Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 28 Οκτωβρίου 2010

Μετρό Θεσσαλονίκης: Τροποποιήσεις στη χάραξη και λειτουργία από το 2015

κείμενο από το ypodomes.com
Σημαντικές εξελίξεις θα έχουμε το επόμενο διάστημα στο Μετρό Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με δημοσίευμα από την Βόρεια Ελλάδα θα γίνει μερική τροποποίηση της χάραξης έτσι ώστε να περνά από Τούμπα και Χαριλάου έπειτα από απόφαση της διοίκησης της Αττικό Μετρό και με βάση την εμπλοκή που παρουσιάστηκε με την διοίκηση του Παπάφειου.

Ένα ακόμα νέο δυσάρεστο αυτή τη φορά είναι πως η κατασκευή θα τραβήξει και άλλο σε χρόνο και πλέον η παράδοση πάει για το 2015. Όπως τόνισε ο κ. Τσίτουρας πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε προχωρούν και οι επεκτάσεις του βασικού άξονα τόσο ανατολικά όσο και δυτικά. Εντός της εβδομάδας αναμένεται η αξιολόγηση του πρακτικού της Α΄ φάσης της επέκτασης προς Καλαμαριά, ενώ έχει δρομολογηθεί και η σύνδεση από το αμαξοστάσιο της Μίκρας μέχρι το αεροδρόμιο «Mακεδονία» με monorail.

«Το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι το μεγαλύτερο εθνικό έργο που κατασκευάζεται αυτή την περίοδο και αποτελεί πρώτη προτεραιότητα για την Αττικό Μετρό Α.Ε», τόνισε ο πρόεδρος της εταιρίας.

Επιπλέον, επισημάνθηκε ότι η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (που συγχρηματοδοτεί το έργο) παρείχε τη διαβεβαίωση ότι θα είναι αρωγός στα σχέδια επεκτάσεων του Μετρό, ενώ ο πρόεδρος της εταιρίας, σημείωσε ότι η Αττικό Μετρό μπορεί να αναλάβει την ανάπτυξη γραμμών τραμ που θα λειτουργούν συμπληρωματικά ως προς το Μετρό και όχι ανταγωνιστικά.

Ο κ. Τσίτουρας διαβεβαίωσε επίσης ότι οι σταθμοί του κέντρου θα πάρουν τη μορφή μικρών αρχαιολογικών μουσείων, ενώ οι περιφερειακοί σταθμοί θα αντιπροσωπεύουν τις τοπικές κοινωνίες και την ιστορία τους. Πέραν αυτού, οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα, μέσα από διαβούλευση, να επιλέξουν τις μόνιμες ονομασίες των σταθμών.

Αναφερόμενος, τέλος, στο ζήτημα της μεταφοράς της διοίκησης του Μετρό στη Θεσσαλονίκη, είπε ότι πρόσφατα μεταφέρθηκε στη Θεσσαλονίκη η διαχείριση, η διοίκηση και η διευθύνουσα υπηρεσία του Μετρό, προκειμένου να διευκολυνθεί η λήψη και η υλοποίηση αποφάσεων ώστε να δοθεί το έργο το ταχύτερο δυνατόν και με τη μικρότερη όχληση στους πολίτες.

Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε, επικεφαλής διευθυντικών στελεχών της εταιρίας και της κατασκευάστριας κοινοπραξίας, ξενάγησε το Γιάννη Μπουτάρη στα εργοτάξια των σταθμών «Πανεπιστήμιο» και «Συντριβάνι», όπως και στις υπόγειες σήραγγες, σε βάθος 34 μέτρων, στην περιοχή διασταύρωσης των τροχιογραμμών στο Συντριβάνι, όπως και στη σήραγγα που διανοίγει ο μετροπόντικας (TBM) με κατεύθυνση από Συντριβάνι προς Πανεπιστήμιο.

2 σχόλια:

τρενομανής είπε...

"ενώ έχει δρομολογηθεί και η σύνδεση από το αμαξοστάσιο της Μίκρας μέχρι το αεροδρόμιο «Mακεδονία» με monorail." Το monorail είναι οικονομικότερο από τον αντίστοιχη επέκταση του μετρό προς το αεροδρόμιο, υπόγεια ή επίγεια; Για ποιο λόγο πρέπει να μετεπιβιβάζουμε έναν επιβάτη με βαλίτσες και μπαγκάζια από το ένα μέσο στο άλλο; Το monorail δύναται να εξυπηρετήσει μεγάλο όγκο επιβατών σε ενδιάμεσους ποορισμούς όπως λ.χ. γήπεδο καλαθόσφαιρας ΠΑΟΚ, το ΙΚΕΑ, το ΑΒ Βασιλόπουλο; την Φένα, την Ανωτάτη Σχολή Πολέμου, τα ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ. του Δήμου Πυλαίας, την Αμερικανική Γεωργική Σχολή; Ακόμα και μονή σιδηροδρομική γραμμή προς αεροδρόμιο με κανένα δυο διακλαδώσεις στο ενδιάμεσο φαντάζει πολύ καλύτερη και οικονομικότερη λύση από οποιοδήποτε monorail. Έλεος!!!

πικος απίκος είπε...

Τι μονοραιλ και πράσινα άλογα... Συμφωνώ με τον τρενομανή. Δεν πρέπει να γίνονται μετεπιβιβάσεις. Το μετρό μπορεί να γίνει επίγειο αφού υπάρχει χώρο μετά τον Φοίνικα. Να προβλεφθούν στάσεις στα μεγάλα εμπορικά κέντρα. Μετά το αεροδρόμιο να υπάρχει πρόβλεψη για επέκταση για Περαία. Μπορεί να υπάρξει κέντρο μετεπιβίβασης στο ΙΚΕΑ όπως τώρα ή πιο κάτω προς τα διάφορα σημεία όπως Θερμη κλπ.

Ας θίξουμε πάντως και την ιδέα δημιουργίας προαστιακού προς Χαλκιδική. Βασική προϋπόθεση να υπάρχουν σταθμοί μέσα στους οικισμούς ώστε να έχει νόημα να πάει κάποιος χωρίς αυτοκίνητο. Ο Προαστιακός να συνδέεται με το αεροδρόμιο.

Σχετικά με το μετρό στο κέντρο της πόλης, να πω την ταπεινή μου γνώμη ότι μια βασική γραμμή δεν θα μπορει να υποστηρίξει όλες τις διακλαδώσεις προς ανατολικά και δυτικά. Ίσως κάποιες από τις διακλαδώσεις πρέπει να ενωθούν με μια δεύτερη γραμμή που διέρχεται από το κέντρο (χμμμ... ξέρω ακούγεται υπερβολικό)

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα