Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 18 Οκτωβρίου 2010

ΟΛΠ: Παρουσίαση της πορείας των έργων και της μελλοντικής τους εξέλιξης

κείμενο από το ypodomes.com
Την πορεία του επενδυτικού προγράμματος του ΟΛΠ παρουσίασε χθες ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού κος Ανωμερίτης. Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν σχεδόν όλα τα έργα που ετοιμάζει το επόμενο διάστημα με ναυαρχίδες τις επεκτάσεις των κρηπιδωμάτων στον Άγιο Νικόλαο και τον Λιμένα Αλών, τη μετατροπή της παγόδας σε πεντάστερο ξενοδοχείο αλλά και την ανάπτυξη monorail περιμετρικά του λιμανιού. Αναλυτικά παρακάτω παρουσιάζουμε ανά έργο την μέχρι σήμερα πορεία του,

1. Επέκταση Κρηπιδώματος Αγίου Νικολάου
Ολοκληρώθηκε η μελέτη, προκηρύχθηκε το έργο με ανοιχτό διαγωνισμό, κατακυρώθηκε σε εταιρεία. Εντός του Νοεμβρίου εγκαθίσταται ο εργολάβος αφού το έργο έχει εγκριθεί από το Δ.Σ και το Ελεγκτικό Συνέδριο.

2. Επέκταση Κρηπιδώματος Λιμένα Αλών (Ηλεκτρικός)
Ολοκληρώθηκε η μελέτη, προκηρύχθηκε το έργο με ανοιχτό διαγωνισμό και κατακυρώθηκε σε εταιρεία. Εντός του Νοεμβρίου εγκαθίσταται ο εργολάβος αφού το έργο έχει εγκριθεί από το Δ.Σ και το Ελεγκτικό Συνέδριο.

3. Μετατροπή της «Παγόδας» σε Ξενοδοχείο 5 αστέρων
Είναι σε περίοδο προκήρυξης του δημόσιου ανοιχτού διαγωνισμού. Οι ημερομηνίες υποβολής των προσφορών είναι στις 15 Δεκεμβρίου.

4. Διαγωνισμός για την εκμετάλλευση Ελικοδρομίου
Είναι σε περίοδο προκήρυξης του δημόσιου ανοιχτού διαγωνισμού. Οι ημερομηνίες υποβολής των προσφορών είναι στις 7 Δεκεμβρίου.

5. Β' Επιβατηγός Σταθμός Κρουαζιέρας (Παλατάκι Κανέλλου)
Το έργο είναι υπό κατασκευή και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2011

6. Αναπαλαίωση Ταινιόδρoμου Μώλου Κράκαρη
Είναι σε περίοδο προκήρυξης του δημόσιου ανοιχτού διαγωνισμού. Οι ημερομηνίες υποβολής των προσφορών είναι στις 18 Ιανουαρίου 2011.

7. Monorail περιμετρικά του σταθμού
Προκηρύχθηκε η Α' φάση εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Εντός 4 μηνών ( μέχρι τον Μάρτιο του 2011) θα περάσουμε στην επόμενη φάση για την ανάθεση της κατασκευής. Την ανάθεση ως Τεχνικού Συμβούλου έχει η Αττικό Μετρό ΑΕ

8. Πολιτιστική Ακτή
Ενεκρίθησαν οι προτάσεις από το Υπ. Πολιτισμού. Μελετάται η Α' φάση του Master Plan το οποίο θα παρουσιασθεί το Νοέμβριο

9. Επέκταση του Car Terminal στο Νέο Ικόνιο
Έχουν ετοιμαστεί όλες οι μελέτες, αποκαθηλώνονται όλα τα παλαιά κτίσματα. Έχουν απομακρυνθεί όλες οι τρίτες επιχειρήσεις και εγκαταστάσεις. Μέχρι το τέλος Οκτωβρίου θα φύγουν όλα τα Ro-Ro.

Το έργο θα κατασκευασθεί και θα παραδοθεί τον Ιανουάριο 2011. Θα είναι το μεγαλύτερο Car-Terminal της Ανατολικής Μεσογείου.

10. Επέκταση Νοτίου Λιμένα (Κρουαζιέρα)
Καταρτίζεται η οριστική μελέτη. Ανετέθη στο ΕΜΠ μετά από διαγωνισμό η μελέτη του έργου επί φυσικού ομοιώματος. Ετοιμάζονται τα τεύχη δημοπράτησης και ανατέθηκαν οι οικονομικές μελέτες

11. Περιβαλλοντική Ανάπλαση (πράσινο)
Ετοιμάσθηκαν οι μελέτες, προκηρύχθηκε ανοιχτός διαγωνισμός, επελέγησαν οι ανάδοχοι και το έργο θα αρχίσει εντός του Νοεμβρίου

12. Περιβαλλοντική Ανάπλαση (φωτοβολταϊκό πάρκο)
Καταρτίσθηκαν οι μελέτες, καταρτίσθηκαν τα τεύχη 9 δημοπρασιών. Η προκήρυξη τους θα γίνει μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου.

13. SILO
Έκλεισαν οι εγκαταστάσεις του SILO στις 30-9-2010. Το κτίριο θα μετατραπεί σε Εθνικό Ναυτικό Μουσείο και πρόταση για έδρα των Ενάλιων Αρχαιοτήτων της Χώρας. Μεταφέρθηκε το πλοίο Hellas Liberty για ελλιμενισμό.

14. ΝΑΥΣΟΛΠ Α.Ε.
Επελέγη ο Δ/νων Σύμβουλος μετά από ανοιχτό δημόσιο διαγωνισμό. Η έναρξη λειτουργίας της εταιρείας έχει ήδη γίνει από την 1.9.2010.

15. LOGISTICS Ο.Λ.Π. Α.Ε.
Επελέγη ο Δ/νων Σύμβουλος μετά από ανοιχτό δημόσιο διαγωνισμό. Η έναρξη λειτουργίας εταιρείας την 1.9.2010

16. Υποθαλάσσια Διάβαση στο Κεντρικό Λιμάνι
Πρόκειται για ένα νέο έργο που βρίσκεται σε πολύ αρχικό στάδιο. Για την ώρα έχει εγκριθεί από το ΔΣ του ΟΛΠ και ανατέθηκαν οι προμελέτες κατασκευής

17. Ανάπλαση Εμπορικού Λιμένα (Λιμένας Ηρακλέους)
Εγκρίθηκαν από το Δ.Σ. το γενικό αναπτυξιακό σχέδιο. Το 2011 θα ξεκινήσουν τα έργα υλοποίησης.

2 σχόλια:

τρενομανής είπε...

«Monorail περιμετρικά του σταθμού. Προκηρύχθηκε η Α' φάση εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Εντός 4 μηνών ( μέχρι τον Μάρτιο του 2011) θα περάσουμε στην επόμενη φάση για την ανάθεση της κατασκευής. Την ανάθεση ως Τεχνικού Συμβούλου έχει η Αττικό Μετρό ΑΕ»: Η Αττικό Μετρό για ποιον λόγο δεν υλοποιεί μια μελέτη ανάπτυξης δικτύου τραμ στην λιμενική ζώνη που να καλύπτει περιμετρικά ολόκληρο τον λιμένα; Αν μάλιστα είναι ανεξάρτητο από το υπόλοιπο δίκτυο τραμ (κάτι για το οποίο δεν είμαι καθόλου σύμφωνος, αλλά γράφω ΑΝ) τότε είναι δυνατόν: α. Να επιλεγεί η λύση του μετρικού πλάτους ώστε η ζώνη κατάληψης στην λιμενική ζώνη να είναι η ελαχιστότερη δυνατή, β. Στηριζόμενος στο ίδιο "αν" θα ήταν δυνατόν να είναι μονή η γραμμή και κανονικού εύρους, με αυτόματες διακλαδώσεις σε επιλεγμένα σημεία, ώστε πάλι το κατεληφθέν πλάτος να είναι το ελαχιστότερο δυνατό. 3. Στηριζόμενος στο ίδιο "αν" τα οχήματα που θα μπορούσαν να κατασκευαστούν ή από τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά ή από την ΕΛΒΟ με κάποιον ξένο οίκο ή ακόμα καλύτερα, κάτι που θα ήταν ατραξιόν για το λιμάνι του Πειραιά, να κατασκευαστούν ως αντίγραφα των οχημάτων του τρένου του Περάματος (μόνο στην εξωτερική όψη τους, σύγχρονα κατά τα υπόλοιπα) γεγονός που θα έδινε ιδιαίτερο χρώμα στο λιμάνι και θα έδινε ένα ρετρό χρώμα στον Πειραιά! Και όλα αυτά κοστίζουν σίγουρα λιγότερο από οποιοδήποτε μονορέιλ και το αποτέλεσμα σίγουρα καλύτερο!

Μετρόφιλος είπε...

Απ' όόόόλα αυτά τα έργα, το μόνο που βρίσκω ενδιαφέρον είναι το μονορέιλ. Πράγματι, αποτελεί τουριστική ατραξιόν από μόνο του. Πολύς κόσμος θα το παίρνει μόνο και μόνο για να δει το λιμάνι από ψηλά. Υποθέτω ότι θα έχει καλή σύνδεση με το σταθμό της γραμμής 1 (και αργότερα 3) του μετρό.
Αυτό που βρίσκω άχρηστο είναι το τούνελ για πεζούς, σε ένα σημείο του Πειραιά όπου δεν πηγαίνουν πεζοί!!!

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα