Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 31 Μαΐου 2016

Προαστιακός Πάτρας: Η εταιρεία ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ μειοδότησε στο έργο επέκτασης μέχρι την Κάτω Αχαγιά

κείμενο από το ypodomes.com
Με απίστευτη συμμετοχή διεξήχθη η προγραμματισμένη δημοπράτηση για την επέκταση του Προαστιακού Σιδηρόδροομου της Πάτρας στο τμήμα Πάτρα-Κάτω Αχαγιά.
Στο διαγωνισμό της 24ης Μαϊου όπως αποκλειστικά σας αποκαλύπτει το ypodomes.com συμμετείχαν 27 συνολικά εταιρικά σχήματα (αριθμός ρεκόρ) και από την πολυήμερη διαδικασία προσωρινός ανάδοχος αναδείχθηκε η εταιρεία ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ με ποσοστό έκπτωσης 61,61%.
Το έργο αρχικού κόστους 5.360.402,58 ευρώ έχει ενταχθεί για χρηματοδότηση στο νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσα από το Περιφερειακό Πρόγραμμα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Άλλωστε το έργο είναι μία από τις σημαίες του Περιφερειάρχη Απόστολου Κατσιφάρα που βλέποντας την καθυστέρηση της έλευσης του σύγχρονου τρένου μέχρι την Πάτρα, φροντίζει την ασφαλή λειτουργία του Προαστιακού με την παράλληλη επέκταση του. 
O Περιφερειάρχης δήλωσε στο ypodomes.com για το έργο: «Πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο για την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας που ουσιαστικά «ανοίγει» το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020. Ήταν πάγιο αίτημα των κατοίκων και των φορέων και χωρίς καμία καθυστέρηση προχωράμε στην υλοποίησή του. 
Ως Περιφέρεια δε σταματάμε να σχεδιάζουμε και να υλοποιούμε υποδομές για τη βελτίωση της ζωής και την εξυπηρέτηση των συμπολιτών μας, διεκδικώντας ακόμη περισσότερα για τη Δυτική Ελλάδα».
Φορέας Υλοποίησης του έργου είναι ο ΟΣΕ ΑΕ. Το έργο αποσκοπεί στην επέκταση των δρομολογίων του Προαστιακού Πάτρας προς την Κ. Αχαΐα με βελτίωση των υποδομών της γραμμής και των στάσεων. Οι νέοι σταθμοί που θα λειτουργήσουν με την ολοκλήρωση των έργων είναι: Ανθείας, Άγιος Γεώργιος, Παραλία Πατρών 25ης Μαρτίου, Τσαούση-Μιντιλόγλι, Βραχνεϊκα, Τσουκαλεϊκα, Αλισσός, Κάτω Αχαγιά.
Με την παρούσα εργολαβία προβλέπεται η συντήρηση γραμμής σε εντοπισμένα τμήματα των υφισταμένων σιδηροδρομικών γραμμών, καθώς επίσης και η επισκευή – συντήρηση των στάσεων 
μεταξύ του τμήματος Άγιος Ανδρέας – Κ. Αχαΐα.
Το εύρος λειτουργίας της γραμμής με κέντρο την Πάτρα και το σταθμό στην περιοχή Αγίου Ανδρέα θα εκτείνεται ανατολικά έως Άγιο Βασίλειο [με εφτά ενδιάμεσες στάσεις] και δυτικά έως την Κ.Αχαΐα [με επτά ενδιάμεσες στάσεις].

Η ανάπτυξη αστικού μέσου σταθερής τροχιάς είναι αναγκαία λόγω του ότι διέρχεται από τον αστικό ιστό της Πάτρας καθώς και από τα Δ.Δ Διαμερίσματα πρώην Δήμου Ρίου, Παραλίας Πατρών και Βραχνεΐκων που ενσωματώθηκαν πρόσφατα στο δήμο Πατρέων με το σχέδιο Καλλικράτη αλλά και από περιοχές του Καλλικρατικού Δήμου Δυτικής Αχαϊας.
Υπό την μέλλουσα κατάσταση ο αστικός αυτός σιδηρόδρομος θα εκτείνεται από τα Άγιο Βασίλειο έως Πάτρα και από Πάτρα έως και την Κ. Αχαΐα αντίστοιχα.

Ο κύριος όγκος των μετακινήσεων πραγματοποιείται:
-Από τα προάστια προς το κέντρο της Πάτρας. 
-Από/Προς το Νοσοκομείο/Πανεπιστήμιο. 
-Από/Προς το Νοσοκομείο Άγιος Ανδρέας/ΤΕΙ. 
-Από/Προς την ΒΙ.ΠΕ. Πατρών.
Επίσης δευτερεύουσες μετακινήσεις γίνονται από τα πρώην Δ.Δ. των Καποδιστριακών Δήμων προς τα κέντρα αυτών π.χ. από Τσουκαλέικα για Βραχνέικα καθώς και αστικές μετακινήσεις (Αγυιά 
–Οδός Ανθείας κλπ.).
Η λειτουργία του νέου Λιμανιού (προτεινόμενη στάση Ανθείας) θα εξυπηρετήσει τόσο τους επιβάτες από και προς Αθήνα όσο και τους εργαζόμενους. Επίσης λόγω των δημόσιων υπηρεσιών  ΔΕΗ, Εφορία, ΔΕΥΑΠ) οι οποίες βρίσκονται κοντά στην στάση Άγιος Ανδρέας και στην προτεινόμενη στάση ΔΕΥΑΠ θα εξυπηρετήσουν τους συμπολίτες μας για να μετακινηθούν προς αυτές με ένα μέσο (αστικές μετακινήσεις).
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΕΡΓΟΥ
Το έργο θα κατασκευαστεί εντός των ορίων απαλλοτρίωσης του Ο.Σ.Ε. και περιλαμβάνει την κατασκευή και διαμόρφωση των εξής στάσεων:
-Κεντρικός Σταθμός Άγιος Ανδρέας (Χ.Θ. 00+125-Χ.Θ. 00+200)
-Ανθείας (Χ.Θ. 01+832 - Χ.Θ. 01+902)
-Άγιος Γεώργιος (Ιτιές) (Χ.Θ. 03+325 -Χ.Θ. 03+395)
-Παραλία Πατρών 25ης Μαρτίου (Χ.Θ. 04+906 - Χ.Θ. 04+976)
-Τσαούση -Μιντιλόγλι (Χ.Θ. 07+032 - Χ.Θ. 07+102)
-Βραχνέικα (Χ.Θ. 10+003 -Χ.Θ. 10+073)
-Τσουκαλέικα (Χ.Θ. 12+519 - Χ.Θ. 12+589)
-Αλισσός (Χ.Θ. 17+926 - Χ.Θ. 17+996)
-Κάτω Αχαΐα (Χ.Θ. 20+674 -Χ.Θ. 20+744)
Το έργο περιλαμβάνει σε κάθε στάση την διαμόρφωση μίας αποβάθρας στην οποία προβλέπεται η κατασκευή κεκλιμένων διαδρόμων πρόσβασης (ράμπες) των ατόμων με ειδικές ανάγκες και κινητικά προβλήματα (Α.Μ.Κ.-Α.μ.Ε.Α.), την τοποθέτηση στεγάστρων και την προμήθεια και τοποθέτηση εξοπλισμού (καθιστικούς πάγκους, κάδους απορριμμάτων, μπάρες στάθμευσης και ασφάλισης ποδηλάτων) και τον ηλεκτροφωτισμό.
Η μελέτη περιορίζεται στις απολύτως απαραίτητες διαμορφώσεις για την κατασκευή της κάθε αποβάθρας και δεν επεκτείνεται σε άλλου είδους επεμβάσεις (διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου, θέσεις στάθμευσης, αναβάθμιση των υφιστάμενων κτιριακών υποδομών), λόγω του μεγάλου μήκους του έργου σε συνδυασμό με τις συγκεκριμένες οικονομικές δυνατότητες χρηματοδότησης 
του έργου.
Η υφιστάμενη σιδηροδρομική υποδομή πρόκειται να αναβαθμιστεί για τις ανάγκες της κυκλοφορίας. Η ταχύτητα μελέτης για το τμήμα Αγ. Ανδρέας – Κ.Αχαΐα είναι 90km/h. Το μέγιστο φορτίο που μπορεί να διέλθει από τη γραμμή είναι 14 τόνοι ανά άξονα.
Προβλέπεται επίσης η ανακατασκευή ορισμένων ισόπεδων διαβάσεων με νέου τύπου από καουτσούκ (τύπου strail) ή οπλισμένο σκυρόδεμα με αντιολισθηρή επιφάνεια και όπως περιγράφονται αναλυτικά στη μελέτη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα