης – Πολυγύρου (τμήμα Θέρμη – Γαλάτιστα):
Καθυστερήσεις προκύπτουν κυρίως λόγω απαλλοτριώσεων που εκκρεμούν, όπως είπε ο κ. Αντωνούδης, και στο οδικό τμήμα Θέρμης – Γαλάτιστας. Ο ίδιος σημείωσε ότι όταν θα λυθεί το ζήτημα των απαλλοτριώσεων θα υπάρξει οριστικό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης.
Ο κ. Τζιτζικώστας τόνισε ότι «υπάρχουν σοβαρά ζητήματα απαλλοτριώσεων και η ‘Εγνατία Οδός ΑΕ’ καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να προχωρήσει το έργο. Θα διεκδικήσουμε από κοινού λύση και επιτάχυνση των διαδικασιών. Οι εργασίες προχωρούν κανονικά στο τμήμα Θέρμη – Αγία Αναστασία, όμως υπάρχουν εκκρεμότητες. Είναι ένας δρόμος υψηλότατης σημασίας για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και με όλες τις δυνάμεις μας θα προσπαθήσουμε να απεμπλέξουμε το έργο, για να το υλοποιήσει η εταιρία όσο το δυνατόν ταχύτερα».
Δυτικό τμήμα εσωτερικής περιφερειακής Θεσσαλονίκης (Κ12 – Κ5):
Η παράδοση του έργου αναμένεται να γίνει, σύμφωνα με την ενημέρωση της «Εγνατία Οδός ΑΕ», στο τέλος του 2017.
«Οι εργασίες προχωρούν στο δυτικό κομμάτι από τη Λαχαναγορά μέχρι τον Εύοσμο και θα παραδοθεί μέχρι το τέλος του 2016. Το υπόλοιπο κομμάτι μέχρι το νοσοκομείο Παπαγεωργίου ενημερωθήκαμε ότι θα δοθεί στα τέλη του 2017, λόγω καθυστερήσεων στον κόμβο Λαγκαδά», επισήμανε ο κ. Τζιτζικώστας.
Σύνδεση Λιμανιού Θεσσαλονίκης – ΠΑΘΕ:
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της «Εγνατία Οδός ΑΕ» η σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με την εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης (ΠΑΘΕ) θα ολοκληρωθεί σε περίπου δυόμιση χρόνια, παρότι το τμήμα που απομένει είναι μήκους 800 μέτρων.
Όπως τόνισε ο κ. Αντωνούδης, «σε οχτώ μήνες θα δημοπρατηθεί το έργο και η κατασκευή του θα χρειαστεί άλλο ενάμιση χρόνο. Συνολικά δηλαδή σε δυόμιση χρόνια θα παραδοθεί σε χρήση».
Ο κ. Τζιτζικώστας δήλωσε ότι «από αστοχίες, έχουμε σήμερα έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, που δεν χρησιμοποιείται και δεν συνδέεται απευθείας το λιμάνι με τον άξονα ΠΑΘΕ. Θα πρέπει να περιμένουμε άλλα δυόμιση χρόνια για να τελειώσουν οι εργασίες, με ένα ρεαλιστικό χρόνο παράδοσης το τέλος του 2018».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα