κείμενα από το ypodomes.com
Το Μετρό της Αθήνας είναι ο μεγάλος αδικημένος αυτής της κρίσης. Σε μια πόλη που φτάνει τα 4,5 εκατομμύρια σε πληθυσμό και με 2-3 εκατομμύρια τουρίστες το χρόνο υπάρχει πολύ μεγάλη προοπτική ανάπτυξης αυτού του μέσου.
Μετά τις πρώτες παραδόσεις του 2000 και μέχρι το 2004 το Αθηναϊκό Μετρό φάνταζε σαν η αρχή σε ένα δίκτυο που θα κάλυπτε την πόλη μέσα σε 10-15 χρόνια. Οι επόμενες συμπληρωματικές επεκτάσεις των Γραμμών 2 και 3 ουσιαστικά είναι σχεδόν έτοιμες. Μένουν κάποιες μικρές επεκτάσεις στη Γραμμή 2 προς Βορρά και Νότο και η επέκταση του Πειραιά για την Γραμμή 3 και έχουμε 3 έτοιμες Γραμμές Μετρό στην Αθήνα.
Μετά; Ποιες είναι οι επόμενες κινήσεις ανάπτυξης του μέσου στην πρωτεύουσα; Καταρχάς η Γραμμή 4 η οποία φαίνεται ότι θα έχει διπλή αποστολή. Το άχαρο σχήμα που της δόθηκε το 2005 είναι ακόμα αμφίβολο αν είναι όντως εξυπηρετικό. Με μια κίνηση ματ το Υπουργείο Υποδομών κάνει ένα κλάδο από το σταθμό Ευαγγελισμό προς τα Νότιο-Ανατολικά προάστια της Αθήνας μέχρι το Βύρωνα. Αυτό δίνει μια νέα τεράστια προοπτική σε αυτό τον κλάδο να κατέβει πιο νότιο και μέσω Ηλιούπολης και Αγίου Δημητρίου να φτάσει στην παραλία του Αλίμου που υπάρχει ένα τεράστιο κενό εφοδιάζοντας με κόσμο την παραλιακή κίνηση του Τραμ.
Η Γραμμή 4 θα σαλαμοποιηθεί και δεν θα βγει ως ενιαίο έργο απ ότι φαίνεται και το πρώτο τμήμα θα είναι το Γαλάτσι- Ευαγγελισμός. Είναι σχεδόν η μισή γραμμή όμως με 9 σταθμούς και δίνει χρόνο στο να αποφασίσουμε αν θέλουμε η γραμμή αυτή να είναι U ή να γίνει με το σχεδιασμό για 2 γραμμές που η μια θα καταλήγει στην παραλία του Αλίμου και η άλλη να είναι μια γραμμή που να αρχίζει από την Κηφισίας στο Μαρούσι και μέσω Παγκρατίου να πήγαινε στα Δυτικά προάστια του Πειραιά.
Τα επόμενα χρόνια η Γραμμή 4 θα μονοπωλήσει το ενδιαφέρον για την ανάπτυξη του μέσου στην πόλη αλλά άλλη μια έκπληξη μπορεί να μας έρθει από τη Γραμμή 1, αυτή του ΗΣΑΠ. Διεξάγεται εκ νέου μια μελέτη για ένα νέο κλάδο από το Φάληρο προς τα Νότια Προάστια που έχουν πολύ κόσμο που εργάζεται στον Πειραιά και θα ήταν μια πολύ καλή προοπτική για την πόλη. Με μια χάραξη όχι παραλιακή γιατί θα ήταν ευθέως ανταγωνιστική στο Τραμ θα μπορούσε να λύσει το χρόνιο πρόβλημα της τιγκαρισμένης από αυτοκίνητα παραλιακής λεωφόρου και των πηγμένων δρόμων του Πειραιά.
Μια άλλη προοπτική που όμως δεν προβάλλεται καθόλου στα σενάρια για την ανάπτυξη του Μετρό στην Αθήνα είναι και η λεγόμενη «κυκλική» γραμμή που θα ένωνε τις 4 γραμμές της πόλης αλλά και το δίκτυο Προαστιακού και Τραμ. Είναι μια πολύ καλή σκέψη αλλά μάλλον είναι πολυτέλεια αυτή τη στιγμή για το λειψό δίκτυο του Μετρό που υπάρχει στην Αθήνα.
Θα ήταν ευθέως προτιμότερο να γίνει κάλυψη της πόλης στη Λεωφόρο Αθηνών που είναι εντελώς άδεια από μέσα σταθερής τροχιάς, του νότιου τμήματος της Αθήνας και των προαστίων που βρίσκονται βόρεια της Αττικής Οδού και δεν έχουν επίσης κανένα μέσο σταθερής τροχιάς.
Η Αθήνα με 6 γραμμές Μετρό θα είχε μια σχεδόν πλήρη κάλυψη της πόλης και με ένα συμπληρωματικό ? τροφοδοτικό δίκτυο Τραμ θα είχε λύσει σε μεγάλο βαθμό το κυκλοφοριακό της πρόβλημα.
Το ζήτημα είναι ότι πλέον για να καλυφθεί η Αθήνα με 3 ακόμα γραμμές και να ολοκληρώσει τις γραμμές 1,2 και 3 θα χρειαστούν μάλλον 20-30 χρόνια. Ως τότε η Αθήνα μπορεί να έχει επεκταθεί πολύ περισσότερο από ότι σήμερα και φυσικά να είναι και πάλι πίσω σε σταθμούς και δίκτυο.
Νομίζω ότι είναι ανάγκη να δοθεί μεγάλη βάση στην ανάπτυξη του Μετρό στην πόλη γιατί θα βοηθήσει ουσιαστικά στην γενικότερα ανάπτυξη της Αθήνας. Εν τω μεταξύ υπάρχουν πληθώρα δημοσιευμάτων με πληροφορίες και προτάσεις για το μέλλον των ΜΣΤ στην Αθήνα. Θα είναι πολύ ενδιαφέρον να δούμε εντέλει που θα καταλήξει όλη αυτή η κουβέντα και να περάσουμε από τους χάρτες στα εργοτάξια γιατί αυτά τελικά θα μας δώσουν νέες γραμμές και σταθμούς.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
5 σχόλια:
Συμφωνώ με την ιδέα να σπάσει στα δύο η γραμμή 4! Είναι αφύσικο να πηγαίνουν και οι δύο κλάδοι προς το βορρά! Για να υπάρχει ισορροπία ο ένας πρέπει να πηγαίνει προς το νότο και να γίνει άλλη, τελείως χωριστή γραμμή πάλι βορρά-νότου. Η διασταύρωση των δύο γραμμών θα βόλευε να είναι στο Παγκράτι και όχι στον πηγμένο Ευαγγελισμό. Δηλαδή κάπως έτσι (δεν αναφέρω όλους τους σταθμούς):
Γραμμή 4: Γαλάτσι - Ακαδημίας (γραμμή 2) - Ευαγγελισμός (γραμμή 3) - Παγκράτι (γραμμή 5) - Βύρωνας - Αγ. Δημήτριος (γραμμή 2) - Καλαμάκι
Γραμμή 5: Μαρούσι (γραμμή 1) - Κατεχάκη (γραμμή 3) - Ζωγράφου - Παγκράτι (γραμμή 4) - Ν.Κόσμος (γραμμή 2) - Ν. Σμύρνη - Καλλιθέα (γραμμή 1)
Από κει δεν κρίνω σκόπιμη τη συνέχιση προς δυτικά προάστια, διότι το κομμάτι που θα πέρναγε από τη βιομηχανική ζώνη θα ήταν νεκρό (όπως ο σημερινός σταθμός Ελαιώνας της γραμμής 3).
Πάντως το κέντρο δεν χωράει πάνω από 4 γραμμές και καλώς πήγε στον κάλαθο αχρήστων το σχέδιο Σουφλιά! Ακόμα και αν υπήρχαν τα λεφτά, οι τεχνικές δυσκολίες θα ήταν τέτοιες που θα έκαναν το εγχείρημα μάταιο!
Πάντως πάλι δεν βλέπω κουβέντα για την πιο προφανή επέκταση που έχω στο μυαλό μου: Την επέκταση του ΗΣΑΠ σε Δραπετσώνα, Ταμπούρια, Αμφιάλη και (γιατί όχι) Πέραμα.
ΑΝ Η ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΗΜΕΝΗ ΤΙ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΟΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΣΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΕΧΟΥΝ ΒΑΛΤΩΣΕΙ; Η ΑΘΗΝΑ ΜΕ 3-4 ΦΟΡΕΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΠΛΗΘΥΣΜΟ ΕΧΕΙ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΕΙ 20 ΦΟΡΕΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΠΟΣΑ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 40 ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. ΠΟΙΑ ΠΟΛΗ ΛΟΙΠΟΝ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΗΜΕΝΗ;
Η Θεσσαλονίκη είναι σαφέστατα η ΠΙΟ αδικημένη πόλη σε σχέση με τον πληθυσμό της. Θα έπρεπε αυτά που έχουν ανακοινώσει ότι θα γίνουν τα επόμενα 15 χρόνια να έχουν ήδη γίνει.
Εγώ όμως αναφερόμουν καθαρά στο μέσο της Αθήνας.
Αν διαβάσεις παλαιότερες θέσεις μου θα ήξερες και τη γνώμη μου για την Θεσσαλονίκη
Αλήθεια ποιά πόλη ήταν προτεραιότητα της προηγούμενης κυβέρνησης? Τι έκανε για σας ο Μακεδόνας πρωθυπουργός? Καθένας έχει ότι του αξίζει, συμπεριλαμβάνοντας και πολιτικούς και έργα. Όταν κάνει εξαγωγή σάπιων φρούτων είναι πρόβλημα.
(Κάνω έρανο για κανάλι Ψωμιάδη και λοιπών φωστήρων του έθνους. Αν γίνουν καναλάρχες θα ησυχάσουμε / ελπίζω)
Δημοσίευση σχολίου