Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 8 Οκτωβρίου 2010

Αθήνα: Έρχεται υπερ-εταιρεία για τα ΜΜΜ, Γαλάτσι - Ευαγγελισμός σε προτεραιότητα για το Μετρό

κείμενο από το ypodomes.com

Σε συνέντευξη που έδωσε ο Υπουργός Υποδομών κος Ρέππας έδωσε πληροφορίες σχετικά με το μέλλον των μέσων μαζικής μεταφοράς στην Αθήνα. Σε ερώτηση που έγινε για το μελλοντικό σχήμα των εταιρειών που μοιράζονται την πίτα στην Αθήνα ο Υπουργός απάντησε πως υπάρχει πρότασή που περιλαμβάνει:

α) τη δημιουργία μητροπολιτικού φορέα για τον ενιαίο σχεδιασμό και την συμπληρωματική εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου

β) τον προσδιορισμό του εύλογου λειτουργικού κόστους και την αποσαφήνιση των διεταιρικών σχέσεων ανάμεσα στους συγκοινωνιακούς φορείς

γ) τον εξορθολογισμό του διοικητικού και εργασιακού καθεστώτος, όπου σήμερα παρατηρούνται στρεβλώσεις και αδικίες και

δ) αποτελεσματική διοίκηση με κανόνες αντικειμενικότητας και διαφάνειας για να εξαλείψουμε κάθε μορφής προβλήματα από την εισιτηριοδιαφυγή μέχρι την κακοδιαχείριση και τη διαφθορά.

Κοινώς θα δημιουργηθεί μια υπέρ-εταιρεία με Μητροπολιτική Διαχείριση της μετακίνησης όχι μόνο στην Αθήνα αλλά σε ολόκληρη την Αττική. Ο νέος φορέας θα λειτουργεί ως ομπρέλα κάτω από την οποία θα ενταχθούν: ΗΣΑΠ, Αττικό Μετρό ΑΕ, Τραμ ΑΕ, ΗΛΠΑΠ, ΕΘΕΛ. Σημαντικό ερώτημα είναι αν σε αυτόν τον φορέα θα έχουμε και την οικειοθελή ένταξη των ΚΤΕΛ Αττικής που διακινούν πλέον μεγάλο αριθμό επιβατών και είναι διασκορπισμένα σε διάφορα σημεία της Αττικής.

Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο είναι ότι στον φορέα δεν φαίνεται να εντάσσεται ο Προαστιακός της Αθήνας και παραμένει διοικητικά στον ΟΣΕ που θα ακολουθήσει μάλλον την τύχη της μητρικής εταιρείας ΤΡΑΙΝΟΣΕ (δηλαδή την ιδιωτικοποίηση).

Μία πολύ σημαντική ερώτηση που ετέθη ήταν σχετικά με την τύχη της περίφημης Γραμμής 4 που θα συνδέει το Γαλάτσι και το Μαρούσι μέσω του κέντρου της Αθήνας και θα περιλαμβάνει τουλάχιστον 20 σταθμούς. Η απάντηση που έδωσε ο κος Ρέππας ήταν «Η γραμμή αυτή (γραμμή 4 ή V), εκτιμάται πως απαιτεί συνολική δαπάνη περίπου 4 δισ. ευρώ.

Ειδικώς το πρώτο τμήμα Γαλάτσι - Ευαγγελισμός απαιτεί δαπάνη ύψους 1 δισ. ευρώ. Αυτήν την περίοδο ολοκληρώνονται οι προμελέτες από την «Αττικό Μετρό Α.Ε.» και προχωράμε στη δημοπράτηση οριστικών μελετών. Παραλλήλως είναι σε εξέλιξη συζητήσεις με την Ε.Ε. και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για την εξασφάλιση των απαραίτητων πόρων με κατ΄ αρχήν θετικά αποτελέσματα. Υπολογίζεται ότι το έργο μπορεί να ξεκινήσει προς το τέλος του 2012».

Από την απάντηση του Υπουργού καταλαβαίνουμε ότι το έργο θα σαλαμοποιηθεί και δίδεται προτεραιότητα στο τμήμα Γαλάτσι- Ευαγγελισμός. Καθώς το χρηματικό κόστος ολόκληρης της κατασκευής είναι πολύ υψηλό η Γραμμή θα ολοκληρωθεί (όπως είχε δηλωθεί και πριν από λίγο καιρό) σε περίπου 10-12 χρόνια από σήμερα με το 2022 να είναι μια πιθανή χρονιά ολοκλήρωσης.

Μέχρι τα τέλη του έτους περιμένουμε τις εξελίξεις τόσο όσον αφορά το Μετρό της Αθήνας όσο και τις γενικότερες εξελίξεις γύρω από τα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αθήνας που θα αλλάξουν τα σημερινά δεδομένα.

1 σχόλιο:

Μετρόφιλος είπε...

Καλό είναι να υπάρχει μία μεγάλη εταιρεία και να μην ανταγωνίζονται μεταξύ τους πολλές και μικρές. Τα ΚΤΕΛ όμως δεν τα βλέπω να συμμετέχουν. Ποιος σώφρων ιδιώτης θα πάει να μπλέξει με το δημόσιο;
Όσο για τη γραμμή 4 του μετρό, ορθώς θα ξεκινήσει από το κομμάτι Γαλάτσι-Ευαγγελισμός. Πρόκειται για πολύ πυκνοκατοικημένες περιοχές και θα έχει επιτυχία. Αυτό που με ανησυχεί είναι τα κατασκευαστικά προβλήματα που θα προκληθούν από τη διέλευση του μετροπόντικα κάτω από 8όροφες πολυκατοικίες, αναγκαστικά αφού δεν υπάρχουν φαρδιοί δρόμοι!

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα