Υποδομές στην Ελλάδα

Κυριακή 10 Οκτωβρίου 2010

Γραμμή 4 : Γαλάτσι - Ευαγγελισμός από το 2012 και νέος κλάδος προς Βύρωνα

κείμενο από το ypodomes.com
Σημαντικό δημοσίευμα για την σχεδιαζόμενη Γραμμή 4 υπήρξε χθες καθώς αναλύεται η αναμενόμενη πορεία κατασκευής της Γραμμής. Σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα, έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση για το πρώτο τμήμα της γραμμής η οποία είναι πλέον σίγουρο ότι "σαλαμοποιείται" (θα κατασκευαστεί σε τμήματα) καθώς δεν υπάρχουν τα κονδύλια για την εξ` ολοκλήρου κατασκευή της που φτάνουν τα 3,5 δις ευρώ.

Η χρηματοδότηση του έργου θα γίνει με ήδη συμφωνημένο χαμηλότοκο δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, από την αναδιάταξη του ΕΣΠΑ (η υπουργός Περιβάλλοντος κα Μπιρμπίλη έχει συμφωνήσει να εκχωρήσει αδιάθετα κονδύλια από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιβάλλον), ενδεχομένως και από το Ε' ΚΠΣ που ξεκινά μετά το 2013.

Εξίσου σημαντικό νέο που προκύπτει είναι και ένας ακόμα κλάδος της Γραμμής 4 από το σταθμό ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟ προς το Βύρωνα χωρίς όμως ακόμα να γίνονται γνωστοί οι σταθμοί καθώς και ο τερματισμός. Επίσης μελλοντικά η γραμμή θα επεκταθεί προς Λυκόβρυση και Περισσό.

Αναλυτικά:

Το πρώτο τμήμα προς δημοπράτηση θα είναι το Άλσος Βεΐκου - Ευαγγελισμός με 9 σταθμούς μάλλον στις αρχές το 2012 με σκοπό να ξεκινήσει το 2013. Ο προϋπολογισμός θα είναι περίπου 1 δις ευρώ ενώ ο σταθμός ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ θα είναι σταθμός ανταπόκρισης αλλά όχι κατ` ύψος (όπως στο Σύνταγμα που οι γραμμές 2 και 3 είναι σε διαφορετικό επίπεδα) αλλά θα ενώνονται με τούνελ μιας και οι δύο γραμμές δεν διασταυρώνονται.Οι σταθμοί που θα κατασκευαστούν κατά σειρά είναι ΑΛΣΟΣ ΒΕΪΚΟΥ, ΓΑΛΑΤΣΙ, ΚΥΨΕΛΗ, ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ, ΕΞΑΡΧΕΙΑ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ, ΚΟΛΩΝΑΚΙ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ.

Στο σταθμό Ευαγγελισμό όμως η Γραμμή 4 θα είναι ένα επίπεδο κάτω και πιθανότατα εκεί θα «σπάσει» στα δύο με την πρώτη κατεύθυνση προς Κατεχάκη και Μαρούσι και την άλλη προς το Βύρωνα.

Οι επόμενες επεκτάσεις που θα πάρουν σείρα σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα θα είναι οι
ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ- ΦΑΡΟΣ ΨΥΧΙΚΟΥ
ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ- ΒΥΡΩΝΑΣ
ΦΑΡΟΣ ΨΥΧΙΚΟΥ- ΜΑΡΟΥΣΙ

Ακόμα πιο μελλοντικά από το Μαρούσι η γραμμή 4 θα επεκταθεί προς Λυκόβρυση και Εθνική Οδό ενώ από το Άλσος Βεΐκου θα επεκταθεί μέχρι το σταθμό της Γραμμής 1 ΠΕΡΙΣΣΟΣ.

Δεν διευκρινίζεται ωστόσο αν ο νέος κλάδος Ευαγγελισμός- Βύρωνας θα είναι μια νέα ξεχωριστή γραμμή (Γραμμή 5) ή αν θα είναι παρακλάδι της Γραμμής 4 (Γραμμή 4 α).

Σημαντικό ωστόσο είναι να πούμε πως προς το παρόν το Υπουργείο Υποδομών δεν έχει προβεί σε καμία επίσημη ανακοίνωση της Γραμμής και της προβλεπόμενης πορείας κατασκευής της,

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Θα μπορούσατε νά ἀναφέρετε τήν πηγή σας; (δηλαδή ποῦ δημοσιεύτηκε ἡ πληροφορία;) Εὔχαριστῶ

Μετρόφιλος είπε...

Τώρα που πλησιάζουν οι δημοτικές εκλογές ακούγονται διαρκώς φήμες για έργα. Το υπουργείο όμως δε βγάζει επίσημες ανακοινώσεις! Έτσι όταν δεν θα γίνουν τα έργα δεν θα μπορεί κανείς να το κατηγορήσει ότι άλλα έλεγε κι άλλα έκανε!
Πάντως είναι σωστή σκέψη η σαλαμοποίηση της γραμμής 4. Έτσι και περιμέναμε να ολοκληρωθεί όλη για να παραδοθεί, δεν θα την έβλεπαν ούτε τα εγγόνια μας!
Θα είμαστε τυχεροί αν δούμε το πρώτο κομμάτι Γαλάτσι-Ευαγγελισμός το 2020! Από εκεί η γραμμή 4 θα συνεχίζει προς Ζωγράφου και η γραμμή 5 θα είναι αυτοτελής στο κομμάτι Ευαγγελισμός-Βύρωνας. Η Αττικό Μετρό συχαίνεται τις διακλαδώσεις (προφανώς έχει έλλειψη κλειδούχων)! Θα ήταν καλό αν γίνονταν ταυτόχρονα αυτά τα δύο κομμάτια, αφού πρόκειται για πυκνοκατοικημένες περιοχές (Παγκράτι, Ζωγράφου, Βύρωνας).

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Φυσικά. το δημοσίευμα έρχεται απο το ethnos.gr

Ανώνυμος είπε...

Mάλλον ο μόνος τρόπος να γίνει είναι να την κατασκευάσουν οι Κινέζοι! Αλλιώς την βλέπω όχι για σαλαμοποίηση αλλά για κιμά!

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Ανώνυμος είπε...

γραμμή 4 με την οικονομική κρίση απίθανο...μια χώρα που έχει φεσωθεί με 500 δις ευρώ για τους επόμενους 100 αιώνες δεν έχει την πολυτέλεια ούτε για κάρα που λέει ο λόγος...μια απλή λύση θα ήταν ποδηλατόδρομοι, εξοβελισμός των ΙΧ από τον αστικό ιστό, όσο περισσότερο τόσο το καλύτερο και τραμ...γίνεται πολύ πιο γρήγορα στις πολιτισμένες χώρες...εδώ δεν το θέλουν κάποιοι απολίτιστοι...

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα