Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 30 Μαΐου 2016

Σε απόγνωση ο κατασκευαστικός κλάδος, ποια θα είναι η επόμενη μέρα;

κείμενο από το ypodomes.com
Εισερχόμαστε στο καλοκαίρι του 2016 και η ανησυχία για τον κλάδο των κατασκευών εντείνεται. "Δεν υπάρχουν χρήματα στο Νέο ΕΣΠΑ για τις κατασκευές" μου είπε ο Πρόεδρος του ΣΑΤΕ Ζαχαρίας Αθουσάκης πριν απο λίγες ημέρες.
"Αν υπολογίσεις ότι περίπου σε κάθε Περιφέρεια δίνουν 400εκ.ευρώ και διαιρέσεις τα χρόνια είναι λιγότερα από 80εκ.ευρώ για κάθε έτος. Ποιος θα επιβιώσει με αυτά τα νούμερα" αναρωτήθηκε και η αλήθεια είναι ότι οι δημοπρατήσεις γενικά έργων λιγοστεύουν συνεχώς.
Η επιβίωση του τεχνικού κλάδου δεν είναι υπόθεση που απασχολεί μόνο τον ΣΑΤΕ, απασχολεί όλους τους επαγγελματίες που βλέπουν τον κλάδο να απογυμνώνεται. "Είμαι έτοιμος να φύγω από την Ελλάδα, βρήκα αντικείμενο στο Βερολίνο, έχω ανοίξει εταιρεία εκεί και δεν βλέπω το λόγο να μείνω πλέον εδώ, δεν υπάρχει πια αγορά" μου είπε πολιτικός μηχανικός με πολλά χρόνια εμπειρίας στην πλάτη του, με σημαντικές κατασκευές στο παλμαρέ του.
"Ακόμα και αν ήθελα να μείνω είναι τόσο αβάσταχτη η φορολογία που όσα έσοδα και αν καταφέρω να έχω η απόδοση χρημάτων θα είναι μεγαλύτερη, δεν είναι λογικό αυτό. Τόσα χρόνια προσπαθώ να είμαι συνεπής αλλά πλέον δεν αντέχω άλλο" μου είπε καο δεν βρήκα κάτι να απαντήσω.
Σε αυτές τις περιπτώσεις, κοιτάς με κατανόηση, προβληματίζεσαι, σκέφτεσαι τι έχει πάει τόσο στραβά και ο πάλαι ποτέ πιο δυναμικός κλάδος της ελληνικής οικονομίας, οι κατασκευές, να έχουν ξεπέσει τόσο πολύ.
Έχω την βεβαιότητα ότι μετά τον ιατρικό κλάδο που πρωτεύει στην μετανάστευση άξιων στελεχών, αμέσως μετά θα βρούμε τον κατασκευαστικό κλάδο όπου μεγάλος αριθμός επαγγελματιών φεύγει εκτός Ελλάδας με κύριους προορισμούς την Ευρώπη και τις χώρες του Κόλπου όπου οι κατασκευές έχουν εντυπωσιακή άνθηση.
Μιλάμε για μνημόνια, για υποχρεώσεις, για φόρους, για απαιτήσεις εδώ και χρόνια, αλλά δεν μιλάμε για ανάπτυξη. Στο τραπέζι των πολιτικών δεν βλέπω να γίνεται ουσιαστική κουβέντα για το πως θα έρθει με συνέπεια και σταθερότητα η ανάπτυξη στη χώρα.
Να σταματήσει πλέον η αιμορραγία του πλούτου που λέγεται "στελέχη". Είναι λίγο άδικο όλοι αυτοί οι άνθρωποι που δεν βλέπουν τώρα μέλλον στη χώρα μας, να αναζητούν και να βρίσκουν καταφύγιο σε κάποια άλλη, παίρνοντας μαζί τους την εμπειρία, την αξιοσύνη και τα όνειρα τους.
Μιλώντας με ένα επαγγελματικό δίδυμο που κλείνει 35 χρόνια παρουσίας στον κατασκευαστικό κλάδο είδα την ελπίδα. "Εμείς να φύγουμε δεν μπορούμε σε αυτή την ηλικία, έχουμε παλέψει για δεκαετίες και επιμένουμε, όμως χρειάζεται μία συστηματική δουλειά και μία αξιολόγηση της κατάστασης για να δοθεί το φάρμακο που χρειάζεται στις κατασκευές. Επενδύσεις χρειαζόμαστε, όλα τα άλλα είναι για να συζητάμε" μου είπε ο ένας συνέταιρος όταν συναντηθήκαμε σε ένα συνέδριο.
Η αλήθεια είναι ότι επενδύσεις δεν βλέπουμε, αλλά και εκείνες οι σποραδικές που υπάρχουν χάνονται στην γενική ανυπαρξία του κατασκευαστικού κλάδου. Εδώ και χρόνια ακούμε μεγαλεπήβολα σχέδια για την αξιοποίηση Ελληνικού, για την αξιοποίηση των Αεροδρομίων, για αυτοκινητόδρομους και σιδηρόδρομους για σχέδια, σχέδια, σχέδια.
Όμως μέχρι τα σχέδια (ή κάποια από αυτά) να γίνουν πράξη, θα έχουμε χάσει το μεγαλήυτερο μέρος των επαγγελματιών που τους ρήμαξε η κρίση και έχουν φύγει ...για άλλες πολιτείες. 
Αν δεν γίνει λοιπόν κάτι δραστικό, κάτι συγκλονιστικό, οι ειδήσεις και τα σχέδια δεν θα φέρουν ανάπτυξη, θα φέρουν ανυποληψία και επεκτεινόμενη μιζέρια. Θα ήθελα πολύ να απαντήσω σε όλους αυτούς τους ανθρώπους ότι, μην απελπίζεστε, υπάρχει αύριο, θα υπάρξουν δουλειές, θα έρθει η ανάπτυξη, αλλά το χειρότερο που μπορείς να κάνεις σε ανθρώπους απελπισμένους είναι να τους πείσεις για κάτι που ούτε εσύ είσαι σίγουρος ότι θα γίνει. Άλλωστε την "ανάπτυξη" την έχουμε δει πολλές φορές να έρχεται. Αλλά ήταν περαστική και βιαστική να φύγει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα