Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 27 Οκτωβρίου 2010

Προαστιακός Αθήνας: Στις 30 Οκτωβρίου ξεκινούν τα δρομολόγια τα ηλεκτρικά τρένα!

κείμενο απο το ypodomes.com
Στις 30 του μήνα ημέρα Σάββατο ξεκινούν τα δρομολόγια με τα ηλεκτρικά τρένα του Προαστιακού Σιδηρόδρομου της Αθήνας. Το δρομολόγιο που θα εκτελείται πλέον είναι το Αεροδρόμιο- Κιάτο και θα είναι εξ` ολοκλήρου ηλεκτροκινούμενο.

Το καλύτερο νέο για τους επιβάτες της γραμμής αυτής είναι η συχνότητα των τρένων που από 60` λεπτά πλέον θα υπάρχει ανταπόκριση κάθε 15 λεπτά! Αυτό σημαίνει ότι πλέον ο Προαστιακός θα μπορεί να μεταφέρει τους τετραπλάσιους επιβάτες σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα.

Τα τρένα που θα λειτουργούν σε αυτή τη γραμμή θα είναι τύπου Desiro χαρακτηριστικά για το μωβ χρώμα τους. Τα τρένα τύπου rail bus θα δρομολογηθούν στο τμήμα Πειραιάς- Αθήνα - Άνω Λιόσια. Οι επιβάτες αυτού του τμήματος θα επιβιβάζονται και με μια μετεπιβίβαση στο σταθμό των Άνω Λιοσίων θα μεταφέρονται προς Κιάτο ή Αεροδρόμιο και το αντίστροφο.

Ο χρόνος αυτών των τρένων θα είναι ανά 60` για δρομολόγια από και προς τον Πειραιά και ανά 30` για τα δρομολόγια Αθήνα- Άνω Λιόσια και αντίστροφα δίνοντας την ευκαιρία στους επιβάτες να χρησιμοποιούν τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και για αστικές μετακινήσεις.

Ήδη η εμπειρία του Προαστιακού στην διαδρομή Αεροδρόμιο- Άνω Λιόσια κρίνεται πολύ πετυχημένη αφού όλο και περισσότερος κόσμος το χρησιμοποιεί ενώ η συχνότητα του είναι πολύ καλή και μάλιστα με μεγάλη ακρίβεια.

ΧΡΟΝΟΙ
Ο χρόνος που θα χρειάζεται κάποιος για να διανύσει την απόσταση Αεροδρόμιο ?Κιάτο θα είναι 75 λεπτά (1 ώρα και 15 λεπτά) από 2 ώρες που είναι σήμερα ενώ το Άνω Λιόσια- Κιάτο θα είναι 50 λεπτά. Η ταχύτητα και η συχνότητα των τρένων του Προαστιακού θα φέρουν ακόμα περισσότερο κόσμο σε ένα μέσο που ξεκίνησε με τους χειρότερους οιωνούς το 2004 όντας τελείως ανώριμο για λειτουργία και πλέον με την ολοκλήρωση κρίσιμων τμημάτων της λειτουργίας του περνά σε νέα φάση

3 σχόλια:

Spyros είπε...

Καλησπέρα,

Ηλεκτρίστηκε τελικά η γραμμή Άνω Λιόσια-Κιάτο όπως θα έπρεπε από χθες 27/10/2010? Θα έχουμε κάποιες καθυστερήσεις στην έναρξη δρομολογίων 30/10?

Μετρόφιλος είπε...

Επιτέλους! Πάντως εγώ θα περιμένω μερικές μέρες για να ομαλοποιηθεί το σύστημα και μετά θα μπω!
Το μεγάλο μειονέκτημα της καινούργιας χάραξης είναι ότι οι σταθμοί είναι μακριά από τις κατοικημένες περιοχές. Έτσι πρέπει να πάρεις κι άλλο μέσο για να πας π.χ. στην Κόρινθο.
Όπως και να' χει πιστεύω ότι η επιβατική κίνηση θα αυξηθεί σημαντικά. Η άνεση των Desiro δεν έχει καμία σχέση με εκείνη των ντιζελοκίνητων που βρωμάνε πετρελαιίλα!

Σπύρος Γιακουμάκης είπε...

...αν δεν απατώμαι διαθέτουμε 20 εκπληκτικά όντως αλλά γεμάτα γκράφιτι εξωτερικά(!!) ηλεκτρικά ντεζίρο. Τα 11 είναι στο τμήμα Λάρισα-Θεσσαλονίκη. Με τα υπόλοιπα 9 πώς θα είναι δυνατό να έχει τρένο κάθε 15 λεπτά στο τμήμα Αερ. - Κιάτο αν μπει Χαλκίδα και Θήβα; Το πολύ όμορφο στοιχείο των ντεζίρο είναι η αεροδυναμική τους σχεδίαση όπως και των κλιματιζόμενων συρμών του Μετρό για αεροδρόμιο (υποθέτω από τους καλύτερους παγκοσμίως σε αντίθεση με τον άλλο τύπο των πολλών μικρών πορτοκαλί βαγονιών). Η μεγάλη τους χωρητικότητα και άνεση επίσης. Εκείνο που με έχει εντυπωσιάσει πιο πολύ πάντως στο ντεζίρο είναι πόσο αθόρυβα και βελούδινα επιταχύνει και γίνεται σφαίρα στην κυριολεξία. Υπέροχο τρένο! Πολιτισμός!

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα