Υποδομές στην Ελλάδα

Σάββατο 23 Οκτωβρίου 2010

Τραμ Αθήνας: Βόλτα με πράσινο κύμα και νέες υπηρεσίες

κείμενο από το ypodomes.com
Μια εξαιρετική βόλτα στην ηλιόλουστη Αθήνα έκαναν εχτές ο Υφυπουργός Υποδομών κος Βούγιας με εκπροσώπους του Τύπου για την παρουσίαση της εφαρμογής του Πράσινου Κύματος.

Το σύστημα θα λειτουργήσει από το τέλος του Οκτώβρη και πλέον οι μετακινήσεις με το Τραμ θα γίνονται σε μικρότερο χρόνο (κατά 20% περίπου). Χαρακτηριστικά οι διαδρομές θα έχουν τους εξής χρόνους:

* ΣΥΝΤΑΓΜΑ- ΒΟΥΛΑ 48 ` ΑΝΤΙ ΓΙΑ 60`

* ΣΥΝΤΑΓΜΑ-ΣΕΦ 45` ΑΝΤΙ ΓΙΑ 55`

* ΣΕΦ- ΒΟΥΛΑ 35` ΑΝΤΙ ΓΙΑ 45`


Αυτό επιτυγχάνεται λόγω της εφαρμογής του λεγόμενου πράσινου κύματος, ενός συστήματος που δίνει αυτόματα προτεραιότητα στους συρμούς του Τραμ στα φανάρια τα οποία συναντά στην διαδρομή του. Αυτό σημαίνει ότι η ταχύτητες θα μπορούν να αυξηθούν ανάλογα και να έχουμε λιγότερες αναμονές.

Από τις 15 Ιανουαρίου 2011 η λωρίδα στην οδό Αρδηττού στο κέντρο της Αθήνας θα λειτουργεί ως αποκλειστική λωρίδα διέλευσης ΜΜΜ για την μεγιστοποίηση της ταχύτητας των μέσων αυτών.

ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ
Τώρα οι επεκτάσεις για τις οποίες υπήρξε ενημέρωση ουσιαστικά δεν μάθαμε κάτι νέο πέραν αυτών που ανακοινώθηκαν μέσα στη χρονιά. Για την επέκταση του μέσου από το Νέο Φάληρο στον Πειραιά το μόνο που ειπώθηκε είναι πώς «είναι σε εξέλιξη» χωρίς να δοθεί κάτι πιο συγκεκριμένο.

Οι υπόλοιπες επεκτάσεις που σχεδιάζονται από το Υπουργείο Υποδομών είναι :
Επέκταση από Πλατεία Συντάγματος στην Πλατεία Αιγύπτου (Π. Άρεως). Μήκος 2.7km και προϋπολογισμός 60.000.000 Ευρώ.
Επέκταση προς Χατζηκυριάκειο και Φρεαττύδα. Αυτή η επέκταση, προϋποθέτει την ολοκλήρωση της επέκτασης προς το λιμάνι του Πειραιά. Θα έχει μήκος 5.2km και προϋπολογισμό 60.000.000 Ευρώ.
Επέκταση από Άγιο Κοσμά προς Λ. Βουλιαγμένης στην Αργυρούπολη. Θα ενώσει την παραλιακή γραμμή του τραμ με τη γραμμή 2 του μετρό, έως τον υπό κατασκευή σταθμό του μετρό ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ. Το μήκος της θα είναι 1.4km και ο προϋπολογισμός της 12.000.000 Ευρώ.

Κατά τα άλλα παρουσιάστηκαν διάφορα άλλα λειτουργικά προγράμματα για το Τραμ όπως η δωρεάν χρήση ποδηλάτου για 2 ώρες που ισχύει μέχρι τις 31 Οκτωβρίου. Το πρόγραμμα θα επαναληφθεί από τον Μάιο.

Επίσης λειτουργεί και info-kiosk για παροχή πληροφοριών στην Ελληνική και την Αγγλική γλώσσα. Από την 1η Νοεμβρίου θα ξεκινήσει και μια νέα υπηρεσία που ονομάζεται «Υπηρεσία Συνοδών» υπάλληλοι που θα παρέχουν πληροφορίες, θα ελέγχουν την επικύρωση των εισιτηρίων , θα καταγράφουν πρόστιμα σε λαθρεπιβάτες κ.α

Ουσιαστικά θα είναι μια ομάδα υπαλλήλων που θα «τσεκάρει» ουσιαστικά την εύρυθμη λειτουργία του μέσου. Άλλη μια υπηρεσία που ήδη λειτουργεί είναι η «ομάδα εξυπηρέτησης κοινού» που σκοπός της είναι να βοηθά άτομα που χρειάζονται βοήθεια όπως ηλικιωμένους, ΑΜΕΑ κλπ. Μελλοντικά θα μπορούν να κάνουν και πώληση εισιτηρίων σε σταθμούς που παρουσιάζεται βλάβη στα αυτόματα μηχανήματα.

6 σχόλια:

Μετρόφιλος είπε...

Κοντός ψαλμός αλληλούια. Το χρονόμετρο θα δείξει αν το καινούργιο σύστημα είναι αποτελεσματικό.
Αν το κομμάτι Ν. Κόσμος-Παραλία το κάνει σε λιγότερο από 15 λεπτά, τότε θα παραδεχτώ το τραμ ως γρήγορο μέσο και θα γίνω Μετροτραμόφιλος!

Ανώνυμος είπε...

Αυτή η υπηρεσία που θα ελέγχει τα εισητήρια, θα στελεχωθεί με υπάρχοντες υπολλήλους που κρύβονται δεξια άριστερά, ή θα έχουμε νέες προσλήψεις λόγω εκτάκτων αναγκών???

Η μήπως να πάρουμε κανέναν υπεράριθμο από τον ΟΣΕ, να αποφύγουμε τα φαινόμενα με τους ""αδικημένους"" της Ολυμπιακής???

τρενομανής είπε...

Περιμένω με μεγάλη αγωνία οι υποσχέσεις και τα λόγια να γίνουν πραγματικότητα! Το υπουργείο μεταφορών οφείλει να είναι πιο τολμηρό και να αναγνωρίζει τα ολέθρια σφάλματά του! Συμφωνώ με τις επεκτάσεις. Θα περίμενα πρώτα να ακούσω την αλλαγή χάραξης στην επέκταση του τραμ προς τον Πειραιά, την σύνδεση σταθμού Μετρό Ελληνικού με τον άξονα τραμ στην παραλία κι έπειτα οτιδήποτε άλλο. Αλλά έτσι είναι στην χώρα μας: υπογράφουν μ...κιες οι υπουργοί και οι κυβερνήσεις (αγορά Ολυμπιακής από Ωνάση, κρατικοποίηση ΣΕΚ/ΣΠΑΠ, αθρόες προσλήψεις από πόρτες, παράθυρα και φεγγίτες στο δημόσιο/δέκο, κατασπατάληση εθνικών πόρων σε ανούσια έργα και προμήθειες λ.χ. C4I) κι έπειτα χάρισμα ολυμπιακής σε ιδιώτες, χάρισμα του ΟΣΕ λ.χ. στους κινέζους, ξεπούλημα του εθνικού πλούτου κ.λ.π.). Αλήθεια όλοι αυτοί πότε θα τιμωρηθούν για όλες αυτές τους τις αποφάσεις που έριξαν το καράβι στα βράχια. Ο λαός που τους ψήφησε τιμωρήθηκε και τιμωρείται διαρκώς. Κάποια στιγμή οφείλουν να τιμωρηθούν παραδειγματικά και όσοι είχαν ή έχουν ευθύνη...

Ανώνυμος είπε...

Epitelus mia megalh veltiwsh gia olous osous xrhsimopoiun to meso ayto.
Kalh synexeia

Epwnymos είπε...

Το άλλο με τον Τοτό το ξέρετε; :D

πικος απίκος είπε...

Τελικά δούλεψε το πράσινο κύμα?

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα