Υποδομές στην Ελλάδα

Κυριακή 2 Μαρτίου 2008

Αυτοκινητόδρομοι: Λίγο Σπρώξιμο ακόμα

Από τις αρχές του 2007 και μέχρι τον Ιούλιο του ίδιου έτους υπογράφηκαν μια -μια οι συμβάσεις για τις παραχωρήσεις της κατασκευής και εκμετάλλευσης των Αυτοκινητοδρόμων που θα ενώσουν κάθε γωνία σχεδόν της Ηπειρωτικής Ελλάδας. Ενώ περιμέναμε λοιπόν να ξεκινήσουν τα έργα, να επιταχυνθούν μιας και θα είναι ανήκουν σε ιδιωτικά συμφέροντα τίποτα δεν άρχιζε.
Αντί αυτού ακόμα περιμένουμε κάποιες «διευκρινήσεις» από την ΕΕ και διάφορα άλλα γραφειοκρατικά τα οποία καθυστερούν την έναρξη των εργασιών. Επίσης δε γνωρίζουμε αν γίνονται προπαρασκευαστικές εργασίες όπως απαλλοτριώσεις κλπ.
Τι γίνεται με τους αυτοκινητόδρομους;
Ο πρώτος δρόμος που ξεκίνησε είναι ο Ανατολικής Πελοπονήσσου (Κόρινθος-Τρίπολη- Καλαμάτα) που οι πρόδρομες εργασίες έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί ενώ έχει ξεκινήσει η διάνοιξη της δεύτερης σήραγγας του Αρτεμισίου όπως επίσης και η σήραγγα Νεοχωρίου μήκους 600μ και ξεκίνησαν οι πρώτες εργασίες της σήραγγας Καλοκαιρινού μετά την Τρίπολη.
Επίσης ξεκίνησαν και να εγκαθίστανται τα πρώτα εργοτάξια στην Ιόνια Οδό. Το πρώτο τμήμα Αντίρριο- Αγρίνιο αναμένεται να παραδοθεί στα τέλη του 2010. Το υπόλοιπο τμήμα μέχρι τη συμβολή με την Εγνατία Οδό γύρω στο 2013.
Ο Κεντρικής Ελλάδας (Λαμία-Τρίκαλα-Γρεβενά) και ο Ράχες Μαλλιακού - Κλειδί Ημαθίας αναμένουν την τελική έγκριση από την ΕΕ για την έναρξη των εργασιών.
Ο Βορειοδυτικής Πελοπονήσσου (Κόρινθος-Πάτρα-Καλαμάτα) περιμένει την ολοκλήρωση των εγκρίσεων για να ξεκινήσουν οι εργασίες. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι οι ημερομηνίες παράδοσης των τμημάτων του κάθε έργου να μετατίθεται χρονικά οπότε θα επανέλθω σε μελλοντική ανάρτηση όταν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες παραχώρησης γιατί υπάρχει ένα «ψιλό» γράμμα στις ημερομηνίας παράδοσης.
Οι χρόνοι παράδοσης αρχίζουν να "μετράνε" ανάποδα όχι από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης αλλά από την ημερομηνία έναρξης της ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ του έργου. Άρα παρότι κάποιες συμβάσεις έχουν υπογραφεί εδώ και ένα χρόνο ουσιαστικά ο χρόνος εκκίνησης είναι κάποιους μήνες αργότερα.
Αυτό όμως που ενδιαφέρει πρώτιστα νομίζω είναι η σωστή και ποιοτική κατασκευή των Αυτοκινητοδρόμων έτσι ώστε να μην έχουμε τα φαινόμενα δρόμων οι οποίοι στο παρελθόν κατέρρευσαν ή υποχώρησαν λόγω κακών και λανθασμένων επιλογών.
*** Σε συνέχεια διευκρινίζω ότι: όντως είναι κατασκευασμένο το τμήμα Κόρινθος Τρίπολη ΑΛΛΑ θα γίνουν κατά τόπους αναβαθμίσεις και τροποποιήσεις (βλέπε δεύτερη σήραγγα Αρτεμισίου, Νέα σήραγγα Νεοχωρίου κλπ). Αυτό ισχύει και για όλες τις υπόλοιπες παραχωρήσεις που αφορά παλαιά τμήματα ή και τμήματα που ακόμα και τώρα κατασκευάζονται με δημόσια κονδύλια (Παράκαμψη Φιλλιπιάδας- Ιόνια Οδός), Μαλλιακός (ΠΑΘΕ) κλπ

3 σχόλια:

Agg3los είπε...

Βρειοδυτικη οδος πελοποννησου ξεκιναει τελη Απριλιου, δειτε εδω:
http://www.mypatra.gr/patrazino/text/?id=2841

Ανώνυμος είπε...

Θα ήθελα να ρωτήσω γιατί αναφερεστε και εσείς αλλά και οι εφημερίδες για το δρόμο "Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα"; Από όσο ξέρω ο δρόμος Κορίνθου-Τριπόλεως είναι ήδη κατασκευασμένος από τη δεκαετία του 90. Θα κατασκευαστεί άλλος στο συγκεκριμένο τμήμα; Ευχαριστώ

Ανώνυμος είπε...

Leipei mia siragga (anti gia 2pli einai moni)... Notios Tripoleos hreiazontai pio polla erga.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα