Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2011

Μετρό Αθήνας: Έρχεται η λύση για τις επεκτάσεις;

κείμενο από το ypodomes.com
Το θέμα με το μπλοκάρισμα της ολοκλήρωσης των επεκτάσεων του Μετρό της Αθήνας λόγω της ιστορίας με τις συμβάσεις με τη Siemens είναι γνωστό. Πριν από λίγες μέρες ο Υπουργός Υποδομών κος Ρέππας μιλώντας στην τηλεόραση της ΝΕΤ είχε αναφερθεί στην περίπτωση αυτή λέγοντας πως «Πράγματι στη γραμμή 2 και 3 οι νέοι σταθμοί οι οποίοι από κατασκευαστικά άποψη έχουν προχωρήσει στο 90-95% προς Ανθούπολη, Περιστέρι και Χαϊδάρι είναι η μία γραμμή, η άλλη είναι προς Ελληνικό μετά την Ηλιούπολη, Άλιμος, Αργυρούπολη, Ελληνικό κ.λπ., εκεί πρέπει να γίνουν τα έργα σηματοδότησης, όπως λέμε.

Τα έργα αυτά τα κάνουν εταιρείες όπως η SIEMENS. H SIEMENS στη διαδικασία που έγινε επί Ν.Δ. είχε αναδειχθεί ως η εταιρεία που έπρεπε να πάρει το διαγωνισμό. Μάλιστα δεν ξέρω αν υπήρχε και άλλη συμμετοχή. Ήταν μια μόνο η συμμετοχή τότε. Ο κ. Σουφλιάς δεν είχε υπογράψει τη σύμβαση, γιατί προέκυψε το θέμα εντωμεταξύ της συζήτησης για το σκάνδαλο SIEMENS. Το θέμα αυτό παραμένει και εμείς επειδή θέλουμε να δώσουμε λύση.

Δηλαδή, να υπάρχει και διαφάνεια και αντιμετώπιση του προβλήματος της SIEMENS, από την άλλη όμως να μην χάσουμε και το έργο το οποίο αφού περάσουν οι προθεσμίες θα χάσουμε κοινοτικά χρήματα. Προχωρούμε στην υιοθέτηση ενός νέου πλαισίου, δημιουργούμε ένα τριτοβάθμιο σχηματισμό στο Ελεγκτικό Συνέδριο με πρωτοβουλία της Κυβέρνησης, του Υπουργείου Δικαιοσύνης το οποίο θα ελέγξει το σύνολο των συμβάσεων που εκκρεμούν και εφόσον έχουμε το πράσινο φως ότι οι συμβάσεις αυτές είναι απολύτως νόμιμες, οι αρμόδιοι φορείς θα υπογράψουν τις συμβάσεις τους, θα ξεκινήσουν αμέσως αυτά τα έργα»

Σύμφωνα με τις παραπάνω δηλώσεις δημιουργείται η ελπίδα ότι θα δοθεί η οριστική λύση σε ένα τεχνοκρατικό ζήτημα το οποίο και καθυστερεί την απόδοση των σταθμών στο κοινό για την εξυπηρέτηση τους αλλά στερεί και από έσοδα την Αττικό Μετρό. Υπολογίζεται ότι από τις 3 επεκτάσεις σε Περιστέρι, Ελληνικό και Χαϊδάρι θα προστεθούν περίπου άλλοι 150.000 νέοι επιβάτες καθημερινά. Επίσης θα λειτουργούσε αποτρεπτικά στη χρήση τουλάχιστον 37.000 ι.χ καθημερινά!

Η Siemens είχε εξ αρχής αναλάβει το έργο να τοποθετεί σε όλα τα βαγόνια και τις πλατφόρμες το σύστημα των «σινιάλων» που επικοινωνούν αυτομάτως με το κέντρο του μετρό για την ασφαλή κίνηση των συρμών και την άφιξή τους στους σταθμούς. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 40.000.000 ευρώ.

Το ζήτημα με τη Siemens επεκτείνεται ως φαίνεται και στην παράδοση των νέων συρμών από την Κορέα που αναμένει την ολοκλήρωση της υπόθεσης με τη Γερμανική εταιρεία για να αρχίσει την αποστολή των συρμών στη Ελλάδα και την προσθήκη τους στο δίκτυο του Αθηναϊκού Μετρό.

Λογικά το επόμενο διάστημα θα έχουμε και τις τελικές αποφάσεις για ένα πρόβλημα που εμφανίστηκε το 2008 και μας ταλαιπωρεί ως σήμερα στερώντας μας ταυτόχρονα το δικαίωμα για καλύτερες δημόσιες συγκοινωνίες. Πάντως οι μέχρι σήμερα καθυστερήσεις μας οδηγούν στο συμπέρασμα πως πλέον οι επεκτάσεις δεν θα μπορούν να παραδοθούν νωρίτερα από τις αρχές του 2012..

Πηγή: με πληροφορίες από yme.gr και kathimerini.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα