Υποδομές στην Ελλάδα

Σάββατο 17 Ιανουαρίου 2009

ΗΣΑΠ: Ξεκινούν τα έργα αναβάθμισης

Ξεκινούν τα έργα για τον εκσυγχρονισμό των σιδηροτροχιών του Ηλεκτρικού από το Φάληρο μέχρι την Κηφισιά,καθώς και την ενίσχυση και αναβάθμιση της σήραγγας από το Μοναστηράκι μέχρι την έξοδο του τρένου στην επιφάνεια, κοντά στον σταθμό Αττική.
Φυσικά όλα αυτά γίνονται με πολύ μεγάλη καθυστέρηση αλλά νομίζω το σημαντικό είναι ότι τελικά γίνονται.
Το έργο θα διαρκέσει όλη τη φετινή χρονιά και θα είναι έτοιμο το πρώτο εξάμηνο του 2010. Μέχρι εδώ όλα καλά. Τα άσχημα νέα είναι ότι μαζί με τα έργα ξεκινάει και η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού. Η έναρξη των έργων φέρνει αναστάτωση απο δώ και στο εξής, με αρχή αυτό το Σαββατοκύριακο.
Το συνολικό κόστος τους ανέρχεται σε 79,1 εκατ. ευρώ. Τα έργα θα εκτελούνται κυρίως τα Σαββατοκύριακα. Ο κυριότερος λόγος είναι για να αυξηθεί η ταχύτητα του μέσου, στα 80χλμ/ώρα (όσο είναι δηλαδή και στο μετρό). Επίσης θα περιοριστεί σημαντικά ο αρκετά εκνευριστικός πολλές φορές θόρυβος απο την τριβή των συρμών με τις σιδηροτροχιές, γεγονός που θα ανακουφίσει όχι μόνο τους επιβάτες αλλά και τους κατοίκους πέριξ της γραμμής.
Από τις 26.01.2009, τα δρομολόγια θα γίνουν πιο αραιά και για αυτό το λόγο θα χρειαστεί η δρομολόγηση λεωφορείου από τον ΟΑΣΑ με διαδρομή από Ομόνοια μέχρι Πειραιά, προκειμένου να καλυφθεί η αυξημένη κίνηση.
Με την εντατικοποίηση των έργων από τον Μάιο, η κυκλοφορία των συρμών θα διακόπτεται διαδοχικά τα Σαββατοκύριακα στα τμήματα Ταύρος - Ομόνοια, Πειραιάς - Ταύρος, Αττική - Ανω Πατήσια, Ειρήνη - Κηφισιά, Ηράκλειο - Ειρήνη, Ν. Ιωνία - Ηράκλειο, Πειραιάς - Αττική. Ο ΗΣΑΠ έχει ξεκινήσει σχετική ενημερωτική εκστρατεία, ενώ πληροφορίες δίδονται και στο τηλέφωνο 210 - 32.93.000.
Στην τελική τους μορφή, οι γραμμές θα έχουν όψη ίδια με εκείνες του μετρό, καθώς τις ξύλινες σανίδες επάνω στις οποίες στηρίζονται οι ράγες θα αντικαταστήσει οπλισμένο σκυρόδεμα (μπετόν).
Ετοιμαστείτε λοιπόν αγαπητοί επιβάτες του Ηλεκτρικού για ταλαιπωρία αλλά κάνετε υπομονή καθώς τα δύσκολα έπονται: μέσα στο 2010 θα γίνουν και τα έργα βύθισης της γραμμής από το Φάληρο μέχρι τον τερματικό σταθμό του Πειραιά.

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ! Ένα έργο μεγάλης σημασίας και απαραίτητο για τους γνωστούς λόγους που και αναφέρατε. Πάντα κατά την διάρκεια εκτέλεσης ενός μεγάλου έργου θα υπάρχει και η ανάλογη ταλαιπορεία. Χρησιμοποιώ καθημερινά τον ηλεκτρικό και ξέρω οτι αφού ολοκληρωθεί το έργο η διαδρομή θα είναι σαφώς πιο ευχάριστη και πιο σύντομη. Υπομονή! Κάλιο αργά παρά ποτέ. Εύχομαι δε σύντομα να ξεκινήσουν και τα έργα επέκτασης προς την Εθνική Οδό μια και μένω Ν. Ερυθραία...

Ανώνυμος είπε...

Ηταν επιτελους καιρος, αισθανομαι μια καποια ανακουφιση γιατι ο χρονος του Κυριου Χατζηδακη στο υπουργειο εχει αρχισει και φαινεται σε σχεση με τον ανυπαρκτο προκατοχο του.
Ας ελπισουμε οτι ο νεος υπουργος θα ανατοποκριθει επισης στις υποχρεωσεις του.

Ανώνυμος είπε...

Σήμερα η διαδρομή Πειραιάς-Κηφισιά γίνεται σε 51 λεπτά. Άραγε πόσα λεπτά θα είναι το κέρδος σε χρόνο με την αναβάθμιση;

Και μια παρατήρηση. Η γραμμή του ΗΣΑΠ είναι ΜΕΤΡΟ. Νευριάζω όταν ακούω την ξεπερασμένη ονομασία "Ηλεκτρικός". Σε μερικά χρόνια το δίκτυο Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα έχει εξηλεκτριστεί. Αυτό τότε δεν θα είναι "Ηλεκτρικός";

Ανώνυμος είπε...

Ο προγραμματισμός είναι κακός. Θα μπορούσε να είχε επιλεγεί η θερινή περίοδος, κατ' αρχήν για το τμήμα Ομόνοια-Κηφισιά με εντατικοποίηση των έργων. Το έργο της βύθισης μετά το Νέο Φάληρο προς Πειραιά πρέπει επίσης να συντομευθεί χρονικά. Πώς τα καταφέρνουν οι ξένοι και εδώ αντίθετα, τα πάντα ξεχειλώνουν χρονικά;

Manos Thireos είπε...

Χαιρετώ σας.

Όπου νά'ναι κλείνει και ο σταθμός Αγίου Ελευθερίου. Ήδη έχει τοποθετηθεί διακλάδωση μετά τα Κάτω πατήσια που θα επιτρέπει στους συρμούς να συνεχίζουν προς Κηφισιά από την γραμμή καθόδου. Εντωμεταξύ παραδόθηκε το τμήμα της καινουργιοστρωμένης τροχιάς στη γραμμή ανόδου από το Θησείο προς Πετράλωνα, ενώ έχει ξεκινήσει το ξήλωμα των τροχιών στη γραμμή καθόδου.

Φιλικά...

Ανώνυμος είπε...

Υπάρχει κάποιο ενδεικτικό χρονοδιάγραμμα για το πέρας των εργασιών? Ήδη ο σταθμός του ΘΗΣΕΙΟΥ θα έπρεπε να ανοίξει από τις 20 Μαρτίου.

Ανώνυμος είπε...

Χειρότερα δεν γίνεται!!

Δεν βρίσκω λόγια για να εκφράσω την αγανάκτησή μου για τον τρόπο και τη διάρκεια εκτέλεσης του έργου αυτού.

Όσοι χρησιμοποιούμε καθημερινά τον ΗΣΑΠ θυμόμαστε την ταλαιπωρία που είχαμε υποστεί πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες όταν και πάλι εκτελούνταν έργα. Λοιπόν εκείνα τα έργα ήταν ανώδυνα για τους επιβάτες σε σχέση με το σημερινό "μεγάλης σημασίας έργο".

Τι πρέπει να κάνουμε; Να μετακομίσουμε όλοι στο κέντρο της Αθήνας για να πηγαίνουμε με τα πόδια στη δουλειά μας; Να νοικιάσουμε θέση σε πάρκινγκ και να κυκλοφορούμε με τα Ι.Χ. μας; Να παραιτηθούμε; Να μεταναστεύσουμε σε κάποια χώρα που να σέβεται στοιχειωδώς τους πολίτες της;

Κυβερνήσεις και ανάδοχοι έργων τα βρίσκουν μια χαρά. Άλλωστε δεν αφορά κανένα τους η μετακίνηση με τα Μ.Μ.Ε. Γιατί να λάβουν υπόψη τους την υποβάθμιση της ήδη υποβαθμισμένης ζωής μας; Τι άλλο είμαστε εκτός από ηλίθιοι ψηφοφόροι τους και μέσο πλουτισμού τους;

Πρέπει να κάνουμε υπομονή ώστε όλα να γίνουν όπως τα θέλουν και όποτε τα θέλουν. Εμείς απλώς πληρώνουμε.

Μαριλένα

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα