κείμενο από το ypodomes.com
Πρόταση από ομάδα συγκοινωνιολόγων παρουσίασε σε δημοσίευμα η εφημερίδα Ελευθεροτυπία σχετικά με το μέλλον των ΜΣΤ στην Αθήνα. Όσο περνά ο καιρός και πλησιάζουμε στην ανακοίνωση του Νέου Ρυθμιστικού που θα περιλαμβάνει και το μέλλον των Μέσων Σταθερής Τροχιάς (ΜΣΤ: Μετρό, Τραμ, Προαστιακός) στην Αθήνα αλλά και σε ολόκληρη την Αττική, τόσο πληθαίνουν και τα δημοσιεύματα με σχετικές ειδήσεις και ενδεχόμενες μελλοντικές κινήσεις.
Σε αυτό το δημοσίευμα κυρίαρχο ρόλο έχει η εκτεταμένη επέκταση του Τραμ στην Αθήνα και μάλιστα στο κέντρο και κυρίως στα όρια του Δήμου Αθηναίων. Περιλαμβάνει μια πρόταση-έκπληξη για τον Προαστιακό καθώς και επίσπευση κατασκευής της Γραμμής 4 του Μετρό.
Ο στόχος είναι οι μισές μετακινήσεις στην Αθήνα να γίνονται με τα μέσα μαζικής μεταφοράς και να ομαλοποιηθεί το σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα που παρουσιάζουν σχεδόν όλοι οι βασικοί οδικοί άξονες της πόλης.
ΤΡΑΜ ΠΑΝΤΟΥ
Το Τραμ προτείνεται να επεκταθεί από τον Άγιο Κοσμά μέσω Αλίμου στον Σταθμό του Μετρό Αργυρούπολη που βρίσκεται υπό κατασκευή και θα λειτουργήσει από τα μέσα του επόμενου έτους. Η επέκταση αυτή έχει προταθεί και παλαιότερα από τον πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ κο Σουφλιά για την σύνδεση Μετρό και Τραμ και την εξυπηρέτηση για το μελλοντικό Μητροπολιτικό Πάρκο του Ελληνικού.
Η επόμενη πρόταση αφορά την επέκταση του Τραμ από τον τερματικό του Συντάγματος μέχρι την πλατεία Αιγύπτου μέσω της οδού Πανεπιστημίου στο πλαίσιο του Αθήνα 2014 (που είχε ανακοινώσει η Υπουργός Περιβάλλοντος κα Μπιρμπίλη). Ακόμα πιο μελλοντικά η γραμμή προτείνεται να επεκταθεί μέχρι τα Πατήσια.
Κλάδος της γραμμής να φτάνει έως το Σταθμό Λαρίσης και άλλος κλάδος που θα διασχίζει όλη τη Λεωφόρο Αλεξάνδρας θα καταλήγει στο Γουδί. Αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση που θα τροποποιούσε πολλές λεωφορειακές γραμμές και θα συνέδεε το Τραμ στους σταθμούς Αμπελόκηποι της Γραμμής 3 αλλά και στον μελλοντικό σταθμό Εξάρχεια της υπό μελέτης γραμμής 4.
Φυσικά στην πρόταση υπάρχει και η ολοκλήρωση τόσο της επέκτασης προς το λιμάνι του Πειραιά όσο και περαιτέρω επέκταση του μέσου μέχρι το Πέραμα.
ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ!
Μια ρηξικέλευθη πρόταση είναι ένας νέος μικρός κλάδος του Προαστιακού Σιδηρόδρομου από τον σταθμό Ελληνικό που είναι υπό κατασκευή και (προφανής υπόγεια) διαδρομή μέχρι το σταθμό Κορωπί που θα συναντά την ήδη υπάρχουσα γραμμή του Προαστιακού. Πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση η οποία θα έφερνε τα Μεσόγεια και όλη την Ανατολική Αττική σε άμεση επαφή με τα Νότια Προάστια της Αθήνας και θα έδινε καταπληκτικές εναλλακτικές διαδρομές προς Μεσόγεια, Λιμάνι Ραφήνας, Αεροδρόμιο ακόμα και προς Λαύριο.
Η πρόταση συνεχίζεται με την υπόθεση λειτουργίας των γραμμών προς Θήβα και Χαλκίδα και κατασκευή των μελλοντικών επεκτάσεων προς Λαύριο και Ραφήνα.
ΜΕΤΡΟ
Το Μετρό σύμφωνα με την πρόταση θα επισπεύσει (;) την κατασκευή της γραμμής 4 και εξετάζεται η περαιτέρω επέκταση προς Λυκόβρυση (και Εθνική Οδό).
Προβλέπεται επίσης η ολοκλήρωση των Γραμμών 2 (προς Ίλιον και Γλυφάδα) και 3 (προς Πειραιά).
Σαν μεγάλοι συγκοινωνιακοί κόμβοι προτείνονται οι: ΝΕΡΑΝΤΖΙΩΤΙΣΣΑ, ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ. Τέλος προτείνεται η μεταφορά των ΚΤΕΛ πάνω από το σταθμό του Μετρό Ελαιώνας. Φυσικά η απόφαση για την μεταφορά των ΚΤΕΛ στο σταθμό αυτό υπάρχει εδώ και 10 χρόνια αλλά δεν έχει υπάρξει ακόμα η πρωτοβουλία για την μεταφορά τους.
Τις προτάσεις έκαναν οι συγκοινωνιολόγοι: Δ. Αναγνωστόπουλος, Θ. Βλαστός, Γ. Γκόλιας, Μαρία Καλατζοπούλου, Πάνος Παπαδάκος, Κ. Πετράκης, Τ. Τίλης ενώ υπάρχει και η σύμφωνη γνώμη του προέδρου του Οργανισμού κου Πολύζου.
Πηγή: enet.gr
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
2 σχόλια:
Αν ήμουν φιλόλογος θα βαθμολογούσα με άριστα τις εκθέσεις ιδεών που παρουσιάζει κατά καιρούς το υπουργείο συγκοινωνιών, τηλεπικοινωνιών και δικτύων για την ανάπτυξη των μέσων σταθερής τροχιάς! Όμως τα μαντρόσκυλα της καθεστικίας τάξης (βλέπε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα μαζικής ενημέρωσης) άλλα μας ξεφουρνίζουν σήμερα: πόσο παθογόνες είναι οι συγκοινωνίες, πόσο κοστίζουν οι μισθοί, σε ποιες δέκο τα έσοδα είναι λιγότερα από τους μισθούς κ.λ.π. Καλά τόσα χρόνια τσίμπλες είχαν τα μάτια των πολιτικών - διαχειριστών αυτής της χώρας; Αλλά η τρόικα και οι ημέτεροι φωστήρες βρήκαν τη λύση! Αν απεμπολήσει ο ΟΣΕ τα δικαιώματά της κτήσης και χρήσης ως σιδ/κων διαδρόμων της γης των καταργημένων σιδ/κων γραμμών τότε θα σωθεί οικονομικά! Θα παρότρυνα και τους, οικονομικά ευκατάστατους, Έλληνες νυν και τέως πολιτικούς να πράξουν το ίδιο με την ακίνητή τους περιουσία: να απεμπολήσουν τα δικαιώματα κτήσης και χρήσης τους για να...ανέλθουν οικονομικά! Κανείς εισαγγελέας σε αυτήν την δύσμοιρη χώρα δεν είναι δυνατόν ποτέ να ελέγξει το ασύμβατο του μεγάλου ύψους της ατομικής και οικογενειακής περιουσίας των Ελλήνων πολιτικών διαχρονικά και του οικονομικού χάους και των δημοσίων οργανισμών της χώρας που διαχειρίστηκαν τόσα χρόνια; Χμ, πολύ ωραία βρίσκω τα σχέδια επέκτασης του προαστιακού στο Ελληνικό!
Το πρόβλημα είναι η έλλειψη πολιτικής βούλησης ειδικά για το τραμ. Καμμία κυβέρνηση δεν προχωρεί γιατί δεν έχει τα κότσια. Μόνο εξαγγελίες. Ακόμη και το Μετρό που δεν καταλαμβάνει επιφάνεια δρόμων είναι ανταγωνιστικό για πολλούς με παγιωμένα συμφέροντα, μονοπωλιακά εδώ και δεκαετίες π.χ. ταξιτζήδες, λεωφορειούχους και λοιπούς. Πιστεύω ότι όλοι αυτοί είναι συντεχνίες, κράτος εν κράτει. Δεν εξηγείται αλλιώς η μη ανάπτυξη των ΜΣΤ στο βαθμό που θα έπρεπε. Αλλά όχι μόνο αυτοί. Εδώ ελαφρά τη καρδία απέρριψαν τη ΜΟΝΗ ΣΩΣΤΗ χάραξη για Πειραιά του τραμ, αυτήν από Τζαβέλλα επειδή θίγονται τα συμφέροντα κάποιων βενζινοπωλών της περιοχής!!!
Δημοσίευση σχολίου