Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 13 Οκτωβρίου 2010

Μετρό Αθήνας: Πρόταση για επέκταση Τραμ, Μετρό και Νέα Γραμμή Προαστιακού

κείμενο από το ypodomes.com
Πρόταση από ομάδα συγκοινωνιολόγων παρουσίασε σε δημοσίευμα η εφημερίδα Ελευθεροτυπία σχετικά με το μέλλον των ΜΣΤ στην Αθήνα. Όσο περνά ο καιρός και πλησιάζουμε στην ανακοίνωση του Νέου Ρυθμιστικού που θα περιλαμβάνει και το μέλλον των Μέσων Σταθερής Τροχιάς (ΜΣΤ: Μετρό, Τραμ, Προαστιακός) στην Αθήνα αλλά και σε ολόκληρη την Αττική, τόσο πληθαίνουν και τα δημοσιεύματα με σχετικές ειδήσεις και ενδεχόμενες μελλοντικές κινήσεις.

Σε αυτό το δημοσίευμα κυρίαρχο ρόλο έχει η εκτεταμένη επέκταση του Τραμ στην Αθήνα και μάλιστα στο κέντρο και κυρίως στα όρια του Δήμου Αθηναίων. Περιλαμβάνει μια πρόταση-έκπληξη για τον Προαστιακό καθώς και επίσπευση κατασκευής της Γραμμής 4 του Μετρό.

Ο στόχος είναι οι μισές μετακινήσεις στην Αθήνα να γίνονται με τα μέσα μαζικής μεταφοράς και να ομαλοποιηθεί το σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα που παρουσιάζουν σχεδόν όλοι οι βασικοί οδικοί άξονες της πόλης.

ΤΡΑΜ ΠΑΝΤΟΥ
Το Τραμ προτείνεται να επεκταθεί από τον Άγιο Κοσμά μέσω Αλίμου στον Σταθμό του Μετρό Αργυρούπολη που βρίσκεται υπό κατασκευή και θα λειτουργήσει από τα μέσα του επόμενου έτους. Η επέκταση αυτή έχει προταθεί και παλαιότερα από τον πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ κο Σουφλιά για την σύνδεση Μετρό και Τραμ και την εξυπηρέτηση για το μελλοντικό Μητροπολιτικό Πάρκο του Ελληνικού.

Η επόμενη πρόταση αφορά την επέκταση του Τραμ από τον τερματικό του Συντάγματος μέχρι την πλατεία Αιγύπτου μέσω της οδού Πανεπιστημίου στο πλαίσιο του Αθήνα 2014 (που είχε ανακοινώσει η Υπουργός Περιβάλλοντος κα Μπιρμπίλη). Ακόμα πιο μελλοντικά η γραμμή προτείνεται να επεκταθεί μέχρι τα Πατήσια.

Κλάδος της γραμμής να φτάνει έως το Σταθμό Λαρίσης και άλλος κλάδος που θα διασχίζει όλη τη Λεωφόρο Αλεξάνδρας θα καταλήγει στο Γουδί. Αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση που θα τροποποιούσε πολλές λεωφορειακές γραμμές και θα συνέδεε το Τραμ στους σταθμούς Αμπελόκηποι της Γραμμής 3 αλλά και στον μελλοντικό σταθμό Εξάρχεια της υπό μελέτης γραμμής 4.

Φυσικά στην πρόταση υπάρχει και η ολοκλήρωση τόσο της επέκτασης προς το λιμάνι του Πειραιά όσο και περαιτέρω επέκταση του μέσου μέχρι το Πέραμα.

ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ!
Μια ρηξικέλευθη πρόταση είναι ένας νέος μικρός κλάδος του Προαστιακού Σιδηρόδρομου από τον σταθμό Ελληνικό που είναι υπό κατασκευή και (προφανής υπόγεια) διαδρομή μέχρι το σταθμό Κορωπί που θα συναντά την ήδη υπάρχουσα γραμμή του Προαστιακού. Πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση η οποία θα έφερνε τα Μεσόγεια και όλη την Ανατολική Αττική σε άμεση επαφή με τα Νότια Προάστια της Αθήνας και θα έδινε καταπληκτικές εναλλακτικές διαδρομές προς Μεσόγεια, Λιμάνι Ραφήνας, Αεροδρόμιο ακόμα και προς Λαύριο.

Η πρόταση συνεχίζεται με την υπόθεση λειτουργίας των γραμμών προς Θήβα και Χαλκίδα και κατασκευή των μελλοντικών επεκτάσεων προς Λαύριο και Ραφήνα.

ΜΕΤΡΟ
Το Μετρό σύμφωνα με την πρόταση θα επισπεύσει (;) την κατασκευή της γραμμής 4 και εξετάζεται η περαιτέρω επέκταση προς Λυκόβρυση (και Εθνική Οδό).

Προβλέπεται επίσης η ολοκλήρωση των Γραμμών 2 (προς Ίλιον και Γλυφάδα) και 3 (προς Πειραιά).

Σαν μεγάλοι συγκοινωνιακοί κόμβοι προτείνονται οι: ΝΕΡΑΝΤΖΙΩΤΙΣΣΑ, ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ. Τέλος προτείνεται η μεταφορά των ΚΤΕΛ πάνω από το σταθμό του Μετρό Ελαιώνας. Φυσικά η απόφαση για την μεταφορά των ΚΤΕΛ στο σταθμό αυτό υπάρχει εδώ και 10 χρόνια αλλά δεν έχει υπάρξει ακόμα η πρωτοβουλία για την μεταφορά τους.

Τις προτάσεις έκαναν οι συγκοινωνιολόγοι: Δ. Αναγνωστόπουλος, Θ. Βλαστός, Γ. Γκόλιας, Μαρία Καλατζοπούλου, Πάνος Παπαδάκος, Κ. Πετράκης, Τ. Τίλης ενώ υπάρχει και η σύμφωνη γνώμη του προέδρου του Οργανισμού κου Πολύζου.

Πηγή: enet.gr

2 σχόλια:

τρενομανής είπε...

Αν ήμουν φιλόλογος θα βαθμολογούσα με άριστα τις εκθέσεις ιδεών που παρουσιάζει κατά καιρούς το υπουργείο συγκοινωνιών, τηλεπικοινωνιών και δικτύων για την ανάπτυξη των μέσων σταθερής τροχιάς! Όμως τα μαντρόσκυλα της καθεστικίας τάξης (βλέπε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα μαζικής ενημέρωσης) άλλα μας ξεφουρνίζουν σήμερα: πόσο παθογόνες είναι οι συγκοινωνίες, πόσο κοστίζουν οι μισθοί, σε ποιες δέκο τα έσοδα είναι λιγότερα από τους μισθούς κ.λ.π. Καλά τόσα χρόνια τσίμπλες είχαν τα μάτια των πολιτικών - διαχειριστών αυτής της χώρας; Αλλά η τρόικα και οι ημέτεροι φωστήρες βρήκαν τη λύση! Αν απεμπολήσει ο ΟΣΕ τα δικαιώματά της κτήσης και χρήσης ως σιδ/κων διαδρόμων της γης των καταργημένων σιδ/κων γραμμών τότε θα σωθεί οικονομικά! Θα παρότρυνα και τους, οικονομικά ευκατάστατους, Έλληνες νυν και τέως πολιτικούς να πράξουν το ίδιο με την ακίνητή τους περιουσία: να απεμπολήσουν τα δικαιώματα κτήσης και χρήσης τους για να...ανέλθουν οικονομικά! Κανείς εισαγγελέας σε αυτήν την δύσμοιρη χώρα δεν είναι δυνατόν ποτέ να ελέγξει το ασύμβατο του μεγάλου ύψους της ατομικής και οικογενειακής περιουσίας των Ελλήνων πολιτικών διαχρονικά και του οικονομικού χάους και των δημοσίων οργανισμών της χώρας που διαχειρίστηκαν τόσα χρόνια; Χμ, πολύ ωραία βρίσκω τα σχέδια επέκτασης του προαστιακού στο Ελληνικό!

φίλος των ΜΣΤ είπε...

Το πρόβλημα είναι η έλλειψη πολιτικής βούλησης ειδικά για το τραμ. Καμμία κυβέρνηση δεν προχωρεί γιατί δεν έχει τα κότσια. Μόνο εξαγγελίες. Ακόμη και το Μετρό που δεν καταλαμβάνει επιφάνεια δρόμων είναι ανταγωνιστικό για πολλούς με παγιωμένα συμφέροντα, μονοπωλιακά εδώ και δεκαετίες π.χ. ταξιτζήδες, λεωφορειούχους και λοιπούς. Πιστεύω ότι όλοι αυτοί είναι συντεχνίες, κράτος εν κράτει. Δεν εξηγείται αλλιώς η μη ανάπτυξη των ΜΣΤ στο βαθμό που θα έπρεπε. Αλλά όχι μόνο αυτοί. Εδώ ελαφρά τη καρδία απέρριψαν τη ΜΟΝΗ ΣΩΣΤΗ χάραξη για Πειραιά του τραμ, αυτήν από Τζαβέλλα επειδή θίγονται τα συμφέροντα κάποιων βενζινοπωλών της περιοχής!!!

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα