Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου 2011

Διπλή Ανάπλαση Λ.Αλεξάνδρας-Βοτανικού: ένα έργο με τεράστια αξία για την Αθήνα!

κείμενο από το ypodomes.com
Ένα από τα σημαντικότερα έργα της Αθήνας είναι η διπλή ανάπλαση σε Βοτανικό και Λεωφόρο Αλεξάνδρας. Πρόκειται μαζί με την ανάπλαση του παλιού αεροδρομίου του Ελληνικού για την σημαντικότερη παρέμβαση σε αστικό τοπίο προς χάριν του πρασίνου και του αθλητισμού. Το φιλόδοξο αυτό εγχείρημα έχει όπως λέει και η ονομασία του διπλό στόχο.

Α. Την ανάπλαση της Λεωφόρου Αλεξάνδρας με την κατεδάφιση του ιστορικού γηπέδου του Παναθηναϊκού και την υπογειοποίηση του δρόμου για την δημιουργία ενός πνεύμονα πρασίνου για τους κατοίκους του κέντρου αλλά και την αξιοποίηση ιστορικών κτιρίων όπως τα προσφυγικά που βρίσκονται πάνω στον οδικό άξονα της Λ. Αλεξάνδρας.

Β. Την ολική ανάπλαση μέρους της περιοχής του Βοτανικού με την δημιουργία ενός σύγχρονου ποδοσφαιρικού γηπέδου για την ομάδα του Παναθηναϊκού και την δημιουργία αθλητικών και εμπορικών δραστηριοτήτων με την ταυτόχρονη δημιουργία ικανού οδικού δικτύου. Όλα αυτά με την αρχική απομάκρυνση βιοτεχνιών και βιομηχανιών από την περιοχή.

Πρόκειται για ένα έργο τεράστιας σημασίας για την Αθήνα καθώς η Λεωφόρος Αλεξάνδρας είναι από τους σημαντικότερους οδικούς άξονες του κέντρου αλλά χαρακτηρίζεται από υποβάθμιση του αστικού τοπίου και έλλειψη πρασίνου στο βόρειο τμήμα της. Η δημιουργία ενός χώρου πρασίνου στην περιοχή των Αμπελοκήπων θα αλλάξει την εικόνα της Λεωφόρου Αλεξάνδρας.

Η απελευθέρωση του χώρου με το γκρέμισμα του γηπέδου του Παναθηναϊκού θα επιτρέψει στις πολυκατοικίες που συνορεύουν σήμερα με το γήπεδο να αποκτήσουν βάθος στην θέα τους. Η δημιουργία του πάρκου και η υπογειοποίηση του δρόμου θα ενοποιήσει και τις δύο πλευρές της Λεωφόρου με αποτέλεσμα την απαλλαγή από την καθημερινή κίνηση των οχημάτων.

Ο χώρος που θα απελευθερωθεί ξεπερνά τα 17.000 τμ και τα αποτελέσματα αυτής της παρέμβασης αναμένεται να αυξήσει και τo real estate της περιοχής.

Αναφορικά με την περιοχή του Βοτανικού σήμερα εξακολουθεί να χαρακτηρίζεται ως περιοχή βιοτεχνικής και επαγγελματικής απασχόλησης παρότι βρίσκεται σε απόσταση μόλις 3 χλμ από το κέντρο της πόλης (Ομόνοια). Με την παρέμβαση που θα επιχειρηθεί σε έκταση μεγαλύτερη των 9.000 στρεμμάτων θα μετατρέψει το χώρο σε περιοχή άθλησης και αναψυχής και μάλιστα με άμεση πρόσβαση σε 5 γειτονικούς Δήμους.

Οι υποδομές που θα αναπτυχθούν είναι κυρίως οδικοί άξονες και αστικές παρεμβάσεις για την αναβάθμιση του τοπίου που σήμερα κρίνεται ολικά υποβαθμισμένος. Τα έργα περικλείουν τις οδούς Ορφέως, Αγίας Άννης, Αγίου Πολυκάρπου, και το ρέμα Προφήτη Δανιήλ και περιλαμβάνουν τη διαπλάτυνση των προαναφερόμενων οδών, τη διευθέτηση του ρέματος καθώς και έργα αποχέτευσης.

Η δημιουργία ποδοσφαιρικού γηπέδου χωρητικότητας 40.000 ατόμων για την ομάδα του Παναθηναϊκού θα λειτουργήσει ως trademark για την περιοχή ανάλογη με αυτή που βρίσκεται το γήπεδο της ομάδας του τριφυλλιού σήμερα. Με την λειτουργία του γηπέδου αναμένεται η προσέλκυση δεκάδων επιχειρήσεων που με τη σειρά τους θα προσφέρουν εκατοντάδες νέες θέσεις απασχόλησης.

Το έργο της διπλής ανάπλασης παρόλα τα προβλήματα που κουβαλά με το γήπεδο του Παναθηναϊκού θα συμβάλλει τα μέγιστα στην αλλαγή της εικόνας της Αθήνας που σήμερα δυστυχώς συνεχίζει να υποβαθμίζεται. Είναι ένα έργο που με την ολοκλήρωση του θα αποτελέσει πρότυπο για την αλλαγή πολλών σημερινών αστικών τοπίων σε άλλες περιοχές της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και άλλων πόλεων σε χώρους πρασίνου και αναψυχής.

Τα έργα συνολικά θα κοστίσουν αρκετά εκατομμύρια ευρώ ενώ σημαντικό πρόβλημα έχει προκύψει τόσο με την ομάδα του Παναθηναϊκού όσο και με εταιρεία που θέλει να αναπτύξει εμπορικό κέντρο δίπλα στο γήπεδο. Με συνεχόμενες αλλαγές τελικά τον Νοέμβριο που μας πέρασε δημοσιεύτηκαν για διαβούλευση από το ΥΠΕΚΑ οι όροι δόμησης και χρήσης γης.

Σύμφωνα με τα τελευταία νέα έχουμε δίμηνη παράταση καθώς ο νέος Δήμαρχος Αθηναίων κος Καμίνης έχει το συγκεκριμένο ζήτημα πολύ ψηλά στην ατζέντα του Δήμου και πλέον ελπίζουμε βάσιμα σε μια οριστική λύση για την προώθηση ενός έργου που ξεκίνησε ως η προσπάθεια μιας ποδοσφαιρικής ομάδας να χτίσει ένα γήπεδο και έφτασε σήμερα να είναι πεδίο εμπορικών και πολιτικών διαφορών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα