Το Μετρό Θεσσαλονίκης βρίσκεται για άλλη μια φορά σε δύσκολη θέση, αυτή τη φορά με αρνητικό πρωταγωνιστή την Εκκλησία. 3 χρόνια μετά την παρέμβαση της στην επέκταση για Πειραιά με αποτέλεσμα να κοπεί ο τερματικός σταθμός Ευαγγελίστρια και να οδηγήσει (εν μέρει) το διαγωνισμό σε ακύρωση ξαναχτυπά και στο Μετρό Θεσσαλονίκης για τον ταλαίπωρο σταθμό Παπάφειο.
Ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης αυτή τη φορά με ένσταση στο ΣτΕ ζητά την ακύρωση της απόφασης για την αναγκαστική απαλλοτρίωση του χώρου ενώ ζητά και την ακύρωση της απόφασης Σουφλιά για προσωρινή κατάληψη μέρους του χώρου. Με την κίνηση αυτή ήρθε φυσικά αντιμέτωπος με το Υπουργείο Υποδομών που κάνει αγώνα για την επίσπευση των εργασιών της κατασκευής του Μετρό που ήδη μετρά καθυστερήσεις 18 μηνών..
Το παρασκήνιο αυτής της υπόθεσης εντέλει όμως οδηγεί την υπόθεση στα δικαστήρια καθώς το Υπουργείο ουσιαστικά πιστεύει ότι τα βαθύτερα κίνητρα είναι οικονομικά προκειμένου να ωφεληθεί όσο το δυνατόν περισσότερο από την παραχώρηση του χώρου. Το ΔΣ του Παπαφείου που πρόεδρος είναι ο Μητροπολίτης είχε ζητήσει αντιστάθμισμα (οικονομικό) για την παραχώρηση και δεν δόθηκε κάτι. Έτσι από την συμμαχία περάσαμε στην αντιπαλότητα και την τελική κίνηση ένστασης στο ΣτΕ. Με την επίσπευση της εκδίκασης λόγω του κατεπείγοντος της υπόθεσης θα έχουμε την επόμενη μάχη με τις 2 πλευρές να πιστεύουν ότι θα κερδίσουν. Πρόκειται όμως για άλλη μια επίθεση άδικη από την εξουσία της Εκκλησίας προς τον απλό κόσμο που περιμένει τόσο να ολοκληρωθούν οι εργασίες για να μην συνεχιστεί η όχληση των περιοχών τους όσο και από τη λειτουργία που θα αποφέρει μόνο καλό. Ποιός από την Μητρόπολη θα εξηγήσει ότι καθυστερεί ή και αναβάλει την πρόοδο του μεγαλύτερου κατασκευαστικού έργου στην πόλη γιατί δεν δόθηκαν αντισταθμιστικά οφέλη. Εγώ θα έλεγα σαν πολίτης αλλά εν πάση περιπτώσει και σαν χριστιανός ότι η Εκκλησία μας θα έπρεπε να είναι αμέριστος συμπαραστάτης σε τέτοιες περιπτώσεις έργων που εξυπηρετούν χιλιάδες ανθρώπους και όχι να έρχεται αντιμέτωπη και με το δημόσιο αίσθημα. Κατά την ταπεινή μου γνώμη τέτοιες ενέργειες απομακρύνουν τον κόσμο και δεν βοηθούν σε τίποτα. Αξίζει αυτό για μερικές δεκάδες χιλιάδες Ευρώ;
ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ;
Τα 2 επικρατέστερα σενάρια σήμερα είναι τα εξής: οι 2 μετροπόντικες να συνεχίσουν το ταξίδι τους μετά το σταθμό Παπάφειο και με την απόφαση να γίνει διάνοιξη στην περιοχή (εφόσον φυσικά κερδηθεί απο το Υπουργείο) ανεβάζοντας και πάλι το κόστος στα ύψη ή να καταργηθεί ο σταθμός αφού η εμπλοκή αυτή κανείς εν ξέρει μέχρι που μπορεί αν φτάσει και πόσο μπορεί να κοστίσει. Ο συμβιβασμός τουλάχιστον σε αυτή τη φάση φαντάζει αδύνατος..
Σε κάθε περίπτωση θεωρείται κρίσιμο οι 2 Μετροπόντικες ότι πρέπει να ξεκινήσουν μέχρι το τέλος του μήνα για να προχωρήσει το έργο της διάνοιξης. Ένα άλλο θέμα που προέκυψε αυτό τον καιρό είναι "στενότητα" του χώρου στο σταθμό Ανάληψη όπου μάλλον θα χρειαστεί οι 2 σήραγγες να "πλησιάσουν" η μια την άλλη καθώς είναι περιορισμένος ο χώρος. Είναι όμως ένα αμιγώς κατασκευαστικό πρόβλημα από αυτά που προκύπτουν συνεχώς και ειδικά σε μεγάλα έργα όπως αυτό του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Οι εργασίες πάντως στα εργοτάξια δείχνει να έχουν πυκνώσει και με λήψη των κατάλληλων αποφάσεων επιτέλους αυτή η κατασκευή να τρέξει και να κερδίσει λίγο από το χαμένο χρόνο..
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
15 σχόλια:
1. Κύριε Καραγιάννη μήπως γνωρίζετε για ποιόν ακριβώς λόγο αντέδρασε τότε ο Μητροπολίτης Πειραιά?
(όπως ακουγόταν τότε, αντέδρασε ο Μητροπολίτης Πειραιά και τελικώς εξανάγκασε τον Σουφλιά να ακυρώσει τον σταθμό, με τον ισχυρισμό ότι "θα ενοχλούσε τους γέροντες" του διπλανού γηροκομείου που ανήκει στην Μητρόπολη Πειραιά.
Από τα 25 μέτρα βάθος!!!! Λες και είπαμε να φτιάξουμε επιφανειακό ηλεκτρικό έξω από τα παράθυρα του γηροκομείου, ο "πονοψυχάκιας"!!!!)
Δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ήταν αυτό. Μήπως είχε γίνει κάτι παρόμοιο με τώρα και αν ναι τι? (ή και όποιος άλλος γνωρίζει)
2. Προσωπικά, δεν στενοχωρήθηκα τόσο που κόπηκε ο σταθμός Ευαγγελίστρια στον Πειραιά, διότι εξ' αρχής είχα επιφυλάξεις για την χάραξη αυτή. Θεωρούσα προτιμότερο να πάει στο Τζάνειο.
Πικράθηκα όμως για την αιτία. Το μόνο που κατάφερε ήταν να κάνει ζημιά στην Εκκλησία, στα μάτια της κοινής γνώμης!
3. Γενικότερα δεν καταλαβαίνω, προτιμούν να διώχνουν κοσμάκη από την Εκκλησία για μερικά παλιόφραγκα? Τι είναι τέτοια ποσά για την Εκκλησία, ξέρετε τι περιουσία έχει?
4. Δυστυχώς δεν μπορώ να το τραβήξω στα άκρα, καθώς έχω από μικρός διδαχθεί ότι όσο "λάθος" και να είναι, δεν παύει να είναι η Εκκλησία και δεν έχεις το δικαίωμα να πεις κάτι εναντίον της, αλλιώς μία μέρα θα το βρεις μπροστά σου!!!! (όσο νάναι, το σκέφτεσαι και το μετά θάνατον!)
Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος
Πολλοί Μητροπολίτες δεν είναι υπέρ των ΜΜΜ αλλά υπέρ των ακριβών λιμουζινών για τις μετακινήσεις τους. Επομένως ΄"λογική" η αντίδραση. Χριστός Ανέστη!
Όλα αυτά δεν μπορούν να προβλεφθούν από τις μελέτες; Γύρω από το Παπάφειο υπάρχουν τόσα και τόσα οικόπεδα και ελεύθερος χώρος (παλιό αμξοστάσιο απορριμματοφόρων του Δήμου Θεσ/κης, οικόπεδο στην διασταύρωση οδών Λαχανά και Γρηγορίου Λαμπράκη/Κονίτσης και άλλα. Το ίδιο και με την Ευαγγελίστρια στο Πειραιά! Υπάρχουν άλλοι τόσοι προορισμοί να μην ενοχλούνται οι γέροντες και οι γερόντισσες! Ωστόσο πρέπει να τονισθεί ότι από το οικόπεδο του Παπαφείου Ορφανοτροφείου διαρκώς τρώγεται η έκτασή του...Αρχικά με την διάνοιξη της οδού Κατσιμίδη, έπειτα με την κατασκευή των κτηρίων Κ.Α.Π.Η. του Δήμου Θεσ/κης. Μετά τον σεισμό του 1978 ένας άλλος χώρος του παραχωρήθηκε για την στέγαση σχολικής μονάδας. Ο χώρος του Παπαφείου περιλαμβάνει ποδοσφαιρικό γήπεδο για την ομάδα του Παπαφείου (Μελιτέας), αλλά και μικρό αλσύλλιο, το οποίο αποτελεί χώρο πρασίνου και μικρή όαση για την περιοχή. Λύσεις σίγουρα υπάρχουν και καλό θα ήταν αυτές να ρυθμίζονται από τις μελέτες και όχι υπό το καθεστώς εξαναγκασμού ή διαφόρων εκβιασμών και τελεσιγράφων...
Τι να πω; Ειλικρινά μας τα έχουν *%$#$%^%$#@!! με αυτό το μετρό! Τουλάχιστον ας βάλουν κάπου αλλού το σταθμό. Λίγο πιο βόρεια ίσως;
Δεν καταλαβαινω γιατι θα πρεπει να προσεχουμε τα λογια μας σχετικα με την εκκλησια. Πραγματικα ειστε ολοι τοσο θεοφοβουμενοι? Τι φοβαστε,μην πατε στην κολαση? (2010 εχουμε?)
18 μηνες καθυστερηση στο μετρο Θεσσαλονικης...
8 μηνες καθυστερηση στις επεκτασεις του μετρο...
15 μηνες καθυστερηση στην δημοπρατηση του μετρο Πειραια...
http://mmmathinon.blogspot.com/2010/04/blog-post_17.html
13 μηνες καθυστερηση στην δημοπρατηση του τραμ Πειραια...
16 μηνες καθυστερηση με τον προαστιακο Μεταμορφωσης...
12 μηνες καθυστερηση ηλεκτροκινησης προαστιακου...
5 μηνες καθυστερηση για την παραδοση των προαστιακων σταθμων ΑΓ.ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ,ΑΧΑΡΝΑΙ,ΤΑΥΡΟΣ...
20 μηνες καθυστερηση για την υπογειοποιηση των γραμμων στο κεντρο...
24 μηνες καθυστερηση στην αλλαγη των γραμμων των ΗΣΑΠ...
24 μηνες καθυστερηση στην δημοπρατηση της γραμμης 4 του μετρο
24 μηνες καθυστερηση στην δημοπρατηση λοιπων γραμμων τραμ...
Και ολα τα παραπανω συνεχιζουν να μετρουν...
2010, αλλά η κόλαση είναι αιώνια!
Η εκκλησία να κοιτάξει τα του οίκου της και να αφήσει τα έργα να προχωρήσουν. Δεν φτάνει που χρωστάνε εκατομμύρια στο Ελληνικό κράτος θέλουν να τους δώσουμε και άλλα. Βγαίνει ο κάθε μητροπολίτης-τσιφλικάς να πουλήσει αρχηγιλίκι. Μια ζωή αυτή η χώρα τσιφλικάδες έχει για αυτό είναι εκεί που είναι χωρίς υποδομές χωρίς ελπίδα και προοπτική. Και ενώ οι ζωές μας, η καθημερινότητά μας χειροτερεύει κάτι "κύριοι" σαν τους προαναφερόμενους κερδίζουν από παντού και γίνονται πιο πλούσιοι, σαφώς εις βάρος μας.
Αλέξης Παπαζήσιμος
Είναι τραγικό (κυρίως για τους εναπομείναντες πιστούς), αλλά η εκκλησία είναι real estate και ο Άνθιμος ένας από τους μαγαλο-μάνατζερ της. Είναι τραγικό (κυρίως για όλους εμάς) που ακόμα και σε αυτές τις στιγμές κάτι υπάνθρωποι σαν τον Άνθιμο έχουν τη δύναμη να μας στερούν-πάλι-έργα υποδομής, ελπίδα και πίστη.
Σπύρος Γκέλης
πραγματικά είμαι έτοιμος να υβραιολογήσω με τον ''εκπρόσωπο'' του θεού επί της γης. έχει παραγίνει πια το κακό με δαύτους. ζούνε προκλητικά μέσα στον πλούτο, δεν έχουν καμία μα καμία σχέση με τη ζωή και τη διδασκαλία του χριστού, έχουν καταντήσει την εκκλησία έναν επικερδή οργανισμό και το κερασάκι στην τούρτα τα αναχώματα που σηκώνουν για κοινοφελή έργα. ε αυτό πια πάει πάρα πολύ. όσο για τον φίλο που φοβάται την κόλαση...ασχολίαστο κι αυτό. μάλλον θα έπρεπε να φοβούνται όλοι αυτοί οι παπάδες την κόλαση κι όχι αυτός. τι να πώ πια.ελλάς το μεγαλείο σου. είναι για γέλια και για κλάματα όλη η ιστορία.
Η ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΟΗΘΑΕΙ ΤΑ ΚΟΙΝΩΦΕΛΗ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΦΕΡΝΕΙ ΕΜΠΟΔΙΑ... ΑΥΤΟΣ ΑΛΛΩΣΤΕ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΒΑΣΙΚΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ ΤΗΣ, Η ΒΟΗΘΕΙΑ ΠΡΟΝ ΤΟΝ ΠΛΗΣΙΟΝ.
ΑΛΛΑ ΣΗΜΕΡΑ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΙΕΡΩΜΕΝΟΙ ΜΟΝΟ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΣΚΕΦΤΟΝΤΑΙ.
Άνθιμε θα καείς στην κόλαση!!!!!! ΟΥΟΥΟΥΟΥΟΥΟΥ
Πάντως αν κάποιος ξέρει για ποιόν ακριβώς λόγο αντέδρασε τότε ο Μητροπολίτης Πειραιά, θα ήθελα μία ενημέρωση! Δεν νομίζω να ήταν αυτό που ισχυρίστηκε τότε για δήθεν όχληση!
Επίσης, δεν απαγορεύω σε όποιον θέλει να πει την γνώμη του ελεύθερα. ΕΓΩ ειδικότερα δεν τολμάω να εκφράσω αυτό που ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ σκέφτομαι κατά βάθος, διότι έχω από μικρός διδαχθεί ότι όσο "λάθος" και να είναι, δεν παύει να είναι η Εκκλησία και δεν έχεις το δικαίωμα να την βάλεις στο στόμα σου ή έστω και γραπτώς να εκφράσεις κάτι εναντίον της!
(για να καταλάβετε, αν έγραφα κάτι τέτοιο και οι γονείς μου το έβλεπαν τυχαία στο Διαδίκτυο, θα με κάρφωναν ζωντανό πάνω σε δέντρο!!!! και φανταστείτε ότι είμαι 31 ετών)
Ίσως μάλιστα δεν ήταν τυχαίο ότι ο Μητροπολίτης Πειραιά εξανάγκασε τον Σουφλιά να ακυρώσει τον σταθμό. Όπως είχα ακούσει τότε, την απόφαση ακύρωσης του σταθμού Ευαγγελίστρια την πήρε ο ίδιος ο Σουφλιάς προσωπικά.
Δεν σας έκανε εντύπωση πως εδώ ΔΕΝ το έπιασε το σαρακατσανέικο που τον έπιανε πάντα και γινόταν μετωπική σύγκρουση? Πώς ΜΟΝΟ εδώ έβαλε την ουρά να μην πω που ακριβώς και τον ακύρωσε πριν καν δημοπρατηθεί το έργο?
Δεν αποκλείω ακόμα και να του είπε (πίσω από τις κάμερες) "αν φτιάξεις τον στάθμό θα σε αφορίσω"! Όχι πείτε μου, αν κοτζάμ μητροπολίτης σε πέταγε τέτοια απειλή ΤΙ ΘΑ ΕΙΧΑΤΕ ΚΑΝΕΙ?
Για να επανέλθουμε τώρα στο θέμα, δεν μπορεί να γίνει μία μικρή επαναχάραξη και μετατόπιση ώστε να λυθεί το ζήτημα? Παρομοίως, δεν καταλαβαίνω γιατί δεν έγινε αυτό με το ζήτημα του σταθμού Ευαγγελίστρια. Δεν μπορούσε να μετατοπιστεί 200 μέτρα δεξιά ή αριστερά ή πριν ή μετά ή απλώς να πάει στο Τζάνειο? (όπως θεωρούσα πάντα σωστότερο)
Απλά η εύκολη λύση ήταν να κοπεί????
Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος
H αρχικη χάραξη στον Πειραιά ήταν ο τερματικός σταθμός να είναι στο Πασαλιμάνι αλλά λόγω των πολλών αρχαίων στην περιοχή μετατοπίσηκε στην Ευαγγελίστρια.
Το γηροκομείο στην Ευαγγελίστρια είναι απο τα πιο αξιόλογα στην Ελλάδα γι'αυτο είναι και το μοναδικό που επισκέπτονται οι υπουργοι υγείας.
Τωρα τι εννοούσε με τον όρο όχληση δε μπορω να ξερω. Το πιο πιθανό είναι οτι θα δημιουργούνταν προβληματα στην προσβαση μιας και όλη η αυλη του θα γινόταν όλη εργοτάξιο για αρκετό χρόνο.
Όχι, δεν ήταν για την πρόσβαση! Δεν είδες τι έγραψα πριν? Αντέδρασε και τελικώς εξανάγκασε τον Σουφλιά να ακυρώσει τον σταθμό, με τον ισχυρισμό ότι η καθημερινή λειτουργία του Μετρό "θα ενοχλούσε τους γέροντες" του διπλανού γηροκομείου που ανήκει στην Μητρόπολη Πειραιά.
Από τα 25 μέτρα βάθος!!!! Λες και είπαν να φτιάξουν επιφανειακό ηλεκτρικό έξω από τα παράθυρα του γηροκομείου!!!!
Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος
Δημοσίευση σχολίου