Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 26 Δεκεμβρίου 2008

Aνασκόπηση 2008: Έργα σε εξέλιξη

Σίγουρα είναι μεγάλη χαρά για όλους εμάς όταν τα έργα που ακούμε να εξαγγέλλονται επιτέλους παίρνουν σάρκα και οστά και υλοποιούνται. Από την άλλη πλευρά μας στεναχωρεί όταν υπάρχουν καθυστερήσεις και δεν τα χαιρόμαστε στην ώρα τους. Τα έργα που έχουν σε παρένθεση το έτος 2008 σημαίνει ότι ξεκίνησαν φέτος.
Η πληθώρα των έργων υπό κατασκευή δείχνει ότι γίνονται σημαντικά βήματα για τον εκσυγχρονισμό του εμπορίου των μεταφορών αλλά και της ποιότητας ζωής όλων μας.
Το έργο που και φέτος κατά τη γνώμη μου ξεχωρίζει είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης που θα δώσει μεγάλες ανάσες στο πρόβλημα της μετακίνησης στην πόλη. Επίσης οι Αυτοκινητόδρομοι και κυρίως τα τμήματα Κόρινθος-Πάτρα και φυσικά η Σήραγγα των Τεμπών. Αναλυτικότερα όμως:
(Μετά την ανάλυση του έργου αναφέρεται η υπολειπόμενη διάρκεια και η αναμενόμενη παράδοση του στο κοινό)
1. Μετρό Γ2 Αγ. Δημήτριος- Ελληνικό (4 Σταθμοί) ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ- ΑΛΙΜΟΣ- ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ-ΕΛΛΗΝΙΚΟ 18 ΜΗΝΕΣ/ ΙΟΥΝΙΟΣ 2010
2. Μετρό Γ3 Αιγάλεω – Χαϊδάρι (1 Σταθμός) ΧΑΙΔΑΡΙ 12 ΜΗΝΕΣ/ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2009
3. Μετρό Γ2 Αγ. Αντώνιος- Ανθούπολη (2 Σταθμοί) ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ – ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ 12 ΜΗΝΕΣ/ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2009
4. Επέκταση αεροδιαδρόμου Αεροδρομίου Μακεδονία 30 ΜΗΝΕΣ/ ΙΟΥΝΙΟΣ 2011
5. Μετρό Γ3 Σταθμός ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ 08 ΜΗΝΕΣ/ ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2009
6. Μετρό Γ3 Σταθμός ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 24 ΜΗΝΕΣ/ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2011
7. Μετρό Γ3 Σταθμός Χολαργός 16 ΜΗΝΕΣ/ ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2010
8. Μετρό Θεσσαλονίκης (13 Σταθμοί) Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ- ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ-ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ- ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ- ΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙ – ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ- ΠΑΠΑΦΗ- ΕΥΚΛΕΙΔΗ- ΦΛΕΜΙΝΓΚ – ΑΝΑΛΗΨΗ – ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ-ΒΟΥΛΓΑΡΗ- ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ 48 ΜΗΝΕΣ/ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2013
10. ΟΣΕ Κιάτο –Ροδοδάφνη 27 ΜΗΝΕΣ/ ΜΑΡΤΙΟΣ 2011
11. Προαστιακός Αναβάθμιση διαδρόμου 3 Γέφυρες –ΣΚΑ 27 ΜΗΝΕΣ/ ΜΑΡΤΙΟΣ 2011
12. ΟΣΕ Ροδοδάφνη- Πάτρα 60 ΜΗΝΕΣ/ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2013
13. Αυτοκινητόδρομος Κόρινθος-Πάτρα – Καλαμάτα (72 ΜΗΝΕΣ) 68 ΜΗΝΕΣ/ ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2014 (2008)
13Α. Τμήμα Κιάτο-Αίγιο 30 ΜΗΝΕΣ/ ΙΟΥΝΙΟΣ 2011 (2008)
13Β. Τμήμα Αίγιο -Πάτρα-Πύργος 38 ΜΗΝΕΣ / ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2012 (2008)
14. Τμήμα Πύργος- Τσάκωνα 68 ΜΗΝΕΣ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2014(2008)
15. Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (66 ΜΗΝΕΣ) 64 ΜΗΝΕΣ/ ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2014 (2008)
14A. Τμήμα Λαμία ΕΟ-Λαμία- Καρπενήσι 10 ΜΗΝΕΣ /ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2009 (2008)
14Β. Τμήμα Τρίκαλα- Καλαμπάκα - Εγνατία 43 ΜΗΝΕΣ /ΙΟΥΛΙΟΣ 2012 (2008)
14Γ. Τμήμα Λαμία- Καρδίτσα- Τρίκαλα 52 ΜΗΝΕΣ /ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2013 (2008)
16. Αυτοκινητόδρομος Βόρεια Ιόνια Οδός (72 ΜΗΝΕΣ)-ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2007 65 ΜΗΝΕΣ/ ΜΑΡΤΙΟΣ 2014 (2008)
15A. Τμήμα Παράκαμψη Αγρινίου 20 ΜΗΝΕΣ /ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2010 (2008)
15Β. Τμήμα Αντίρριο – Παράκαμψη Αγρινίου 34 ΜΗΝΕΣ /ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2011 (2008)
15Γ. Τμήμα Αγρίνιο –Εγνατία 60 ΜΗΝΕΣ /ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2013 (2008)
17. Αυτοκινητόδρομος Ανατολικής Πελοποννήσου
(Κόρινθος- Τρίπολη-Καλαμάτα και κλάδος Λεύκτρο–Σπάρτη (54 ΜΗΝΕΣ) 50 ΜΗΝΕΣ/ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2012
16Α. Τμήμα Κόρινθος- Τρίπολη – Αθήναιο 10 ΜΗΝΕΣ/ ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2009
16Β. Τμήμα Τσακώνα – Καλαμάτα 34 ΜΗΝΕΣ/ ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2011
16Γ. Τμήμα Λεύκτρο – Σπάρτη 48 ΜΗΝΕΣ/ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2012
18. Τέμπη – Κλειδί Ημαθίας (Τμήμα ΠΑΘΕ) (54 ΜΗΝΕΣ) 42 ΜΗΝΕΣ/ ΙΟΥΝΙΟΣ 2012 (2008)
19. Γήπεδο Παναθηναϊκού 24 ΜΗΝΕΣ/ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2010 (2008)
20. ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ γραμμή Χαλκίδας 24 ΜΗΝΕΣ/ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2010
21. ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ τμήμα Κιάτο –Ξυλόκαστρο 24 ΜΗΝΕΣ/ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2010
22. Μεγάλα έργα Πάτρας ( Νέο Λιμάνι, Παραγλαύκιες αρτηρίες, Φράγμα Πείρου Παραπείρου) 24 ΜΗΝΕΣ/ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2010
23. Οδικός Άξονας Σχηματάρι – Χαλκίδα 10 ΜΗΝΕΣ/ ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2009
24. Μαλλιακός Παράκαμψη Λαμίας (4,1χλμ) (Νέα Κοίτη Σπερχειού – Α/Κ Ροδίτσας) 08 ΜΗΝΕΣ/ ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2009
25. Μαλλιακός Στυλίδα – Ράχες (19,2 χλμ) 18 ΜΗΝΕΣ/ ΙΟΥΝΙΟΣ 2010
26. ΟΣΕ Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή Τιθορέα –Λιανοκλάδι 60 ΜΗΝΕΣ/ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2013
27. ΟΣΕ Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή Λιανοκλάδι- Δομοκός 60 ΜΗΝΕΣ/ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2013
28. ΝΕΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ 6 ΜΗΝΕΣ/ ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Δεν αναφέρθηκες καθόλου στο Έργο Αναβάθμιση-Επέκταση ΒΟΑΚ. Τι γινεται με αυτό το έργο;

Χρόνια πολλά

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Εχεις δίκιο. Το ζήτημα είναι ότι είναι σχεδόν μηδενικές οι πληροφορίες σχετικά με την τύχη αυτού του πολύ σημαντικού έργου για την Κρήτη. Νόμιζω όμως ότι οι ρυθμοί είναι χελώνας.

Ανώνυμος είπε...

Τα έργα του σιδηροδρομικού δικτύου είναι ελάχιστα και αφορούν μόνο τον βασικό άξονα. Πρέπει δε κάποιος να περιμένει ακόμη 5 χρόνια τουλάχιστον για το τμήμα Τιθορέα-Δομοκός!!! Δηλαδή για να κάνεις με ηλεκτρικό τρένο σε 3.5 ώρες τη διαδρομή Αθήνα-θεσσαλονίκη πρέπει να περιμένεις τόσο μα τόσο πολύ. Το ερώτημα που τίθεται είναι: γιατί δεν επισπεύδονται οι εργασίες ώστε το αργότερο τέλη του 2011 να είναι έτοιμα τα έργα; Τρένο στην Κρήτη; Παράλληλα με την αναβάθμιση του ΒΟΑΚ σε κλειστό αυτοκινητόδρομο; Τρένο στη Δυτική Ελλάδα; Στη Σπάρτη; Στην υπόλοιπη Πελοπόννησο; Μας δουλεύουν κανονικά. Αυτό που χαίρεται η Ευρώπη εδώ και δεκαετίες εμείς σχεδόν δεν θα το δούμε ποτέ επειδή αυτοί οι κοπρίτες των ΚΤΕΛ θέλουν τα πάντα δικά τους και τον κόσμο να ταλαιπωρείται στριμωγμένος στα άβολα λεωφορεία τους. Οι δε κυβερνήσεις τους κάνουν όλα τα χατίρια. Αντε μετά να δεις προκοπή στον τόπο σου!

EVAN είπε...

ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΑΘΩ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΛΕΤΗ ΟΦΕΛΟΥΣ-ΚΟΣΤΟΥΣ ΓΙΑ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΩΝ ΗΣΑΠ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ, ΔΗΛΑΔΗ ΑΠΟ ΠΟΥ ΘΑ ΞΕΚΙΝΑΕΙ Η ΓΡΑΜΜΗ ΚΑΙ ΠΟΙΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΘΑ ΚΑΛΥΠΤΕΙ

EVAN

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα