Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 14 Φεβρουαρίου 2011

Θεσσαλονίκη: Αναμένοντας τον ανάδοχο για τα έργα ανάπλασης της παραλίας

κείμενο απο το ypodomes.com
Μέσα στο προσεχές δίμηνο αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες για την ανάπλαση του δεύτερου τμήματος της νέας παραλίας από το ύψος του Βασιλικού Θεάτρου μέχρι και τους Ομίλους Θαλασσίων Αθλημάτων. Στην έκταση των περίπου 80.000 τ.μ., την οποία καλύπτει το συγκεκριμένο κομμάτι του παραλιακού μετώπου, πρόκειται να διαμορφωθούν επτά νέα πάρκα, με κυρίαρχα το πράσινο και τις χρήσεις πολιτισμού.

Χθες με τη λήξη της σχετικής προθεσμίας στο πλαίσιο του διαγωνισμού που είχε προκηρυχθεί από πλευράς δήμου Θεσσαλονίκης, το ενδιαφέρον τους για την ανάληψη του έργου εκδήλωσαν δεκατέσσερα κοινοπρακτικά σχήματα. Σήμερα αναμένεται να ανακηρυχθεί ο προσωρινός μειοδότης, ενώ μέχρι τα τέλη του τρέχοντος μήνα, σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Αστικού Σχεδιασμού, Πολεοδομίας και Δικτύων Ανδρέα Κουράκη, εκτιμάται ότι θα έχει αναδειχθεί και ο ανάδοχος του έργου.

Όπως επισήμανε ο κ. Κουράκης, τα έργα ανάπλασης θα ξεκινήσουν μέσα στους επόμενους δύο μήνες, ενώ καθ' όλο το διάστημα που θα υλοποιούνται παρεμβάσεις θα ληφθεί ειδική μέριμνα, ώστε να υπάρχει κάποια ελεύθερη ζώνη στον παραλιακό άξονα για την απρόσκοπτη κίνηση των πεζών και των ποδηλάτων.

Το έργο έχει προϋπολογισθεί στο ύψος των 44,1 εκατ. ευρώ και η χρηματοδότησή του είναι πλήρως διασφαλισμένη μέσω του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς. Η δεύτερη φάση των έργων ανάπλασης στη νέα παραλία υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθεί σε διάστημα περίπου δύο ετών.

1 σχόλιο:

τρενομανής είπε...

Η παραλιακή ζώνη της Θεσσαλονίκης είναι ιδανική για την ανάπτυξη δικτύου σταθερής τροχιάς (ελαφρύς αστικός ηλεκτροκίνητος σιδηρόδρομος μετρικού πλάτους) ο οποίος δύναται να ξεκινά από το ύψος του Λευκού Πύργου (ακόμα και από τον λιμένα ή και πιο δυτικά εάν: α. μπάζωναν την παλαιά παραλία κατά 30m διατηρώντας την όψη των παλαιών κρηπιδωμάτων και β. αν παραχωρούνταν από τον ΟΛΘ ζώνη όχι περισσότερη των 4 – 5 m, εντός και κατά μήκους όλου του λιμένος ώστε να κινείται απρόσκοπτα ο ελαφρύς αστικός σιδ/μος) και να διέρχεται όλη την νέα παραλία της Θεσσαλονίκης δίχως να εμπλέκεται καθόλου με το οδικό δίκτυο. Το δίκτυο σταθερής τροχιάς θα ήταν δυνατόν να διέρχεται μέσα από τα θεματικά πάρκα δημιουργώντας μια μοναδική διαδρομή, η οποία θα ήταν δυνατόν να προσφέρει ουσιαστική αναψυχή στον ταλαιπωρημένο πολίτη αυτής της πόλης. Το έργο θα μπορούσε να συνεχιστεί παραλιακά, με ταυτόχρονη αναβάθμιση της παραλιακής ζώνης πέραν του Μεγάρου Μουσικής έως την παραλία του Φοίνικα Δήμου Καλαμαριάς, δηλαδή το μελλοντικό συγκοινωνιακό κέντρο της Μίκρας, συνδέοντας τους Δήμους Θεσσαλονίκης και Καλαμαριάς. Ταυτόχρονα, αρκετές Λεωφορειακές γραμμές (5,6,33) αλλά ίσως και (2,3,7) θα ήταν δυνατόν να μετατραπούν σε τοπικές συνδέσεις από μετεπιβίβαση σε επιλεγμένους σταθμούς, ανακουφίζοντας τους βεβαρυμμένους δρόμους από την κίνηση δεκάδων λεωφορείων. Όμως οι δημοτικές και λοιπές τοπικές αρχές αντί να αρπάξουν την ευκαιρία ανακατασκευής της παραλιακής ζώνης με ταυτόχρονη υλοποίηση δικτύου υποδομών αναλώνονται με ανθοκήπους και γαρδένιες, οι οποίοι αν και απαραίτητοι δε μεταβάλλουν σε σημαντικό βαθμό την ποιότητα ζωής των Θεσσαλονικέων...

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα