Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου 2011

Υποδομές: Τα 10 μεγαλύτερα έργα που θα ξεκινήσουν το επόμενο διάστημα

κείμενο από το ypodomes.com
Η δεκαετία που διανύουμε, σε σχέση με τις υποδομές δεν έχει καμία σχέση με την προηγούμενη που περιελάμβανε και την προετοιμασία για τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Τα έργα που βρίσκονται σήμερα υπό κατασκευή είναι λίγα αλλά σημαντικά. Είναι κυρίως έργα Μετρό και οδικά έργα για την κατασκευή αυτοκινητόδρομων.

Γνωρίζετε όμως ποια έργα είναι σε προετοιμασία και πρόκειται να μπουν στη ζωή μας σε μερικά χρόνια. Σήμερα θα σας παρουσιάσουμε τα 10 μεγαλύτερα έργα που πρόκειται να ξεκινήσουν από φέτος και μέχρι το 2015. Ο χρόνος υλοποίησης τους είναι μέχρι το 2020 και μερικά από αυτά τα συζητάμε ήδη αρκετά χρόνια. Η λίστα με τα 10 μεγαλύτερα έργα είναι δημιουργημένα κατά κόστος. Ξεκινώντας από το έργο με το μεγαλύτερο προϋπολογισμό δηλαδή. Ας τα δούμε:

1. Πρώτο τμήμα Γραμμής 4 στο Μετρό της Αθήνας Άλσος Βείκου- Ευαγγελισμός με 9 σταθμούς. Προϋπολογισμός 1 δις ευρώ. Το έργο προωθείται μέσω των μελετών και ο διαγωνισμός αναμένεται να βγει στον αέρα σε ένα χρόνο από σήμερα. Το μεγαλύτερο έργο στην Αθήνα για τα επόμενα χρόνια.

2. Νέοι Αυτοκινητόδρομοι Αττικής (επεκτάσεις Αττικής Οδού). Προϋπολογισμός 1 δις ευρώ. Έργο που αφορά και πάλι την Αθήνα. Η ψαλιδισμένη επένδυση αφορά περίπου 35χλμ νέου κλειστού αυτοκινητόδρομου. Η δημοπράτηση του αναμένεται σε ένα χρόνο περίπου και η έναρξη των εργασιών μέσα στο 2013.

3. Νέο Αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλι. Προϋπολογισμός 800.000.000 ευρώ. Έργο που έχει παραταθεί 3-4 φορές. Τώρα μιλάμε για δημοπράτηση τον Ιούνιο. Το μεγαλύτερο έργο που γίνεται στην Κρήτη τα τελευταία 40 χρόνια. Θα φέρει σημαντική ανάπτυξη στο νησί που μαστίζεται από την αυξανόμενη ανεργία.

4. Εξωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης. Προϋπολογισμός 650.000.000 ευρώ. Ένα πολύ σημαντικό έργο για την Θεσσαλονίκη. Το πρώτο τμήμα του δρόμου αναμένεται να δημοπρατηθεί μέχρι το καλοκαίρι. Ο ανάδοχος θα ξεκινήσει εργασίες μέσα στο 2012.

5. Φωτοβολταϊκό πάρκο Κοζάνης. Προϋπολογισμός 600.000.000 ευρώ. Το μεγαλύτερο πράσινο ενεργειακό πεδίο στην Ελλάδα θα είναι στην Κοζάνη που έχει συνδέσει το όνομα της με την παροχή ηλεκτρισμού στα Ελληνικά νοικοκυριά. Σε χώρο παλιού λιγνιτικού ορύγματος θα γίνει το μεγαλύτερο Φ/Β πάρκο στον κόσμο! Ο διαγωνισμός ήδη τρέχει και η ΔΕΗ ψάχνει στρατηγικό επενδυτή. Έργο που θα βοηθήσει κατά πολύ στην ανάπτυξη και την απαγκίστρωση της περιοχής από τις ρυπογόνες μορφές ενέργειας.

6. Επέκταση Μετρό Θεσσαλονίκης από το σταθμό Πατρικίου στη Μίκρα μέσω Καλαμαριάς. Προϋπολογισμός 550.000.000 ευρώ. Η πρώτη μεγάλη επέκταση του Μετρό που μέχρι τα τέλη του 2011 αναμένεται να έχει βρει τον ανάδοχο της. Η γραμμή αυτή ουσιαστικά θα ενώσει με το κέντρο την ευρύτερη περιοχή της Καλαμαριάς. Ανήκει στο βασικό έργο και είναι μέρος του μεγαλύτερου συγκοινωνιακού, αρχαιολογικού και περιβαλλοντικού έργου που έγινε ποτέ στην πόλη.

7. Επέκταση Γραμμής 3 στο Μετρό Αθήνας από το σταθμό Χαϊδάρι στο Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά. Προϋπολογισμός 515.000.000 ευρώ. Διαγωνισμός ανέκδοτο. Σέρνεται 5 χρόνια πράγμα που αναμένεται να τελειώσει με την ανάδειξη του ανάδοχου μέχρι τα τέλη του 2011. Η μεγαλύτερη συγκοινωνιακή παρέμβαση για τον Πειραιά μαζί με το Τραμ. Τα εργοτάξια θα αρχίζουν να εμφανίζονται από το 2012.

8. Νέος Οδικός Άξονας Ελευσίνα- Θήβα. Προϋπολογισμός 400.000.000 ευρώ. Εναλλακτική διαδρομή, σωτήρια για την κίνηση που παρακάμπτει όλο τον αστικό ιστό της Αττικής και δημιουργεί ένα ευρύτερο δακτύλιο για τις μετακινήσεις. Ο διαγωνισμός ίσως βγει το 2012.

9. Υποθαλάσσια σύνδεση Σαλαμίνας. Προϋπολογισμός 350.000.000 ευρώ. Πολύ σημαντικό έργο με εξασφαλισμένη την οικονομική επιτυχία. Συζητείται η διπλή σύνδεση με Πέραμα και Νέα Πέραμο. Οριστικές αποφάσεις δεν υπάρχουν αλλά τους επόμενους μήνες αναμένεται να μπει στην πρίζα.

10.Υποθαλάσσια σύνδεση Λευκάδας με τον οδικό άξονα Άκτιο- Αμβρακία και Ιόνια Οδό. Προϋπολογισμός 250.000.000 ευρώ. Σημαντικότατο οδικό έργο που κάνει την Λευκάδα μέρος της Δυτικής Ελλάδας για πάντα. Δημιουργεί συνθήκες τεράστιας άνθησης του τουρισμού για την ευρύτερη περιοχή που σε συνδυασμό με τους οδικούς άξονες που γίνονται σε Ιόνια Οδό και Άκτιο- Αμβρακία κάνει τη Λευκάδα πιο ελκυστική παρά ποτέ.

Αυτά φυσικά είναι τα έργα που έχουν πάρει την «έγκριση» και είναι θέμα χρόνου να τρέξουν και αν υλοποιηθούν. Πίσω από αυτά υπάρχουν πολλά έργα στα σκαριά που θα μπορούσαν να μπουν και να ανατρέψουν την λίστα αλλά προς το παρόν είναι σε φάση σχεδιασμού και δεν έχουμε σαφείς χρόνους έναρξης υλοποίησης.

Μερικά από αυτά είναι οι επεκτάσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Ευκαρπία και Εύοσμο, οι επεκτάσεις του Μετρό της Αθήνας στη Γραμμή 4 προς Κατεχάκη και Ηλιούπολη, η επέκταση του Προαστιακού της Αθήνας στο Λαύριο, ο εκσυγχρονισμός των γραμμών του ΟΣΕ από το Αίγιο στην Πάτρα και άλλα.

1 σχόλιο:

τρενομανής είπε...

No2: Νέοι Αυτοκινητόδρομοι Αττικής (επεκτάσεις Αττικής Οδού) κ.λ.π.
Σχόλιο: Αν αφορούν την επέκταση της Αττικής οδού προς Ραφήνα, αυτή οφείλει να συνοδεύεται ΚΑΙ από την επέκταση του προαστιακού δικτύου προς τα εκεί.

Νο 4: Εξωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης. Προϋπολογισμός 650.000.000 ευρώ κ.λ.π.
Σχόλιο: Η εξωτερική περιφερειακή οδός θα πρέπει να περιλαμβάνει και υποδομή για διπλή σιδηροδρομική γραμμή στο μέσον της και κατασκευή νέου μη τερματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού Θεσσαλονίκης ώστε ο χρόνος άφιξης - αναχώρησης να ελαττωθεί τουλάχιστον κατά 30 mins. Ο τωρινός Σ. Σταθμός που εισέρχεται στον ιστό της πόλης είναι δυνατόν να εξυπηρετεί ένα ευρύτερο προαστιακό δίκτυο, συμπεριλαμβανομένης και της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Θεσ/κης με την τουριστικά αναπτυγμένη Χαλκιδική.

Νο 6: Επέκταση Μετρό Θεσσαλονίκης από το σταθμό Πατρικίου στη Μίκρα μέσω Καλαμαριάς κ.λ.π.
Σχόλιο: Το έργο αυτό θα είναι δυνατόν να θεωρείται ολοκληρωμένο μόνο αν περιλαμβάνει και την επέκταση ως το αεροδρόμιο Μακεδονία. Τα περί μονορέιλ μόνο ως ανέκδοτα μπορούν να θεωρηθούν...

Νο 7: Επέκταση Γραμμής 3 στο Μετρό Αθήνας από το σταθμό Χαϊδάρι στο Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά κ.λ.π.
Σχόλιο: Κι εδώ το έργο πρέπει να περιλαμβάνει επέκταση της γραμμή 3 ή 1 από Πειραιά προς Κερατσίνι - Πέραμα. Επιβεβλημένη θεωρείται και η αλλαγή χάραξης στην επέκταση του τραμ προς Πειραιά, επιλέγοντας την διαδρομή από Καστέλα - Φρεατίδα.

Νο 8: Νέος Οδικός Άξονας Ελευσίνα- Θήβα κ.λ.π.
Σχόλιο: Και εδώ ο σχεδιασμός πρέπει να περιλαμβάνει την σιδηροδρομική σύνδεση ΣΚΑ - Μάνδρα - Θήβα, έστω κι αν ένα τέτοιο έργο απαιτεί σιδ/κές σήραγγες μεγάλου μήκους. Η χάραξη αυτή θα κατεβάσει το χρόνο ταξιδιού μεταξύ Αθηνών - Θεσσαλονίκης περισσότερο από 30 mins κι έτσι μαζί με τα έργα στο Καλλίδρομο και μεταξύ Δομοκού - Λιανοκλαδίου ο χρόνος Αθηνών - Θεσσαλονίκης θα κυμαίνεται από 2,5 έως 2 και 3/4 ώρες, σίγουρα κάτω από 3.

Νο9: Υποθαλάσσια σύνδεση Σαλαμίνας. Προϋπολογισμός 350.000.000 ευρώ. Πολύ σημαντικό έργο με εξασφαλισμένη την οικονομική επιτυχία. Συζητείται η διπλή σύνδεση με Πέραμα και Νέα Πέραμο. Οριστικές αποφάσεις δεν υπάρχουν αλλά τους επόμενους μήνες αναμένεται να μπει στην πρίζα.
Σχόλιο: Έχω υποστηρίξει μετά πάθους ότι μια υποθαλάσσια σύνδεση με την Σαλαμίνα οφείλει να περιλαμβάνει και σύνδεση με μέσο σταθερής τροχιάς (επέκταση μετρό ή προαστιακού). Αν ζεύξη της Σαλαμίνας γίνει από την μεριά της νέας Περάμου θα ήταν δυνατόν με πολύ μικρό κόστος η παλαιά σιδ/κη χάραξη προς Πελοπόννησο στο τμήμα Άγιοι Ανάργυροι - Νέα Πέραμος να διαπλατυνθεί στο τμήμα Νέα Πέραμος - Ελευσίνα (από Αγίους Αναργύρους έως Ελευσίνα υφίσταται δίκτυο κανονικού πλάτους σιδ/κης γραμμής που είναι δυνατόν να διπλασιαστεί) και το δίκτυο αυτό ως αυτόνομο Προαστιακό δίκτυο να εξυπηρετεί Ελευσίνα - Σαλαμίνα. Τονίζω ότι τα έργα και οι υποδομές πρέπει να περιλαμβάνουν τόσο βελτίωση του οδικού όσο και του σιδ/κου δικτύου ώστε να μην επαναληφθούν τερατώδη λάθη όπως η απουσία σιδ/κής γραμμής στην υποδομή ζεύξης Ρίου - Αντιρρίου.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα