Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη, 17 Μαΐου 2016

Προαστιακός Αθήνας: Χωρίς τελική χάραξη, μελέτες και πόρους η επέκταση προς Ραφήνα

κείμενο από το ypodomes.com
Πρώτα Λαύριο και μετά Ραφήνα. Αυτή είναι η χρονική σειρά των επεκτάσεων του Προαστιακού Σιδηρόδρομου της Αθήνας τα επόμενα χρόνια σύμφωνα με τον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ.  Ακόμα και έτσι όμως η επέκταση για το λιμάνι της Ανατολικής Αττικής θα χρειαστεί χρόνια για να μπει σε σειρά υλοποίησης καθώς δεν έχει μελέτες και πόρους για να προχωρήσει με αποτέλεσμα το έργο να θεωρείται project για την επόμενη δεκαετία.
Σύμφωνα με έγγραφα των 2 εταιρειών που διαθέτει το ypodomes.com πρώτο σε προτεραιότητα είναι το έργο της επέκτασης προς Λαύριο. Όπως αναφέρει το έγγραφο του ΟΣΕ το συγκεκριμένο project έχει συμπεριληφθεί στα έργα προς χρηματοδότηση του Πακέτου Γιουνκέρ.
Να σημειώσουμε πως το συγκεκριμένο πλάνο που κατατέθηκε στην Ε.Ε. είναι έργο συνδυασμένων μεταφορών καθώς περιλαμβάνει επίσης την επέκταση της Αττικής Οδού από το Κορωπί μέχρι το Λαύριο αλλά και την περαιτέρω αναβάθμιση του λιμανιού του Λαυρίου που θα έχει ως στόχο την τοποθέτηση του ως αντίπαλο δέος στο λιμάνι του Πειραιά.
Η ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΡΑΦΗΝΑ
Αν και συχνά-πυκνά το τελευταίο έτος είχε αναφερθεί η προώθηση προς υλοποίηση της δεύτερης επέκτασης του Προαστιακού της Αθήνας προς την Ανατολική Αττική και συγκεκριμένα προς τη Ραφήνα έχουμε "απότομη προσγείωση" για το έργο προφανώς λόγω έλλειψης κονδυλίων.
Όπως αναφέρεται στο έγγραφο της ΕΡΓΟΣΕ το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ραφήνας αναφέρεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ 2014-2020 χωρίς όμως να έχει δέσμευση κάποιου ποσού και έχοντας ως προϋπόθεση τη μελετητική του ωριμότητα.
Το μόνο που υπάρχει ως σήμερα είναι μία αναγνωριστική μελέτη χάραξης με εναλλακτικές λύσεις διέλευσης που έχει αποσταλλεί στον ΟΣΕ για να αποφασιστεί ποια λύση θα επιλεχθεί.
Αυτό σημαίνει πως ακόμα και τότε δεν μπορούμε να μιλάμε για εκκίνηση της διαδικασίας δημοπράτησης και υλοποίησης του έργου καθώς θα του λείπει η μελετητική ωριμότητα μιας και θα πρέπει να ξεκινήσουν: Προμελέτες, οριστικές μελέτες και Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Αυτά για να ολοκληρωθούν σε πραγματικούς χρόνους θα χρειαστούν από 2-4 χρόνια το λιγότερο και βέβαια πόρους που σήμερα δεν υπάρχουν αλλά θα πρέπει να εξευρεθούν, σημείο που κάνει ακόμα πιο δύσκολη την περίπτωση της επέκτασης του Προαστιακού στη Ραφήνα.
Αξίζει να σημειωθεί πως υπάρχουν 2 απόψεις για την επέκταση του μέσου στο δεύτερο μεγάλο επιβατικό λιμάνι της Αττικής.
Η πρώτη είναι η εκμετάλλευση του χώρου που υπάρχει στην Αττική Οδό που τερματίζει στην περιοχή των Σπάτων (δίπλα στους χώρους του Mc Arthur Glenn και του Αττικού Πάρκου) και επέκταση μέχρι το λιμάνι σε μία νοητή ευθεία. Εδώ υπάρχει το θέμα της συνάντησης του Μέγα Ρέματος σε μεγάλο μήκος της διαδρομής. Σε αυτή την περίπτωση θα έχουμε σταθμούς σε Καλλιτεχνούπολη, Πικέρμι, Ντράφι, Ραφήνα.
Η δεύτερη και πιο πρόσφατη άποψη είναι η επέκταση προς Ραφήνα μέσω του Αεροδρομίου Ελ.Βενιζέλος. Σε αυτή την περίπτωση θα μπορούσε με πιο μικρή διαδρομή και λιγότερα προβλήματα να φτάσει το τρένο στη Ραφήνα ενώ θα εξυπηρετούσε μελλοντική ανάπτυξη νέου Αεροσταθμού του Αεροδρομίου στη βόρεια πλευρά (προς Σπάτα).
Σε κάθε περίπτωση αυτό που χρίζει μεγαλύτερης προσοχής εκτός της χάραξης είναι οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις σε μία περιοχή που την τελευταία εικοσαετία αναπτύχθηκε κατακόρυφα με αποτέλεσμα οι τιμές των ακινήτων να είναι εντυπωσιακά υψηλές ακόμα και εν μέσω κρίσης.
Το ποσό που θα απαιτηθεί για την απαλλοτρίωση χιλιομέτρων θα είναι πολύ υψηλό, πράγμα που δυσκολεύει ακόμα περισσότερο την υπόθεση της επέκτασης του μέσου προς Ραφήνα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα