Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 20 Οκτωβρίου 2010

Εγνατία Οδός: Παραδόθηκε η παράκαμψη Θουρίου- Χειμωνίου

κείμενο από το ypodomes.com
Σημαντικά νέα έχουμε για το σύνολο σχεδόν των οδικών έργων του Νομού Έβρου και κυρίως για τον Κάθετο Άξονα Αρδάνιο- Ορμένιο. Αιτία είναι η χτεσινή παράδοση του τμήματος της παράκαμψης Θουρίου- Χειμωνίου μήκους 4,4 που ουσιαστικά ολοκληρώνει το βόρειο τμήμα του άξονα μήκους 72χλμ. Απομένει το υπόλοιπο τμήμα μήκους 52χλμ.

Ο Υφυπουργός αναφερόμενος στο έργο αυτό τόνισε:
«Ο κάθετος άξονας «Αρδάνιο-Ορμένιο» μαζί με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, την Εγνατία Οδό και το δίκτυο του ΟΣΕ, αποτελούν ένα πλέγμα αναπτυξιακών υποδομών, που με την ολοκλήρωση τους, θα δώσουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει ο Νομός Έβρου μεγάλα αναπτυξιακά βήματα και ταυτόχρονα να προσελκύσει Έλληνες και ξένους επενδυτές. Η ολοκλήρωση των υποδομών αυτών, θα ενισχύσει γενικότερα το γεωστρατηγικό και γεωοικονομικό ρόλο της Θράκης αλλά και ολόκληρης της χώρας.»

Στην συνέχεια μίλησε για τον άξονα Αρδάνιο ? Ορμένιο αλλά και για άλλα αναπτυξιακά έργα του Νομού Έβρου:

ΚΑΘΕΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ «ΑΡΔΑΝΙΟ-ΟΡΜΕΝΙΟ»
Ο Κάθετος Άξονας 80 «Αρδάνιο-Ορμένιο» αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Άξονα ΙΧ. Το συνολικό μήκος του άξονα ανέρχεται σε 128 χλμ. Προβλέπεται να λειτουργεί σαν κλειστή οδός ταχείας κυκλοφορίας, με τυπική διατομή πλάτους 12 μ (μία λωρίδα και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση), με παραλλαγές-παρακάμψεις όλων γενικά των οικισμών, με ανισόπεδους κόμβους και παράπλευρο οδικό δίκτυο.

Στο τμήμα Αρδάνιο-Λύρα-Μάνδρα, μήκους 41 χλμ. περίπου, έχουν ολοκληρωθεί οι οριστικές μελέτες, για τη μετατροπή της υφιστάμενης οδού σε οδό ταχείας κυκλοφορίας με την κατασκευή 10 ανισόπεδων κόμβων, παρακάμψεις δυο οικισμών και παράπλευρο οδικό δίκτυο. Έχουν εγκριθεί οι οριστικές μελέτες Οδοποιίας, Υδραυλικών, γεωλογικών και ηλεκτροφωτισμού δέκα ανισόπεδων κόμβων και είναι σε διαδικασία ελέγχου οι οριστικές μελέτες τεχνικών.

Επίσης έχει εκδοθεί η ΚΥΑ έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 88.100.000 ευρώ. Το έργο βρίσκεται σε διαδικασία ένταξης στο ΠΕΠ «Μακεδονία- Θράκη 2010-2013». Μετά την έγκριση της χρηματοδότησης, θα είναι δυνατή η δημοπράτησή του στα τέλη Νοεμβρίου.

Το τμήμα Μάνδρα-Ψαθάδες μήκους 14 χλμ., είναι υπό κατασκευή από το 2004, η οποία περιλαμβάνει την κατασκευή, πέραν των εργασιών Οδοποιίας (χωματουργικών, τεχνικών, οδοστρωσίας, ασφαλτικών, αποχέτευσης-αποστράγγισης), τη κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής (μήκους 13,5 χλμ. περίπου), τις εργασίες σήμανσης, ασφάλειας, ηλεκτροφωτισμού, αποκατάστασης παράπλευρου δικτύου (μήκους 15,6 χλμ. περίπου).

Έχουν εκτελεσθεί χωματουργικές εργασίες εξυγίανσης, απομάκρυνσης φυτικών, κατασκευής επιχωμάτων, εκσκαφής ορυγμάτων και κατασκευής τεχνικών στα πρώτα 9 χλμ. περίπου. Στο υπόλοιπο τμήμα δεν εκτελέστηκαν εργασίες, λόγω εμπλοκής του έργου με την υφιστάμενη Εθνική Οδό και την υφιστάμενη Σιδηροδρομική γραμμή. Υπολείπεται η κατασκευή μιας Άνω Διάβασης (στον Α/Κ Αμορίου), επτά μικρών τεχνικών και μιας Κάτω Διάβασης.

Σε ότι αφορά τη κατασκευή της Σιδηροδρομικής γραμμής, επί συνόλου 13,5 χλμ., έχουν ολοκληρωθεί οι χωματουργικές εργασίες σε όλο το μήκος των 13,5 χλμ. και ολοκληρώνονται οι εργασίες κατασκευής επιδομής σιδηροδρομικής γραμμής σε μήκος 4,2 χλμ. περίπου, στο τέλος του έργου. Το τμήμα αυτό της Νέας Σιδηροδρομικής γραμμής, έχει ολοκληρωθεί και αναμένεται η απόδοσή του σε χρήση αμέσως μετά τη σχετική διοικητική παραλαβή από τον ΟΣΕ.

Το τμήμα Ψαθάδες-Ορμένιο έχει κατασκευασθεί και αποδοθεί στην κυκλοφορία το βόρειο κομμάτι του μήκους περίπου 63 χλμ. και με την ολοκλήρωση της Παράκαμψης Χειμωνίου αποδόθηκε και το υπόλοιπο κομμάτι, μήκους περίπου 4,4 χλμ. Ο συνολικός προϋπολογισμός κατασκευής ανήλθε σε 13.000.000 ευρώ.

ΣΤΑΘΜΟΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΩΝ ΣΩΣΤΗ & ΑΡΔΑΝΙΟΥ
Η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» έχει δημοπρατήσει την ανάθεση δυο Συμβάσεων Παραχώρησης για την «Ανάπτυξη, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση ζεύγους Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) Σώστη και Αρδανίου της Εγνατίας Οδού».

Και στους δυο διαγωνισμούς έχουν επιλεγεί οι Προσωρινοί Ανάδοχοι και εκκρεμεί η διαδικασία ανάθεσης των συμβάσεων παραχώρησης με διάρκεια τριάντα χρόνια. Σε αυτό το διάστημα κάθε παραχωρησιούχος θα αναπτύξει τις παραπάνω υποδομές, θα λειτουργεί τους Σταθμούς και θα παρέχει τις υπηρεσίες του στους χρήστες της Οδού για λογαριασμό της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» και θα εκμεταλλεύεται τις δραστηριότητες που θα αναπτύξει αποδίδοντας ποσοστό των εσόδων του στην εταιρία.

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΟΔΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ
Η προτεινόμενη εργολαβία θα περιλαμβάνει την Περιφερειακή Οδό Αλεξανδρούπολης συνολικού μήκος 5,7 χλμ (3,3 χλμ. η Ανατολική και 2,4 χλμ η Δυτική).

Για την Περιφερειακή Οδό Αλεξανδρούπολης προβλέπεται διατομή διαχωρισμένης επιφάνειας κυκλοφορίας με δύο λωρίδες των 3,25 μ. ανά κατεύθυνση και κεντρική νησίδα πλάτους 4 μ. Λόγω του αστικού χαρακτήρα της οδού προτείνονται πεζοδρόμια πλάτους 1,5 μ. στις περιοχές που η οδός δεν έχει παράπλευρους και 0,75μ. στις περιοχές που η οδός έχει παράπλευρους.

Η Περιφερειακή οδός θα λειτουργεί σαν κλειστός δρόμος με ισόπεδους κόμβους και παράπλευρο δίκτυο. Προβλέπονται 8 ισόπεδοι κόμβοι και 4 γέφυρες. Επίσης προβλέπονται τρεις συνδέσεις της Περιφερειακής, με το λιμάνι μήκους περίπου 1χλμ, με την Εγνατία Οδό μήκους 700 μ. περίπου και με τον οικισμό Παλαγίας του Δήμου Αλεξανδρούπολης, μήκους 2,1 χλμ περίπου.

Έχουν εγκριθεί οι οριστικές μελέτες οδοποιίας, υδραυλικών, οι γεωλογικές και γεωτεχνικές μελέτες, οι προμελέτες τεχνικών, οι μελέτες Σήμανσης και Ηλεκτροφωτισμού. Επίσης βρίσκεται στο στάδιο ολοκλήρωσης των οριστικών μελετών των τεσσάρων μεγάλων τεχνικών. Έχει εκδοθεί η Κ.Υ.Α. Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (Α.Π.οικ. 144716/ 23-9-09). Περιμένουμε να ολοκληρωθούν οι πράξεις αναλογισμού από το Δήμο Αλεξανδρούπολης και έχουμε δεσμεύσει τους πόρους στο Τομεακό Πρόγραμμα του ΕΣΠΑ για τη δημοπράτηση του έργου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα