Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή, 27 Μαΐου 2016

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Μία "νύφη" με χαρίσματα ένα Υπεραστικό και 3 Προαστιακά δίκτυα

κείμενο από το ypodomes.com
Η επόμενη μέρα αναζητείται στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ η οποία είναι εν μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας εδώ και 3 σχεδόν χρόνια. Η δημόσια προς το παρόν εταιρεία οδεύει προς ιδιωτικοποίηση έχοντας κυριολεκτικά κομμένα χέρια και πόδια.
Το μισό δίκτυο είναι εκτός λειτουργίας, τα έργα εκσυγχρονισμού δεν λένε να τελειώσουν ενώ η περίπτωση της Ειδομένης προκάλεσε ακόμα ένα πρόβλημα. Σύμφωνα με πηγές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ η ζημιά της εταιρείας από το κλείσιμο των γραμμών για σχεδόν 70 μέρες έφερε απώλειες εσόδων της τάξεως των 2,5εκ.ευρώ, ενώ η γραμμή για να ανοίξει θα χρειαστούν κάποιες ημέρες καθώς πριν εκτελεστούν δρομολόγια θα πρέπει να ελεγχθούν εξονυχιστικά οι γραμμές για τυχόν φθορές που μπορεί να προκλήθηκαν σε αυτό το διάστημα. Την ίδια ώρα τοποθετείται φράχτης κόστους 40.000 ευρώ για να διασφαλιστεί ότι δεν θα υπάρξει νέα κατάληψη των γραμμών στο μέλλον.
Η δύσκολη λειτουργία της εταιρείας συνεχίζεται και στο δίκτυο του Προαστιακού της Αθήνας που τα έργα συνεχίζονται και την αναγκάζουν να μην μπορεί να λειτουργήσει σωστά. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές όταν τα έργα λειτουργήσουν οι γραμμές όλες θα καταλήγουν στον Πειραιά, τόσο από το Κιάτο και το Αεροδρόμιο όσο και από τη Χαλκίδα, έχοντας ως αποτέλεσμα την πύκνωση των δρομολογίων και στο περίφημο αστικό τμήμα του Προαστιακού που σήμερα επί της ουσίας δεν λειτουργεί κανονικά.
Η ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΙΚΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗ
Τα μεγάλα χρέη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δημιουργούν πολλαπλά προβλήματα κάνοντας την εταιρεία να μοίαζει με μία copy paste περίπτωση όπως της Ολυμπιακής καθώς τα εκατοντάδες εκατομμύρια σε κρατικές ενισχύσεις ρίχνουν την μεταπωλητική της αξία.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές η αξία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κυμαίνεται μόλις γύρω στα 35εκ.ευρώ, με τον νέο ιδιοκτήτη να παίρνει μεγάλη "προίκα" καθώς για ένα μεγάλο διάστημα θα έχει ως μονοπώλιο την διεξαγωγή των υπεραστικών και προαστιακών δρομολογίων της χώρας.
Για να καταλάβει κάποιος τι σημαίνει αυτό, αξίζει να αναφέρουμε πως μόνο οι επενδύσεις για την δημιουργία του Προαστιακού Σιδηρόδρομου της Αθήνας έχουν δαπανηθεί από το 2002 περί τα 500εκ.ευρώ σε έργα τα οποία εξακολουθούν ενώ θα υπάρξει και συνέχεια με τα έργα επέκτασης του Προαστιακού μέχρι το Λαύριο. Αυτά τα δρομολόγια θα τα έχει κατ` αποκλειστικότητα το σχήμα που θα δώσει τα περισσότερα χρήματα στον διαγωνισμό της 22ας Ιουνίου.
Στον νέο ιδιοκτήτη όμως θα περάσουν και ο Προαστιακός Θεσσαλονίκης και ο Προαστιακός Πάτρας, που θεωρείται ως ένα επιτυχημένο εγχείρημα, τα τουριστικά τρένα του Πηλίου και των Καλαβρύτων ενώ ο εκσυγχρονισμός της γραμμής θα του επιτρέψει μέχρι να ανοίξει η αγορά και στα επιβατικά δρομολόγια να δημιουργήσει ένα πυκνό δίκτυο δρομολογίων στους 2 βασικούς διαδρόμους προς Αθήνα και Πάτρα.
Στην ουσία για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελεί μονόδρομο η πώληση της , παρότι γίνονται φιλότιμες προσπάθειες με την παρούσα διοίκηση για την καλυτέρευση των συνθηκών και της καθημερινής διεξαγωγής δρομολογίων.
Συγκεκριμένα έχει ζητηθεί η πρόσληψη 113 μηχανοδηγών για να πυκνώσουν τα δρομολόγια και ειδικότερα στα εμπορευματικά δρομολόγια που από 9 την εβδομάδα που είναι σήμερα με την ολοκλήρωση των έργων το 2017 αναμένεται να υπερτριπλασιαστούν και να φτάσουν τα 30. Στόχος εξάλλου της εταιρείας είναι η βελτίωση της εμπορευματικής λειτουργίας με νέο τροχαίο υλικό, η δημιουργία διαμεταφορικής εταιρείας και  η δημιουργία νέου οργανογράμματος. 
ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ
Σήμερα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ κυριολεκτικά κρέμεται από το τι μέλλει γενεσθαι στο πεδίο της ιδιωτικοποίησης της. Στις 22 Ιουνίου (εφόσον δεν έχουμε άλλη καθυστέρηση) θα φανερωθεί πόσο ενδιαφέρουσα "νύφη" είναι καθώς τότε θα κληθούν οι 3 εναπομείναντες ενδιαφέρομενοι που είναι η Trenitalia (Ιταλία), RZD (Ρωσία) και η ΤΕΡΝΑ.
Σε περίπτωση αποτυχίας τα σύννεφα θα πυκνώσουν πάνω από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ μιας και η δαμόκλειος σπάθη των κρατικών ενισχύσεων θα πέσουν στο κεφάλι της, θα απειληθεί με άμεσο κλείσιμο ενώ άγνωστο είναι τι συνέπειες θα υπάρξουν στο προσωπικό αλλά και στα δρομολόγια της μοναδικής σιδηροδρομικής μέχρι σήμερα εταιρείας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα