Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 2 Απριλίου 2010

Εργα Μαλιακού: η παράκαμψη Λαμίας και το Στυλίδα -Ράχες σε αναμονή..

Σήμερα Μεγάλη Παρασκευή η έξοδος των οχημάτων από τα αστικά κέντρα κορυφώνεται. Πολλά τα σημεία που πρέπει να προσέξετε. Στον Μαλιακό τα 2 εναπομείναντα έργα σε εξέλιξη έχουν κολλήσει ως φαίνεται. Πληροφορίες από την περιοχή αναφέρουν πως η καθυστέρηση των έργων οφείλεται στην υποχρηματοδότηση απο το Κράτος. Ειδικά το τμήμα της Παράκαμψης Λαμίας δείχνει όχι μόνο να έχει σταματήσει αλλά να έχει εγκαταλειφθεί. Δεν υπάρχει καμία ενημέρωση για την εξέλιξη του έργου αυτού που ουσιαστικά μαζί με το Στυλίδα -Ράχες ολοκληρώνει τον Αυτοκινητόδρομο από την Αθήνα μέχρι και τα Τέμπη που είναι τα επόμενα έργα. Καθυστερήσεις φαίνεται όμως ότι θα υπάρξουν και σε αυτό το τμήμα κόβοντας τις ελπίδες των οδηγών για ολοκλήρωση των τμημάτων αυτών το Καλοκαίρι που έρχεται.
Σύμφωνα με τα επίσημα χρονοδιαγράμματα του πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ η Παράκαμψη Λαμίας έπρεπε να έχει παραδοθεί από τον Αύγουστο του 2009 (!!) αλλά η εικόνα όταν περνάς από τα έργα δεν είναι ενθαρρυντική. Η προθεσμία για το τμήμα Στυλίδα -Ράχες είναι για το Καλοκαίρι του 2010 (σε ελάχιστους μήνες από σήμερα) αλλά δεν είναι μεγάλες οι πιθανότητες για κάτι τέτοιο. Το Υπουργείο προς το παρόν δεν έχει δώσει στοιχεία για την εξέλιξη και περιμένουμε κάποια στιγμή να μας ανακοινώσει τις οριστικές ημερομηνίες αυτών των έργων.
ΤΑ 2 ΕΡΓΑ
Το αντικείμενο του πρώτου έργου είναι η κατασκευή τμήματος του ΠΑΘΕ (Νέα Οδός πλέον) από την Νέα Κοίτη Σπερχειού έως το τέλος του Α.Κ. Ροδίτσας, στο οποίο περιλαμβάνονται, α) η αρτηρία, μήκους περίπου 4,06km, ως διαπλάτυνση ή/και βελτίωση της χάραξης της υφιστάμενης Ν.Ε.Ο., β) ο ανισόπεδος κόμβος Ροδίτσας (μορφής "τρομπέτας"), που εξυπηρετεί την σύνδεση της πόλης της Λαμίας με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ., γ) οι παράπλευρες, οι εγκάρσιες οδοί και οι τοπικές οδοί, δ) η αναδιευθέτηση της Νέας Κοίτης του Σπερχειού, από την εκβολή αυτού μέχρι τη Χ.Θ. 5+561 (περίπου 250m ανάντη του ΠΑΘΕ), η οποία Χ.Θ. ταυτίζεται με την Χ.Θ. 5+600 της υδραυλικής μελέτης, ε) η αναδιευθέτηση της Τάφρου Λαμίας από τη εκβολή αυτής στην Νέα Κοίτη Σπερχειού (Χ.Θ. 0+000) έως τη Χ.Θ. 5+000, στ) η αναδιευθέτηση τμήματος του χειμάρρου Ξηριά, μήκους περίπου 660m και ζ) η αποκατάσταση των επηρεαζόμενων έργων των αρδευτικών δικτύων Ανθήλης - Ροδίτσας.
Το αντικείμενο του δεύτερου έργου είναι η κατασκευή τμήματος του ΠΑΘΕ (Νέα Οδός πλέον) από τον Α.Κ. Αγίας Μαρίνας έως τον Α.Κ. Ραχών, στον οποίο περιλαμβάνονται, η αρτηρία, μήκους περίπου 19,2 χλμ τυπικής διατομής 22,65 μ, εκ των οποίων τα 1,2 χλμ ως διαπλάτυνση ή/και βελτίωση της χάραξης της υφιστάμενης Ν.Ε.Ο. ενώ τα υπόλοιπα 18,00 χλμ διαμορφώνονται με νέα χάραξη, τρεις σήραγγες διπλού κλάδου συνολικού μήκους 3,00 χλμ (μονού κλάδου) με τα δύο κτίρια εξυπηρέτησης αυτών, τέσσερις κοιλαδογέφυρες ( τρεις διπλού κλάδου και μία μονού) συνολικού μήκους 1,8 χλμ (μονού κλάδου), τρείς ανισόπεδους κόμβους, μία γέφυρα, άνω και κάτω διαβάσεις και παράπλευρους και κάθετους οδούς συνολικού μήκους 25 χλμ.
Ελπίζω πολύ σύντομα να έχουμε νέα από το κομβικό αυτό σημείο της Εθνικής Οδού αφού όλες οι διαδρομές προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη περιλαμβάνουν αυτό το οδικό τμήμα της χώρας.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μία μικρή διόρθωση σχετικά με τις ονομασίες του αυτοκινητόδρομου. Τα έργα που αναφέρεις δεν ανήκουν στη Νέα Όδο ούτε όλος ο ΠΑΘΕ ονομάζεται Νέα Οδός.

Τα όρια της Νέας Οδού είναι από την Μεταμόρφωση (στην Αθήνα) έως τα Σκαρφεία (μετά τα Καμένα Βούρλα).

Τα έργα αυτά ανήκουν στην σύμβαση παραχώρησης του Ε65 και ακόμα δεν έχουν εμπορική ονομασία καθώς δεν έχουν ακόμα λειτουργήσει διόδια στο τμήμα παραχώρησης.

Συνοπτικά ο πρώην ΠΑΘΕ (Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι) έχει πλέον τις εμπορικές ονομασίες και τις διαχειρίζεται η αντίστοιχη εταιρεία

Πάτρα - Ελευσίνα ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ
Μεταμόρφωση - Σκαρφεία ΝΕΑ ΟΔΟΣ
Σκαρφεία - Ράχες χωρίς όνομα
Ράχες - Κλειδί ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ
Κλειδί - Θεσσαλονίκη ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ τμήμα αυτής)

Ανώνυμος είπε...

Πολύπαθη (Πολύ)ΠΑΘΕ: Οδός των Παθών!

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα