κείμενο από το ypodomes.com
Το θέμα με το μπλοκάρισμα της ολοκλήρωσης των επεκτάσεων του Μετρό της Αθήνας λόγω της ιστορίας με τις συμβάσεις με τη Siemens είναι γνωστό. Πριν από λίγες μέρες ο Υπουργός Υποδομών κος Ρέππας μιλώντας στην τηλεόραση της ΝΕΤ είχε αναφερθεί στην περίπτωση αυτή λέγοντας πως «Πράγματι στη γραμμή 2 και 3 οι νέοι σταθμοί οι οποίοι από κατασκευαστικά άποψη έχουν προχωρήσει στο 90-95% προς Ανθούπολη, Περιστέρι και Χαϊδάρι είναι η μία γραμμή, η άλλη είναι προς Ελληνικό μετά την Ηλιούπολη, Άλιμος, Αργυρούπολη, Ελληνικό κ.λπ., εκεί πρέπει να γίνουν τα έργα σηματοδότησης, όπως λέμε.
Τα έργα αυτά τα κάνουν εταιρείες όπως η SIEMENS. H SIEMENS στη διαδικασία που έγινε επί Ν.Δ. είχε αναδειχθεί ως η εταιρεία που έπρεπε να πάρει το διαγωνισμό. Μάλιστα δεν ξέρω αν υπήρχε και άλλη συμμετοχή. Ήταν μια μόνο η συμμετοχή τότε. Ο κ. Σουφλιάς δεν είχε υπογράψει τη σύμβαση, γιατί προέκυψε το θέμα εντωμεταξύ της συζήτησης για το σκάνδαλο SIEMENS. Το θέμα αυτό παραμένει και εμείς επειδή θέλουμε να δώσουμε λύση.
Δηλαδή, να υπάρχει και διαφάνεια και αντιμετώπιση του προβλήματος της SIEMENS, από την άλλη όμως να μην χάσουμε και το έργο το οποίο αφού περάσουν οι προθεσμίες θα χάσουμε κοινοτικά χρήματα. Προχωρούμε στην υιοθέτηση ενός νέου πλαισίου, δημιουργούμε ένα τριτοβάθμιο σχηματισμό στο Ελεγκτικό Συνέδριο με πρωτοβουλία της Κυβέρνησης, του Υπουργείου Δικαιοσύνης το οποίο θα ελέγξει το σύνολο των συμβάσεων που εκκρεμούν και εφόσον έχουμε το πράσινο φως ότι οι συμβάσεις αυτές είναι απολύτως νόμιμες, οι αρμόδιοι φορείς θα υπογράψουν τις συμβάσεις τους, θα ξεκινήσουν αμέσως αυτά τα έργα»
Σύμφωνα με τις παραπάνω δηλώσεις δημιουργείται η ελπίδα ότι θα δοθεί η οριστική λύση σε ένα τεχνοκρατικό ζήτημα το οποίο και καθυστερεί την απόδοση των σταθμών στο κοινό για την εξυπηρέτηση τους αλλά στερεί και από έσοδα την Αττικό Μετρό. Υπολογίζεται ότι από τις 3 επεκτάσεις σε Περιστέρι, Ελληνικό και Χαϊδάρι θα προστεθούν περίπου άλλοι 150.000 νέοι επιβάτες καθημερινά. Επίσης θα λειτουργούσε αποτρεπτικά στη χρήση τουλάχιστον 37.000 ι.χ καθημερινά!
Η Siemens είχε εξ αρχής αναλάβει το έργο να τοποθετεί σε όλα τα βαγόνια και τις πλατφόρμες το σύστημα των «σινιάλων» που επικοινωνούν αυτομάτως με το κέντρο του μετρό για την ασφαλή κίνηση των συρμών και την άφιξή τους στους σταθμούς. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 40.000.000 ευρώ.
Το ζήτημα με τη Siemens επεκτείνεται ως φαίνεται και στην παράδοση των νέων συρμών από την Κορέα που αναμένει την ολοκλήρωση της υπόθεσης με τη Γερμανική εταιρεία για να αρχίσει την αποστολή των συρμών στη Ελλάδα και την προσθήκη τους στο δίκτυο του Αθηναϊκού Μετρό.
Λογικά το επόμενο διάστημα θα έχουμε και τις τελικές αποφάσεις για ένα πρόβλημα που εμφανίστηκε το 2008 και μας ταλαιπωρεί ως σήμερα στερώντας μας ταυτόχρονα το δικαίωμα για καλύτερες δημόσιες συγκοινωνίες. Πάντως οι μέχρι σήμερα καθυστερήσεις μας οδηγούν στο συμπέρασμα πως πλέον οι επεκτάσεις δεν θα μπορούν να παραδοθούν νωρίτερα από τις αρχές του 2012..
Πηγή: με πληροφορίες από yme.gr και kathimerini.gr
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου