Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη, 5 Μαΐου 2016

Ηγέτης το "Μακεδονία" στα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια, τα μεγάλα πλεονεκτήματα της παραχώρησης

κείμενο από το ypodomes.com
Πλησιάζει η ώρα για την κύρωση της σύμβασης για την παραχώρηση των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων στη Fraport. Όπως όλα δείχνουν το αμέσως επόμενο διάστημα η σύμβαση θα περάσει από τη Βουλή των Ελλήνων καθώς οι προθεσμίες είναι ασφυκτικές και απομένουν μόλις λίγοι μήνες πριν η Fraport Greece αναλάβει και επίσημα τα ηνία.
Θα πρέπει να διευκρινίσουμε πως ουσιαστικά πρόκειται για "διπλή κύρωση" καθώς έχουμε 2 ομάδες αεροδρομίων που αποτελούνται από 7 εγκαταστάσεις εκάστη. Οι σχετικές συμβάσεις έχουν περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο και την Ε.Ε.
Από εκεί και έπειτα θα αρχίσει ο αγώνας δρόμου ούτως ώστε μέχρι το τέλος της τρέχουσας χρονιάς να αναλάβουν εξ` ολοκλήρου τα 14 Αεροδρόμια και να ξεκινήσουν τα σχετικά έργα αναβάθμισης.
Να θυμίσουμε πως στην πρόσφατη συνομιλία της Fraport Greece με δημοσιογράφους οΔιευθύνων Σύμβουλος της Fraport δρ Σούλτε είχε εκτιμήσει πως τελικά το ποσό που θα χρειαστεί να δαπανηθεί για την αναβάθμιση των αεροδρομίων μέχρι το 2020 θα είναι πολύ παραπάνω από το ποσό των 330εκ.ευρώ που έχει συμφωνηθεί.
Ηγέτης των Αεροδρομίων θα είναι το Αεροδρόμιο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης που έχει μεγάλα γεωγραφικά και τοπικά πλεονεκτήματα και χρειάζεται άμεση αναβάθμιση με πρώτη ανάγκη το μεγάλωμα του επιβατικού σταθμού που σήμερα είναι στα όρια του.
Να σημειώσουμε πως ειδικά το Αεροδρόμιο Μακεδονία καταγράφει πολύ χαμηλά νούμερα κάθε έτος και παρότι εξυπηρετεί μία πόλη με πληθυσμό άνω του 1 εκατομμυρίου κατοίκων και αρκετών εκατοντάδων χιλιάδων στα όρια του Νόμου αλλά και τους όμορους Δήμους, πίσω από το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος. Το 2015 κατέγραψε 6,17εκ.επιβάτες με δυνατότητες όμως το νούμερο αυτό να διπλασιαστεί ή και να τριπλασιαστεί ακόμα.
Για να γίνει αντιληπτή η διαφορά, το Διεθνές Αεροδρόμιο του Δουβλίνου, μίας πόλης με αντίστοιχο πληθυσμό με εκείνο της Θεσσαλονίκης το 2015 κατέγραψε 25εκ.επιβάτες, ενώ τοΑεροδρόμιο στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας με πληθυσμό περίπου 550.000 κατοίκων κατέγραψε 7εκ.επιβάτες.
Μεγάλες παρεμβάσεις θα γίνουν και στα αεροδρόμια που τα τελευταία χρόνια δεν δέχθηκαν παρεμβάσεις από το Κράτος, με πρώτα στη λίστα τα αεροδρόμια ΜυκόνουΚέρκυρας καιΣαντορίνης.
Στα Αεροδρόμια ΧανίωνΣκιάθου (και το Αεροδρόμιο Μακεδονία) εκτελούνται ακόμα έργα με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2007-2013 ενώ μικρότερες παρεμβάσεις θα έχουμε στα υπόλοιπα αεροδρόμια.
Με την απόκτηση των 14 Αεροδρομίων η Fraport Greece θα καταβάλλει άμεσα το τίμημα των 1,2 δις ευρώ στο Κράτος, ενώ από εκείνη τη στιγμή το Ελληνικό Δημόσιο θα έχει πολλαπλό όφελος καθώς θα σταματήσει να έχει στο payroll του χιλιάδες δημόσιους υπαλλήλους (άρα αυτόματη μείωση των δαπανών με ότι αυτό σημαίνει), ενώ θα σταματήσει να πληρώνει τα καθημερινά έξοδα για τη λειτουργία και συντήρηση αυτών των αεροδρομίων, χρήματα που μεταφράζονται σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο. Εδώ να σημειώσουμε πως η Fraport έχει εκφράσει την θέση της για προτεραιότητα στην παραμονή των μέχρι σήμερα υπαλλήλων των Αεροδρομίων.
Επίσης, αναμένεται η κατακόρυφη εκμετάλλευση των χώρων των αεροδρομίων με το άνοιγμα εμπορικών καταστημάτων αλλά και συνεργασία με τις τοπικές τουριστικές επιχειρήσεις, κίνηση που εκτιμάται ότι θα αποφέρει σχετικά σύντομα, αύξηση της απασχόλησης (ο κος Κοπελούζος είχε αναφέρει πως θα προτιμηθούν ντόπιοι εργαζόμενοι στα κατά τόπους αεροδρόμια), της φοροδοσίας στο Κράτος αλλά και θετική κίνηση της πραγματικής οικονομίας της χώρας.
Η παραχώρηση των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων από παράγοντες της οικονομικής και τουριστικής αγοράς θεωρούν πως ίσως πρόκειται για την πλέον επιτυχημένη συμφωνία αποκρατικοποίησης στη χώρα. Αυτό φυσικά θα χρειαστεί να περιμένουμε μέχρι τις αρχές του 2018 για να το διαπιστώσουμε με συγκριτικά νούμερα του 2017 όταν θα έχουμε την πρώτη πλήρη χρονιά των παραχωρημένων 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα