Υποδομές στην Ελλάδα

Κυριακή 20 Φεβρουαρίου 2011

Υποδομές: τα γενέθλια... των μεγάλων έργων στην Ελλάδα!

κείμενο από το ypodomes.com
Το καλεντάρι με τα μεγάλα έργα σίγουρα δεν είναι κάτι που το ακούμε συχνά. Ξέρετε όμως τα γενέθλια που έχουν πολλά μεγάλα έργα στην Ελλάδα; Η ιστοσελίδα μας πριν μερικές μέρες δημοσίευσε την είδηση για τα 26 χρόνια ζωής του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας. Πολλά άλλα έργα λειτουργούν και έχουν μπει στη ζωή μας. Ξέρουμε όμως ποια είναι τα γενέθλια τους;

Ας δούμε μερικά «γενέθλια» ιστορικών για την Ελλάδα έργων:

Διεθνές Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος : το αεροδρόμιο της Αθήνας είναι το μεγαλύτερο της Νότιοανατολικής Ευρώπης και είναι ένα πραγματικό κόσμημα. Τα γενέθλια του (δηλαδή τα εγκαίνια λειτουργίας του) έγιναν στις 27 Μαρτίου 2001. Κλείνει 10 χρόνια σε 1 μήνα και λίγες μέρες!

Αττικό Μετρό: Οι Γραμμές 2 και 3 του Μετρό της Αθήνας είναι το Αττικό Μετρό. Τα γενέθλια τους έγιναν στις 28 Ιανουαρίου 2000. Έκλεισαν 11 χρόνια λειτουργίας και υπόσχονται να φέρουν την πόλη πιο κοντά σε όλους μας! Περισσότεροι από 650.000 επιβάτες μετακινούνται καθημερινά!

Υποθαλάσσια αρτηρία Άκτιο - Πρέβεζα: ένα έργο που σίγουρα πραγματοποιήθηκε πολύ πριν από την εποχή του. Ο δρόμος πριν και μετά είναι ακόμα επαρχιακός και με την είσοδο στην υποθαλάσσια αρτηρία νομίζεις ότι βρίσκεσαι ..αλλού. Τα γενέθλια αυτού του έργου είναι στις 28 Ιουνίου 2002.

Γέφυρα Ρίο - Αντίρριο: ένα από τα μεγαλύτερα τεχνικά έργα στον κόσμο γνωστά και ως mega-structures. Η τεχνολογία της επαναστατική, είναι μια από τις μεγαλύτερες καλωδιωτές γέφυρες στον κόσμο. Τα γενέθλια της γέφυρας είναι στις 12 Αυγούστου 2004, μία ήμερα πριν την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας.

Ολοκλήρωση Εγνατίας Οδού: ο μεγαλύτερος οδικός άξονας της χώρας με 670χλμ μήκος ολοκληρώθηκε τον Μάιο του 2009 (ενώ απέμενε ένα πολύ μικρό τμήμα 2χλμ για την ολοκλήρωση του, χωρίς να εμποδίζει την λειτουργία του) μετά από 15 και πλέον χρόνια εργασιών. Ένας δρόμος πρότυπο!

Αττικό Τραμ: Το μαγικό καλοκαίρι του 2004 όταν όλοι περιμέναμε με αγωνία τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας, ένας παλιός φίλος ξαναήρθε να κερδίσει την εμπιστοσύνη μας. Τα επίσημα γενέθλια του έγιναν στις 19 Ιουλίου 2004. Είναι μόλις 6 στα 7 αλλά ακόμα δεν έχει ..σταθεί στα πόδια του.

Προαστιακός Σιδηρόδρομος Αθήνας: Στην ίδια κατηγορία με το Τραμ. Τα γενέθλια του έγιναν στις αρχές Αυγούστου αλλά μέχρι σήμερα σχεδόν 7 χρόνια μετά δεν έχει καταφέρει να κερδίσει την πλειοψηφία των πολιτών.

Ολυμπιακό Στάδιο Αθήνας: ένα φοβερό στάδιο χωρητικότητας σχεδόν 75.000 θεατών. Εγκαινιάστηκε στις 8 Σεπτεμβρίου 1982. Την περίοδο 2002-2004 έκανε το απαραίτητο ..lifting για να το έχουμε σήμερα πιο όμορφο από ποτέ.

Αττική Οδός: το μεγαλύτερο ενιαίο οδικό έργο στην Μητροπολιτική περιοχή της Αθήνας. Τα γενέθλια του έγιναν στις 18 Μαρτίου 2001 και μέχρι το 2004 συνέχισε να ..μεγαλώνει! Από τότε εκατοντάδες χιλιάδες οδηγοί καθημερινά τη χρησιμοποιούν για την μετακίνηση τους.

Αυτά τα μεγάλα έργα που θεωρούμε δεδομένα στην καθημερινότητα μας, απασχόλησαν με την κατασκευή τους προηγούμενες γενιές και με την ολοκλήρωση τους τα απολαμβάνουμε. Σήμερα στην Ελλάδα «κυοφορούνται» πολλά έργα τα οποία τα επόμενα χρόνια με την λειτουργία τους υπόσχονται να κάνουν ακόμα καλύτερη την ποιότητα της ζωής μας. Έργα οδικά, σταθερής τροχιάς, σιδηροδρομικά, αεροδρόμια, λιμάνια, ενέργειας θα αλλάξουν το πρόσωπο της χώρας μας ξανά μέχρι να μας απασχολήσουν μελλοντικά έργα που και αυτά με τη σειρά τους περιμένουν υπομονετικά για να ξεκινήσουν.

>> Μην χάσετε την 1η Μάρτη τον κατάλογο με τα υπό κατασκευή έργα που δημοσιεύεται κάθε εξάμηνο με όλα τα νέα χρονοδιαγράμματα και τα νέα υπό κατασκευή έργα ανά κατηγορία. Μαζί θα δημοσιευτεί και ο κατάλογος με τα μελλοντικά έργα 2011-2020. Μείνετε συντονισμένοι στο ypodomes.com!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα