Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 31 Μαρτίου 2010

Ανατολική Οδός: Παραδόθηκε το τμήμα Αθήναιο- Λεύκτρο

Σπουδαία μέρα εχτές 30 Μαρτίου 2010 για την Πελοπόννησο. Ένα πολύ σημαντικό τμήμα της Ανατολικής Οδού Πελοποννήσου δόθηκε στην κυκλοφορία. Το τμήμα που παραδόθηκε είναι το Α/Κ Αθήναιο- Λεύκτρο και πρόκειται για το πρώτο που δίδεται στην κυκλοφορία σε αυτόν τον Αυτοκινητόδρομο έχοντας μήκος 16 χλμ. Το κόστος κατασκευής ανήλθε περίπου στα 110εκ€. Περιλαμβάνει δύο σήραγγες μήκους 1.360 μέτρων έκαστη, μια γέφυρα στον Αλφειό επτά ανοιγμάτων μήκους 244 μέτρων, άλλες γέφυρες, ημιγέφυρες, στέγαστρα, ημιστέγαστρα, ανισόπεδους, άνω και κάτω διαβάσεων τεχνικά έργα. Χάρις σε αυτό το τμήμα η χρονοαπόσταση θα μειωθεί κατά 15 λεπτά και θα βοηθήσει στην ανάπτυξη ολόκληρης της περιοχής. Η περιοχή του Λεύκτρου από απλό χωριό μεταμορφώνεται σε βασικό οδικό κόμβο για όλη την Πελοπόννησο αλλάζοντας όλη την περιοχή και καταργώντας τον πολύστροφο και επικίνδυνο δρόμο από την Τρίπολη για την Σπάρτη και στη συνέχεια για την Νοτιοανατολική Πελοπόννησο (όταν ολοκληρωθεί το τμήμα Λεύκτρο- Σπάρτη).
Ο Υπουργός Υποδομών Κος Ρέππας δήλωσε πως :«Σε αυτήν τη δύσκολη συγκυρία τα αναπτυξιακά έργα αποτελούν την καλύτερη απάντηση που δίνει η χώρα μας προκειμένου να επιτύχουμε ανάπτυξη, διατήρηση και περιφρούρηση της απασχόλησης και εμπλουτισμό των υποδομών, που ενισχύουν και αναβαθμίζουν την καθημερινότητα των πολιτών» ενώ το χαρακτήρισε και έργο πνοής για την περιοχή αλλά για όλη την Ελλάδα αποδεικνύοντας ότι η Ελλάδα μπορεί.
ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ
Η Ανατολική Οδός είναι ο πιο προχωρημένος Αυτοκινητόδρομους σε παραχώρηση σε όλη την Επικράτεια. Για το καλοκαίρι του 2010 προγραμματίζεται η παράδοση των εκατέρωθεν τμημάτων Τρίπολη- Αθήναιο και Λεύκτρο - Παραδείσια ενώ υπό κατασκευή θα παραμείνουν τα τμήματα Παραδείσια- Τσακώνα και Λεύκτρο- Σπάρτη που γίνεται προσπάθεια από την Κοινοπραξία Μορέας να ολοκληρωθούν συνολικά μέχρι τα τέλη του 2011. Υπό κατασκευή είναι και οι σήραγγες πριν το Αρτεμίσιο που και αυτές όμως είναι σε πολύ προχωρημένο στάδιο.
Είναι η πρώτη μεγάλη παράδοση έργου για το 2010 και φυσικά για τους Αυτοκινητόδρομους και αναμένουμε να συνεχιστεί αυτό και τους επόμενους μήνες και με άλλα σημαντικά έργα που κατασκευάζονται σε όλη την Ελλάδα αλλά να πάρουν σειρά και άλλα έργα που έχει ανάγκη ο τόπος. Ειδικότερα για την Κεντρική και Ανατολική Πελοπόννησο που είχα την ευκαιρία να βρεθώ πρόσφατα θα πω πως έχει μεγάλη ανάγκη από τέτοια έργα αφού έχει μείνει πλέον πολύ πίσω σε συγκοινωνιακές υποδομές σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα. Με την ολοκλήρωση της Ανατολικής Οδού είναι σίγουρο ότι και άλλα μικρά η μεγάλα έργα θα δρομολογηθούν έτσι ώστε και αυτή η περιοχή της χώρας να εισέλθει σε αναπτυξιακή πορεία.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Υπάρχει επίσης και το καμμάτι Τσακώνα μέχρι την είσοδο της Καλαμάτας, όπου προχωρούν οι διαδικασίες απαλλοτριώσεων και αρκετά κομμάτια του ήδη κατασκευάζονται. Χρόνος παράδοσης μέσα στο 2011.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα