Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη, 4 Μαΐου 2016

Μόνιμη ή περιστασιακή η Ανάσταση των Μεγάλων Έργων Υποδομής;

κείμενο από το ypodomes.com
Ο Μάιος είναι εδώ, το Πάσχα τελείωσε και η σκληρή πραγματικότητα είναι μπροστά μας. Στο σύνολο τους τα έργα που άρχισαν να παγώνουν το 2010 και μέχρι το 2013, πλέον είναι σε κατασκευές.
Οι πληγές στον κατασκευαστικό κλάδο είναι τόσο μεγάλες όμως που θα χρειαστεί ένα χρονικό διάστημα για να επουλωθούν και να μπορέσουν να ξαναδώσουν την υπεραξία που εδώ και δεκαετίες δίνουν στη χώρα.
Τα πολύ μεγάλα έργα που ξεκίνησαν πριν 10 χρόνια και που έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2013, πλέον έχουν ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2017 και σε μερικές περιπτώσεις, όπως το Μετρό Θεσσαλονίκης φτάνουν μέχρι το 2020.
Όποιος πει ότι ξεμπερδέψαμε με αυτά τα έργα όμως σίγουρα θα πρέπει να το ξανασκεφτεί. Το θετικό γεγονός είναι πως ξεπεράσαμε μερικούς δύσκολους σκόπελους και στα έργα των αυτοκινητόδρομων και στα έργα Μετρό που το 2015 κόλλησαν.
Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν προκλήσεις στο μέλλον. Οι αυτοκινητόδρομοι με τα μύρια προβλήματα κατάφεραν να μπουν σε μία ευθεία όμως ακόμα δεν έχουν πείσει ότι θα ολοκληρωθούν μέχρι τον Μάρτιο του 2017, τη στιγμή που η ωριμότητα των έργων είναι στο πολύ χαμηλό ποσοστό 75%. Έχοντας μπροστά τους το 25% του συνολικού έργου θα το ολοκληρώσουν στους επόμενους 10 μήνες;
Μακάρι θα πω, αλλά κρατώ μικρό καλάθι, βλέποντας πως θα εξελιχθεί η πρόοδος τους τους μήνες που έρχονται.
Στο θέμα της κατασκευής των 4 έργων Μετρό και Τραμ Σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, έχουμε επίσης την ίδια εικόνα. Έργα που άρχισαν και πάλι, μετροπόντικες που μπήκαν και πάλι στα τούνελ. Όμως σε μία χώρα που ταλανίζεται από προβλήματα, πολλές φορές ακόμα και τα αισιόδοξα μηνύματα των τελευταίων μηνών πλέον τα δεχόμαστε με τον δέοντα προβληματισμό.
Όποιος καεί με τον χυλό φυσά και το γιαούρτι λέει ο λαός και στην περίπτωση αυτή ταιριάζει απόλυτα με το κλίμα στα έργα. Έχουμε δει και ζήσει πολλές φιέστες επανεκκίνησης και αισιόδοξων μηνυμάτων όμως στην πορεία θόλωσαν και κόλλησαν.
Στα έργα Μετρό θα κρατήσω μία παραπάνω επιφύλαξη για όσο διάστημα οι 3 Μετροπόντικες συνεχίζουν να σκάβουν καθώς το υπέδαφος πάντα κρατά κρυφές τις όποιες εκπλήξεις.
Στα υπόλοιπα έργα, η κρίση του 2015 έχει φανεί με τον χαρακτηριστικό τρόπο. Τα έργα στο Αεροδρόμιο Μακεδονία πήραν παράταση-μαμούθ 730 ημέρων λόγω κυρίως της κρίσης.
Τα υπό κατασκευή πέρυσι χτυπήθηκαν τόσο πολύ, που η ζημιά που έγινε μόλις αρχίζει να φαίνεται από τις παρατάσεις των έργων, την ανάγκη χρηματοδότησης τους από το ΠΔΕ καθώς το ΕΣΠΑ 2007-2013 τέλειωσε και τα κληρονομικά προβλήματα όλων των έργων που έχει να κάνει με τις απαλλοτριώσεις και την αρχαιολογία.
Τελικά είμαστε αισιόδοξοι για τα έργα που συνεχίζουν να κατασκευάζονται; Ναι είμαστε αλλά αυτή τη φορά με τη δέουσα επιφυλακτικότητα.
Ο χρόνος θα δείξει αν όλη αυτή η βροχή καλών μηνυμάτων το τελευταίο δίμηνο ήρθε για να μείνει ή ήταν περαστική και θα έχουμε νέα περίοδο αναβροχιάς και αναμονής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα