κείμενο απο το ypodomes.com
Μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις στις αστικές συγκοινωνίες τα επόμενα χρόνια στην Αθήνα είναι η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό από το σταθμό Χαϊδάρι στο Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά. Πρόκειται για έναν διαγωνισμό ο οποίος στην κυριολεξία σέρνεται εδώ και 4,5 χρόνια. Η ιστορία αυτής της επέκτασης είναι πραγματικά ο καθρέπτης της Ελληνικής πραγματικότητας στα περισσότερα έργα.
ΙΣΤΟΡΙΑ
Η Αττικό Μετρό στους αρχικούς της σχεδιασμούς είχε την επέκταση του Πειραιά πίσω από τις επεκτάσεις στη Γλυφάδα, το Μαρούσι, το Γαλάτσι και την Δουκίσσης Πλακεντίας. Στις αρχές της δεκαετίας του 2000 τα σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα στην πόλη του Πειραιά ουσιαστικά ανέτρεψαν τους σχεδιασμούς και έφεραν την επέκταση στον Πειραιά στην πρώτη γραμμή. Μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας πήραν σειρά για κατασκευή μέσω των δημοπρατήσεων οι επεκτάσεις προς Ελληνικό, Περιστέρι και Χαϊδάρι ενώ οι μελέτες για την επέκταση του Πειραιά έτρεξαν με πρωτοφανείς ρυθμούς.
Στις αρχές του 2006 και ενώ οι υπόλοιπες επεκτάσεις άρχισαν να κατασκευάζονται ο διαγωνισμός ετοιμαζόταν και εντέλει βγήκε στον «αέρα» τον Οκτώβριο του 2006. Το αντικείμενο της κατασκευής ήταν η επέκταση της Γραμμής 3 από το σταθμό Χαϊδάρι στο σταθμό Ευαγγελίστρια που βρίσκεται επί της οδού Γρ. Λαμπράκη στον Πειραιά. Στόχος η ολοκλήρωση του διαγωνισμού μέχρι το καλοκαίρι του 2007 και η ολοκλήρωση του έργου μέχρι το 2013. Οι μήνες περνούσαν και τα πρώτα προβλήματα εμφανίστηκαν. Από τη μία η σκληρή μάχη μεταξύ των εταιρειών για την αναδοχή του έργου και από την άλλη τα προβλήματα με την Εκκλησία.
Στην πρώτη περίπτωση το πρόβλημα φάνηκε σοβαρό καθώς το κουβάρι μεταξύ των συμμετεχόντων δεν μπορούσε να λυθεί με αλλεπάλληλες ενστάσεις. Όσον αφορά την Εκκλησία με ευθεία παρέμβαση του Μητροπολίτη Πειραιά αξίωνε την κατάργηση του σταθμού Ευαγγελίστρια λόγω «όχλησης» στους διαμένοντες σε ίδρυμα της Μητρόπολης Πειραιά. Τελικά έτσι και έγινε και ο σταθμός «κόπηκε» από το αντικείμενο του διαγωνισμού. Αυτό έγινε και η αιτία της ακύρωσης της διαγωνιστικής διαδικασίας της επέκτασης στα τέλη του 2008, περίπου 2 χρόνια μετά την δημοπράτηση.
Τον Φεβρουάριο του 2009 ο διαγωνισμός ξαναβγήκε στον άερα αυτή τη φορά με στόχο να ολοκληρωθεί στα τέλη του έτους. Μετά τις εκλογές ο διαγωνισμός αντιμετώπισε άλλο ένα πρόβλημα: αυτό με την υπόθεση της Siemens, καθώς υπήρξε ένσταση μεταξύ των διαγωνιζομένων για την συμμετοχή της Γερμανικής εταιρείας στο διαγωνισμό. Εκεί υπήρξε ολική εμπλοκή όπου μέχρι σήμερα δεν έχει δοθεί λύση.
Πριν από λίγο καιρό το Υπουργείο Υποδομών ανέφερε πως μέχρι τα τέλη του 2011 ο διαγωνισμός θα έχει ολοκληρωθεί με τις εργασίες να ξεκινούν αμέσως μετά..
Σήμερα η πόλη του Πειραιά έχει ανάγκη όσο ποτέ αυτή την επέκταση και μάλιστα σε συνδυασμό με την επέκταση του Τραμ στην πόλη.
ΤΟ ΕΡΓΟ
Το αντικείμενο των εργασιών όπως είναι σήμερα περιλαμβάνει την κατασκευή σήραγγας 7,5 χλμ από το σταθμό Χαϊδάρι μέχρι το κέντρο του Πειραιά στη συμβολή των οδών Ηρώων Πολυτεχνείου και Βασιλέως Γεωργίου. Οι σταθμοί που πρόκειται να κατασκευαστούν κατά σειρά είναι οι ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΒΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, ΝΙΚΑΙΑ, ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ.
Ο σταθμός Πειραιάς θα είναι σταθμός ανταπόκρισης με τη Γραμμή 1 του Μετρό ενώ σε απόσταση 50 μέτρων βρίσκεται και ο σταθμός του Προαστιακού. Ο προϋπολογισμός για αυτό το έργο ανέρχεται σε 550.000.000 ευρώ και είναι ένα από τα μεγαλύτερα συγκοινωνιακά έργα αυτής της δεκαετίας.
Ο χρόνος ολοκλήρωσης του έργου σύμφωνα με την διακήρυξη του διαγωνισμού είναι 66 μήνες (5,5 χρόνια). Αυτό σημαίνει πως αν οι εργασίες ξεκινήσουν σε ένα χρόνο από σήμερα τότε στην καλύτερη περίπτωση το έργο θα ολοκληρωθεί στα μέσα του 2017. Με την λειτουργία του σε συνδυασμό με την λειτουργία του Τραμ η πόλη του Πειραιά θα ευεργετηθεί ενώ η πρόσβαση στο κέντρο της πόλης από τους Δήμους του Πειραιά που περνά θα γίνεται σε λίγα μόλις λεπτά.
Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως η απόσταση από το σταθμό του Χαϊδαρίου στο σταθμό του Δημοτικού Θεάτρου θα καλύπτεται μέσα σε 12 λεπτά ενώ σήμερα χρειάζονται ακόμα και 40 λεπτά! Επίσης η πρόσβαση στο κέντρο της Αθήνας από τους σταθμούς της επέκτασης θα είναι παιχνιδάκι με παράδειγμα το σταθμό Νίκαια που η απόσταση μέχρι το Σύνταγμα θα καλύπτεται επίσης σε μόλις 12 λεπτά!
Τέλος και η πρόσβαση στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος που πραγματοποιείται απευθείας από τη Γραμμή 3 θα προσφέρει στους επιβάτες των σταθμών άμεση και γρήγορα μετάβαση στο αεροδρόμιο της πρωτεύουσας.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου