Στο τελικό στάδιο μπαίνει πλέον η Εγνατία Οδός καθώς σήμερα παραδόθηκε ένα ακόμα τμήμα 9χλμ που ολοκληρώνει τα έργα στη Θεσπρωτία και συμπληρώνοντας ένα ακόμα κομμάτι του πάζλ της Εγνατίας.
Συγκεκριμένα παραδόθηκε το τμήμα από τον Ανισόπεδο Κόμβο Νεοχωρίου μέχρι το Ελευθεροχώρι, μήκους 9 χλμ. Είναι από τα πλέον δύσκολα τμήματα καθώς διασχίζει ορεινά τμήματα και περιοχές με κατολισθήσεις που ανάγκασαν τους υπεύθυνους της κατασκευής να εφαρμόσουν ειδικές τεχνικές προκειμένου να γίνει πραγματικότητα και αυτό το τμήμα αυτοκινητόδρομου. Με την παράδοση του τμήματος ο χρόνος ταξιδιού από τα Γιάννενα στην Ηγουμενίτσα μειώνεται κατά 6χλμ και θα γίνεται 20 λεπτά γρηγορότερα λόγω του αυτοκινητόδρομου.
Το έργο που παραδόθηκε περιλαμβάνει:
Τέσσερεις γέφυρες συνολικού μήκους 1200μ διπλού κλάδου με πιό χαρακτηριστική τη χαραδρογέφυρα Γ4, μήκους 188μ που αποτελείται από συνεχή σύμμεικτο φορέα τριών ανοιγμάτων, η πρώτη γέφυρα αυτού του τύπου που κατασκευάζεται στην Εγνατία Οδό,
Τέσσερεις σήραγγες μήκους 2300μ περίπου.
ΑΓΩΝΑΣ ΔΡΟΜΟΥ
Η Εγνατία κατασκευάζεται συστηματικά από το 1994 και πλέον απομένουν λίγα τμήματα για την πλήρη παράδοση του έργου. Αυτή είναι και η επιδίωξη της εταιρείας αλλά και του Υπουργείου που θέλει να λειτουργήσει ο δρόμος έστω και με ελλείψεις προκειμένου να γίνει πραγματικότητα η υπόσχεση για παράδοση όλης της Εγνατίας τον Δεκέμβριο του 2008. Έτσι γίνεται αγώνας δρόμου και απομένουν περίπου 45 μέρες μέχρι το τέλος του έτους για να δούμε την εξέλιξη.
ΑΛΛΑ ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ
Η κατασκευή της Β και Γ φάσης του νέου λιμένα Ηγουμενίτσας αποτελεί μία πραγματικά εθνική στρατηγική προτεραιότητα, καθώς πρόκειται για ένα κομβικό λιμάνι για την καλύτερη σύνδεση της χώρας με τη Δύση. Η Β’ φάση των έργων κατασκευής του Νέου Λιμένα Ηγουμενίτσας ξεκίνησε τον περασμένο Μάρτιο, έχει προϋπολογισμό 66,2 εκατ. ευρώ και θα ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2011.
Κατασκευάζονται:
- σημαντικά λιμενικά έργα
- 2 θέσεις πλάγιο- πρυμνοδέτησης για πλοία τύπου ferries
- 2 Αποβατικούς σταθμούς συνολικής επιφάνειας περίπου 4.500 τ.μ. και προβλήτα 170 μέτρων
- Υδραυλικά έργα, οδοποιία, χώρους στάθμευσης, διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου
-εκπονούνται οι μελέτες και για την Γ’ Φάση των έργων του Νέου Λιμένα Ηγουμενίτσας οι οποίες θα ολοκληρωθούνε μέχρι τον Μάρτιο του 2009 και στην συνέχεια θα γίνει η δημοπράτηση του έργου.
Η χρηματοδότηση των έργων της Γ΄ φάσης είναι ήδη εξασφαλισμένη καθώς έχουν ενταχθεί τα έργα στην 4η Προγραμματική Περίοδο (ΕΣΠΑ) με προϋπολογισμό 90 εκατ. ευρώ.
Τα έργα της Γ΄ Φάσης περιλαμβάνουν τις ακόλουθες λιμενικές και χερσαίες εγκαταστάσεις:
- Κατασκευή νέων κρηπιδωμάτων συνολικού μήκους 610 μέτρων, για τη δημιουργία 2 ανεξάρτητων θέσεων πλάγιο-πρυμνοδέτησης, για ferries μήκους έως 220m.
- Κατασκευή κρηπιδώματος μήκους 90 μέτρων για προσωρινή λειτουργία μίας επιπλέον θέσης για ferries.
- Κατασκευή νέων κτιριακών εγκαταστάσεων όπως Τερματικός Επιβατικός Σταθμός Νο 4 επιφάνειας 2.000m2 και άλλα.
ΟΔΙΚΑ
Στην Δ΄Προγραμματική Περίοδο (ΕΣΠΑ) περιλαμβάνουν την χρηματοδότηση της αναβάθμισης του Οδικού Άξονα Ηγουμενίτσα – Πρέβεζα
Συγκεκριμένα, υπό μελέτη είναι ήδη τα τμήματα:
α) Ηγουμενίτσα – Πλαταριά και παράκαμψη Πλαταριάς
β) Κόμβος Πάργας – Γέφυρα Αχέροντα
Για τα δύο αυτά τμήματα μήκους 23,5 χλμ οι μελέτες θα ολοκληρωθούν το τέλος του 2009 και αμέσως μετά δημοπρατούνται.
γ) Κόμβος Καρτερίου – Κόμβος Πάργας μήκους 15 χλμ για το οποίο έχουν αποπερατωθεί οι μελέτες και θα δημοπρατηθεί μέχρι τον Φεβρουάριο του 2009 προϋπολογισμού περίπου 30 εκ. ευρώ.
δ) Αμβρακία – Ακτιο κλειστός αυτοκινητόδρομος με 2 λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, μήκους 50 χλμ, και προϋπολογισμό 300 εκ. ευρώ. Εντός 2 μηνών θα γίνει η δημοπράτηση καθώς οι μελέτες είναι ολοκληρωμένες.
Πολλά έργα σημαίνει ανάπτυξη και είναι το ζητούμενο σήμερα στη χώρα μας για να μπορεί να ανταγωνιστεί τις ανεπτυγμένες οικονομίες της Δ. Ευρώπης.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
6 σχόλια:
ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΑΝ ΘΑ ΚΡΑΤΗΣΟΥΝ ΤΙΣ ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ ΤΟΥΣ. ΟΛΟ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΑΣΦΑΛΤΟΣΤΡΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΑΝΟΥΝ ΝΟΕΜΒΡΙΟ ΚΑΙ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟ; ΜΑΛΛΟΝ ΘΑ ΠΟΥΝΕ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ 2008 ΟΤΙ ΔΕΝ ΤΕΛΕΙΩΣΑΝ ΤΗΝ ΕΓΝΑΤΙΑ ΛΟΓΩ ΚΑΙΡΙΚΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ... ΣΕ 45 ΜΕΡΕΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝ ΠΑΡΑΔΟΘΗΚΕ ΟΛΗ Η ΕΓΝΑΤΙΑ (Ο ΒΑΣΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ) Ή ΟΧΙ.
Δηλαδή σε 45 μέρες θα είναι δυνατό να ξεκινήσεις από Ηγουμενίτσα οδικώς πάνω σε μια ολοκληρωμένη Α2 μέχρι και τους Κήπους; Λίγο υπερβολικό για να το πιστέψω...
Στην ιστοσελίδα egnatia.gr βλέπουμε ένα κάπως μεγάλο τμήμα στην Ήπειρο-Δυτική Μακεδονία αλλά και ένα άλλο μικρότερο στην Ανατολίκή Μακεδονία υπό κατασκευή. Πόσο ρεαλιστική είναι η πρόβλεψη για ολοκλήρωση τέλος 2008 (εκτός αν είναι τυπογραφικό λαθος αντι "2009).
ΥΓ Με τη νέα μορφή του αυτό το ιστολόγιο με το Σύνταγμα φωταγωγημένο ίσως θα έπρεπε να λέγεται "Ευχολόγιο για τα έργα στην Ελλάδα"!
καλός!!! έγραψες!
Υ.Γ. Δεν ειναι το Σύνταγμα :)
Μία ερώτηση: Το τμήμα Αμβρακία-Ακτιο, που αναφέρεις ως έτοιμο για έναρκη εργασιών.Μιλάμε για την διαδρομή από την λίμνη Αμβρακία μέχρι το Ακτιο;
Ευχαριστώ
Και όπως ίσως ήταν αναμενόμενο το 2008 δεν το προλαβαίνουν πλέον, και επίσημα. Τώρα ο λόγος γίνεται για Ιανουάριο / Φευρουάριου του 2009... Να το εκλάβουμε αυτό ως «μέσα 2009»;
http://www.ana.gr/anaweb/user/showplain?maindoc=7142267&service=141
Δημοσίευση σχολίου