κείμενο από το ypodomes.com
Η δεκαετία που διανύουμε, σε σχέση με τις υποδομές δεν έχει καμία σχέση με την προηγούμενη που περιελάμβανε και την προετοιμασία για τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Τα έργα που βρίσκονται σήμερα υπό κατασκευή είναι λίγα αλλά σημαντικά. Είναι κυρίως έργα Μετρό και οδικά έργα για την κατασκευή αυτοκινητόδρομων.
Γνωρίζετε όμως ποια έργα είναι σε προετοιμασία και πρόκειται να μπουν στη ζωή μας σε μερικά χρόνια. Σήμερα θα σας παρουσιάσουμε τα 10 μεγαλύτερα έργα που πρόκειται να ξεκινήσουν από φέτος και μέχρι το 2015. Ο χρόνος υλοποίησης τους είναι μέχρι το 2020 και μερικά από αυτά τα συζητάμε ήδη αρκετά χρόνια. Η λίστα με τα 10 μεγαλύτερα έργα είναι δημιουργημένα κατά κόστος. Ξεκινώντας από το έργο με το μεγαλύτερο προϋπολογισμό δηλαδή. Ας τα δούμε:
1. Πρώτο τμήμα Γραμμής 4 στο Μετρό της Αθήνας Άλσος Βείκου- Ευαγγελισμός με 9 σταθμούς. Προϋπολογισμός 1 δις ευρώ. Το έργο προωθείται μέσω των μελετών και ο διαγωνισμός αναμένεται να βγει στον αέρα σε ένα χρόνο από σήμερα. Το μεγαλύτερο έργο στην Αθήνα για τα επόμενα χρόνια.
2. Νέοι Αυτοκινητόδρομοι Αττικής (επεκτάσεις Αττικής Οδού). Προϋπολογισμός 1 δις ευρώ. Έργο που αφορά και πάλι την Αθήνα. Η ψαλιδισμένη επένδυση αφορά περίπου 35χλμ νέου κλειστού αυτοκινητόδρομου. Η δημοπράτηση του αναμένεται σε ένα χρόνο περίπου και η έναρξη των εργασιών μέσα στο 2013.
3. Νέο Αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλι. Προϋπολογισμός 800.000.000 ευρώ. Έργο που έχει παραταθεί 3-4 φορές. Τώρα μιλάμε για δημοπράτηση τον Ιούνιο. Το μεγαλύτερο έργο που γίνεται στην Κρήτη τα τελευταία 40 χρόνια. Θα φέρει σημαντική ανάπτυξη στο νησί που μαστίζεται από την αυξανόμενη ανεργία.
4. Εξωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης. Προϋπολογισμός 650.000.000 ευρώ. Ένα πολύ σημαντικό έργο για την Θεσσαλονίκη. Το πρώτο τμήμα του δρόμου αναμένεται να δημοπρατηθεί μέχρι το καλοκαίρι. Ο ανάδοχος θα ξεκινήσει εργασίες μέσα στο 2012.
5. Φωτοβολταϊκό πάρκο Κοζάνης. Προϋπολογισμός 600.000.000 ευρώ. Το μεγαλύτερο πράσινο ενεργειακό πεδίο στην Ελλάδα θα είναι στην Κοζάνη που έχει συνδέσει το όνομα της με την παροχή ηλεκτρισμού στα Ελληνικά νοικοκυριά. Σε χώρο παλιού λιγνιτικού ορύγματος θα γίνει το μεγαλύτερο Φ/Β πάρκο στον κόσμο! Ο διαγωνισμός ήδη τρέχει και η ΔΕΗ ψάχνει στρατηγικό επενδυτή. Έργο που θα βοηθήσει κατά πολύ στην ανάπτυξη και την απαγκίστρωση της περιοχής από τις ρυπογόνες μορφές ενέργειας.
6. Επέκταση Μετρό Θεσσαλονίκης από το σταθμό Πατρικίου στη Μίκρα μέσω Καλαμαριάς. Προϋπολογισμός 550.000.000 ευρώ. Η πρώτη μεγάλη επέκταση του Μετρό που μέχρι τα τέλη του 2011 αναμένεται να έχει βρει τον ανάδοχο της. Η γραμμή αυτή ουσιαστικά θα ενώσει με το κέντρο την ευρύτερη περιοχή της Καλαμαριάς. Ανήκει στο βασικό έργο και είναι μέρος του μεγαλύτερου συγκοινωνιακού, αρχαιολογικού και περιβαλλοντικού έργου που έγινε ποτέ στην πόλη.
7. Επέκταση Γραμμής 3 στο Μετρό Αθήνας από το σταθμό Χαϊδάρι στο Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά. Προϋπολογισμός 515.000.000 ευρώ. Διαγωνισμός ανέκδοτο. Σέρνεται 5 χρόνια πράγμα που αναμένεται να τελειώσει με την ανάδειξη του ανάδοχου μέχρι τα τέλη του 2011. Η μεγαλύτερη συγκοινωνιακή παρέμβαση για τον Πειραιά μαζί με το Τραμ. Τα εργοτάξια θα αρχίζουν να εμφανίζονται από το 2012.
8. Νέος Οδικός Άξονας Ελευσίνα- Θήβα. Προϋπολογισμός 400.000.000 ευρώ. Εναλλακτική διαδρομή, σωτήρια για την κίνηση που παρακάμπτει όλο τον αστικό ιστό της Αττικής και δημιουργεί ένα ευρύτερο δακτύλιο για τις μετακινήσεις. Ο διαγωνισμός ίσως βγει το 2012.
9. Υποθαλάσσια σύνδεση Σαλαμίνας. Προϋπολογισμός 350.000.000 ευρώ. Πολύ σημαντικό έργο με εξασφαλισμένη την οικονομική επιτυχία. Συζητείται η διπλή σύνδεση με Πέραμα και Νέα Πέραμο. Οριστικές αποφάσεις δεν υπάρχουν αλλά τους επόμενους μήνες αναμένεται να μπει στην πρίζα.
10.Υποθαλάσσια σύνδεση Λευκάδας με τον οδικό άξονα Άκτιο- Αμβρακία και Ιόνια Οδό. Προϋπολογισμός 250.000.000 ευρώ. Σημαντικότατο οδικό έργο που κάνει την Λευκάδα μέρος της Δυτικής Ελλάδας για πάντα. Δημιουργεί συνθήκες τεράστιας άνθησης του τουρισμού για την ευρύτερη περιοχή που σε συνδυασμό με τους οδικούς άξονες που γίνονται σε Ιόνια Οδό και Άκτιο- Αμβρακία κάνει τη Λευκάδα πιο ελκυστική παρά ποτέ.
Αυτά φυσικά είναι τα έργα που έχουν πάρει την «έγκριση» και είναι θέμα χρόνου να τρέξουν και αν υλοποιηθούν. Πίσω από αυτά υπάρχουν πολλά έργα στα σκαριά που θα μπορούσαν να μπουν και να ανατρέψουν την λίστα αλλά προς το παρόν είναι σε φάση σχεδιασμού και δεν έχουμε σαφείς χρόνους έναρξης υλοποίησης.
Μερικά από αυτά είναι οι επεκτάσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Ευκαρπία και Εύοσμο, οι επεκτάσεις του Μετρό της Αθήνας στη Γραμμή 4 προς Κατεχάκη και Ηλιούπολη, η επέκταση του Προαστιακού της Αθήνας στο Λαύριο, ο εκσυγχρονισμός των γραμμών του ΟΣΕ από το Αίγιο στην Πάτρα και άλλα.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
1 σχόλιο:
No2: Νέοι Αυτοκινητόδρομοι Αττικής (επεκτάσεις Αττικής Οδού) κ.λ.π.
Σχόλιο: Αν αφορούν την επέκταση της Αττικής οδού προς Ραφήνα, αυτή οφείλει να συνοδεύεται ΚΑΙ από την επέκταση του προαστιακού δικτύου προς τα εκεί.
Νο 4: Εξωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης. Προϋπολογισμός 650.000.000 ευρώ κ.λ.π.
Σχόλιο: Η εξωτερική περιφερειακή οδός θα πρέπει να περιλαμβάνει και υποδομή για διπλή σιδηροδρομική γραμμή στο μέσον της και κατασκευή νέου μη τερματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού Θεσσαλονίκης ώστε ο χρόνος άφιξης - αναχώρησης να ελαττωθεί τουλάχιστον κατά 30 mins. Ο τωρινός Σ. Σταθμός που εισέρχεται στον ιστό της πόλης είναι δυνατόν να εξυπηρετεί ένα ευρύτερο προαστιακό δίκτυο, συμπεριλαμβανομένης και της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Θεσ/κης με την τουριστικά αναπτυγμένη Χαλκιδική.
Νο 6: Επέκταση Μετρό Θεσσαλονίκης από το σταθμό Πατρικίου στη Μίκρα μέσω Καλαμαριάς κ.λ.π.
Σχόλιο: Το έργο αυτό θα είναι δυνατόν να θεωρείται ολοκληρωμένο μόνο αν περιλαμβάνει και την επέκταση ως το αεροδρόμιο Μακεδονία. Τα περί μονορέιλ μόνο ως ανέκδοτα μπορούν να θεωρηθούν...
Νο 7: Επέκταση Γραμμής 3 στο Μετρό Αθήνας από το σταθμό Χαϊδάρι στο Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά κ.λ.π.
Σχόλιο: Κι εδώ το έργο πρέπει να περιλαμβάνει επέκταση της γραμμή 3 ή 1 από Πειραιά προς Κερατσίνι - Πέραμα. Επιβεβλημένη θεωρείται και η αλλαγή χάραξης στην επέκταση του τραμ προς Πειραιά, επιλέγοντας την διαδρομή από Καστέλα - Φρεατίδα.
Νο 8: Νέος Οδικός Άξονας Ελευσίνα- Θήβα κ.λ.π.
Σχόλιο: Και εδώ ο σχεδιασμός πρέπει να περιλαμβάνει την σιδηροδρομική σύνδεση ΣΚΑ - Μάνδρα - Θήβα, έστω κι αν ένα τέτοιο έργο απαιτεί σιδ/κές σήραγγες μεγάλου μήκους. Η χάραξη αυτή θα κατεβάσει το χρόνο ταξιδιού μεταξύ Αθηνών - Θεσσαλονίκης περισσότερο από 30 mins κι έτσι μαζί με τα έργα στο Καλλίδρομο και μεταξύ Δομοκού - Λιανοκλαδίου ο χρόνος Αθηνών - Θεσσαλονίκης θα κυμαίνεται από 2,5 έως 2 και 3/4 ώρες, σίγουρα κάτω από 3.
Νο9: Υποθαλάσσια σύνδεση Σαλαμίνας. Προϋπολογισμός 350.000.000 ευρώ. Πολύ σημαντικό έργο με εξασφαλισμένη την οικονομική επιτυχία. Συζητείται η διπλή σύνδεση με Πέραμα και Νέα Πέραμο. Οριστικές αποφάσεις δεν υπάρχουν αλλά τους επόμενους μήνες αναμένεται να μπει στην πρίζα.
Σχόλιο: Έχω υποστηρίξει μετά πάθους ότι μια υποθαλάσσια σύνδεση με την Σαλαμίνα οφείλει να περιλαμβάνει και σύνδεση με μέσο σταθερής τροχιάς (επέκταση μετρό ή προαστιακού). Αν ζεύξη της Σαλαμίνας γίνει από την μεριά της νέας Περάμου θα ήταν δυνατόν με πολύ μικρό κόστος η παλαιά σιδ/κη χάραξη προς Πελοπόννησο στο τμήμα Άγιοι Ανάργυροι - Νέα Πέραμος να διαπλατυνθεί στο τμήμα Νέα Πέραμος - Ελευσίνα (από Αγίους Αναργύρους έως Ελευσίνα υφίσταται δίκτυο κανονικού πλάτους σιδ/κης γραμμής που είναι δυνατόν να διπλασιαστεί) και το δίκτυο αυτό ως αυτόνομο Προαστιακό δίκτυο να εξυπηρετεί Ελευσίνα - Σαλαμίνα. Τονίζω ότι τα έργα και οι υποδομές πρέπει να περιλαμβάνουν τόσο βελτίωση του οδικού όσο και του σιδ/κου δικτύου ώστε να μην επαναληφθούν τερατώδη λάθη όπως η απουσία σιδ/κής γραμμής στην υποδομή ζεύξης Ρίου - Αντιρρίου.
Δημοσίευση σχολίου