κείμενο από το ypodomes.com
Μετά την προχτεσινή κοινή συνέντευξη τύπου των εκπροσώπων των εταιρειών παραχώρησης έγινε και τυπικά γνωστό ότι όλοι οι αυτοκινητόδρομοι υπό κατασκευή έχουν προβλήματα και πως όλοι θα παραδοθούν με μεγάλες χρονικές καθυστερήσεις. Οι δηλώσεις που έκαναν όλοι δεν αποτέλεσαν έκπληξη καθώς πολλά δημοσιεύματα γύρω από την κατάσταση που επικρατεί στα εργοτάξια μας είχε προϊδεάσει για το τι συμβαίνει.
Δεν πρέπει βέβαια να ξεχνάμε ότι αυτά τα έργα είναι αιμοδότες της απασχόλησης αυτή τη στιγμή και ότι στα εργοτάξια τους απασχολούνται χιλιάδες άτομα σε εκατοντάδες ειδικότητες. Η παραδοχή των προβλημάτων είναι μια πράξη ευθύνης καθώς ο κόσμος πρέπει να γνωρίζει για τα έργα ποια είναι η πρόοδος τους σε τακτικά χρονικά διαστήματα.
Αυτό που τώρα περιμένουμε είναι πιο σαφή χρονοδιαγράμματα ανά τμήμα σε κάθε έργο. Είναι επίσης πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε ποιο τμήμα θα παραδοθεί και πότε. Μέχρι σήμερα είχαμε τα «χρονοδιαγράμματα Σουφλιά». Με την επίσημη κατάργηση τους θα πρέπει να δοθούν νέα που θα τα αντικαθιστούν καθώς το αόριστο «2 χρόνια καθυστέρηση» δεν είναι ούτε αρκετά σαφές ούτε συγκεκριμένο.
Τα προβλήματα περισσεύουν αυτή τη στιγμή και ίσως ακόμα να μην υπάρχουν διαθέσιμα όλα τα στοιχεία που χρειάζονται (χρηματοδότηση τραπεζών, άρνηση καταβολής διοδίων, απαλλοτριώσεις, έλλειψη κονδυλίων) για μια ακριβή πρόβλεψη, αλλά είναι ηθικά σωστό να γνωρίζουμε ανά τμήμα ποια είναι αυτά με την πρώτη ευκαιρία.
Η κατασκευή και λειτουργία των αυτοκινητόδρομων είναι κάτι παραπάνω από αναγκαία για την ισόρροπη ανάπτυξη της Περιφέρειας και δεν μπορούμε να σταθούμε μόνο στην καταβολή των διοδίων. Το συγκεκριμένο ζήτημα είναι μια «καυτή πατάτα» που πρέπει να λυθεί με συναινετικό τρόπο από όλες τις πλευρές.
Είναι όμως πολλά περισσότερα τα οφέλη από την ολοκλήρωση των οδικών αξόνων. Τόσο για τις κατασκευάστριες εταιρείες για να αρχίζουν να εισπράττουν χρήματα όσο και για τις τοπικές κοινωνίες που με τη σειρά του θα μπορέσουν να εκμεταλλευτούν τους νέους δρόμους για εμπορικούς, κοινωνικούς και τουριστικούς σκοπούς που μέχρι σήμερα φαντάζουν μακρινά όνειρα.
Η συμβολή στην ανάπτυξη αναμένεται να είναι καθοριστική και αυτό θα φανεί σε μεσο-μακροπρόθεσμη περίοδο με την οδική δικτύωση των περισσότερων (ή ακόμα και όλων) των Ηπειρωτικών περιοχών της χώρας.
Τα έργα αυτά μαστίζονται σήμερα από τα προβλήματα και μάλιστα χωρίς να οφείλονται σε αυτούς που τα κατασκευάζουν όσο σε αυτούς που δεν μπόρεσαν να δημιουργήσουν τις κατάλληλες συνθήκες για την εύρυθμη πρόοδο των έργων και την κανονική παράδοση τους. Σύμφωνα πάντως με τα νέα χρονοδιαγράμματα η συνολική παράδοση των 5 αυτοκινητόδρομων πάει ως εξής:
2011. Ολοκλήρωση του βασικού άξονα της Ανατολικής Οδού Πελοποννήσου μέχρι την Καλαμάτα
2013. Ολοκλήρωση του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου που περιλαμβάνει και τα μεγάλα έργα με τις σήραγγες των Τεμπών.
2013. Ολοκλήρωση του κλάδου της Ανατολικής Οδού μέχρι την Σπάρτη
2014. Ολοκλήρωση της Ολυμπίας Οδού από την Κόρινθο μέχρι την Πάτρα
2015. Ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού
2015. Ολοκλήρωση της Κεντρικής Οδού Ε-65 (χωρίς να γνωρίζουμε την τύχη του τμήματος Καλαμπάκα- Εγνατία)
2015. Ολοκλήρωση Ολυμπίας Οδού από την Πάτρα μέχρι την Καλαμάτα (χωρίς να γνωρίζουμε την τύχη του τμήματος Πύργος- Καλαμάτα).
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
3 σχόλια:
Ας αφήσουν οι κατασκευαστικές το παραμύθι ότι τα έργα είναι "αιμοδότες της απασχόλησης". Ας μας πούνε πόσοι ντόπιοι και πόσοι μετανάστες δουλεύουν σε αυτά, και με τι μεροκάματο. Οι Έλληνες σνομπάρουν θα πεις και δεν πάνε να σκάψουν. Αυτά last year. Με ένα αξιοπρεπές μεροκάματο μια χαρά πάνε. Αλλά και οι κατασκευαστικές προτιμούν τον πάμφθηνο ανασφάλιστο με μηδενικά δικαιώματα μετανάστη. Πότε και για να εξυπηρετήσουν ποιους άνοιξαν τα σύνορα, ας σκεφτούμε. Και μιλάω για το πρώτο κύμα, όχι για την τωρινή κατάσταση.
Που θα μας πουλήσουν και κοινωνικό προφίλ οι μαφιόζοι...
Ασχετος εισαι,σαχλαμαρες λες.
Ολοι οι εργαζομενοι στις εταιριες που φτιαχνουν τα μεγαλα εργα (Ακτωρ,J&P,ΤΕΡΝΑ) πληρωνονται συμφωνα με το νομο ανεξαρτητως εθνικοτητας.Το μεγαλο προβλημα ειναι με τους υπεργολαβους.
ΡΕ ΣΕΙΣ, ΚΟΒΟΥΝ ΤΑ ΤΡΕΝΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΑΣΙΝΟ Μ.Μ.Μ. ΚΑΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΥΝ ΟΥΤΕ ΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ... ΠΩΣ ΘΑ ΜΕΤΑΚΙΝΟΥΜΑΣΤΕ ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, ΜΕ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΑ Ή ΜΕ ΙΠΤΑΜΕΝΑ ΠΡΑΣΙΝΑ ΑΛΟΓΑ;
Δημοσίευση σχολίου