Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου 2011

Μετρό Αθήνας: η επέκταση στον Πειραιά αναμένεται ως σωτήρια λύση

κείμενο απο το ypodomes.com
Μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις στις αστικές συγκοινωνίες τα επόμενα χρόνια στην Αθήνα είναι η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό από το σταθμό Χαϊδάρι στο Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά. Πρόκειται για έναν διαγωνισμό ο οποίος στην κυριολεξία σέρνεται εδώ και 4,5 χρόνια. Η ιστορία αυτής της επέκτασης είναι πραγματικά ο καθρέπτης της Ελληνικής πραγματικότητας στα περισσότερα έργα.

ΙΣΤΟΡΙΑ
Η Αττικό Μετρό στους αρχικούς της σχεδιασμούς είχε την επέκταση του Πειραιά πίσω από τις επεκτάσεις στη Γλυφάδα, το Μαρούσι, το Γαλάτσι και την Δουκίσσης Πλακεντίας. Στις αρχές της δεκαετίας του 2000 τα σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα στην πόλη του Πειραιά ουσιαστικά ανέτρεψαν τους σχεδιασμούς και έφεραν την επέκταση στον Πειραιά στην πρώτη γραμμή. Μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας πήραν σειρά για κατασκευή μέσω των δημοπρατήσεων οι επεκτάσεις προς Ελληνικό, Περιστέρι και Χαϊδάρι ενώ οι μελέτες για την επέκταση του Πειραιά έτρεξαν με πρωτοφανείς ρυθμούς.

Στις αρχές του 2006 και ενώ οι υπόλοιπες επεκτάσεις άρχισαν να κατασκευάζονται ο διαγωνισμός ετοιμαζόταν και εντέλει βγήκε στον «αέρα» τον Οκτώβριο του 2006. Το αντικείμενο της κατασκευής ήταν η επέκταση της Γραμμής 3 από το σταθμό Χαϊδάρι στο σταθμό Ευαγγελίστρια που βρίσκεται επί της οδού Γρ. Λαμπράκη στον Πειραιά. Στόχος η ολοκλήρωση του διαγωνισμού μέχρι το καλοκαίρι του 2007 και η ολοκλήρωση του έργου μέχρι το 2013. Οι μήνες περνούσαν και τα πρώτα προβλήματα εμφανίστηκαν. Από τη μία η σκληρή μάχη μεταξύ των εταιρειών για την αναδοχή του έργου και από την άλλη τα προβλήματα με την Εκκλησία.

Στην πρώτη περίπτωση το πρόβλημα φάνηκε σοβαρό καθώς το κουβάρι μεταξύ των συμμετεχόντων δεν μπορούσε να λυθεί με αλλεπάλληλες ενστάσεις. Όσον αφορά την Εκκλησία με ευθεία παρέμβαση του Μητροπολίτη Πειραιά αξίωνε την κατάργηση του σταθμού Ευαγγελίστρια λόγω «όχλησης» στους διαμένοντες σε ίδρυμα της Μητρόπολης Πειραιά. Τελικά έτσι και έγινε και ο σταθμός «κόπηκε» από το αντικείμενο του διαγωνισμού. Αυτό έγινε και η αιτία της ακύρωσης της διαγωνιστικής διαδικασίας της επέκτασης στα τέλη του 2008, περίπου 2 χρόνια μετά την δημοπράτηση.

Τον Φεβρουάριο του 2009 ο διαγωνισμός ξαναβγήκε στον άερα αυτή τη φορά με στόχο να ολοκληρωθεί στα τέλη του έτους. Μετά τις εκλογές ο διαγωνισμός αντιμετώπισε άλλο ένα πρόβλημα: αυτό με την υπόθεση της Siemens, καθώς υπήρξε ένσταση μεταξύ των διαγωνιζομένων για την συμμετοχή της Γερμανικής εταιρείας στο διαγωνισμό. Εκεί υπήρξε ολική εμπλοκή όπου μέχρι σήμερα δεν έχει δοθεί λύση.

Πριν από λίγο καιρό το Υπουργείο Υποδομών ανέφερε πως μέχρι τα τέλη του 2011 ο διαγωνισμός θα έχει ολοκληρωθεί με τις εργασίες να ξεκινούν αμέσως μετά..

Σήμερα η πόλη του Πειραιά έχει ανάγκη όσο ποτέ αυτή την επέκταση και μάλιστα σε συνδυασμό με την επέκταση του Τραμ στην πόλη.

ΤΟ ΕΡΓΟ
Το αντικείμενο των εργασιών όπως είναι σήμερα περιλαμβάνει την κατασκευή σήραγγας 7,5 χλμ από το σταθμό Χαϊδάρι μέχρι το κέντρο του Πειραιά στη συμβολή των οδών Ηρώων Πολυτεχνείου και Βασιλέως Γεωργίου. Οι σταθμοί που πρόκειται να κατασκευαστούν κατά σειρά είναι οι ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΒΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, ΝΙΚΑΙΑ, ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ.

Ο σταθμός Πειραιάς θα είναι σταθμός ανταπόκρισης με τη Γραμμή 1 του Μετρό ενώ σε απόσταση 50 μέτρων βρίσκεται και ο σταθμός του Προαστιακού. Ο προϋπολογισμός για αυτό το έργο ανέρχεται σε 550.000.000 ευρώ και είναι ένα από τα μεγαλύτερα συγκοινωνιακά έργα αυτής της δεκαετίας.

Ο χρόνος ολοκλήρωσης του έργου σύμφωνα με την διακήρυξη του διαγωνισμού είναι 66 μήνες (5,5 χρόνια). Αυτό σημαίνει πως αν οι εργασίες ξεκινήσουν σε ένα χρόνο από σήμερα τότε στην καλύτερη περίπτωση το έργο θα ολοκληρωθεί στα μέσα του 2017. Με την λειτουργία του σε συνδυασμό με την λειτουργία του Τραμ η πόλη του Πειραιά θα ευεργετηθεί ενώ η πρόσβαση στο κέντρο της πόλης από τους Δήμους του Πειραιά που περνά θα γίνεται σε λίγα μόλις λεπτά.

Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως η απόσταση από το σταθμό του Χαϊδαρίου στο σταθμό του Δημοτικού Θεάτρου θα καλύπτεται μέσα σε 12 λεπτά ενώ σήμερα χρειάζονται ακόμα και 40 λεπτά! Επίσης η πρόσβαση στο κέντρο της Αθήνας από τους σταθμούς της επέκτασης θα είναι παιχνιδάκι με παράδειγμα το σταθμό Νίκαια που η απόσταση μέχρι το Σύνταγμα θα καλύπτεται επίσης σε μόλις 12 λεπτά!

Τέλος και η πρόσβαση στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος που πραγματοποιείται απευθείας από τη Γραμμή 3 θα προσφέρει στους επιβάτες των σταθμών άμεση και γρήγορα μετάβαση στο αεροδρόμιο της πρωτεύουσας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα