κείμενο από το ypodomes.com
Η κατασκευή των ενδιάμεσων σταθμών της Γραμμής 3 ΧΟΛΑΡΓΟΣ, ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ ήταν ένα από τα ελάχιστα έργα της Μετολυμπιακής Αθήνας. Οι 2 πρώτοι σταθμοί δεν έχουν να παρουσιάσουν κάτι ιδιαίτερο εκτός από την σημαντική καθυστέρηση στην τελική τους παράδοση. Ο σταθμός της Αγίας Παρασκευής όμως είναι μια από τις ιδιαίτερες περιπτώσεις στην ιστορία του Μετρό της Αθήνας.
Αποτελεί έναν από τους σταθμούς με ιστορία λόγω των πολλών γεγονότων που συνέβαλαν στην καθυστέρηση της κατασκευής του. Σήμερα θα κάνουμε μια αναδρομή στην ιστορία του σταθμού καθώς και στην πρόοδο των εργασιών που ολοκληρώνονται το αμέσως επόμενο διάστημα. Ο σταθμός βρίσκεται στη διασταύρωση των οδών Αγίας Παρασκευής και Πολυδούρη στα όρια του τοπικού Δήμου με τον Δήμο Χαλανδρίου. Στο κοινό θα δοθεί το πολύ μέχρι τις αρχές Οκτωβρίου.
ΙΣΤΟΡΙΑ
Η χάραξη που έγινε στα μέσα της δεκαετίας του 1990 για την επέκταση του υπό κατασκευή Μετρό μετά την Εθνική Άμυνα περιελάμβανε αρκετούς σταθμούς. Η τελική απόφαση που λήφθηκε ήταν να υπάρξουν 3 σταθμοί επί της Λεωφόρου Μεσογείων και δύο επί της Δουκίσσης Πλακεντίας. Οι ονομασίες και οι θέσεις των σταθμών ήταν αυτές που γνωρίζουμε σήμερα Χαλάνδρι και Δουκίσσης Πλακεντίας πάνω στην Δουκ. Πλακεντίας και Χολαργός, Νομισματοκοπείο επί της Λεωφόρου Μεσογείων.
Πάνω στη Λεωφόρο όμως προβλεπόταν όμως και η κατασκευή του σταθμού Αγία Παρασκευή και ειδικότερα πάνω στην πλατεία της Αγίας Παρασκευής. Τότε για πρώτη φορά στην ιστορία του Μετρό αντέδρασαν τόσο μερίδα κατοίκων όσο και η τότε διοίκηση του Δήμου (!!) ανατρέποντας ουσιαστικά όλο το σχεδιασμό του μέσου.
Το 2000 αποφασίζεται η επέκταση του μέσου από την Εθνική Άμυνα μέχρι την Δουκίσσης Πλακεντίας με το σταθμό στην Αγία Παρασκευή να είναι μετέωρος! Λόγω της πίεσης του χρόνου για τους Ολυμπιακούς Αγώνες παραδίδονται οι σταθμοί ΧΑΛΑΝΔΡΙ και ΔΟΥΚΙΣΣΗΣ ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ και κατασκευάζεται το κέλυφος στους σταθμούς ΧΟΛΑΡΓΟΣ και ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ. Ο σταθμός ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ δεν κατασκευάζεται καθόλου και όλα δείχνουν πως πάει για τις «καλένδες».
Μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες τόσο η κοινή γνώμη του Δήμου όσο και η διοίκηση έχουν αλλάξει γνώμη και ζητούν και πάλι την ένταξη του σταθμού στο δίκτυο. Ο πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ προκηρύσσει το διαγωνισμό εντάσσοντας μέσα και το σταθμό ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ενώ όλοι πλέον γνωρίζουν πως για να κατασκευαστεί πρέπει να διακοπούν τα δρομολόγια για ένα εξάμηνο.
Εντέλει αυτό γίνεται στις 14 Φεβρουαρίου 2009. Διακόπτονται όλα τα δρομολόγια μετά την Εθνική Άμυνα για την κατασκευή του σταθμού που απαιτεί εκτός άλλων και το «άνοιγμα» της ήδη υπάρχουσας σήραγγας! Ευτυχώς δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα κατά την εξάμηνη διακοπή και στις 3 Σεπτεμβρίου η γραμμή ξαναλειτουργεί μαζί με τον σταθμό ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ. Οι εργασίες για το σταθμό συνεχίζονται..
ΠΡΟΟΔΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Σήμερα η κατασκευή του σταθμού βρίσκεται στα τελικά της στάδια και είναι εμφανής ακόμα και από τους επιβάτες του Μετρό. Η αρχιτεκτονική του σταθμού είναι ακριβώς η ίδια με τους υπόλοιπους δύο σταθμούς. Θα έχει τρία επίπεδα και δύο εισόδους / εξόδους ενώ το κόκκινο χρώμα και πάλι θα είναι το κυρίαρχο.
Οι εργασίες που εκτελούνται αυτή την περίοδο στο σταθμό είναι τα αρχιτεκτονικά τελειώματα και οι λεπτομέρειες για την παράδοση του σταθμού με όλο τον ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό. Στην επιφάνεια του σταθμού γίνονται εργασίες αποκατάστασης και όλα δείχνουν ότι το τέλος της κατασκευής είναι θέμα ημερών. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες ο σταθμός αναμένεται να παραδοθεί το αμέσως επόμενο διάστημα ολοκληρώνοντας έτσι την εργολαβία για τους 3 ενδιάμεσους σταθμούς της Γραμμής 3.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
2 σχόλια:
Ο τότε δήμαρχος της Αγίας Παρασκευής δεν ήθελε το σταθμό του μετρό στην πλατεία μπροστά στην εκκλησία διότι με τις εργασίες εκσκαφής θα υποβαθμιζόταν η περιοχή. (Θα έσπαγαν τις καινούριες πλάκες που είχε βάλει στην πλατεία για τους Ολυμπιακούς Αγώνες...)
Επιπλέον μερίδα κατοίκων θεωρούσε (και συνεχίζει να θεωρεί) την μόνη αποδεκτή μετακίνηση μόνο με αυτοκίνητα και δη μεγάλου μεγέθους και κυβισμού απ' ότι το ταπεινό τρένο.
Για όλα τα παραπάνω κάνανε αγώνα, προσφυγές κτλ, για να αλλάξει η αρχική χάραξη που προέβλεπε σταθμό στη πλατεία.
Τέτοιο πράγμα ΔΕΝ έχει ξαναγίνει.
Τώρα να δω τους κατοίκους της Αγ. Παρασκευής που θα αγανακτούν για να φτάσουν στο σταθμό η λύση της πλατείας δεν τους άρεσε...
Δημοσίευση σχολίου